Onzorgvuldige formulering van mij. Maar je begrijpt het heus wel...die werden niet nageleefd.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die was er wel. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
Of geloof je de FAA-richtlijnen niet?
V.
Dat haal ik wel uit deze quote van OYM:quote:Op maandag 17 juli 2006 13:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ze hoefden ook niet in een complot te zitten.
V.
quote:De FAA en NORAD hebben actief meegewerkt aan de "Intelligence faillure cover-up".
Ja. En de vraag is dus waarom. De commissie brengt een derde timeline in het spel, waarmee het impliciet kenbaar maakt dat ze de verklaringen van NORAD niet vertrouwt, om vervolgens de verklaringen van de FAA geheel te negeren en de schuld daar neer te leggen. Om nog maar niet te spreken van de elkaar tegensprekende feiten/verklaringen in de door de commissie neergelegde timeline.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:21 schreef klez het volgende:
[..]
Onzorgvuldige formulering van mij. Maar je begrijpt het heus wel...die werd niet nageleefd.
Nee. Die zegt niet iets heel anders dan wat jij zegt. Dat ze (after the fact) 'fouten' zouden hebben verdoezeld.quote:
Die richtlijnen werden al jaren niet nageleefd dus ik vind het zeer onwaarschijnlijk dat het aan een 9/11 complot te linken is.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja. En de vraag is dus waarom. De commissie brengt een derde timeline in het spel, waarmee het impliciet kenbaar maakt dat ze de verklaringen van NORAD niet vertrouwt, om vervolgens de verklaringen van de FAA geheel te negeren en de schuld daar neer te leggen. Om nog maar niet te spreken van de elkaar tegensprekende feiten/verklaringen in de door de commissie neergelegde timeline.
V.
Ik denk dat hij bedoelt dat de "intelligence failure" bedacht is om het werkelijke complot (het opblazen van de torens) te verdoezelen. Afgaande op wat hij in TRU beweert.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:32 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee. Die zegt niet iets heel anders dan wat jij zegt. Dat ze (after the fact) 'fouten' zouden hebben verdoezeld.
V.
...met uitzondering van die voornoemde 67 scrambles in het voorgaande jaar. En nog(al) wat andere opvallende zaken.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:39 schreef klez het volgende:
[..]
Die richtlijnen werden al jaren niet nageleefd
Slechts één scramble tegen binnenlandse vluchtenquote:Op maandag 17 juli 2006 13:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
...met uitzondering van die voornoemde 67 scrambles in het voorgaande jaar. En nog(al) wat andere opvallende zaken.
V.
'Intelligence failure cover-up" betekent letterlijk: het verdoezelen van de 'intelligence failure'. Als hij iets anders bedoelt hoor ik dat graag van hem, in plaats van te spitten in TRU-topics.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:42 schreef klez het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat de "intelligence failure" bedacht is om het werkelijke complot (het opblazen van de torens) te verdoezelen. Afgaande op wat hij in TRU beweert.
Dat impliceert "kennis van" bij de FAA. Iets wat ik zeer onwaarschijnlijk vind.
Daar ga je weer. Dan komt mijn vraag weer: waarom wil je per se die 67 vluchten in het jaar daarvoor niet meenemen in je telling?quote:Op maandag 17 juli 2006 14:02 schreef klez het volgende:
[..]
Slechts één scramble tegen binnenlandse vluchten
Congres over 9/11 complottheoriëen IIquote:Op maandag 17 juli 2006 14:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Daar ga je weer. Dan komt mijn vraag weer: waarom wil je per se die 67 vluchten in het jaar daarvoor niet meenemen in je telling?
V.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Wat is er anders? Welke andere instantie dan de FAA begeleidt die vluchten volgens jou, en wie anders dan de FAA doet een verzoek tot intercept in die gevallen?quote:Op maandag 17 juli 2006 14:20 schreef klez het volgende:
[..]
Congres over 9/11 complottheoriëen II
Omdat in tegenstelling wat jullie beweren, het geen standaard procedure was om binnenlandse vluchten te "scramblen". Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen?
Geen. Een procedure die niet gevolgd wordt heeft geen waarde natuurlijk.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:23 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Wat is er anders? Welke andere instantie dan de FAA begeleidt die vluchten volgens jou, en wie anders dan de FAA doet een verzoek tot intercept in die gevallen?
En welke andere procedure dan deze wordt er dan volgens jou gevolgd?
V.
Ik beweren dat de WTC torens opgeblazen zijn? Get your facts straight mister!!! Ik heb nooit achter deze bewering gestaan en zal dat ook nooit doen zonder overtuigend bewijs te hebben. Tot die tijd meng ik mij niet in discussies over het pentagon of het WTC. Dus ik weet niet waar je het vandaan haalt maar je hebt mij duidelijk in de war gehaald met iemand anders.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:42 schreef klez het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat de "intelligence failure" bedacht is om het werkelijke complot (het opblazen van de torens) te verdoezelen. Afgaande op wat hij in TRU beweert.
Dat impliceert "kennis van" bij de FAA. Iets wat ik zeer onwaarschijnlijk vind.
En wat betreft die scrambles voor binnenlandse vluchten betreft. Er waren uberhaupt weinig scrambles omdat er simpelweg niet zoveel mis ging en de regels niet zo scherp waren.quote:De commissie brengt een derde timeline in het spel, waarmee het impliciet kenbaar maakt dat ze de verklaringen van NORAD niet vertrouwt, om vervolgens de verklaringen van de FAA geheel te negeren en de schuld daar neer te leggen. Om nog maar niet te spreken van de elkaar tegensprekende feiten/verklaringen in de door de commissie neergelegde timeline.
Dat ze hier niet actief overgaan op het intercepten komt omdat het vliegtuig bekend was bij de FAA. Er was geen dreiging anders dan dat het mogelijk in een bewoond gebied zou neerstorten. Hier werd dus op gelet en om dat tegen te gaan werd er gescrambled.quote:The FAA said air traffic controllers lost radio contact with the plane at 9:44 a.m., just after they had cleared the twin-engine jet to climb to 39,000 feet northwest of Gainesville, Fla. An FAA spokesman said that air traffic controllers noted "significant changes in altitude" by the plane, but that the aircraft's crew did not respond to repeated radio calls from the ground.
Pentagon officials said the military began its pursuit of the ghostly civilian aircraft at 10:08 a.m., when two Air Force F-16 fighters from Tyndall Air Force Base in Florida that were on a routine training mission were asked by the FAA to intercept it. The F-16s did not reach the Learjet, but an Air Force F-15 fighter from Eglin Air Force Base in Florida that also was asked to locate it got within sight of the aircraft and stayed with it from 11:09 a.m. to 11:44 a.m., when the military fighter was diverted to St. Louis for fuel.
Fifteen minutes later, four Air National Guard F-16s and a KC-135 tanker from Tulsa were ordered to try to catch up with the Learjet but got only within 100 miles. But two other Air National Guard F-16s from Fargo, N.D., intercepted the Learjet at 12:54 p.m, reporting that the aircraft's windows were fogged with ice and that no flight control movement could be seen. At 1:14 p.m., the F-16s reported that the Learjet was beginning to spiral toward the ground.
bron: http://www.washingtonpost(...)ly/oct99/crash26.htm
Met 'geen' bedoel je 'geen procedure'? Of 'geen andere procedure'?quote:Op maandag 17 juli 2006 14:53 schreef klez het volgende:
[..]
Geen. Een procedure die niet gevolgd wordt heeft geen waarde natuurlijk
Voor 9/11 werden er geen supersonische intercepts uitgevoerd boven het vasteland van Amerika.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:54 schreef Verbal het volgende:
[..]
Met 'geen' bedoel je 'geen procedure'? Of 'geen andere procedure'?
V.
Dat er geen intercepts plaats vonden wil niet zeggen dat de procedures er niet waren, er was gewoon geen noodzaak voor.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:59 schreef klez het volgende:
[..]
Voor 9/11 werden er geen supersonische intercepts uitgevoerd boven het vasteland van Amerika.
Je ontwijkt mijn vraag. Jammer.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:59 schreef klez het volgende:
[..]
Voor 9/11 werden er geen supersonische intercepts uitgevoerd boven het vasteland van Amerika.
Dat zal dan wel.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:54 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Ik beweren dat de WTC torens opgeblazen zijn? Get your facts straight mister!!! Ik heb nooit achter deze bewering gestaan en zal dat ook nooit doen zonder overtuigend bewijs te hebben. Tot die tijd meng ik mij niet in discussies over het pentagon of het WTC. Dus ik weet niet waar je het vandaan haalt maar je hebt mij duidelijk in de war gehaald met iemand anders.
Is het rapport zo geschreven of is het gewoon zo? Dit is overigens standaard overheidstactiek na rampen. Ik heb al eerder geschreven dat als je dat als een complot wil zien, soit.quote:Zal ik dan maar even verduidelijken wat ik bedoel met "Intelligence Faillure"?
Het officiele rapport is zo geschreven dat er niemand als schuldige is aan te wijzen en dat het hele systeem gefaald heeft. Die quote die jij aanhaalde over het geen rekening houden met binnenlandse vluchten is daar een voorbeeld van.
Daar kijk ik nog wel naar. Ik weet niet precies wat de tijden tussen de verschillende impacts waren en of dat betekent dat men op de hoogte was en had kunnen onderscheppen.quote:En wat betreft de timelines betreft ben ik het met Verbal eens:
[..]
Volgens het pilotenblad was dat onderscheid er wel degelijk.quote:En wat betreft die scrambles voor binnenlandse vluchten betreft. Er waren uberhaupt weinig scrambles omdat er simpelweg niet zoveel mis ging en de regels niet zo scherp waren.
Er waren 67 scrambles in het jaar voor 9/11, dit is niet veel in verhouding tot na 9/11. De richtlijnen en procedures waren er echter wel. Wanneer een vliegtuig geen contact meer maakt en/of van koers af wijkt wordt er gewoon gescrambled, binnenlands of buitenlands maakt niks uit.
Hier hebben we het al over gehad. De procedure werd niet gevolgd.quote:
Juist wel. FAA belde NORAD, en jagers stegen op. Te laat om wat te doen, en ook zeggen de procedures niks over het neerschieten van vliegtuigen.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:10 schreef klez het volgende:
[..]
Hier hebben we het al over gehad. De procedure werd niet gevolgd.
Wat is het nou? Eerst is er volgens jou geen procedure, en als ik zeg: er is wel een procedure, zeg jij 'dan werd die niet gevolgd'.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:10 schreef klez het volgende:
[..]
Hier hebben we het al over gehad. De procedure werd niet gevolgd.
Ok, ik ben 6 dingen tegelijk aan het doen en formuleer duidelijk te kort merk ik. Ik bedoelde dat in de jaren voor 9/11 de procedures veelal niet opgevolgd werden, en na 9/11 veelal wel. Daarom het veelvoud aan intercepts.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:26 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Juist wel. FAA belde NORAD, en jagers stegen op. Te laat om wat te doen, en ook zeggen de procedures niks over het neerschieten van vliegtuigen.
Het is aan de aanhangers van de stand-down theorie om uit te zoeken hoeveel van de 67 eerdere scrambles geleid hebben tot het onderscheppen van een afgedwaald vliegtuig boven de VS, de tijd dat dat duurde en of die tijden significant trager zijn dan wat er op 9/11 gebeurde.
Ik suggereer hier obstructie door o.a. oefeningen, niet per se een stand down.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:26 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Juist wel. FAA belde NORAD, en jagers stegen op. Te laat om wat te doen, en ook zeggen de procedures niks over het neerschieten van vliegtuigen.
Mee eens + eens met wat Verbal hieronder zegt. Beide partijen moeten hun argumenten zo gedetailleerd mogelijk uitzoeken.quote:Het is aan de aanhangers van de stand-down theorie om uit te zoeken hoeveel van de 67 eerdere scrambles geleid hebben tot het onderscheppen van een afgedwaald vliegtuig boven de VS, de tijd dat dat duurde en of die tijden significant trager zijn dan wat er op 9/11 gebeurde.
Goed. En ga nu de timelines eens met elkaar vergelijken.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:26 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Juist wel. FAA belde NORAD, en jagers stegen op. Te laat om wat te doen
Jawel hoor.quote:en ook zeggen de procedures niks over het neerschieten van vliegtuigen.
Nog afgezien van het feit dat ik niet per se een aanhanger ben van de 'stand down'-theorie, is het aan de aanhangers van de 'ja-maar-meester-de-hond-heeft-mijn-huiswerk-opgegeten'-theorie om aan te tonen hoe vaak de FAA in de jaren voor 9/11 jumbo-jets (of zogeheten 'heavies') zonder transponder, contact en met afwijkingen van hun vluchtplannen heeft laten rondvliegen zonder een scramble-order.quote:Het is aan de aanhangers van de stand-down theorie om uit te zoeken hoeveel van de 67 eerdere scrambles geleid hebben tot het onderscheppen van een afgedwaald vliegtuig boven de VS, de tijd dat dat duurde en of die tijden significant trager zijn dan wat er op 9/11 gebeurde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |