Dank voor de adviezen
![]()
Helaas zijn het ook weer allemaal tegenstrijdige adviezen, dus ik kom er echt niet uit! De situatie is, dat mijn vreidn in een vrij groot studentenhuis-met-tuin woont, maar nu gaat hij net als ik in Nijmegen studeren, dus moet hij daar een woning vinden. Bovendien wilden we gaan samenwonen, maar het duurt even voordat je samen iets ruimers hebt (en/of met galerij/tuin waar poes lekker kan rondstruinen). Aangezien je in Nijmegen niet zo snel een kamer hebt, en zeker geen waar katten zijn toegestaan, wilde mijn vreind bij mij intrekken. Ik vond dat goed, maar zei vanaf het begin al dat het niets was voor poes, en vroeg of hij haar dan tijdelijk bij kennissen of zijn ouders kon onderbrengen. Hij zei dat hij zou kijken voor een oplossing, maar heeft dat dus niet gedaan. En vorige week moest ik opeens een 'beslissing' nemen: als ik poes niet 'wilde', moest hij met poes wat anders zoeken, hetgeen moeilijk zou zijn en hem in de problemen zou brengen. Vriend zet me dus onder druk: hij komt óf met poes, of niet is het nu opeens. Ook wil hij onze duo-registratie stopzetten om zelf dan via de studentenhuisvesting solo te gaan zoeken voor een kamer. Dus: liever solo met poes op een hok, waar poes misschien wel helemaal dol wordt dan poes tijdelijk bij lieve mensen onderbrengen en haar weer gezond en wel ophalen als we samen iets ruimers hebben met balkon of galerij, of met tuin op begane grond.
Daarnaast moet ik nog opmerken, dat het dus míjn kamer is en ik de verantwoordelijkheid heb: als er iets kapot is, of poes plast/poept in de kamer (heb vloerbedekking, dus dat zal erin blijven vrees ik
![]()
, iets kapot krabt of weetikwat, dan moet ik ervoor opdraaien. Ook dat ziet mijn vriend niet in; hij zegt dat dat onzin is en dat als poes iets doet, we dán naar iets anders gaan zoeken (naar een asiel? lekker oplossing voor een 'dierenvriend', nietwaar?). Maar dan is het dus al te laat....
*zucht* wist ik het maar.....mijn vriend trekt zich dus nergens iets van aan, hoewel ik zijn 'laatste hoop' ben: als hij zó naar een kamer moet gaan zoeken waar poes mee mag, zal dat nog een hele tijd duren....en dikke kans dat poes daar ook niet de beschikking heeft over een grote tuin!
Heeft er overigens iemand echt ERVARING heirmee, of kent iemand die er ervaring mee heeft?
Nogmaals en alvast bedankt!!!:)
~Aletheia