abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:31:07 #101
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_40228030
Iraq: A long, bad six weeks

The New York Times
WEDNESDAY, JULY 26, 2006

Six weeks ago, President George W. Bush paid a surprise visit to Iraq's prime minister, Nuri Kamal al-Maliki, in Baghdad. U.S. forces had just killed the terrorist leader Abu Musab al-Zarqawi. Iraq's Parliament had just confirmed what was billed as a national unity cabinet. Maliki seized the occasion to announce a major military operation meant to bring security to the people of Baghdad.

This week, as Maliki returns the visit, things feel very different. In fact, the two men's brief encounter in Baghdad might turn out to have been the last good moment of the American experience in Iraq. Despite the elimination of Zarqawi and the new security drive, the daily carnage is increasing, especially in Baghdad and especially against civilians. Last month, for the first time, the nationwide civilian death toll exceeded 100 people per day. Despite the increased presence of Sunni Arabs in the new cabinet, the political and physical gulf between Sunnis and Shiites is wider then ever; the flight of frightened families from religiously mixed neighborhoods is further cleaving the country in two.

And despite Maliki's assurances that sectarian armies would be disarmed and their members integrated into the ranks of the national army and the police, Shiite militias continue to kill Sunnis with impunity.

One big reason why, sadly, is that Maliki has failed to overcome the great weakness he brought with him when he took office.

The main power behind his government comes from the armed Shiite fundamentalist factions that swept last year's elections and thereby dominate Iraq's Parliament. The Kurdish parties that inflate the Shiites' majority have never much cared about what goes on outside Iraqi Kurdistan, as long as their region maintains its de facto independence. And while the Sunni Arab parties participating in this government are courageously trying to woo their followers away from the insurgency, they are not getting the crucial support they need from the dominant Shiite parties.

Instead, these parties seem intent on pursuing a violent, divisive agenda that is inexorably leading toward civil war.

Maliki's visit comes at a time when the carnage in Lebanon and Israel has dashed the last remnants of hope that the invasion of Iraq might lead to an improved chance for peace between Arabs and Jews. The prime minister's own criticisms of Israeli actions have made it clear that Israel is unlikely to find any source of support in the new post-Saddam Iraq. And beyond that, Bush will have to figure out how to address the prime minister's bid to try U.S. troops under Iraqi law for crimes in Iraq.

But in the end, none of that will matter unless the president finds a way to give Maliki the spine to ignore people who make up so much of his political base. The dream of creating a government committed to the welfare and security of all Iraqis is slipping away, and it will take more than another good-will visit to get it back.

http://www.iht.com/articles/2006/07/26/opinion/edmaliki.php
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
pi_40228329
Volgens mij zijn sji ieten even bloeddorstig als soennieten.
Kijk maar naar Hizbollah.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:11:45 #103
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_40228553
Mindless in Iraq

review uit de New York Review of Books van een aantal boeken over Irak met verwoestende conclusies. Dat was te verwachten, maar je blijft je verbazen.
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
pi_40422646
quote:
VS-soldaat: collega's doodden Iraakse gevangenen

ANP

TIKRIT - Een twintigjarige Amerikaanse soldaat heeft vier van zijn collega's beschuldigd van het doden van drie Iraakse gevangenen. Bradley Mason zei dat zij vervolgens gedreigd hadden hem te doden als hij er iets over zou vertellen.

Mason deed zijn uitspraak tijdens een hoorzitting op een Amerikaanse basis bij de Iraakse stad Tikrit, die bedoeld is om te bepalen of de vier militairen vervolgd moeten worden wegens moord.

De vier zouden op 9 mei tijdens een aanval op een vermeende basis van de terreurorganisatie Al Qa'ida de opdracht hebben gekregen alle mannen te doden die zouden kunnen vechten. Zij hebben gezegd dat zij de gevangenen hadden doodgeschoten toen die op de vlucht waren geslagen.

De Amerikaanse militairen schoten bij de vermeende terreurbasis een man dood en namen drie anderen gevangen, aldus de lezing van Mason. Deze drie mannen schoten zij even later dood. Mason verklaarde dat hij hun bedreiging met de dood aan zijn adres ‘behoorlijk serieus’ had genomen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40445378
Children killed; will there be an outrage?
Topics: Uncategorized

Iraqis children were bombed by terrorists as they were playing soccer.
quote:
At least 12 people, many of them children, have been killed in bomb attacks while they were playing football in west Baghdad, police say.

Two blasts hit a makeshift pitch on waste ground in a mainly Shia district. About a dozen other people were hurt.
Will there be a similar outrage across the Arab world simlar to the one we saw after Qana? Will there be any demonstrations? Will Al Jazeera and friends broadcast gruesome pictures of dead children over and over again? Will they air one sensational program after another?

The answer is no. Why? Because of this.
pi_40445946
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:57 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Will there be a similar outrage across the ArabWestern world simlar to the one we saw after Qana? Will there be any demonstrations? Will Al Jazeera CNN and friends broadcast gruesome pictures of dead children over and over again? Will they air one sensational program after another?

Die onzin blog van je ook. En dan zeggen dat het geen propblog is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40447993
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:57 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Will there be a similar outrage across the Arab world simlar to the one we saw after Qana? Will there be any demonstrations? Will Al Jazeera and friends broadcast gruesome pictures of dead children over and over again? Will they air one sensational program after another?

gezwets, maar dat je zelf ook natuurlijk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40448649
quote:
Iraq civil war warning for Blair
Civil war is a more likely outcome in Iraq than democracy, Britain's outgoing ambassador in Baghdad has warned Tony Blair in a confidential memo.

William Patey, who left the Iraqi capital last week, also predicted the break-up of Iraq along ethnic lines.

He did also say that "the position is not hopeless" - but said Iraq would remain "messy and difficult" for the next five to 10 years.

The Foreign Office said it did not comment on leaked documents.

However, it added: "Every day the capacity of the Iraqi security forces to manage their own security is growing."

BBC correspondent Paul Wood said although the document does not contradict government denials that civil war is imminent, "it is a devastating official assessment of the prospects for a peaceful Iraq, and stands in stark contrast to the public rhetoric".

'State within a state'

The bleak assessment of the country's future was contained in Mr Patey's final e-cable, or diplomatic telegram, from Baghdad.

You move from optimism and pessimism, it's a thin dividing line. What I don't have is a sense of hopelessness or despair
William Patey
Interviewed on BBC, 27 July
The prospect of a low intensity civil war and a de facto division of Iraq is probably more likely at this stage than a successful and substantial transition to a stable democracy
William Patey
Last official private memo

The distribution list included the UK's prime minister, foreign secretary, defence secretary and House of Commons leader, as well as senior military commanders in both Iraq and the UK.

Mr Patey wrote: "The prospect of a low intensity civil war and a de facto division of Iraq is probably more likely at this stage than a successful and substantial transition to a stable democracy.

"Even the lowered expectation of President Bush for Iraq - a government that can sustain itself, defend itself and govern itself and is an ally in the war on terror - must remain in doubt."

Talking about the Shia militias blamed for many killings, Mr Patey added: "If we are to avoid a descent into civil war and anarchy then preventing the Jaish al-Mahdi (the Mahdi Army) from developing into a state within a state, as Hezbollah has done in Lebanon, will be a priority."

If people are determined to kill one another because of a Sunni/Shia divide there is not a lot that can be done
Phil Dee, Wales

The cable says that "the next six months are crucial" - an assessment which is shared by the coalition's military commanders.

Senior military sources told the BBC it was "make or break" time in Iraq. The Americans are sending thousands of extra troops to Baghdad, starting next week.

The Conservative Party's head of policy, Oliver Letwin, called on ministers to be more honest about the situation.

"It's very difficult to offer the constructive support which we want to offer and for the public to understand what's going on if the government doesn't give a very clear and frank account of the assessment," he said.

Liberal Democrat foreign affairs spokesman Michael Moore said there needed to be a clear strategy for Iraq, including the engagement of neighbouring countries such as Iran, Syria and Turkey.

"Unless we seriously and radically rethink our approach, as the ambassador warns, we will run the serious risk of a descent into civil war," he said.

The BBC has also learned, from military sources, that British troops in Basra are planning to dramatically step up operations against Shia gunmen.

Mr Patey urges the government to ensure that Iraqi troops are brought into this effort as the British forces "can't confront the militias alone".

On Wednesday, President Jalal Talabani said Iraqi police and troops would be taking the security lead throughout the whole country by the end of the year.

Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/2/hi/uk_news/5240808.stm

Published: 2006/08/03 08:37:38 GMT

© BBC MMVI
-Rabia Al-Basri
pi_40452935
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die onzin blog van je ook. En dan zeggen dat het geen propblog is.
Wat is er onzin aan het bericht?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 16:12:02 #110
21467 franske19
Hit the deck!
pi_40453843
Haha dat wordt dan meteen als onzin bestempeld, de users hier zijn al net zo hypocriet als de moslim leiders in het Midden Oosten.
pi_40454029
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:12 schreef franske19 het volgende:
Haha dat wordt dan meteen als onzin bestempeld, de users hier zijn al net zo hypocriet als de moslim leiders in het Midden Oosten.

wat in die blogs wordt gezet zijn gewoon meningen van mensen, het heeft een hoge entertainment value, maar heeft niet al te veel met objectieve journalistiek te maken
-Rabia Al-Basri
pi_40454278
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat in die blogs wordt gezet zijn gewoon meningen van mensen, het heeft een hoge entertainment value, maar heeft niet al te veel met objectieve journalistiek te maken
Het bewust doden van kinderen is weinig verheffend.
Het punt wat in die blogs gemaakt wordt, gezien de ophef over Qana, vind ik wel terecht.

Het een is per ongeluk, het ander bewust. Het een wordt wereldwijd uitgemolken, het
ander komt in een 5 regelig achterafberichtje terecht.

Hmm, zet je toch wel even aan het denken.
pi_40454337
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:25 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Het punt wat in die blogs gemaakt wordt, gezien de ophef over Qana, vind ik wel terecht.

Het een is per ongeluk, het ander bewust. Het een wordt wereldwijd uitgemolken, het

het ene is nu 3 jaar gaande het ander 3 weken, dat is het verschil
-Rabia Al-Basri
pi_40454522
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

het ene is nu 3 jaar gaande het ander 3 weken, dat is het verschil
Ah, ok.

Ik wist niet dat dat voor die kindertjes wat uitmaakte.
pi_40456483
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:25 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Nee, ze maken geen punt namelijk. De arabische wereld geeft er evenveel aandacht aan als de rest van de wereld op dit moment, nada dus. Net als dat wij hier niets van Congo meekrijgen e.d. De media hier in het WESTEN hadden het ook alleen maar over Qana, en tussendoor heel kort over Irak. Dat deze persoon een soort van haat jegens arabieren koestert, moet ie zelf weten, maar daardoor is het en blijft het een propblog met extreem eenzijdige berichtgeving.

Allah Al Watan Al Malik
pi_40456977
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, ze maken geen punt namelijk. De arabische wereld geeft er evenveel aandacht aan als de rest van de wereld op dit moment, nada dus. Net als dat wij hier niets van Congo meekrijgen e.d. De media hier in het WESTEN hadden het ook alleen maar over Qana, en tussendoor heel kort over Irak. Dat deze persoon een soort van haat jegens arabieren koestert, moet ie zelf weten, maar daardoor is het en blijft het een propblog met extreem eenzijdige berichtgeving.

Zijn de kinderen van Qana meer waard dan die in Irak? Voor de Arabische media wel.
Het lijkt me ook niet interessant als je Israel of de USA niet de schuld
kunt geven maar die schuld bij "broeders" onderling moet gaan zoeken, logisch.
Als het een Amerikaanse bom was geweest dan waren de oproepen tot
wraak niet van de lucht geweest met de daarbij horende hypocriete verontwaardiging.
En in de westerse media heb ik er wel over gelezen maar ook daar miste ik
de grote krantenkoppen.

Aldus, selectieve verontwaardiging alom en dus imo nog steeds een goed punt
wat in die blogs aan de kaak gesteld wordt. Eenzijdig, misschien,
maar daarom niet minder waar.

Om die reden vind ik het gebeuren in Qana triest maar niet echt schokkend.
pi_40457101
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:55 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Zijn de kinderen van Qana meer waard dan die in Irak? Voor de Arabische media wel.
Het lijkt me ook niet interessant als je Israel of de USA niet de schuld
kunt geven maar die schuld bij "broeders" onderling moet gaan zoeken, logisch.
Als het een Amerikaanse bom was geweest dan waren de oproepen tot
wraak niet van de lucht geweest met de daarbij horende hypocriete verontwaardiging.
En in de westerse media heb ik er wel over gelezen maar ook daar miste ik
de grote krantenkoppen.
Wat een onzin zeg. De aanval op Qana was overal ter wereld belangrijker dan de aanslagen (waarvan er meer dan 25 per dag plaatsvinden) in Irak. Iets wat overigens OOK de verantwoordelijkheid is van de VS. Ondanks dat hoor ik de Westerse Media ook niet daarover. Terwijl zij toch echt de bezettingsmacht zijn Selectieve verontwaardiging, maar ach, er zijn geen westerse troepen bij betrokken, dus vinden we het niet "erg". Zelfde lompe redenatie Incomplete.

Oftewel, dit is net zo goed selectieve verontwaardiging van de blog zelf, en het is gewoon een leugen. Want binnen de Arabische wereld vinden ze dat ook gewoon erg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40457171
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:31 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Ah, ok.

Ik wist niet dat dat voor die kindertjes wat uitmaakte.
loop nou niet te zeiken dude, je weet heus wel waar ik op doel
-Rabia Al-Basri
pi_40457444
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. De aanval op Qana was overal ter wereld belangrijker dan de aanslagen (waarvan er meer dan 25 per dag plaatsvinden) in Irak. Iets wat overigens OOK de verantwoordelijkheid is van de VS. Ondanks dat hoor ik de Westerse Media ook niet daarover. Terwijl zij toch echt de bezettingsmacht zijn Selectieve verontwaardiging, maar ach, er zijn geen westerse troepen bij betrokken, dus vinden we het niet "erg". Zelfde lompe redenatie Incomplete.

Oftewel, dit is net zo goed selectieve verontwaardiging van de blog zelf, en het is gewoon een leugen. Want binnen de Arabische wereld vinden ze dat ook gewoon erg.
Ik ben in veel Arabische landen geweest de laatste tijd en ik moet zeggen dat het bijna regel is dat een zelfmoordaanslag ik Irak veel minder verontwaardiging en afschuw oproept dan een raket van Israel. Maar in principe is dat mens eigen: eigen mensen 'anders' behandelen dan een buitenlander ...
Before all else, be armed.
pi_40457845
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg
quote:
De aanval op Qana was overal ter wereld belangrijker dan de aanslagen (waarvan er meer dan 25 per dag plaatsvinden) in Irak. Iets wat overigens OOK de verantwoordelijkheid is van de VS. Ondanks dat hoor ik de Westerse Media ook niet daarover.
Ik hoor er elke dag over in de westerse media. Misschien eens een andere krant lezen?
Tuurlijk loopt het conflict al veel langer en is het om die reden (?) niet interessant.
Dat de VS daar mede verantwoordelijk voor is, is imo maar ten dele waar.
Grappig dat je toch weer de aandacht probeerd te verleggen naar de USA en zijn
bemoeienissen ipv hetgeen waar het over gaat, moslimbroeders die elkaars
kinderen afslachten.
quote:
Terwijl zij toch echt de bezettingsmacht zijn
Daarover verschillen de meningen. Vanuit een "anti-USA" standpunt allicht, in mijn
perceptie niet.
quote:
Selectieve verontwaardiging, maar ach, er zijn geen westerse troepen bij betrokken, dus vinden we het niet "erg".
Ik vind de selectieve verontwaardiging , van zowel Arabische als westerse media,
niet door de beugel kunnen. Wat zullen Afrikaantjes daar wel niet van vinden?
Die zijn we helemaal compleet vergeten, lijkt het.
Maar als je de ene dag groot uitpakt met "kindermoord"(wat een ongeluk was) en de
volgende dag niets laat horen over een daadwerkelijke kindermoord (wat opzet was)
dan denk ik niet dat je dat soort media geen selectieve verotnwaardiging kunt en mag
verwijten.
quote:
het is gewoon een leugen
Nee.
Het is geen leugen om te stellen dat er selectieve verontwaardiging is want die IS er.
Er zijn mensen die de vinger op die zere plek leggen en dat is nooit leuk, voor niemand.
Dat het geen onpartijdige berichtgeving is van zo'n blog neem ik direct van je aan.
pi_40457855
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

loop nou niet te zeiken dude, je weet heus wel waar ik op doel
pi_40458178
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:30 schreef Incomplete het volgende:

[..]

-Rabia Al-Basri
pi_40477837
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Deze dan wel oké?
quote:
Blasts hit Baghdad football game

At least 12 people, many of them children, have been killed in bomb attacks while they were playing football in west Baghdad, police say.
Two blasts hit a makeshift pitch on waste ground in a mainly Shia district. About a dozen other people were hurt.

Police say the bombs had been buried in the middle of the football pitch.

The attack came hours after Iraq's president said Iraqi forces would take over the security of the entire country from US-led forces by the end of 2006.

President Jalal Talabani told a news conference the transfer would happen gradually but would be completed before the new year.

Iraq has been hit by repeated bomb attacks despite attempts by the government to improve security.

BBC/News
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_40490864
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

gezwets, maar dat je zelf ook natuurlijk
Nee, het is nu juist dé reden dat niemand moslims serieus neemt. (behalve moslims zelf dan hé).
Aan de opmerkingen van Big Pharaoh valt niets toe te voegen wat mij betreft. En dat sommigen zijn blog, en die van Sandmonkey, uit nood dan maar propaganda noemen (voor wie?) was te verwachten.
pi_40491342
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:05 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Nee, het is nu juist dé reden dat niemand moslims serieus neemt. (behalve moslims zelf dan hé).
Aan de opmerkingen van Big Pharaoh valt niets toe te voegen wat mij betreft. En dat sommigen zijn blog, en die van Sandmonkey, uit nood dan maar propaganda noemen (voor wie?) was te verwachten.
zo hoort het glasnost
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')