abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:16:44 #181
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39728214
en Kennedy is door een Magic bullet omgekomen...
welterusten
Huig
pi_39728251
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:16 schreef Orwell het volgende:
en Kennedy is door een Magic bullet omgekomen...
welterusten
Toch mooi hoe mensen zich altijd met dezelfde sneren blootgeven.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:21:06 #183
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39728361
ikke niet begrijpen
Huig
pi_39728414
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:21 schreef Orwell het volgende:
ikke niet begrijpen
Niets persoonlijks, hoor, maar mensen die het overheidsverslag van de aanslagen afwijzen doen dat wel vaker. ''En Kennedy is ook door Oswald gedood.'' ''En Van der Lubbe heeft ook het de Rijksdag in brand gestoken.'' Een beetje lachwekkend, naar mijn mening.
pi_39728712
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:15 schreef OpenYourMind het volgende:
Feit blijft dat de debunkers niet verder komen dan drogredenaties en circel redeneringen die vaak alleen maar aangeven waarom dit onderzocht had moeten worden. De argumenten van de debunkers waarom dit niet hoeft zijn vaak wel zo vlinterdun dat je er net zo goed patat neer had kunnen zetten.

lekker he generaliseren...
Kom maar op dan met die 67 onderschepte vliegtuigen in de 21 maanden voor 11 september.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:34:16 #186
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39728745
"mensen die het overheidsverslag van de aanslagen afwijzen doen dat wel vaker..."

misschien komt dat omdat overheden wel eens jokken....(jahaa..opzienbarend, niet?)

Oswald was een patsy,de magic bullet theorie is een lachertje en het officiele 911 report is een SCHANDE

en mensen die deze shit nog recht willen praten......vind ik niet belachelijk maar beangstgend
Huig
pi_39728840
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:34 schreef Orwell het volgende:
"mensen die het overheidsverslag van de aanslagen afwijzen doen dat wel vaker..."

misschien komt dat omdat overheden wel eens jokken....(jahaa..opzienbarend, niet?)
En dit is ook typerend voor een bepaald deel van de groep die het overheidsverslag laakt; doen alsof de ander een brave borst is die graag z'n centjes aan de meester geeft en nooit enige kwade opzet bij de overheid zal vermoeden.
quote:
patsy(...)magic bullet theorie(...)en mensen die deze shit nog recht willen praten......vind ik niet belachelijk maar beangstgend
Ja, meneer Oltmans.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:43:04 #188
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_39728980
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:34 schreef Orwell het volgende:

Oswald was een patsy,de magic bullet theorie is een lachertje en het officiele 911 report is een SCHANDE

en mensen die deze shit nog recht willen praten......vind ik niet belachelijk maar beangstgend
Ga je nog inhoudelijk reageren op die 67 vliegtuigen of kom je hier alleen maar om de zaak op te fokken met je dommigheden?
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:53:27 #189
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39729259
Ga je nog inhoudelijk reageren op die 67 vliegtuigen of kom je hier alleen maar om de zaak op te fokken met je dommigheden?

ik kijk wel ff wat ik ga doen slimmerik...

ondertussen een mooi citaat van bush senior:

"Sarah, if the American people had ever known the truth about what we Bushes have done to this nation, we would be chased down in the streets and lynched."

George Bush Senior speaking in an interview with
Sarah McClendon in December 1992
Huig
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:39:06 #190
132003 huupia34
veritas!!!
pi_39734473
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:09 schreef klez het volgende:

[..]

Een Engelse ingenieur wiens logica die van de conspiristen verre te boven gaat.

"To pull it", dus de New Yorkse brandweer zit in het complot?
Verder gaan we met jou echt niet alle onzin argumenten voor de zoveelste keer onderuit halen zoals het PNAC document.

En die domme conspiristen retoriek "open your eyes, use your brain" mag je ook voor je houden.
Ik weet heel zeker dat ik en een aantal andere "conspiracy-crackers" hier uitstekend weten hoe hun hersenen te gebruiken.
ik heb het volledige interview met larry silverstein gezien, en hij bedoelde toch echt het neerhalen van building 7.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:03:50 #191
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39735284
www.911myths.com, zoals ik al zei: een joke...

volledig onderuit gehaald door wetenschapper Chris Morganti op:

http://911physics.atspace.com/Pages/Debunking911Myths.htm

auw!

als toetje een citaat;

"Of course the people don't want war. But after all, it's the leaders of the country who determine the policy, and it's always a simple matter to drag the people along whether it's a democracy, a fascist dictatorship, or a parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism, and exposing the country to greater danger."

- Herman Goering During The Nuremburg Trials
Huig
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:05:21 #192
70154 klez
pi_39735329
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:39 schreef huupia34 het volgende:

[..]

ik heb het volledige interview met larry silverstein gezien, en hij bedoelde toch echt het neerhalen van building 7.
Ik heb het volledige interview ook zien en hij bedoelde toch echt het opgeven van het gebouw. Een subtiel en essentieel verschil.
quote:
Silverstein's Quote:

"I remember getting a call from the Fire Department commander, telling me they were not sure they were gonna be able to contain the fire, and I said, you know, 'We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is just pull it.' And they made that decision to pull and then we watched the building collapse."

-Fact which is undisputed by either side, he was talking to the fire commander

-Fact which is undisputed by either side, both are not in the demolition business

Silverstein's spokesperson, Mr. McQuillan, later clarified:

"In the afternoon of September 11, Mr. Silverstein spoke to the Fire Department Commander on site at Seven World Trade Center. The Commander told Mr. Silverstein that there were several firefighters in the building working to contain the fires. Mr. Silverstein expressed his view that the most important thing was to protect the safety of those firefighters, including, if necessary, to have them withdraw from the building."

He could be lying right? But here is the corroborating evidence...

"They told us to get out of there because they were worried about 7 World Trade Center, which is right behind it, coming down. We were up on the upper floors of the Verizon building looking at it. You could just see the whole bottom corner of the building was gone. We could look right out over to where the Trade Centers were because we were that high up. Looking over the smaller buildings. I just remember it was tremendous, tremendous fires going on. Finally they pulled us out. They said all right, get out of that building because that 7, they were really worried about. They pulled us out of there and then they regrouped everybody on Vesey Street, between the water and West Street. They put everybody back in there. Finally it did come down. From there - this is much later on in the day, because every day we were so worried about that building we didn't really want to get people close. They were trying to limit the amount of people that were in there. Finally it did come down." - Richard Banaciski

http://www.geocities.com/debunking911/pull.htm

[ Bericht 2% gewijzigd door klez op 11-07-2006 22:13:04 ]
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:07:12 #193
70154 klez
pi_39735389
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:03 schreef Orwell het volgende:
www.911myths.com, zoals ik al zei: een joke...

volledig onderuit gehaald door wetenschapper Chris Morganti op:

auw!

als toetje een citaat;

"Of course the people don't want war. But after all, it's the leaders of the country who determine the policy, and it's always a simple matter to drag the people along whether it's a democracy, a fascist dictatorship, or a parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism, and exposing the country to greater danger."

- Herman Goering During The Nuremburg Trials
Jaja, dat komt wel "objectief" en "wetenschappelijk" over, zo'n citaat erbij.

De site ff bekeken: zonder enige bronvermelding zegt hij dat "alles" op 911myths.com niet waar is. Wat een wetenschapper...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:24:17 #194
56724 Wombcat
rent wiel
pi_39735953
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:15 schreef OpenYourMind het volgende:
Feit blijft dat de debunkers niet verder komen dan drogredenaties en circel redeneringen die vaak alleen maar aangeven waarom dit onderzocht had moeten worden. De argumenten van de debunkers waarom dit niet hoeft zijn vaak wel zo vlinterdun dat je er net zo goed patat neer had kunnen zetten.

lekker he generaliseren...
Dit is echt lachen, want hetzelfde kun je dus zeggen van samensweringstheoritici, die dan bovendien nog heel erg sterk zijn in het uit het verband halen van quotes.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:30:16 #195
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39736216
het citaat is om die grijze hersenmassa in beweging te krijgen en het grotere verband te duiden...
als je de site http://911physics.atspace.com/Pages/Debunking911Myths.htm zult lezen, zul je zien dat-ie elke "myth" op argumenten KEIhard en soms pijnlijk onderuit haalt...

hij laat ook prachtig zien hoe de Debunker er van alles bij haalt (rookgordijnen) zaken die totaal niet relevant zijn...(imo: een zwaktebod)
hetzelfde doe jij, geachte kiez met je verwijzing naar mijn citaat

voor straf nog een...:

"In the size of the lie there is always contained a certain factor of credibility, since the great mass of people will more easily fall victims to a great lie than to a small one."

- Adolph Hitler

Huig
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:37:02 #196
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_39736479
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dit is echt lachen, want hetzelfde kun je dus zeggen van samensweringstheoritici, die dan bovendien nog heel erg sterk zijn in het uit het verband halen van quotes.
Vandaar ook de achter lekker generaliseren.

Er bestaan ondertussen zoveel theorieen en een ieder schijnt verschillende aan te hangen en zowel de debunkers van het officiele verhaal als de debunkers van de conspiracy theorien halen dit constant door elkaar. Een goede discussie is dus alleen 1 op 1 mogelijk en alleen wanneer de debunker van het officiele verhaal al zijn bezwaren neerlegt en beargumenteerd.

Als ik dit zou doen gaat mij dat een half jaar research kosten en nog eens een half jaar schrijven. Ik heb wel wat beters te doen dan dat. De kans op het overtuigen van anderen is minimaal en met alleen het in twijfel trekken van het officiele verhaal van 9/11 kom je geen steek verder. Er zijn simpelweg teveel onzeker informatiebronnen en schemerwerelden bij betrokken waar de meeste mensen niks vanaf weten. (geopolitiek en inlichtingendiensten onder andere)

Met andere woorden het is zinloos tenzij je het case voor case gaat behandelen. De 9/11 truth movement is hier echter veel te verdeelt voor om tot een eenduidige theorie te komen en de speculaties naast zich neer te leggen.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:39:37 #197
70154 klez
pi_39736578
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:30 schreef Orwell het volgende:
het citaat is om die grijze hersenmassa in beweging te krijgen en het grotere verband te duiden...
als je de site http://911physics.atspace.com/Pages/Debunking911Myths.htm zult lezen, zul je zien dat-ie elke "myth" op argumenten KEIhard en soms pijnlijk onderuit haalt...

hij laat ook prachtig zien hoe de Debunker er van alles bij haalt (rookgordijnen) zaken die totaal niet relevant zijn...(imo: een zwaktebod)
hetzelfde doe jij, geachte kiez met je verwijzing naar mijn citaat

voor straf nog een...:

"In the size of the lie there is always contained a certain factor of credibility, since the great mass of people will more easily fall victims to a great lie than to a small one."

- Adolph Hitler

Je bent nogal gek op die citaten van Nazi's niet? Als zij het zeggen dan moet het wel waar zijn...

Kom jij maar met een voorbeeld van die waardeloze site van je. Met bronvermelding graag. Het zou leuk zijn als een van die wild beschuldigingen in het rond strooiende conspiristen eens met een verhaal komt wat hout snijd.
Laten we beginnen met die vraag over de 67 onderscheppingen aan je. Daar heb je ook nog steeds niet op gereageerd.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:57:59 #198
56724 Wombcat
rent wiel
pi_39737213
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:39 schreef klez het volgende:
Laten we beginnen met die vraag over de 67 onderscheppingen aan je. Daar heb je ook nog steeds niet op gereageerd.
Ik heb me daar ook al eens suf naar gezocht, maar kon echt niets vinden, behalve dat Payne Stewartgeval. En het lijkt me dat dit soort dingen toch wel enigszins in het nieuws komen.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 11 juli 2006 @ 23:04:07 #199
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39737426
laten nu geen onzin gaan praten..Chris Morganti sloopt www.911myths.com CLAIM voor CLAIM..!
come on.. heb je het wel gelezen..? de debunker weerlegt argumenten van een criticus..vervolgens worden die weerleggingen 1 voor 1 afgebrand door een andere criticus(snap je het nog?) wie is dan vervolgens aan zet..?

maar vooruit... een hilarische:

911Myths Claims: (samenvatting)
"er waren wel degelijk wrakstukken op de crash-scene van flight 93 te zien"

en dan linkt hij een aantal fotos, die moeten aantonen dat daar een airliner is neergestort ...om je te bescheuren!
een baby van 3 maanden oud trapt daar niet in...
en dit is maar 1 voorbeeld...

check het zelf op:

Huig
pi_39739064
Handig dat hij 3 foto's plaatst zonder daarbij te vermelden wat er gebeurd is.

Foto 1 is een Singapore Airlines 747 die bij de start in 2000 tegen iets opbotste. Compleet niet te vergelijken qua omstandigheden.

Foto 2 is Korean Air vlucht 801, neergestort in Guam bij het naderen van de landingsbaan. Dit is wel een echt crash, maar bij een veel lagere snelheid.

Foto 3: Aan de Air France staart te zien moet het wel vlucht 358 zijn die in Toronto bij zwaar weer landde en van de baan af gleed. Een ongeluk wat iedereen overleefde, en dus weer compleet niet te vergelijken is met vlucht 93.
pi_39739325
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb me daar ook al eens suf naar gezocht, maar kon echt niets vinden, behalve dat Payne Stewartgeval. En het lijkt me dat dit soort dingen toch wel enigszins in het nieuws komen.
Geen twijfel over het feit dat er die dag gigantisch is geblunderd, Het land wordt aangevallen en ze 'vergeten' vervolgens bij het Pentagon op de radar te kijken,of ze krijgen niets te horen vanuit New York en kijken ook geen TV op dat moment ? zij zijn niet van een boardtransmitter afhangkelijk om jets te kunnen zien .

http://64.233.183.104/search?q=cache:GqQgS7-npucJ:portland.indymedia.org/en/2004/08/293913.shtml+senator+dayton+norad+lied+video&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=1
pi_39739759
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:34 schreef klez het volgende:

[..]

Probeer maar weer een rookgordijn rondom je anti-Amerikanisme te creëeren. Het onderwerp is hier het vermeende 9/11 complot van de Neocons. Niet het laatste rapport van Amnesty, waarin Nederland BTW ook genoemd wordt. Maar Balkenende is natuurlijk ook betrokken bij 9/11.
Het wordt wel heel moeilijk de conspiristen nog enigszins serieus te nemen als men niet met tegenargumenten komt op de talloze "hoaxes" die hier al onderuit gehaald zijn en dan maar weer een nieuw "argument" fabriceert.
Waarom ga je er dan toch op in?
Het Amnesty rapport geeft een goed beeld over de huidige regering Bush ,hetgeen ook in het 9/11 verhaal van groot belang is bij waarheidsvinding .
Je begint weer keihard met generaliseren want ik heb nog nooit beweert dat er iets anders dan een vliegtuig het Pentagon in is gevlogen, of explosieven in het WTC waren geplaatst enz enz enz.
pi_39740010
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 23:55 schreef CeeJee het volgende:
Handig dat hij 3 foto's plaatst zonder daarbij te vermelden wat er gebeurd is.

Foto 1 is een Singapore Airlines 747 die bij de start in 2000 tegen iets opbotste. Compleet niet te vergelijken qua omstandigheden.

Foto 2 is Korean Air vlucht 801, neergestort in Guam bij het naderen van de landingsbaan. Dit is wel een echt crash, maar bij een veel lagere snelheid.

Foto 3: Aan de Air France staart te zien moet het wel vlucht 358 zijn die in Toronto bij zwaar weer landde en van de baan af gleed. Een ongeluk wat iedereen overleefde, en dus weer compleet niet te vergelijken is met vlucht 93.
Precies, echt appels met peren vergelijken foto's van dit soort crashen met de nose first van flight 93, iets wat helaas veel van die conspirancy sites doen. Kom op zeg als je daar al niet bij stil staat. Die hele site is trouwens best triest, goede met feiten onderbouwde verhalen 'debunken' met 1 of 2 niet onderbouwde regeltjes tekst die vaak ook nog reeds weerlegde zaken bevatten. Bijv. claimen dat er geen onderdelen van een motor van flight 93 zijn gevonden terwijl in het stukje eronder een link staat naar een foto van de crash site met daarom deel van de motor

Er zijn echt veel beter onderbouwde conspirancy sites dan dit prutswerk. Sites als deze doen de conspirancy believers geen goed en claimen dat deze site 911myths.com sloopt dan hecht je echt meer waarde aan veronderstellingen en suggesties dan aan daadwerkelijke feiten.
  woensdag 12 juli 2006 @ 01:44:12 #204
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39742039
nee die fotos die 911myths.com linkt zijn echt overtuigend...ik ben om...ik geloof de officiele lezing nu
(hoe kon ik zo blind zijn...)
maar ik had het al eerder moeten onderkennen...
een maand of 2 geleden kwam het pentagon met de met veel bombarie aangekondigde "pentagon crash beelden, die alle malle theorieen voorgoed naar het rijk der fabelen zouden verwijzen

en inderdaad: ze hadden niets teveel gezegd: overdijdelijk: flight 77 doorboort het pentagon
Huig
pi_39744062
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 01:44 schreef Orwell het volgende:
nee die fotos die 911myths.com linkt zijn echt overtuigend...ik ben om...ik geloof de officiele lezing nu
(hoe kon ik zo blind zijn...)
De ene set foto's toont aan dat er crashes kunnen zijn met geen herkenbare delen. De andere set toont dat er crashes kunnen zijn met een hoop herkebare onderdelen.

Het is alsof je het niet bestaan van rode Opel Astra's wil bewijzen met foto's van blauwe Astra's. Een foto van een rode Astra is genoeg om dat te weerleggen, en 1000 extra foto's van blauwe doen daar niets aan af.
  woensdag 12 juli 2006 @ 08:35:26 #206
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39744104
Deze is heel aardig, 9/11 truth scholar Jim Fetzer kicks some anchor's ass on Fox News:

Fox News Spin Attack Ends With Red-Faced Anchors

Scroll tot halverwege, en klik Play.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 12 juli 2006 @ 09:57:01 #207
70154 klez
pi_39745460
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 00:16 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

Waarom ga je er dan toch op in?
Het Amnesty rapport geeft een goed beeld over de huidige regering Bush ,hetgeen ook in het 9/11 verhaal van groot belang is bij waarheidsvinding .
Je begint weer keihard met generaliseren want ik heb nog nooit beweert dat er iets anders dan een vliegtuig het Pentagon in is gevlogen, of explosieven in het WTC waren geplaatst enz enz enz.
Ik ga er niet op in. Ik stel alleen maar dat het niet van belang is voor 9/11 en daar blijf ik bij. De bevindingen van Amnesty over de VS dateren grotendeels van na 9/11. Een typisch voorbeeld van paard en wagen omdraaien. En als we het er dan toch over hebben: vanuit Amerikaans perspectief is het volkomen begrijpelijk dat men na 9/11 de grenzen opzocht en soms zelfs overschreed in de behandeling van terorristen. De morele verontwaardiging in Nederland daarover is net zo geloofwaardig als al die miljoenen Nederlanders die een essentiele rol in het verzet hebben gespeeld 60 jaar geleden, als je ze moet geloven.
Dat wil niet zeggen dat het goed te praten is wat er fout gegaan is in de VS na 9/11, wat minder hoog van de toren blazen als buitenstaander mag wel. In geen enkel opzicht is het een bewijs voor een 9/11 complot door de Neocons.

[ Bericht 2% gewijzigd door klez op 12-07-2006 10:22:26 ]
  woensdag 12 juli 2006 @ 10:26:15 #208
70154 klez
pi_39746083
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 08:35 schreef Hallulama het volgende:
Deze is heel aardig, 9/11 truth scholar Jim Fetzer kicks some anchor's ass on Fox News:

Fox News Spin Attack Ends With Red-Faced Anchors

Scroll tot halverwege, en klik Play.
Die dombos'van Fox te kakken zetten is niet zo heel moeilijk, natuurlijk...
Maar ja, je moet iets als het hier niet lukt om overtuigende argumenten voor een complot aan te dragen.
  woensdag 12 juli 2006 @ 10:44:56 #209
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_39746562
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:39 schreef klez het volgende:

Dan reageer ik er wel op. Dat zijn de woorden van NORAD-woordvoerder majoor Douglas Martin tegen een reporter van AP. Ik plaats het hele artikel wel even.
quote:
Military now notified immediately of unusual air traffic events
LESLIE MILLER; Associated Press Writer

HERNDON, Va. (AP) _ The Federal Aviation Administration has stayed in closer contact with the military since Sept. 11 to ensure that fighter jets take off quickly to chase hostile or suspicious aircraft.

On Sept. 11, flight controllers suspected around 8:25 a.m. EDT that American Airlines Flight 11 from Boston's Logan Airport had been hijacked, but the North American Aerospace Defense Command (NORAD) wasn't notified until 8:40 a.m. _ six minutes before the plane struck the World Trade Center.

Today, NORAD would know instantly of a suspected hijacking.

"NORAD is now linked up telephonically 24 hours a day, seven days a week, so anything that's an anomaly or a suspected anomaly that's found in the system, NORAD knows about it as quickly as we do," said David Canoles, FAA's manager of air traffic evaluations and investigations.

At a NORAD operations center in Cheyenne Mountain in Colorado Springs, Colo., a noncommissioned officer listens to conversations on the FAA network from all over the United States, said Maj. Douglas Martin, NORAD spokesman.

"If he hears anything that indicates difficulty in the skies, we begin the staff work to scramble," Martin said. Before Sept. 11, the FAA had to telephone NORAD about any possible hijackings.

From Sept. 11 to June, NORAD scrambled jets or diverted combat air patrols 462 times, almost seven times as often as the 67 scrambles from September 2000 to June 2001, Martin said.

In June, Air Force jets scrambled three times to intercept small private planes that had wandered into restricted airspace around the White House and around Camp David, the presidential retreat.

Jet fighters approaching a suspicious plane might radio the pilot, tip their wings or simply identify the aircraft and break off, Martin said. No one has been shot out of the sky since Sept. 11, he said; for that, an order must come from President Bush or Defense Secretary Donald Rumsfeld.

FAA officials held news conferences Monday in Boston, New York and Washington, giving chronological accounts of the terrorist attacks and how they forced an unprecedented shutdown of the U.S. skies.

Air traffic controllers didn't notice anything odd Sept. 11 until communications fell silent with Flight 11's pilot 25 minutes after the plane took off at 8 a.m.

"We considered it at that time to be a possible hijacking," air traffic manager Glenn Michael said.

The FAA notified NORAD 15 minutes later; three minutes after that, NORAD was told United Airlines Flight 175 had been hijacked.

The first two military interceptors, Air Force F-15 Eagles from Otis Air Force Base in Massachusetts, scrambled airborne at 8:52 a.m., too late to do anything about the second jet heading for the Trade Center or a third heading toward the Pentagon.

Mike McCormick, air traffic control manager at the New York Center _ the main control center for the area _ made the unprecedented decision at 9:04 a.m. to declare "ATC Zero," meaning that normal services were suspended and the hundreds of aircraft over New York and the western Atlantic were to immediately divert to an airport and land as soon as possible.

He made the decision because the second plane, United Flight 175, was flying south down the Hudson toward New York. McCormick said the Boeing 757's transponder was working and he knew where it was headed, even before the Newark Airport Control Tower picked it up visually as it turned and headed back toward the twin towers.

At 9:45 a.m., after the World Trade Center and the Pentagon had been struck by the hijacked planes, the FAA ordered all of the more than 4,000 aircraft in the skies over the United States to land at the nearest airport.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_39747090
Kijk, daar hebben we tenminste iets aan.
pi_39747146
Een scramble is geen onderschepping. Op 11 september zijn er jachtvliegtuigen opgestegen die niet op tijd de vliegtuigen hebben kunnen bereiken. De suggestie is dat er 67 keer daarvoor wel jagers in staat zijn geweest dat te doen, en dat is gebaseerd op dat aantal dat Martin geeft. Een aantal dat niks zegt over hoeveel van de 67 hebben geleid tot een onderschepping, en hoeveel zijn gebaseerd op verkeersvliegtuigen die afwijken van hun koers.
  woensdag 12 juli 2006 @ 11:14:37 #212
136 V.
pi_39747353
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:07 schreef CeeJee het volgende:
Een scramble is geen onderschepping.
Daar heb je gelijk in, maar ik weet niet precies wat er allemaal wordt beweerd en hoe deze scrambles zijn geëindigd. Ik heb alleen een verwijzing gezocht naar die 67.
quote:
Op 11 september zijn er jachtvliegtuigen opgestegen die niet op tijd de vliegtuigen hebben kunnen bereiken.
Jawel, alleen heeft de commissie geprobeerd verwarring daarover te creëren door (naast de twee verschillende timelines die NORAD heeft geopenbaard in september 2001) uiteindelijk een derde timeline te introduceren. Die nog steeds stevige vragen oproept over waarom de vliegtuigen niet zijn onderschept (althans, de drie die de gebouwen (zouden) zijn binnengevlogen. Shanksville is waarschijnlijk juist weer wèl onderschept (en neergehaald), maar dat probeert men juist ook weer te ontkennen.

V.

[ Bericht 9% gewijzigd door V. op 12-07-2006 11:25:29 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 12 juli 2006 @ 11:31:00 #213
70154 klez
pi_39747845
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:14 schreef Verbal het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar ik weet niet precies wat er allemaal wordt beweerd en hoe deze scrambles zijn geëindigd. Ik heb alleen een verwijzing gezocht naar die 67.
[..]
Wat ik begrijp gaat dit allemaal over "offshore" scrambles; de luchtverdediging van de VS was volledig gericht op bedreigingen van buitenaf. Er is slechts één interceptie boven het vasteland geweest.

Integendeel; blijkbaar was het standaard praktijk om in verboden zones te vliegen en niet onderschept te worden:

http://www.planeandpilotmag.com/content/2005/oct/busting_tfr.html
  woensdag 12 juli 2006 @ 11:42:05 #214
136 V.
pi_39748146
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:31 schreef klez het volgende:

[..]

Wat ik begrijp gaat dit allemaal over "offshore" scrambles; de luchtverdediging van de VS was volledig gericht op bedreigingen van buitenaf.
Een prachtige, doch onwaarschijnlijke, verdediging.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 12 juli 2006 @ 11:47:26 #215
70154 klez
pi_39748313
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Een prachtige, doch onwaarschijnlijke, verdediging.

V.
Zeer logisch juist. Soortgelijke fouten van zichzelf onkwetsbaar achtende landen zijn talrijk in de geschiedenis. Maginot linie ed.
  woensdag 12 juli 2006 @ 11:48:55 #216
136 V.
pi_39748363
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:31 schreef klez het volgende:

Integendeel; blijkbaar was het standaard praktijk om in verboden zones te vliegen en niet onderschept te worden:
Voor zover ik lees gold dat men het vliegen in een TFR nog weleens door de vingers zag. Over ADIZ'en lees ik zo snel niets.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 12 juli 2006 @ 11:50:33 #217
136 V.
pi_39748424
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:47 schreef klez het volgende:

[..]

Zeer logisch juist.
Klez, het is lariekoek.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 12 juli 2006 @ 11:57:27 #218
70154 klez
pi_39748642
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:50 schreef Verbal het volgende:

[..]

Klez, het is lariekoek.

V.
Een mening zonder onderbouwing. Jouw zegspersoon geeft nergens aan of het intercepts boven het continent betreft. Dat onderscheid was er wel degelijk.
quote:
Terms like Air Defense Identification Zone (ADIZ) and temporary flight restriction (TFR) quickly came into widespread use among the general-aviation pilot group. Those terms had been around for years. Military fighters and the ADIZ protected American coasts from intrusions by Russian Bear Bombers throughout the Cold War. TFRs were used for presidential security and other extraordinary events. But they weren’t part of a pilot’s everyday life. You didn’t get intercepted and forced down if you flew through a TFR.

Today, things are different. There’s an ADIZ that surrounds Washington, D.C. In the four years after 9/11, it was violated over 1,000 times. The North American Aerospace Defense Command (NORAD) has scrambled fighters for intercepts within U.S. borders over 1,600 times. In the year previous to 9/11, NORAD intercepted airplanes in the ADIZ only 67 times, none of which occurred within the U.S. borders.
  woensdag 12 juli 2006 @ 11:59:07 #219
136 V.
pi_39748691
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:57 schreef klez het volgende:

[..]

Een mening zonder onderbouwing. Jou zegspersoon geeft nergens aan of het intercepts boven het continent betreft.
Klez, ik heb het over de bewering dat NORAD alleen naar buiten keek en niet naar US Airspace. Da's lariekoek.
NORAD Mission Statement:
quote:
NORAD Mission Statement

NORAD continuously provides worldwide detection, validation and warning of an aerospace attack on North America and maintains continental aerospace control, to include peacetime air sovereignty alert and appropriate aerospace defense measures in response to hostile actions against North America
V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:07:19 #220
70154 klez
pi_39748943
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Klez, ik heb het over de bewering dat NORAD alleen naar buiten keek en niet naar US Airspace. Da's lariekoek.
NORAD Mission Statement:
[..]

V.
Dat mission statement klinkt mooi, maar de praktijk wijst dus blijkbaar anders uit. Vandaar dat men na 9/11 de zaak dus aan probeert te scherpen. Volgens het pilotenartikel is men zelfs nog steeds veel te laks.
Ondanks het feit dat men van 1 naar 1600 intercepts gegaan is binnen de landsgrenzen. Daar kan men maar een conclusie uit trekken: voor 9/11 nam men het niet zo nauw met de luchtvaartregels en die binnenlandse (lucht-)veiligheid. Kom ik weer terug bij het begin van het topic: laksheid van Amerikaanse regering tov terrorisme, al lang voor 9/11. Geen aanwijziging voor opzet.

[ Bericht 4% gewijzigd door klez op 12-07-2006 12:17:13 ]
pi_39749126
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:14 schreef Verbal het volgende:

[..]

[..]

Jawel, alleen heeft de commissie geprobeerd verwarring daarover te creëren door (naast de twee verschillende timelines die NORAD heeft geopenbaard in september 2001) uiteindelijk een derde timeline te introduceren. Die nog steeds stevige vragen oproept over waarom de vliegtuigen niet zijn onderschept (althans, de drie die de gebouwen (zouden) zijn binnengevlogen. Shanksville is waarschijnlijk juist weer wèl onderschept (en neergehaald), maar dat probeert men juist ook weer te ontkennen.

V.
Is het verwonderlijk dat er verwarring is over wie precies wanneer waar wat deed op een dag als 11 september ? Het neerhalen van een gekaapt vliegtuig is nog nooit eerder gebeurd, het zou juist enorm vreemd en verdacht zijn als men nu opeens wel zou hebben geschoten, na honderden kapingen waarbij dat niet was gebeurd.

Shanksville blijft wel een raar geval. Het meest trieste zou nog wel zijn dat de kapers waren overmeesterd en het toestel werd neergeschoten voordat dat kon worden doorgegeven.
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:28:27 #222
70154 klez
pi_39749537
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:14 schreef CeeJee het volgende:

Shanksville blijft wel een raar geval. Het meest trieste zou nog wel zijn dat de kapers waren overmeesterd en het toestel werd neergeschoten voordat dat kon worden doorgegeven.
Welke concrete aanwijzigingen zijn er dan dat dat toestel is neergeschoten?
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:52:22 #223
136 V.
pi_39750242
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:07 schreef klez het volgende:

Kom ik weer terug bij het begin van het topic: laksheid van Amerikaanse regering tov terrorisme, al lang voor 9/11. Geen aanwijziging voor opzet.
Er zijn zat aanwijzingen voor opzet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:23:57 #224
132003 huupia34
veritas!!!
pi_39755849
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:28 schreef klez het volgende:

[..]

Welke concrete aanwijzigingen zijn er dan dat dat toestel is neergeschoten?
dat de brokstukken over kilometers verspreid liggen. dat gebeurt alleen als het in de lucht is geexplodeerd.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  woensdag 12 juli 2006 @ 17:01:43 #225
70154 klez
pi_39759136
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:52 schreef Verbal het volgende:

[..]

Er zijn zat aanwijzingen voor opzet.

V.
Tot nu toe in dit topic geen die stand houdt voor criticasters.
  woensdag 12 juli 2006 @ 17:02:33 #226
70154 klez
pi_39759162
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:23 schreef huupia34 het volgende:

[..]

dat de brokstukken over kilometers verspreid liggen. dat gebeurt alleen als het in de lucht is geexplodeerd.
Ok. Daar ga ik me nog in verdiepen...
pi_39761839
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:47 schreef klez het volgende:

[..]

Zeer logisch juist. Soortgelijke fouten van zichzelf onkwetsbaar achtende landen zijn talrijk in de geschiedenis. Maginot linie ed.
De neocons hadden een aanval van Osama op eigen bodem juist wel verwacht !! hetgeen eenvoudig is na te trekken via de PNAC site .

Dat de vliegtuigen niet werden onderschept is zeer merkwaardig , lees dit maar eens (zijn ook beelden van deze hearing )

quote:
Senate Government Affairs Committee Hearing on the 9/11 Commission Report -- Senator Dayton (D-MN) Statement

[snip]

During those entire 109 minutes to my reading of this report this country and its citizens were completely undefended.

-------

...but what I find much more shocking and alarming were the repeated and catastrophic failures of the leaders of the leaders in charge, and the other people responsible, to do their jobs. To follow established procedures. To follow direct orders from civilian and military commanders. And then they failed to tell us the truth later.

-------

And this was not an occasional human or failure. This is nothing but human error and failure to follow established procedures and to use common sense.

-------
Dit gaat nogverder over dat de gevechtsvliegtuigen de verkeerde richting opgingen en over de leugens van Norad nadien . " Unbelievable NEGLIGANCE." noemt de Senator het . Inderdaad vind ik het ongeloofwardig dat dit slechts een geval van incompetentie zou zijn .

[ Bericht 0% gewijzigd door atmosphere1 op 13-07-2006 00:37:07 ]
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:07:54 #228
136 V.
pi_39764558
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 17:01 schreef klez het volgende:

[..]

Tot nu toe in dit topic geen die stand houdt voor criticasters.
Wellicht heb ik over jouw reactie op mijn voorlopige lijst van verdachte zaken in het officiële rapport heengelezen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:24:19 #229
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39765107
op een gegeven moment is het gewoon: hoeveel bizarre toevalligheden op toevaliigheden ben je bereid te accepteren als slechts toevalligheden..
waar is het boerenverstand gebleven..?
het officiele verhaal is zoo ongeloofwaardig..! op zoveel fronten..!
ruik die stank!
we verspillen tijd. veel interresanter wordt nu de vraag: hoe komen we van deze kliek (rothschilds,kissingers,bushes,cia,oorlogjespelers,bilderbergers,medicijnen-maffia etc) af? en brengen de macht weer terug bij het volk.
voor het te laat is

we zitten om 1 of andere debielen reden in afganistan,destijds geombardeerd als vergelding voor 911(?) en om Bin Laden te pakken..dan Irak...het is daar door de PRE-EMPTIVE (ofzo) STRIKE (een oorlog beginnen om een oorlog te voorkomen) van bush een totale chaos en hel geworden.. er is de kans om ome Bin te pakken en America laat 'm lopen...
aanvallen gebeuren ZONDER TOESTEMMING van de VN by the way...en Balkie uiteindelijk wapens leveren en meestrijden en kontlikken (met de agressor imo...(wat imo betekent dat de rebellen in Irak Freedomfighters moeten zijn))
en nu zitten onze bleekneusjes in afganistan...en laten we het niet hebben over hoe de "democratische" besluitvorming van deze missie tot stand kwam...zit ik in een film of gebeurt dit echt?

Huig
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:29:40 #230
70154 klez
pi_39765286
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:43 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

De neocons hadden een aanval van Osama op eigen bodem juist wel verwacht !! hetgeen eenvoudig is na te trekken via de PNAC site .
Maar PNAC is Norad en de Amerikaanse defensie niet, zoals al eerder betoogd. Zie het bovengenoemde voorbeeld van 1 interceptie boven het Amerikaanse vasteland in de jaren voor 9/11.

Het verhaal van de senator kom ik later op terug (te weinig tijd).
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:30:43 #231
70154 klez
pi_39765324
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:07 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wellicht heb ik over jouw reactie op mijn voorlopige lijst van verdachte zaken in het officiële rapport heengelezen?

V.
Ik voer dit topic niet alleen, ik dacht dat daar al vrij uitgebreid op gereageerd was? Ik kom daar dan nog op terug.
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:09:32 #232
70154 klez
pi_39766611
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:24 schreef Orwell het volgende:
op een gegeven moment is het gewoon: hoeveel bizarre toevalligheden op toevaliigheden ben je bereid te accepteren als slechts toevalligheden..
waar is het boerenverstand gebleven..?
het officiele verhaal is zoo ongeloofwaardig..! op zoveel fronten..!
ruik die stank!
Het punt is nu juist dat er helemaal geen ongeloofwaardig verhaal ligt. Er ligt een wellicht niet volledig verhaal, waarvan de hiaten op onnavolgbare wijze worden ingevuld door mensen die eerst bepaald hebben dat ze Bush en de Neocons niet mogen (wat hun goed recht is) en daar vervolgens verhalen om heen bouwen, verzonnen of volledig uit hun context getrokken. Dat verdient zeker net zo'n sceptische blik als het officiele verhaal.
Jou emotionele kreet "ze moeten het wel gedaan hebben want..." vergroot de geloofwaardigheid van het conspiracy verhaal zeker niet voor sceptici.
  woensdag 12 juli 2006 @ 22:22:35 #233
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39769391
ik zeg niet emotioneel: "ze moeten het gedaan hebben"
ik zeg: check de officiele lezing van wat er gebeurt is, met extreem bizarre toevalligheden..
(staal verpulvert,"hee, een stuk alluminium van 40 bij 80 cm : hier moet inderdaad een passagiers-vliegtuig zijn gecrash",geen voorkennis,na 24uur alle daders getraceerd,waarvan aantal in leven,NORAD, die tot 3 maal toe de officiele timeline wijzigt)
en constateer een luchtje

misschien een beetje eng..

-begin met daanspeak.com
bouw het rustig op
google voor de gein eens bush en hitler
check de geschiedenis en zie dat false flag ops een oude truk zijn
check het verleden van de CIA
onderzoek de illegaliteit van de FED (cruciaal in het hele verhaal)
zie waar de macht zit, bekijk de grote geldstromen
daarom: benader lieden als Silverstein"pull it" critisch en eis duidelijkheid! DAT IS HET ENIGE WAT 911 SCEPTICI EISEN...EEN DUIDELIJK VERHAAL VERHAAL VAN WAT ER GEBEURT IS DIE DAG

IS DAT ONREDELIJK?

google "project paperclip" "haarp" "cheney" (om maar iets willekeurigs te noemen)
en slik voorzichtig het blauwe pilletje
Huig
pi_39769608
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:22 schreef Orwell het volgende:
en eis duidelijkheid! DAT IS HET ENIGE WAT 911 SCEPTICI EISEN...EEN DUIDELIJK VERHAAL VERHAAL VAN WAT ER GEBEURT IS DIE DAG

IS DAT ONREDELIJK?
Ja, dat is onredelijk voor iemand die raad verstrekt over het lukraak verzamelen van informatie. ''Google eens Bush en Hitler''...en dan?
  woensdag 12 juli 2006 @ 22:32:52 #235
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39769845
oei, pas op! iemand geeft raad over het verzamelen van informatie! en lukraak nogwel...LUKRAAK...foei...
we zouden eens op nieuwe inzichten mogen stuiten...
als dat onredelijk is inmiddels zeg ik :hello 1984
Huig
pi_39770066
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:32 schreef Orwell het volgende:
oei, pas op! iemand geeft raad over het verzamelen van informatie! en lukraak nogwel...LUKRAAK...foei...
we zouden eens op nieuwe inzichten mogen stuiten...
Je zult vast verbazende inzichten kunnen verwerven door lukraak namen van staatslieden aan elkaar te paren, maar informatie zou ik het niet willen noemen.
quote:
als dat onredelijk is inmiddels zeg ik :hello 1984
Het was ook al onredelijk toen Orwell nog leefde, hoor.
  woensdag 12 juli 2006 @ 22:46:08 #237
70154 klez
pi_39770504
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:37 schreef Apropos het volgende:

[..]

Je zult vast verbazende inzichten kunnen verwerven door lukraak namen van staatslieden aan elkaar te paren, maar informatie zou ik het niet willen noemen.
[..]

Het was ook al onredelijk toen Orwell nog leefde, hoor.
Zo kwam ik het volgende tegen toen ik zomaar wat in google tikte...
quote:
A Comparative Study of Nelson Mandela and Adolf Hitler
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:04:15 #238
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39771304
dat Mandele inmiddels voor het nwo-karretje gespannen is, lijkt me duidelijk, maar dat terzijde...

voel je vrij
sluit je ogen voor daanspeak.com
beschouw voormalig minister van buitenlandse zaken van duitsland von Bulow als uitgefreakte idioot
check niet:

http://www.tweevandaag.com/index.php?module=PX_Story&type=user&func=view&sid=29837&cid=211

Michael Meacher
Lange versie van het interview met het Britse lagerhuislid.

http://www.tweevandaag.com/index.php?module=PX_Story&type=user&func=view&sid=29838&cid=211

Andreas von Bülow
Exclusief ongemonteerd interview van de Duitse politicus.

Wie kan er nu nog beweren dat het officiele rapport geen grote opeenstapeling van leugens zijn, en een grote cover-up.
(soulsurvivor)
Huig
pi_39771447
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:04 schreef Orwell het volgende:
dat Mandele inmiddels voor het nwo-karretje gespannen is, lijkt me duidelijk, maar dat terzijde...
Maar natuurlijk. Dat terzijde, dan.
quote:
voel je vrij
sluit je ogen voor daanspeak.com
Is dat ook al een zonde?
quote:
beschouw voormalig minister van buitenlandse zaken van duitsland von Bulow als uitgefreakte idioot
check niet:
Waarom moet diens voormalige status vermeld worden? Als ik iemand wens te beschouwen als idioot, dan laat ik mij niet door een titel weerhouden. Of is dit een autoriteitsargument?
quote:
http://www.tweevandaag.com/index.php?module=PX_Story&type=user&func=view&sid=29837&cid=211

Michael Meacher
Lange versie van het interview met het Britse lagerhuislid.

http://www.tweevandaag.com/index.php?module=PX_Story&type=user&func=view&sid=29838&cid=211
Waarom denk je dat ik die nog niet gezien heb, eigenlijk?
quote:
Wie kan er nu nog beweren dat het officiele rapport geen grote opeenstapeling van leugens zijn, en een grote cover-up.
Ik.
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:10:07 #240
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39771523
1984 gaat over nu, niet over 1948
het is nu "1984"
lees het fukking boek dan ook ipv te brabbelen over de tijd dat Orwell leefde...

"operatie paperclip" al gegoogelt?
Huig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')