Misschien een idee om dan alleen nog te reageren op de ontopic-reacties, en dus de discussie bezig houd ipv. alleen zitten reageren op offtopic-posts.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik heb een theorie bedacht en verwerk dat in een klacht. Wat is daar mis mee? Klopt mijn theorie niet dan wil ik dat graag weten maar val mij niet af over het feit dat ik geen rijbewijs en ervaring met autorijden heb!
Waarom? Het is gewoon toegestaan. Sterker nog, je mag niet eens harder op alle snelwegen. Als je een aanhanger of caravan trekt mag je zelfs maar 80kMh op de snelweg.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:55 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Je rijdt ook max. 100 op een snelweg? Zoja, verkoop je auto aub.
Waarom? Wie verplicht mij om de maximumsnelheid te rijden?quote:Op maandag 3 juli 2006 14:55 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Je rijdt ook max. 100 op een snelweg? Zoja, verkoop je auto aub.
Boomknuffellaarquote:Op maandag 3 juli 2006 14:35 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Volgens verschillende bronnen zit je er toch echt naast.
[..]
Bron: http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Zuinige%20rijstijl
[..]
Bron: http://www.natuurkunde.nl/artikelen/view.do?supportId=452699
Natuurlijk schiet het wel meer op als je 120kmh rijd, maar gebruik het milieu niet als excuus om harder te rijden
Feiten. Niets meer, niets minder. Ik rij ook liever 120 dan 80 als 't kan. Maar voor het milieu is het nu eenmaal slechter.quote:
Als je een oldtimertje hebt dan mag hetquote:Op maandag 3 juli 2006 14:59 schreef francoise het volgende:
Ik rijd niemand in de weg hoor, ondanks dat ik niet hard rijd, ik ben een goede chauffeuse, en ik ken mijn oldtimertje..
Omdat de praktijk heel anders in elkaar steekt dan jouw slechte theorie.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je kan toch logisch wiskundig nadenken![]()
Hoezo kan iemand zonder rijbewijs niet meedenken over dingen die met auto's te maken hebben! leg mij dat eens uit
Files verplaatsen is natuurlijk niet beter of slechter voor het milieu maar even slecht. Als het al niet slechter is omdat de files langer zijn geworden en er in zijn totaliteit dus meer uitstoot is.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:03 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Feiten. Niets meer, niets minder. Ik rij ook liever 120 dan 80 als 't kan. Maar voor het milieu is het nu eenmaal slechter.
Je zegt dat mijn theorie niet klopt, WAT klopt er niet aan? ik ben benieuwdquote:Op maandag 3 juli 2006 15:14 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Omdat de praktijk heel anders in elkaar steekt dan jouw slechte theorie.
daarom zei ik ook rond de grote steden, l-e-z-e-nquote:Op maandag 3 juli 2006 14:45 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
80 kMh-zones zijn buiten de bebouwde kom, dus niet in grote steden. In grote steden is de uitstoot ook hoger, zoals ik al meldde. Maar daar kom je dus geen 80kMh-zone tegen.
Maar dan is de uitstoot dus lager.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:21 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
daarom zei ik ook rond de grote steden, l-e-z-e-n
Als er daardoor files worden veroorzaakt niet he. Wat pas echt zou helpen is het gebruik van LPG, beter afstemmen van de verkeerslichten en het verbeteren van steden met eenrichtingsverkeer zodat mensen niet rond blijven dolen. Geen van deze oplossingen wordt aangepakt want het kost eerder geld dan dat het wat oplevert voor de overheid en dat moeten ze niet hebben.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:03 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Feiten. Niets meer, niets minder. Ik rij ook liever 120 dan 80 als 't kan. Maar voor het milieu is het nu eenmaal slechter.
Dus files worden veroorzaakt doordat men niet harder dan 80kMh mag rijden? Volgens mij is het pas een file bij langzaam tot stilstaand verkeer. Files worden over het algemeen veroorzaakt door ongelukken, pech onderweg en onderhoud aan de weg. Niet door een lager gehanteerde snelheid.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:28 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Als er daardoor files worden veroorzaakt niet he.
En voor mijn huis ligt geen snelweg, niet eens een 80kMh-zone. alleen een 30kMh-zone, en daar is nooit filequote:Op maandag 3 juli 2006 15:28 schreef BobbyB het volgende:
Er is al lang gebleken dat die zones niet helpen. Wat heb je liever, een auto die een uur voor je huis staat de ronken, of 3 die er gewoon langs rijden?
Dat is het eerste goeie punt wat ik hoor, maar dat geeft niet aan dat 80kMh-zones slecht zijn, alleen dat er betere oplossingen zijnquote:Op maandag 3 juli 2006 15:28 schreef BobbyB het volgende:
Wat pas echt zou helpen is het gebruik van LPG, beter afstemmen van de verkeerslichten en het verbeteren van steden met eenrichtingsverkeer zodat mensen niet rond blijven dolen.
Er is toch allang gebleken dat er meer files staan sinds die 80km zones zijn ingevoerd, dat daardoor de luchtkwaliteit ook slechter wordt.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:30 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Dus files worden veroorzaakt doordat men niet harder dan 80kMh mag rijden? Volgens mij is het pas een file bij langzaam tot stilstaand verkeer. Files worden over het algemeen veroorzaakt door ongelukken, pech onderweg en onderhoud aan de weg. Niet door een lager gehanteerde snelheid.
Ik wil overigens niet zeggen dat 80kMh-zones perfect zijn, maar het zijn niet de oorzaken van files. Anders mag je me uitleggen waarom de langste files op 120kMh-snelwegen zijn. Ook zijn ze niet direct de oorzaak van natuur/klimaatproblemen. De uitstoot per kilometer ligt lager. Dat zijn feiten.
[..]
En voor mijn huis ligt geen snelweg, niet eens een 80kMh-zone. alleen een 30kMh-zone, en daar is nooit file
Doordat in de gemeten periode het vliegverkeer en bijbehorende vrachtverkeer met 30% was afgenomen.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:46 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Bij Rotterdam-Overschie heeft het verlagen van de maximumsnelheid wel degelijk gezorgd voor een forse afname van de uitstoot, ongeveer 25%. Dat was de primaire bedoeling van die maatregel en daarin is die dus ook geslaagd.
Als je minder hard rijdt hoef je minder afstand te houden. Dus passen er meer auto's tegelijkertijd op de weg.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als je de maximum snelheid verlaagt betekend dat dat de auto's er langer overdoen om een bepaalde afstand af te leggen, wat betekend dat er minder auto's tegeleik over die bepaalde weg kunnen rijden.
Bij mij niet bekend. Heb je cijfers?quote:Op maandag 3 juli 2006 15:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Er is toch allang gebleken dat er meer files staan sinds die 80km zones zijn ingevoerd, dat daardoor de luchtkwaliteit ook slechter wordt.
Een weg wordt sneller vol op een hogere snelheid, omdat je 2 seconden afstand moet nemen. Bij 120kMh is 2 seconden meer dan bij 80kMh. Daarnaast zou het gewoon goed door moeten stromen. Enige probleem zijn invoegingen, maar daar staan uitvoegingen tegenover, en wegversmallingen. Maar dat is zelden in een 80kMh-zone.quote:Bovendien worden de meeste files niet door ongelukken e.d. veroorzaakt, maar gewoon omdat de weg vol is. Mensen moeten remmen, degene die er achter zit moet dan net iets harder remmen enz.
Klopt. Maar in hoevere speelt snelheid nog een rol, er is meer ruimte maar je doet er nog steeds iets langer over om die afstand af te leggen.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als je minder hard rijdt hoef je minder afstand te houden. Dus passen er meer auto's tegelijkertijd op de weg.
Slecht zijn ze niet nee, maar ze werken niet. Iedereen gaat angstvallig op de rem waardoor er een golf onstaat, en daardoor staat er een file. Als iedereen gewoon netjes bleef rijden zouden de 80 kilometer zones ook wel werken, maar helaas krijgen nog veel mensen met te veel gemak hun rijbewijs.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:32 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Dat is het eerste goeie punt wat ik hoor, maar dat geeft niet aan dat 80kMh-zones slecht zijn, alleen dat er betere oplossingen zijn
Een kwartier op een 80kMh-weg is (als je continu de max. snelheid kan rijden) 20 kilometer.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Leuk bedacht maar je legt veel meer afstand af als je een kwartier lang met 80Km-h rijd
Dus daar is het eigenlijke probleem, niet de 80kMh-zone maar de weggebruiker die het lak aan de regels heeft totdat hij/zij een flitskast ziet staanquote:Op maandag 3 juli 2006 15:42 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Slecht zijn ze niet nee, maar ze werken niet. Iedereen gaat angstvallig op de rem waardoor er een golf onstaat, en daardoor staat er een file. Als iedereen gewoon netjes bleef rijden zouden de 80 kilometer zones ook wel werken, maar helaas krijgen nog veel mensen met te veel gemak hun rijbewijs.
Maar dus klopt de argumentatie in je OP niet. En dus staat er onzin.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Klopt. Maar in hoevere speelt snelheid nog een rol, er is meer ruimte maar je doet er nog steeds iets langer over om die afstand af te leggen.
Kan zo even niet de harde cijfers vinden, wel dit:quote:
De files nemen in ieder geval toe, in sommige gevallen neemt de luchtkwaliteit af.quote:Op de A12 bij Voorburg staan meer files sinds de instelling van de 80-km-zone. Minister Peijs (VenW) wil daarom op een deel van het traject de maximumsnelheid verhogen naar 100 km/u. Dit moet ook de luchtkwaliteit verbeteren.
In november 2005 stelde de minister op vier trajecten in de Randstad een 80-km-zone in: op delen van de A10 West bij Amsterdam, de A20 bij Rotterdam, de A12 bij Utrecht en de A12 bij Voorburg.
Uit een tussentijdse evaluatie blijkt dat de luchtkwaliteit alleen langs de A12 bij Voorburg mogelijk licht verslechterd is. Langs de andere 80-km-zones lijkt de luchtkwaliteit te zijn verbeterd.
Ook zijn er op de A12 bij Voorburg veel meer files sinds de invoering van de 80-km-zone. Op de A20 bij Rotterdam en de A12 bij Utrecht zijn er iets meer files. Op de A10 West zijn er minder files.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |