Ja, mogen die ook eens een vrije dag hebben?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:52 schreef sirrom het volgende:
Is het niet belachelijk dat de Postbank website in het weekend geen mutaties aangeeft?
Stort ik gisteren op mijn rekening, zal dat pas Maandag zichtbaar zijn, aldus een of andere PB employee vd maand. Net alsof computers op zaterdag en zondag figuurlijk gesproken stilstaan...
Rabo internet bankieren is klote dat je je pas steeds in zo'n apparaat moet doenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, mogen die ook eens een vrije dag hebben?![]()
De Postbank.
Ja, ik zit er ook nog steeds, was gratis voor studenten enzo, maar ik zit er steeds vaker aan te denken om naar de Rabo over te stappen.
Alles wentquote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:05 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Rabo internet bankieren is klote dat je je pas steeds in zo'n apperaat moet doen
Als je 'apparaat' nog niet eens kunt spellen kan ik me er iets bij voorstellen dat je dat lastig zult vindenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:05 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Rabo internet bankieren is klote dat je je pas steeds in zo'n apperaat moet doen
Oepsquote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:08 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als je 'apparaat' nog niet eens kunt spellen kan ik me er iets bij voorstellen dat je dat lastig zult vinden.
die je toch altijd bij je hebtquote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:10 schreef Biancavia het volgende:
Bij de postbank moet je je telefoon pakken.
Nee die zit altijd in mijn tas en mijn tas hangt in de gang.quote:
Hoeft niet, je kan het ook met een lijst doen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:10 schreef Biancavia het volgende:
Bij de postbank moet je je telefoon pakken.
en als je op vakantie bent? en als je op je werk bent? en als je waar dan ook bent? ik heb mijn telefoon altijd bij me, zo'n apparaatje zou ik nooit meenemen. al doet mn vriendin dat wel, die heeft hem in dr handtas zitten. maar ja, ik heb geen handtas.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:17 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee die zit altijd in mijn tas en mijn tas hangt in de gang.
Dat Rabo-apparaatje ligt hier gewoon bij de computer.
Edit:
Maar ja, voor de Rabo moet je je pasje trouwens weer pakken, bedenk ik me net.
En mijn pasje zit in mijn portemonnee en die zit ook in man tas die in de gang aan de kapstok hangt.
Dus maakt het nog niets uit.
Behalve als je alleen je saldo wilt checken, want dan hoef je bij de Postbank alleen maar in te loggen en heb je geen telefoon, pasje of apparaatje nodig.
Ja maar ik hoef op vakantie of op mijn werk toch geen privé boekingen te gaan doen?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:22 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
en als je op vakantie bent? en als je op je werk bent? en als je waar dan ook bent? ik heb mijn telefoon altijd bij me, zo'n apparaatje zou ik nooit meenemen. al doet mn vriendin dat wel, die heeft hem in dr handtas zitten. maar ja, ik heb geen handtas.
en idd, als alternatief kun je altijd nog de lijst met codes bij je computer leggen. hoef je je telefoon niet uit je handtas te halen
Daar noem je ook wat! ABN!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Postbank loopt zo hopeloos achter. Bij ABN Internet Bankieren zie je tenminste direct de mutaties op je rekening.
Als je bij de Postbank een bedrag van je internetspaarrekening naar je girorekening overmaakt dan is dat bedrag gewoon twee dagen 'kwijt'.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Postbank loopt zo hopeloos achter. Bij ABN Internet Bankieren zie je tenminste direct de mutaties op je rekening.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
en dat is bij de rabobank bijna meteen op de rekening....quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:26 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Als je bij de Postbank een bedrag van je internetspaarrekening naar je girorekening overmaakt dan is dat bedrag gewoon twee dagen 'kwijt'.
er zal een verschil in voorwaarden zijn. De rabo bijvoorbeeld zal ongetwijfeld ergens anders winst uit proberen te halen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:33 schreef gateway het volgende:
[..]
en dat is bij de rabobank bijna meteen op de rekening....
Kwijt??Als je bedoelt dat het pas na twee dagen op je rekening staat is dat bij andere banken ook zo....Staat ook vaak bij de voorwaarden....quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:26 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Als je bij de Postbank een bedrag van je internetspaarrekening naar je girorekening overmaakt dan is dat bedrag gewoon twee dagen 'kwijt'.
Ik bedoel dat het dan al wel is afgeschreven van je spaarrekening, maar nog niet op de girorekening staat.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:34 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Kwijt??Als je bedoelt dat het pas na twee dagen op je rekening staat is dat bij andere banken ook zo....Staat ook vaak bij de voorwaarden....
Van wie moet dat?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:48 schreef Robbiej het volgende:
Daarom moet je ook een Plus spaarrekening nemen bij de Postbank.
Van de postbank als je "snel" je geld op je giro of spaarrekening wilt hebbenquote:
Gelukkig wel, daarom is het ook zo verschrikkelijk veilig, en is de kans dat een ander er met jouw geld vandoor gaat nagenoeg nulquote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:05 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Rabo internet bankieren is klote dat je je pas steeds in zo'n apparaat moet doen
Bij de Postbank zie je ook meteen je mutaties op je rekening. Behalve in het weekend, en dat is raar.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Niet bij de rabobank, overhevelen van je spaar naar betaal en direct pinnen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:34 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Kwijt??Als je bedoelt dat het pas na twee dagen op je rekening staat is dat bij andere banken ook zo....Staat ook vaak bij de voorwaarden....
Is ook zo, maar de banken maken winst op de rentedag die je misloopt. Ook als je bij een bank zit die de mutatie wel direct laat zien moet je eens naar de valutadatum ervan kijken. Je wordt dan nog steeds genaaid.quote:Met die snelle computers van tegenwoordig moet dat toch binnen een uurtje ofzo afgehandeld zijn?
Gelukkig heb ik daar bij rabo geen last van. Bij overboeken tussen eigen rekening is het geld gelijk overgeboekt en bij overboeken naar een andere rabo-rekening is de valuta datum van mijn afboeking en de andere bijschrijving gelijk. Bij mijn weten is de rabo de enige bank die niet aan valutering doet bij overschrijvingen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:46 schreef soylent het volgende:
[..]
Is ook zo, maar de banken maken winst op de rentedag die je misloopt. Ook als je bij een bank zit die de mutatie wel direct laat zien moet je eens naar de valutadatum ervan kijken. Je wordt dan nog steeds genaaid.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Valutering
Rabobankquote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:37 schreef Jopus het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik daar bij rabo geen last van. Bij overboeken tussen eigen rekening is het geld gelijk overgeboekt en bij overboeken naar een andere rabo-rekening is de valuta datum van mijn afboeking en de andere bijschrijving gelijk. Bij mijn weten is de rabo de enige bank die niet aan valutering doet bij overschrijvingen.
Internetbankieren met dat apparaatje is idd wel omslachtig, maar zoals eerder gemeld ook wel weer veilig, dus imo noodzakelijk kwaad.
Rabo![]()
Zoals ik zei; mijn pinbetalingen van vandaag staan gewoon nu op mijnpostbank.nl. Overschrijvingen geloof ik idd niet.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:16 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Bij de Postbank zie je ook meteen je mutaties op je rekening. Behalve in het weekend, en dat is raar.
Ik denk bij nader inzien dat het als volgt zit: bij de Postbank zie je altijd, ook in het weekend, direct je mutaties. Het verschil is dat overschrijvingen niet worden gedaan in het weekend. Er vinden dus uberhaupt geen overschrijfmutaties plaats in het weekend, laat staan dat je ze kunt zien.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:32 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Zoals ik zei; mijn pinbetalingen van vandaag staan gewoon nu op mijnpostbank.nl. Overschrijvingen geloof ik idd niet.
Respect.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:37 schreef Jopus het volgende:
Gelukkig heb ik daar bij rabo geen last van. Bij overboeken tussen eigen rekening is het geld gelijk overgeboekt en bij overboeken naar een andere rabo-rekening is de valuta datum van mijn afboeking en de andere bijschrijving gelijk. Bij mijn weten is de rabo de enige bank die niet aan valutering doet bij overschrijvingen.
Ja en alle overige mutaties ook, dus weet niet waar ze allemaal last van hebbenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:36 schreef Cheiron het volgende:
Bij mij staan in het weekend ook gewoon mn pintransacties op Mijnpostbank.nl
quote:Wat is een digipas?
Een digipas is een klein apparaatje waardoor u veilig kunt inloggen en bankieren bij SNS Bank. Het werkt als volgt: tijdens het inloggen toetst u het nummer van uw digipas in, een persoonlijke pincode en vervolgens een tijdafhankelijke code van de website. De digipas draagt daarmee bij aan veilig en vertrouwd elektronisch bankieren.
Friesland bank? bestaat dat?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:57 schreef classpc het volgende:
Wees blij man...
Friesland Bank internetbankieren is nog veel erger
Die site is al een paar keer down geweest vanwege te veel piek verkeer ofzo
En daarna mag je telkens per 500 mensen weer gaan internetbankieren.
jaquote:
Dan wil ik graag een rekening bij de Nederlandse bank.quote:
En dat is dus wat de Rabobank heeft, een unieke identifier die op een bank kantoor gekoppeld is aan jouw bankpas. Alleen jij kan die dus met jouw pas gebruiken, en moet je daar zelfs je pincode intoetsen voordat dat kan, dus als je pas samen met je randomreader (zoals dat ding bij Rabo heet) verliest, kan nog steeds niemand er iets mee zonder jouw pincode te weten.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:55 schreef soylent het volgende:
Helemaal veilig is geen enkel systeem. Als je ergens van je ABN-bankpas en je pincode beroofd wordt kan men gewoon op je rekening inloggen bijvoorbeeld. Dat sneue lijstje met TAN-codes van de Postbank ligt altijd thuis, dus met puur een pas en pincode kan niemand er nog bij. Liever had ik daarom ook gezien dat elke edentifier een unieke code had, zodat ze per se je eigen apparaatje moeten hebben... Maar op zich is het wel een goed functionerend systeem.
Dat heeft de Digipas van de SNS volgens mij ook. Als het goed is kan ik niet de Digipas van iemand anders gebruiken. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:33 schreef Sakura het volgende:
En dat is dus wat de Rabobank heeft, een unieke identifier die op een bank kantoor gekoppeld is aan jouw bankpas.
Euh????quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:33 schreef Sakura het volgende:
[..]
En dat is dus wat de Rabobank heeft, een unieke identifier die op een bank kantoor gekoppeld is aan jouw bankpas. Alleen jij kan die dus met jouw pas gebruiken, en moet je daar zelfs je pincode intoetsen voordat dat kan, dus als je pas samen met je randomreader (zoals dat ding bij Rabo heet) verliest, kan nog steeds niemand er iets mee zonder jouw pincode te weten.
Internet bankieren kan altijd vele malen makkelijker dan hoe het nu gaat, maar dan is het zo lek als een mandje (zoals bv bij de postbank met hun lijstje met codes)
Veiligheid is voor mij bij internet bankieren toch echt een heel stuk belangrijker dan gebruikers gemak.
Want laten we wel zijn, als je geld uit de muur trekt is je pas en pincode gebruiken ook eigenlijk heel ongebruiksvriendelijk. Makkelijker zou zijn als ze het je gewoon zouden geven zonder verder vragen te stellen
Beetje krom wat je zegt, vind je niet? Als ik een bankpasje en pincode steel ga ik heus niet even op internet even checken hoeveel saldo er op staat.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:55 schreef soylent het volgende:
Helemaal veilig is geen enkel systeem. Als je ergens van je ABN-bankpas en je pincode beroofd wordt kan men gewoon op je rekening inloggen bijvoorbeeld. Dat sneue lijstje met TAN-codes van de Postbank ligt altijd thuis, dus met puur een pas en pincode kan niemand er nog bij. Liever had ik daarom ook gezien dat elke edentifier een unieke code had, zodat ze per se je eigen apparaatje moeten hebben... Maar op zich is het wel een goed functionerend systeem.
Nee vind ik niet, anders post ik het wel niet..quote:
Ja, dan kun je het maximale bedrag van de dag pinnen. Ik heb een daglimiet van 500 voor de pinautomaat geloof ik, maar mijn internetbankieren-contract bevatte vroeger ook de ondernemersrekening van mijn eigen bedrijfje, met aardig wat euro's erop. Dat bedrag kun je in een dag niet opnemen, maar met pas + pin + een internetcafe kun je overmaken zoveel je wil. Mijn pas heeft daar nu geen toegang meer toe, omdat ik het toch wel een vrij groot risico vond.quote:Als ik een bankpasje en pincode steel ga ik heus niet even op internet even checken hoeveel saldo er op staat.Als iemand jouw bankpas en pincode berooft ben je gewoon de lul.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:08 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als je 'apparaat' nog niet eens kunt spellen kan ik me er iets bij voorstellen dat je dat lastig zult vinden.
Bij de Postbank heb je nog veel minder risico. Naast je wachtwoord, wat in feite hetzelfde idee is als een pincode, heb je ook nog een tan-code. Iemand zou dus je sms'je moeten onderscheppen of je telefoon moeten stelen, de bijbehorende gebruikersnaam weten, én het wachtwoord.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:44 schreef Evertjan het volgende:
ik zit bij de ABN en ik moet zeggen nooit klachten over het internetbankieren. Werkt goed, is betrouwbaar en voor 100% veilig dankzij de edentfier. Tenzij je je pincode laat rondslingeren op een briefje. De postbank komt bij mij te vaak negatief in het nieuws met hun internetbankieren.
Tja, dat zou leuk zijn, als het waar was. Dat is namelijk niet het geval. Bij rabobank kun je met je pas en pincode elke random reader gebruiken. Maar het argument dat je lijstje met TAN-codes minder snel gestolen wordt dan je pas en pincode, is een beetje een lul-argument. Als je je pas en pincode kwijt bent kun je namelijk ook gewoon gelijk iemands rekening leegtrekken. En dat laat een stuk minder sporen na dan internetbankieren.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:33 schreef Sakura het volgende:
[..]
En dat is dus wat de Rabobank heeft, een unieke identifier die op een bank kantoor gekoppeld is aan jouw bankpas. Alleen jij kan die dus met jouw pas gebruiken, en moet je daar zelfs je pincode intoetsen voordat dat kan, dus als je pas samen met je randomreader (zoals dat ding bij Rabo heet) verliest, kan nog steeds niemand er iets mee zonder jouw pincode te weten.
Internet bankieren kan altijd vele malen makkelijker dan hoe het nu gaat, maar dan is het zo lek als een mandje (zoals bv bij de postbank met hun lijstje met codes)
Veiligheid is voor mij bij internet bankieren toch echt een heel stuk belangrijker dan gebruikers gemak.
Want laten we wel zijn, als je geld uit de muur trekt is je pas en pincode gebruiken ook eigenlijk heel ongebruiksvriendelijk. Makkelijker zou zijn als ze het je gewoon zouden geven zonder verder vragen te stellen
Ten eerste is het veel veiliger gebruik te maken van de TAN-sms'jes dan van zo'n lijstje. Daarnaast, alsof ik dat mee ga nemen ofzo, ik wil ook geld over kunnen maken als ik niet thuis ben.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:31 schreef Jopus het volgende:
[..]
Tja, dat zou leuk zijn, als het waar was. Dat is namelijk niet het geval. Bij rabobank kun je met je pas en pincode elke random reader gebruiken. Maar het argument dat je lijstje met TAN-codes minder snel gestolen wordt dan je pas en pincode, is een beetje een lul-argument. Als je je pas en pincode kwijt bent kun je namelijk ook gewoon gelijk iemands rekening leegtrekken. En dat laat een stuk minder sporen na dan internetbankieren.
En inderdaad, postbank is al regelmatig slachtoffer geweest van phishing-mails (vragen om je codes). Dit probleem onstaat vanwege het feit dat de TAN-codes niet veranderen. Elke keer dat jij gebruik maakt van de random reader van de rabo, wordt er een code gegenereerd met een time-stamp en die blijft dus max een kwartiertje geldig. (Dit geldt trouwens volgens mij voor alle systemen met pas en pincode)
quote:Op maandag 3 juli 2006 21:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ten tweede, phishing moet je even buiten beschouwing laten, mensen die daarin trappen moet je dagelijks een zakje stuivers geven, en zeggen dat ze goed op hun triangel moeten letten onderweg naar het optreden.
je vraagt op de site die tancodes aan.. en die worden dan naar je mobiel gestuurdquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:19 schreef Jopus het volgende:
[..]
![]()
Feit blijft echter wel dat het bij het postbank-systeem mogelijk is en bij een systeem met pas en pincode niet.
En hoe werkt dat sms-systeem eigenlijk? Moet je daarvoor een code invoeren ofzo? Dat ken ik nl niet, maar ben wel benieuwd..
Je voert je overschrijving in, daarna krijg je een SMS-je met de hoogte van het bedrag van de totale overboeking (je kunt meerdere betalingen in één opdracht uitvoeren), een volgnummer en je TAN-code. Het bedrag wordt dus ter controle in de SMS gestuurd (zodat het niet zonder op te vallen verhoogd kan worden door een trojan of zo) en de TAN-code is gekoppeld aan die specifieke betalingsopdracht met dat specifieke volgnummer, je kunt hem dus niet ergens anders voor gebruiken.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:19 schreef Jopus het volgende:
[..]
En hoe werkt dat sms-systeem eigenlijk? Moet je daarvoor een code invoeren ofzo? Dat ken ik nl niet, maar ben wel benieuwd..
Je kunt aan de hand van iemand zijn rekeningnummer en pasnummer (wat op het pasje zelf en op elk bonnetje staat) en pincode inloggen. Hetzelfde verhaal dus als bij de Postbank (gebruikersnaam en wachtwoord).quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:19 schreef Jopus het volgende:
[..]
![]()
Feit blijft echter wel dat het bij het postbank-systeem mogelijk is en bij een systeem met pas en pincode niet.
En je telefoon heeft ook nog eens een pincode. Nee, zo onveilig is de Postbank niet.quote:Op zondag 2 juli 2006 11:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bij de Postbank heb je nog veel minder risico. Naast je wachtwoord, wat in feite hetzelfde idee is als een pincode, heb je ook nog een tan-code. Iemand zou dus je sms'je moeten onderscheppen of je telefoon moeten stelen, de bijbehorende gebruikersnaam weten, én het wachtwoord.
pasje kan in elke random reader, en de rabobank werkt niet met smsjes!quote:Op maandag 3 juli 2006 21:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ten eerste is het veel veiliger gebruik te maken van de TAN-sms'jes dan van zo'n lijstje. Daarnaast, alsof ik dat mee ga nemen ofzo, ik wil ook geld over kunnen maken als ik niet thuis ben.
Ten tweede, phishing moet je even buiten beschouwing laten, mensen die daarin trappen moet je dagelijks een zakje stuivers geven, en zeggen dat ze goed op hun triangel moeten letten onderweg naar het optreden.
Dat zeg ik.quote:
Zal best, ik heb het niet over de Rabobank gehad.quote:en de rabobank werkt niet met smsjes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |