Klopt niet overigens. Het is geen krediet faciliteit op je bestaande rekening. Aanvraag van de rekening, overstappen, en pasaanvraag moet je wel 2 weken minimaal voor uittrekken.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:27 schreef dutchtubby het volgende:
het is het maximale bedrag wat je rood kunt staan op deze rekening, dus dat geld krijg je niet maar leen je van de bank tegen rente.
meestal heb je een rekening binnen een week geopend, de pas anvraag duurt iets van 1 tot 1,5 weken.
en dat bedrag kun je altijd opnemen.
Jij vindt 600 Euro rente niet veel?? Als je als student zo met je geld om gaat moet je inderdaad maar heel veel lenen ja..quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:19 schreef Eagor het volgende:
Een studio koop ik. Per maand betaal ik daar 325 euro voor. Het maakt niet uit hoe, ALS je maar maandelijks dat bedrag kunt overhandigen + dat je borg moet staan bij iemand.
6000 euro krediet staan betekend zoals ik van jullie begrijp 'rood staan'. Is er geen manier om dat bedrag op te nemen? Het zal raar uit mn mond komen, maar als er 10% rente opkomt = 6600 euro, toch? Dat vind ik zelf geen probleem eerlijk gezegd.
Ik heb zowel uit mails/siteinfo begrepen dat je ook als MBO'er gebruik kunt maken bij de Rabobank van de 6000 euro.
Na het eerste jaar ja, 2de jaar: 7260, 3e jaar: 7986quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:19 schreef Eagor het volgende:
Het zal raar uit mn mond komen, maar als er 10% rente opkomt = 6600 euro, toch? Dat vind ik zelf geen probleem eerlijk gezegd.
¤600 het eerste jaar he..... als hij het geld het eerste jaar opmaakt. Daarna ¤660, dan ¤726, dan ¤798. Totale eindschuld, uitgaande van 4 jaar studie....¤8784quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:40 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Jij vindt 600 Euro rente niet veel?? Als je als student zo met je geld om gaat moet je inderdaad maar heel veel lenen ja..
Ziet er wel goed uit, wel oppassen voor de kleine lettertjes en vergelijken met een lening van het IBG.quote:Wel bijverdienen of een tijdje niet. Beslissen over een grote uitgave. Vakantieplannen. Een snellere PC. Allemaal momenten waarop je wat extra financiele ruimte goed kunt gebruiken. Daar zorgen we dus voor door middel van het Studentenkrediet.
Studentenkrediet
Met een Rabo Studentenkrediet kun je maximaal ¤6000 lenen tegen aantrekkelijke voorwaarden. Tijdens je studie hoef je helemaal niets terug te betalen, zelf geen rente. Het terugbetalen begint pas een jaar na beeindiging van je studie. Je kunt wel altijd extra aflossen en weer opnemen. Het Studentenkrediet is bedoeld voor studenten met een basisbeurs, die hun eerste jaar hebben afgerond. Heb je iemand die garant wil staan, dan kun je ook al een leningsluiten in je eerste jaar. Bovendien krijg je een extra rentekorting als er iemand voor je garant wil staan.
De kenmerken
1. Afhankelijk van de wensen en mogelijkheden is kredietmaximum van ¤1000 tot en met ¤6000 mogelijk
2. Lage rente. Extra korting op het rentepercentage als iemand garant wil staan.
3. Terugbetalen hoeft pas vanaf 1 jaar na het beëindigen van je studie. Na beëindiging van je studie bedraagt je maandtermijn 3% van de kredietlimiet.
4. Extra en vervroegd aflossen is altijd boetevrij mogelijk
5. Maandelijks overzicht
6. Bij overlijden voor de 75-jarige leeftijd wordt de restantschuld kwijtgescholden.
Mwoah, ik sta nu onderhand ook al twee jaar onafgebroken rood bij de Rabobank, ze maken er echt helemaal geen probleem van.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:46 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Na het eerste jaar ja, 2de jaar: 7260, 3e jaar: 7986
En het is maar de vraag of de Rabobank het accepteerd dat je lang rood staat
Gewoon bij het IBG lenen als het kan!![]()
Een DK is iets anders dan gewoon roodstaan eh.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:49 schreef Dabrye het volgende:
[..]
Mwoah, ik sta nu onderhand ook al twee jaar onafgebroken rood bij de Rabobank, ze maken er echt helemaal geen probleem van.
Lenen bij de IB-groep is wel beter natuurlijk.![]()
Ik denk dat hij failliet is verklaart.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 01:13 schreef CecilBDemented het volgende:
hoe is het afgelopen ben wel benieuwd
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:33 schreef LaZZ het volgende:
En onthoud dat je een aardige rente gaat betalen. Verder kan je met dat bedrag geen studio 'aanschaffen'. Ik neem aan dat je gaat huren.
Overigens kan je het met werken en stufi ook makkelijk redden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |