trumpet cross - rein van der broekquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:32 schreef VikingGold het volgende:
Vooral dat nummer dat wordt gedraaid bij het einde van de etappes. Ik weet niet hoe dat heet of van wie dat is, maar dat mag absoluut niet ontbreken; heerlijk!
Hoort erbij heerlijk.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:37 schreef el_salvador het volgende:
[..]
trumpet cross - rein van der broek
Goed idee!quote:Op zondag 2 juli 2006 11:50 schreef pfaf het volgende:
Gaat vandaag langs het zwembad weer aan natuurlijk.
Si.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:47 schreef dolle_hond het volgende:
ik had ergens gelezen dat het de laatste tour van herman van de velde is.
quote:Laatste Radio Tour de France voor Herman van der Velden
Meer dan dertig jaar verzorgde Herman van der Velden de muziek van Radio Tour de France. Nu wordt het écht de laatste keer, want hij neemt afscheid. Wat zijn laatste nummer zal zijn, weet hij nog niet. Misschien wel My Way door Herman Brood. Omdat ik het ook zo deed: op mijn manier.
Zijn manier, dat is: zijn eigen gang gaan, zich door niemand, geen plugger of wie dan ook, laten beïnvloeden – al staat hij open voor alle suggesties. Zijn werkvertrek in zijn woning in Blaricum heeft iets van een jongenskamer. Om hem heen kasten vol cd’s.
Geen idee heeft hij hoeveel: Een metertje of 95, heb ik eens berekend. Niet dat het zijn smaak allemaal is, de gladde knuffelrock van Venice, of die house-plaat. Wat hier staat is allemaal bruikbaar voor programma’s, zegt hij.
Op elk doosje heeft hij een geel memo-stickertje geplakt. Een paar cijfers, met kruisjes erachter: hoe meer kruisjes, hoe beter Van der Velden het nummer vindt – zo ziet hij in een oogopslag wat bruikbaar is. Te onthouden valt het niet, en de computer is aan Van der Velden niet besteed. Ik ben de enige die nog met een stapeltje naar de studio komt.
Hier, in dit bovenkamertje, zijn zomerhits gemaakt. Macarena, Baila Me van de Gipsy Kings, Banger Hart van Rob de Nijs, zelfs Marco Borsato’s Dromen zijn bedrog – het zijn successen geworden doordat Van der Velden ze draaide of bombardeerde tot Tourartiest: wekenlang ‘airplay’ in het veelbeluisterde Radio Tour de France.
Hoe het werkt? Het is een kwestie van gevoel, zegt hij. Zijn kracht is volgens Van der Velden dat hij zich kan inleven in zijn publiek. De woensdagavonduitzending van Langs de Lijn bijvoorbeeld, dan weet je: rock-’n-roll. Dan zitten mensen te klussen op zolder, en dan moet je Springsteen of Bon Jovi hebben.
Daarna is het Met het Oog op Morgen, met weer heel ander publiek. Dan draai je een soort slaapmutsjes voor de 250 duizend nieuwe luisteraars die er dan ineens bijkomen. Langs de Lijn op zaterdagmiddag of zondagmiddag: wéér heel ander publiek. Een Frans Bauer bijvoorbeeld, hoe hard het verzet ook heeft geklonken bij de Radio 1-leiding.
Van der Velden: Fransje zegt altijd: er zijn drie mensen aan wie ik mijn carrière te danken heb, dat zijn: Edwin Evers, Daniël Dekker van de TROS, en ik. Nee, ik ben geen fan. Ik zal hem thuis nooit draaien. Dat weet ie ook. Maar op zaterdag Langs de Lijn, daar past Frans gewoon heel goed in. (Volkskrant/Medialog)
quote:Op zondag 2 juli 2006 01:26 schreef dolfg het volgende:
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)tune_finish_tour.wma
Om lekker in de stemming te komen: DE Finishtune van Radio Tour de France.![]()
Als ik dit op de radio hoor, word ik helemaal gelukkigquote:Op zondag 2 juli 2006 01:37 schreef ScottTracy het volgende:
NOS Radio Tourflits
Tourflits
Tourflits...
Geen idee, hij is iig op cd te krijgen dus die zal wel ergens rondzwerven.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:51 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
![]()
Is die er ook in MP3? Ik wil 'm wel als ringtone...![]()
quote:"De Tour is de Tour, en de Tour staat boven alle wetten"
en dan na die toeters het muziekjequote:Op maandag 3 juli 2006 12:54 schreef ErikT het volgende:
[..]
Als ik dit op de radio hoor, word ik helemaal gelukkig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |