Zo, en toen was ik vandaag heel even in een van de wijken waar veel Aldi filialen staan. Daarbij hoort een conclusie bij die ik hier uit voorzorg niet ga vermelden.
Ik woon er zelf gelukkig niet, maar het zijn de inwoners van rotterdam zal ik maar maatschappelijk correct zeggen.
Ik kocht wat blikjes energydrinks en suikervrije drop, bij elkaar zou het 5 euro moeten kosten dat ik gepast op zak had. Er stond bij de drop geen prijs, maar dat zakje was zo klein dat ik verwachtte dat het nog geen 50 cent zou kosten.
Enfin, ik kom bij de kassa. En daar moet ik al even kenbaar maken dat er de hele tijd een gebanjer was van allerlei vage personen door elkaar heen, maar ze voelden allemaal de noodzaak om tegelijkertijd naar de kassa toe te gaan, zodat de winkel vrij leeg was en toch iedereen meteen aan de kassa stond. Hierdoor zag een pure, zuivere, volbloed Hollander (sarcamse, sarcasme) zijn kans om door de uitgang te lopen met onbetaalde boodschappen. Ali en Youssoef achter de kassa deden alsof het alarm dat afging bij de eerste maandag van de maand hoorde en simuleerden alsof ze doofstom waren. Er was niemand die er ook maar wat van zei.
Nou kom ik aan de beurt. Snauwt de Shalini die aan de kassa zit me toe om alle boodschappen uit de doos te halen. Slaat eigenlijk nergens op, want die 6 blikjes golden power gaat ze echt niet een voor een aanslaan. Ik had nog wel “Jawohl mein Fuhrer” willen zeggen, maar daar zien dat soort mensen weer als dizzzcrimasie. Toen werd eindelijk afgerekend en bleek de totaalprijs 5,16 te zijn. Kan gebeuren, dus vraag ik of ik een blikje van 25 cent kan teruggeven en dit van de totaalprijs af moet worden getrokken omdat ik maar contant 5 euro op zak heb.
De shalini doet het op deze manier: 6 blikjes x 25 cent er weer bij optellen minus 1 dat is dan 6 euro nog wat. Ik denk, waaaaat?? En zei maar toesnauwen, ja dat is de prijs, ik heb geen fouten gemaakt dus jij moet betalen. En ik zei haar nog in alle kalmte dat ze dit niet goed het gedaan en dat ze mogelijkerwijs de producten opnieuw kon aanslaan of gewoon die 25 cent er af kon trekken, dat is toch niet zo moeilijk?? Die vraag is zelfs te makkelijk om in de inburgeringstest op te nemen.
Maar nee, het moest op deze manier. En fuck off wat doe je moeilijk om die 16 cent, zojuist liet je een landgenoot.. eh dief, de deur uit lopen met allerlei onbetaalde artikelen.
En toen moest de chef er maar worden bijgeropen om het “probleem” op te lossen. Daar kwam Hassan in zijn winkelchef kostuum aanlopen. Hij kijkt me zo vies aan van kun je niet rekenen, kun je geen rekenmachine meenemen of iets dergelijks. En dat was wat ie durfde te zeggen: jaa voortaan niet meer doen. Nee maar de brutaliteit.
Godverdomme man en kun jij geen prijzen bij de artikelen neer zetten? Wat een klotevolk. Ik ben pissig beste lezers!
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .