abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39453307
Begin 80-er jaren had je z'n rage dat bijna iedereen met blore voeten in witte klompen liep. Waar is dat toch gebleven? Zelf loop ik bijna nog dagelijks voor mijn werk op witte Zweedse Clogs met houten orthopedisch voetbed (klompen heten tegenwoordig Clogs). Die Clogs van het merk Berkemann (die ik zelf heb op het werk) lopen geweldig. Het houten voetbed past precies bij mijn smalle, moeilijke voeten. Zelf 's-avonds grijp ik vaak nog naar de klompen omdat het zo heerlijk loopt. De kleppers waren vorig jaar nog even hip, vooral die van het welbekende merk Sholl met die leuke hippe kleurtjes, maar zijn ook al weer op z'n retour.
pi_39453370
Dat doen toch alleen kloeke verpleegsters van middelbare leeftijd?
pi_39453742
Modus, ik ben geen verpleegster maar werk wel op de gipskamer-orthopedie. Klompen en bij sommige ook kleppers zijn bij ons nog wel steeds de gewoonste zaak van de wereld en daar hoef je helemaal niet kloek of op middelbare leeftijd van te zijn!

[ Bericht 3% gewijzigd door AnnemiekeL op 02-07-2006 20:14:22 ]
pi_39455541
Is dat niet enorm zwaar aan je voeten? Ik ga altijd vreselijk sloffen met zulke dingen aan..
(:
pi_39455997
Is het niet zo dat die klompen/kleppers nu weer erg hip zijn onder Amerikaanse jongeren?
Ze zijn er in roze en goud enzo, van het merk Crocs.

Kan me voorstellen dat ze fijn lopen, maar ze zijn zo lomp en oncharmant...
Pff
pi_39456179
quote:
Op zondag 2 juli 2006 19:46 schreef nein het volgende:
Is dat niet enorm zwaar aan je voeten? Ik ga altijd vreselijk sloffen met zulke dingen aan..
Die kleppers waren ook niets voor mij, omdat ik moeilijke voeten heb en daarom ook steunzolen dien te dragen. Klompen zijn daarentegen voor mij voeten en houding ideaal. Je staat lekker hoog t.o.v. de hedendaagse sneakers/ballerina's en er zit een lekker zittend houten voetbed in. Of het ook zwaar loopt, ach dat weet ik niet, ik ben er helemaal aan gewend.
pi_39456543
ik loop ook nog elke dag op zweedse klompen wel zwarte maar het loopt veel beter als gewone schoenen en ze blijven ook lekker fris met dit weer
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_39666329
up.
pi_40227652
Niemand meer die op klompjes e/o kleppers lopen? Kom op ............kleppers zijn tegenwoordig toch nog heel erg hip en tegenwoordig met dat warme weer....................of lopen we allemaal op die teenslippertjes?
  donderdag 27 juli 2006 @ 10:16:40 #10
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_40229934
Ik werk op een ziekenhuislab en heb 1 collega die zweert bij die dingen.

Ik vind ze er zelf heel oncomfortabel uitzien.
pi_40234489
Mn moeder, als ze in de tuin loopt
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 27 juli 2006 @ 16:42:41 #13
119994 aidyl
bla bla bla
pi_40242541
ga eens op het woonwagenkamp kijken Bij ons noemen ze die witte klompen altijd "witte kamp klompen"
15 jaar te laat geboren...
pi_47490399
Binnenkort mag de dochter haar huidige klompen ruilen voor kleppers met noppenbinnenzool.
Eerst met sokken voor wenning om ze nadien te dragen zoals het hoort, blootvoets. Het zal in
het begin een grote verandering zijn voor de blote voeten en tenen. Deze laatse moeten iedere
keer goed worden gekruld bij het stappen. Het vraagt discipline om er te leren mee aanlopen
en het overwinnen van de schroom om er buitenhuis mee te komen.
pi_47493651
Dan doe mij maar CROCS.... met een paar jibbitz erop ben je helemaal hip

01-08-2008
pi_50044399
Meestal loop ik met kleppers aan, maar soms haal ik de klompen boven om thuis bepaalde karweien te doen.
Zo ondermeer als ik de kinderen hun haar knip. Met de kleppers aan komt er altijd haar terecht op mijn blote
voeten en tenen, wat mij zeer vervelend maakt. Voor de kinderen heb ik geen klompen, maar deze moeten
tijdens hun knipbeurt de voeten onder de stoel houden. De meeste van hen lopen op slippers, maar deze
worden bij vernieuwing zeker vervangen door kleppers!
pi_50045643
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:10 schreef Pure-Poison het volgende:
Dan doe mij maar CROCS.... met een paar jibbitz erop ben je helemaal hip

[afbeelding]
Dat zijn net kinderschoenen . Ik vind Crocs eigenlijk alleen kunnen als je de hele dag voor je werk moet staan (verpleegkundige oid). Functioneel dus. Anders zou ik er nog niet dood in gevonden willen worden.
pi_70718091
Hi allemaal
ik draag al meer als 20 jaar Berkemann B-100 sandalen en ik vind ze geweldig om dragen
ze hebben een 5 fase voetbed dus een voorgevormde houten zool met juist over de wrijf van de voet een riempje verkrijgbaar in verschillende kleuren . het houten voetbed geeft goed steun aan de voeten het voellt warm aan in de winter en koel in de zomer daarbij zijn door de dikte van de lappen en de houten zool de voeten goed beschermt tegen het indringen van bv op de straat liggend glas duimspijkers of nagels waarmee je de voeten erg kunt kwetsen . toegegeven het is even wennen bij het gaan met deze sandalen daar ze ook een klepperend geluid maken wanneer de houten zool tegen de hiel slapt en terug op de grond klapt daarom worden ze in de volksmond ook kleppers genoemd ; Na een ganse dag in die zware kloefkappers van veiligheidslaarsen met stalen neuzen te hebben gestaan verlangen mijn voetjes naar hun B-100 sandalen waarmee ik altijd blootvoets rondloop in mijn vrije tijd Mijn voetjes voelen zich er wel bij kunnen vrij bewegenen kunnen ademen ja , een weldaad ik kan er het land mee uit stappen en gebruik ze dagelijks ook buitenshuis bij boodschappen doen Fietsen wandelen op een rustige mannier natuurlijk
in de jaren 70 waren ze enorm populair deze gymnastik sandalen je had twee merken namelijk Scholl en Berkemann iedereen jong en oud van de beide sexe liepen erop het was toen een cult geworden . Spijtig genoeg zijn ze bijna uit het straatbeeld verdwenen en dat vind ik en vele anderen spijtig . er zijn mensen die er voor ijveren ze terug in het straatbeeld te krijgen. Velen vinden ze ook wel erotisch of sexy aan de voeten . misschien is het voor jullie in het forum een stimulans ze ook terug aan te kopen en te proberen en het voort te vertellen aan veienden en vriendinnen
groetjes
berkemannboy
pi_70718264
.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:29:05 #20
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70732949
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_70736787
lijkt wel verdacht veel op spam
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:48:40 #22
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70747897
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:28 schreef densmee het volgende:
lijkt wel verdacht veel op spam
als je nou volgende keer een topicreport plaatst, wil je er dan ook wat ín zetten?
dat is wat makkelijker.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')