Wat doet dat er toequote:Op maandag 3 juli 2006 14:19 schreef Gunner het volgende:
Ik wist niet dat je 80 KM kon op je Surveillance-Fiets?
Heb je uberhaupt je rijbewijs wel?
Geboortedatum 1988-07-14
Je hebt nog niet eens je eerste rijles gehad![]()
Volgens verschillende bronnen zit je er toch echt naast.quote:[b]Op maandag 3 juli 2006 14:17 Ook de luchtvervuiling is natuurlijk hoger als de auto's langer over die weg rijden...
Bron: http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Zuinige%20rijstijlquote:Een constante snelheid van 70 tot 90 km per uur, afhankelijk van het type auto, geeft een gemiddeld verbruik van 5,4 liter brandstof per 100 km. Bij een constante snelheid van 120 km is dat 7,7 liter, en bij een snelheid van 140 km is dat 9,4 liter. In de stad is het gemiddelde verbruik 10 liter per 100 km.
Bron: http://www.natuurkunde.nl/artikelen/view.do?supportId=452699quote:De CO-uitstoot blijkt meer dan evenredig met de snelheid toe te nemen.
Files ontstaan ook door plotseling remmen en die kans is weer groter als er harder gereden wordt.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als je de maximum snelheid verlaagt betekend dat dat de auto's er langer overdoen om een bepaalde afstand af te leggen, wat betekend dat er minder auto's tegeleik over die bepaalde weg kunnen rijden.
Je hebt geen verstand over de zaken die je lult, oftewel hou gewoon je muil dichtquote:Op maandag 3 juli 2006 14:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe![]()
Wie zegt dat ik een rijbewijs nodig heb om na te mogen denken en mijn bevindingen te uiten![]()
Reageer ontopic of reageer niet![]()
Dan kom je vast en zeker nooit op de A13 of A20.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:34 schreef Shivo het volgende:
Die 80-km zones zijn juist een uitkomstscheelt een hoop overlast voor omwonenden en op veel plaatsen helpen ze juist wel voor de doorstroming.
Men heeft geconcludeerd dat de CO2 uitstoot rond de grote steden niet is verbeterd, ik meen zelfs verslechterd...quote:Op maandag 3 juli 2006 14:35 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Volgens verschillende bronnen zit je er toch echt naast.
[..]
Bron: http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Zuinige%20rijstijl
[..]
Bron: http://www.natuurkunde.nl/artikelen/view.do?supportId=452699
Natuurlijk schiet het wel meer op als je 120kmh rijd, maar gebruik het milieu niet als excuus om harder te rijden
Helaas, je zit ernaast. Als de snelheid te hoog is dan passen er weer minder auto's op hetzelfde stuk weg. De wegcapaciteit (gemeten in aantal auto's per uur) is ideaal zo rond 90 km/h.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom snapt men niet dat dat totaal niet helpt!
Als je de maximum snelheid verlaagt betekend dat dat de auto's er langer overdoen om een bepaalde afstand af te leggen, wat betekend dat er minder auto's tegeleik over die bepaalde weg kunnen rijden.
80 kMh-zones zijn buiten de bebouwde kom, dus niet in grote steden. In grote steden is de uitstoot ook hoger, zoals ik al meldde. Maar daar kom je dus geen 80kMh-zone tegen.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Men heeft geconcludeerd dat de CO2 uitstoot rond de grote steden niet is verbeterd, ik meen zelfs verslechterd...
Bij Rotterdam-Overschie heeft het verlagen van de maximumsnelheid wel degelijk gezorgd voor een forse afname van de uitstoot, ongeveer 25%. Dat was de primaire bedoeling van die maatregel en daarin is die dus ook geslaagd.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Men heeft geconcludeerd dat de CO2 uitstoot rond de grote steden niet is verbeterd, ik meen zelfs verslechterd...
Je kan toch logisch wiskundig nadenkenquote:Op maandag 3 juli 2006 14:41 schreef Gluckskafer het volgende:
Kerel je hebt geen rijbewijs.
Dus nog nooit in een 80 km zone gereden.
Dus nooit de proef op de som genomen.
Dus nooit de praktijk meegemaakt.
Dus je praat je vader buurman of oom na.
Dus dit is bagger.
Dit is een Mod in wording.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Reageer ontopic of reageer niet![]()
Dan neemt het niet weg dat het verlagen naar 80Km-h een averechts effect heeftquote:Op maandag 3 juli 2006 14:42 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Helaas, je zit ernaast. Als de snelheid te hoog is dan passen er weer minder auto's op hetzelfde stuk weg. De wegcapaciteit (gemeten in aantal auto's per uur) is ideaal zo rond 90 km/h.
Als je er wiskundig bij na denkt ga je cijfers na. Als je dat gedaan had, had je andere conclusies moeten trekken. Dat heb je dus niet gedaan.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je kan toch logisch wiskundig nadenken![]()
Hoezo kan iemand zonder rijbewijs niet meedenken over dingen die met auto's te maken hebben! leg mij dat eens uit
Ik ben een kneus omdat ik nadenk over iets... Als iedereen alleen iets mag posten over iets waar hij ervaring mee heeft zou dit een heel saai forum zijn!quote:Op maandag 3 juli 2006 14:51 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Of een kneus in wording, of hij is t al ...
Niet overal. Het is sterk afhankelijk van de situatie. Als verkeer van een 120km/h snelweg ineens op een 80km/h stuk terechtkomt kan het inderdaad averechts werken. Dit is echter niet overal het geval. Onder andere in Amsterdam op de ring-west is de filedruk gedaald sinds de invoering van een 80 km/h begrenzing.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dan neemt het niet weg dat het verlagen naar 80Km-h een averechts effect heeft![]()
Je rijdt ook max. 100 op een snelweg? Zoja, verkoop je auto aub.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:39 schreef francoise het volgende:
80 is zoveel fijner, raampjes open, muziekje erbij, lekker relaxed..
Ik rij echt max. 100, beter voor mijn auto, en fijner voor mijn eigen gevoel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |