Nee hoor, niet allemaal, alleen deze wel !
Dit roept natuurlijk vragen op vandaar dat ik dit ga illustreren met een ervaring die ik vanmiddag op heb gedaan.
Nietsvermoedend sta ik op de herenafdeling van de H&M, bij de rekken waar sale op staat, het is tenslotte solden. Waarschijnlijk omdat die borden sale zo opvallend zijn trok het een allerhande negervolk aan. Nog steeds niets vermoedend kijk ik op mijn dooie gemak of er nog wat leuks tussen zit, je weet maar nooit.
Tot ik naast mij opeens een stem hoor, dwingend doch vriendelijk. "Hoe gaat het" zegt de stem, verdwaasd draai ik mij om en kijk in het gelaat van een negervrind. Onderzoekend kijk ik de roetmop aan of ik hem niet ergens van ken, ik kom tot de conclusie dat dit niet het geval is en geef beleefd antwoord. "Met mij gaat alles goed", en ik loop naar het volgende rek vol koopjes.
Uit het niets heeft de eerst zo vriendelijke stem een harde klank; "Durf je niet tegen negers te praten??" Onthutst blijf ik staan en denk van welke repliek ik onze vrind kan dienen. Terwijl ik weer verder loop klinkt de stem steeds harder, dreigender en dichterbij.
"VOOR WAT PRAAT JE NIET MET NEGERS? WAT DURF JE NIET MET NEGERS TE PRATEN!! WAT ZEG JE NIKS?"
Ik versnel mijn pas en kijk geschrokken over mijn schouder, onze zwarte vrind nadert. Bij de roltrap aangekomen heb ik de neger en zijn kompanen afgeschud en uit de verte hoor ik nog "VUILE KUT RASICT!! WAAROM PRAAT JIJ NIET MET NEGERS" en begeef mij vervolgens snel naar de kassa.
Vuile kut neger.
[ Bericht 0% gewijzigd door Het_Biertje op 03-07-2006 21:17:13 ]
veni vidi gebanned