Korte inleiding; begin december vorig jaar is er ingebroken in mijn winkel, een stel lompe boeren heeft een stoeptegel door de etalage gegooid en m'n etalage plus een bak cd's die ervoor stond leeggegrist.
Niks spectaculairs, erg dom zelfs omdat ik camera's heb hangen en alles prachtig op film heb.
Dus politie gebeld, filmpjes gebrand en afgegeven, en sindsdien afgewacht op wat komen ging.
Nou niks dus en aangezien ik in een klein dorpje woon was het hier zo bekend wie z'n graaiklauwen niet thuis kon houden. Ik heb de politie daar 5 (!) keer over gebeld dat we hier wisten wie het had gedaan, maar ik kreeg (enigzins begrijpelijk) te horen dat ze met losse verhalen niks konden, uiteindelijk heeft er een oud vrouwtje op papier willen getuigen dat hij met gestolen spullen liep te leuren en op basis daarvan zijn ze opgepakt, zoals het hoort zou je zeggen....
Dat was in januari, en sindsdien ben ik bezig geweest een agent of rechercheur te spreken te krijgen om te horen of er nog spullen van me waren teruggevonden bij de daders thuis...
Nu ontving ik afgelopen week een schrijven van Justitie dat de daders gepakt zijn en begin augustus voor moeten komen, en als ik schade had te verhalen dan moest ik het bijgevogede
voegingsformulier invullen en binnen 2 weken te retourneren.
De haast om een agent o.i.d. te spreken te krijgen werd nu wat groter en met letterlijk dagelijks bellen heb ik vandaag dan eindelijk de behandelend rechercheur gesproken om te vragen wat er destijds aan spullen is teruggevonden, zodat ik kan schatten wat ik aan schadevergoeding kan eisen.
Maar het is helaas altjd anders dan wat je hoopt, er was niks teruggevonden, d'r zijn o.m. 500 cd's gejat, en er is er geeneen teruggevonden...
op mijn vraag wat de huiszoeking dan had opgeleverd was het verbijsterende antwoord
er is geen doorzoeking gedaan
Vriendelijk gevraagd of meneer de rechercheur ook wist
waarom niet? nee dat wist hij niet, het was ook al
zo lang geleden ja dank je de koekkoek, lul met vingers
Ik probeer je GVD al een half jaar te bellen en nu ik je spreek is het 'al zolang geleden'....
Meneer beweerde 'erg vaak' me te hebben gebeld op het nummer van de zaak, maar er werd volgens hem niet opgenomen, wat complete bullshit moet zijn omdat we 6 dagen per week, langer dan de door hem aangehaalde 'kantooruren' open zijn en de telefoon gewoon opnemen.
ik probeer me echt wel in te leven in het drukke zware leven van m'n justitiele medemens en ben blij dat ze de daders hebben, maar ik kan er met mn kop niet bij dat ze niet ff bij zo'n kerel thuis gaan kijken
kan een van de fok!kende agenten hier misschien wat zinnigs over zeggen?