abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:10:02 #1
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_39500578
Korte inleiding; begin december vorig jaar is er ingebroken in mijn winkel, een stel lompe boeren heeft een stoeptegel door de etalage gegooid en m'n etalage plus een bak cd's die ervoor stond leeggegrist.
Niks spectaculairs, erg dom zelfs omdat ik camera's heb hangen en alles prachtig op film heb.
Dus politie gebeld, filmpjes gebrand en afgegeven, en sindsdien afgewacht op wat komen ging.
Nou niks dus en aangezien ik in een klein dorpje woon was het hier zo bekend wie z'n graaiklauwen niet thuis kon houden. Ik heb de politie daar 5 (!) keer over gebeld dat we hier wisten wie het had gedaan, maar ik kreeg (enigzins begrijpelijk) te horen dat ze met losse verhalen niks konden, uiteindelijk heeft er een oud vrouwtje op papier willen getuigen dat hij met gestolen spullen liep te leuren en op basis daarvan zijn ze opgepakt, zoals het hoort zou je zeggen....

Dat was in januari, en sindsdien ben ik bezig geweest een agent of rechercheur te spreken te krijgen om te horen of er nog spullen van me waren teruggevonden bij de daders thuis...
Nu ontving ik afgelopen week een schrijven van Justitie dat de daders gepakt zijn en begin augustus voor moeten komen, en als ik schade had te verhalen dan moest ik het bijgevogede voegingsformulier invullen en binnen 2 weken te retourneren.
De haast om een agent o.i.d. te spreken te krijgen werd nu wat groter en met letterlijk dagelijks bellen heb ik vandaag dan eindelijk de behandelend rechercheur gesproken om te vragen wat er destijds aan spullen is teruggevonden, zodat ik kan schatten wat ik aan schadevergoeding kan eisen.

Maar het is helaas altjd anders dan wat je hoopt, er was niks teruggevonden, d'r zijn o.m. 500 cd's gejat, en er is er geeneen teruggevonden...
op mijn vraag wat de huiszoeking dan had opgeleverd was het verbijsterende antwoord er is geen doorzoeking gedaan

Vriendelijk gevraagd of meneer de rechercheur ook wist waarom niet? nee dat wist hij niet, het was ook al zo lang geleden ja dank je de koekkoek, lul met vingers
Ik probeer je GVD al een half jaar te bellen en nu ik je spreek is het 'al zolang geleden'....
Meneer beweerde 'erg vaak' me te hebben gebeld op het nummer van de zaak, maar er werd volgens hem niet opgenomen, wat complete bullshit moet zijn omdat we 6 dagen per week, langer dan de door hem aangehaalde 'kantooruren' open zijn en de telefoon gewoon opnemen.

ik probeer me echt wel in te leven in het drukke zware leven van m'n justitiele medemens en ben blij dat ze de daders hebben, maar ik kan er met mn kop niet bij dat ze niet ff bij zo'n kerel thuis gaan kijken

kan een van de fok!kende agenten hier misschien wat zinnigs over zeggen?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:11:41 #2
109577 2609
Paris (L)
pi_39500622
wat voor cds zijn het misschien houden ze niet van die muziek
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:11:48 #3
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_39500627
Het is verdomme 35+ graden en dan ga je dit soort topics maken?
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:16:45 #4
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_39500762
@2609; schijtende waardeloze kut cd's dus daar hadden ze niks aan

@Tyler..Durden; ik kan wel tegen een beetje hitte en met een lange OP is niks mis
  PR/Manusje van alles dinsdag 4 juli 2006 @ 11:30:08 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_39501153
Gewoon dat papiertje invullen voor alles wat je kwijt bent / er kapot gemaakt is!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_39506838
Inderdaad alles voor de volle prijs invullen en natuurlijk niet de schade vergeten (en de tijd dat je hiermee bezig bent geweest!)
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:42:57 #7
152443 terme
just a small creature
pi_39506901
waarschijnlijk is het invullen met een papiertje voldoende. rechters tillen niet zo zwaar aan de bewijslast voor toewijzing van schadevergoeding. bijv een foto van kleding die je draagt is al voldoende mocht het geschruirt zijn tijdens een verkrachting..... hoewel dat natuurlijk ook wel iets anders is......
De heerser is als de wind. De dienaren als het gras. Als de wind waait kan het gras alleen maar buigen.. Confusius
pi_39506905
voor de volle mep vragen natuurlijk.
pi_39506969
Alsof ze voor elk wissewasje een huiszoeking gaan doen?
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:58:19 #10
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_39507395
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:45 schreef Overlast het volgende:
Alsof ze voor elk wissewasje een huiszoeking gaan doen?
Tja wissewasje...als er bij jou wordt ingebroken en d'r word een erfstuk van je oma/tante/overgrootvader gejat, de dader word gepakt en je krijgt niks terug want ze hebben niks gevonden en na enig doorvragen blijkt dat er geen huiszoeking gedaan is, hoe zou je dat vinden?
Ik vind het op z'n zachtst gezegd vreemd, als ze een dealer aanhouden bij een housefeest gaan ze toch ook vaak even bij hem thuis kijken wat er nog meer ligt? Waarom dan bij een inbreker niet?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:44:11 #11
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_39508749
gewoon de ruit, alle cd's + rek en schoonmaak kosten verhalen.

500 cd x verkoop waarde (euro 15.00)
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:16:04 #12
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39513304
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 11:10 schreef YuckFou het volgende:
--- knip ---
triest verhaal man, maar zolang het niets met flitsen te maken heeft en er niet iemand acuut dood ligt te gaan (tenzij er een groep marokkanen omheen staat, in utrecht, want dan durven ze ook niet langs te komen), geven ze er geen prioriteit aan.

zelf ook al paar keer ervaren... en dan als je kwaad op ze wordt en ze blijft irriteren, gaan ze zich beroepen op hun "discretionaire bevoegdheden (m.a.w. slap excuus om de minder gemakkelijke zaken simpelweg links te laten liggen om zo gemakkelijker de jaarlijkse quota te halen ).

overigens moet je er gewoon vanuit gaan dat alles weg is en hoofdsom (de directe kostprijs) + kosten van inkomstenderving + overige schade aan je winkel etc. + incassokosten en overige kosten gewoon opgeven als vordering ; hou het ruim (hoger dan de werkelijke kosten, maar wel aannemelijk), dan is de kans ook groter dat je e.e.a. terug krijgt. Wat je niet krijgt, moet je alsnog in een civiele procedure verhalen op die lui, nadat ze strafrechtelijk veroordeeld zijn, want vaak krijg je niet alles toegewezen.

verder hoop ik dat je goed verzekerd was op het moment van die inbraak.

sterkte.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_39513594
Zo da's lullig .
pi_39513663
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:58 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Tja wissewasje...als er bij jou wordt ingebroken en d'r word een erfstuk van je oma/tante/overgrootvader gejat, de dader word gepakt en je krijgt niks terug want ze hebben niks gevonden en na enig doorvragen blijkt dat er geen huiszoeking gedaan is, hoe zou je dat vinden?
Ik vind het op z'n zachtst gezegd vreemd, als ze een dealer aanhouden bij een housefeest gaan ze toch ook vaak even bij hem thuis kijken wat er nog meer ligt? Waarom dan bij een inbreker niet?
ik geef je gelijk maar ja die dingen kosten tijd en geld en tja ze hebben het te druk met flitsen en onzin boetes hé. kut maar waar
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:01:33 #15
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_39516485
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:16 schreef dr.dunno het volgende:

sterkte.
Thank you man...

Tja...een van de eerste dingen die slachtofferhulp tegen me zei toen ik ze belde met een vraag was 'van een kale kip kan je niet plukken' dus dat kan ook incasso werk worden (wat goed kan als prive persoon ) maar het lullige is dat we vrijwel onverzekerd waren gezien de eisen en de premies die er gevraagd worden, 'k ben maar een kleine middenstander he...
Dus ik hoop in ieder geval een deel van de schade (met name de ruit @ ¤ 1500,- ) terug te halen, de cd's waren gelukkig toch afprijsbagger, totale waarde gestolen is ong ¤ 800,-
Maar ja dat raam he...
  woensdag 5 juli 2006 @ 12:09:23 #16
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39536131
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:01 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Thank you man...

Tja...een van de eerste dingen die slachtofferhulp tegen me zei toen ik ze belde met een vraag was 'van een kale kip kan je niet plukken' dus dat kan ook incasso werk worden (wat goed kan als prive persoon ) maar het lullige is dat we vrijwel onverzekerd waren gezien de eisen en de premies die er gevraagd worden, 'k ben maar een kleine middenstander he...
Dus ik hoop in ieder geval een deel van de schade (met name de ruit @ ¤ 1500,- ) terug te halen, de cd's waren gelukkig toch afprijsbagger, totale waarde gestolen is ong ¤ 800,-
Maar ja dat raam he...
ik geef je 1 goede tip:

www.intrum.nl

die lui hebben momenteel aanbieding voor 180 euro liggen (ipv normaal 305,00 ofzo) en dan gaan ze iemand 20 jaar lastig vallen onder hun nieuwe product "schuldbewaking", dus zodra hij inkomen genereert zijn zij er als de kippen bij; hij zal op z'n minst wel een uitkering aanvragen oid.

en mooie is, dat je er niet al die 20 jaar voor hoeft te betalen
ik ga het ook doen voor paar hele vervelende klanten, die zich in meest onmogelijke wegen proberen te wringen om onder betaling uit te komen; dan heb ik iig genoegdoening in de wetenschap dat de grootste klootzakken uit de incasso-industrie hen de komende 20 jaar lastig vallen, als ze niet betalen en je ook niet justitie danwel de rechter mee hebt en/of nu "kaal" zijn.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:08:08 #17
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_39538005
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:09 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ik geef je 1 goede tip:

www.intrum.nl

die lui hebben momenteel aanbieding voor 180 euro liggen (ipv normaal 305,00 ofzo) en dan gaan ze iemand 20 jaar lastig vallen onder hun nieuwe product "schuldbewaking", dus zodra hij inkomen genereert zijn zij er als de kippen bij; hij zal op z'n minst wel een uitkering aanvragen oid.

en mooie is, dat je er niet al die 20 jaar voor hoeft te betalen
ik ga het ook doen voor paar hele vervelende klanten, die zich in meest onmogelijke wegen proberen te wringen om onder betaling uit te komen; dan heb ik iig genoegdoening in de wetenschap dat de grootste klootzakken uit de incasso-industrie hen de komende 20 jaar lastig vallen, als ze niet betalen en je ook niet justitie danwel de rechter mee hebt en/of nu "kaal" zijn.
Klopt...je werkt dan via het 'Fair Pay' systeem...Ik maak er sinds kort ook gebruik van met mn zaak en moet zeggen...het werkt heel erg goed.
Je kan alles bij Intrum aanmelden via internet...zéér groot voordeel

Schuldbewaking zit er inderdaad ook bij...maar niet voor 20 jaar, maar voor 5 jaar geloof ik. Wanneer iemand op dit moment geen geld heeft, innen ze het over een paar jaar wanneer dat geld er wel is.
Wanneer ze iemand niet kunnen vinden, en binnen 5 jaar wordt die persoon toch gevonden (d.m.v. bijv. incasso ander bedrijf) doen ze jouw incasso er ook meteen bij.
Mocht iemand het toch buiten Intrum willen regelen door bijv. meteen bij jouw te betalen, dan betaal jij 15% van het geïnde.

Al met al, ben er erg tevreden over, heb hiervoor IncassoUnie gehad en die deden lang niet zo hun best

Oh btw: Hier een demo van het Fair Pay Web, waar je alles aan kan melden: www.fairpayweb.nl
  zondag 9 juli 2006 @ 06:11:44 #18
46960 StefanP
polemicist
pi_39652486
De poltiie, je beste vriend

500x op dat luie tuig.

Balen voor je TS. Ik hoop dat je het op de een of andere manier terug of vergoed krijgt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39652523
En ik maar denken dat het heel eenvoudig is om in Nederland een huiszoeking te regelen Bij mij is zelfs een huiszoeking geweest zonder enige echte reden. Ja, ik was de vriendin van de hoofdverdachte en bij die hoofdverdachte hebben ze 4 dagen later een huiszoeking gedaan (kon ze elk bewijs nog even snel uit haar huis verwijdere, super recherche )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 12 juli 2006 @ 00:16:04 #20
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_39739745
quote:
Op zondag 9 juli 2006 06:11 schreef StefanP het volgende:
Balen voor je TS. Ik hoop dat je het op de een of andere manier terug of vergoed krijgt.
Ik mocht 'voegen' d.w.z. een formulier invullen wat ik aan schade had geleden en als de rechter dat ook vind krijg je dat toegewezen en ik hoop ¤ 2650,- van die graftak te vorderen
pi_39740049
Toen er bij mijn ingebrokken was op mijn kantoor kwam er geen eens technische recherche langs om vingerafdrukken te nemen , daar hadden ze het namelijk te druk voor
Politie die ik gebeld had die was binnen 1 minuut weer weg en ik mocht ook pas 3 dagen latere aangifte komen doen.
Resultaat ? ruim 4000 euro aan apparatuur weg , raam & rolluik van bijna 1000 euro kapot en nooit meer wat van gehoort wat natuurlijk logisch is want zonder bewijs kan je natuurlijk niks doen.
En dan rijden ze hier (Amsterdam) rond met stickers "aangifte doen helpt"
Yeah right, eikels .....

[ Bericht 0% gewijzigd door dontcare op 12-07-2006 00:47:40 ]
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')