Dus bv Cheney en Rumsfelt zaten er niet gelijk ?? tuurlijk wel . Gelijk al bij het aantreden van Bush als nieuwe president vergaderde men over het militair ingrijpen in Irak , en het vinden van geschikte redenen daarvoor .quote:[b]Op donderdag 13 juli 2006 11:02 schreef klez het volgende:[/b
Die ernstig verdeeld is over de aanpak van de Neocons. De lijst van discussiepunten met de Bush kliek is inmiddels eindeloos. De kans dat amper een half jaar na het aan de macht komen van de Bush kliek de defensie omgegooid is naar de inzichten van de PNAC lijkt me nihil. Dan hebben de ambtenaren benoemd door de Bush kliek amper hun burootjes ingeruimd.
En gekaapte jetliners van buitenaf hadden ze wel gezien ??quote:Hier hebben we het toch al over gehad? De Amerikaanse luchtdefensie was gericht op lange afstands bommenwerpers en raketten uit Rusland. Niet op gekaapte jetliners van binnenuit.
Dacht dat ze er pas waren toen het vliegtuig al bijna uit het nederlandse luchtruim was.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:41 schreef atmosphere1 het volgende:
Afgelopen jaar hoorde ik dat er boven Nederlands grondgebied ook een onbekend vliegtuig onderschept was , onze jagers waren er gewoon op tijd en dat in zo'n klein land .
Dat is dus alsnog verdomd snel gezien het kleine luchtruim !quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dacht dat ze er pas waren toen het vliegtuig al bijna uit het nederlandse luchtruim was.
Vliegtuig kwam uit het noorden. F16's werden gescrambled vanaf Leeuwarden zodra vliegtuig de grens over was en er nogsteeds geen contact was. Onderschepping was boven Utrecht nadat ze door de geluidsbarriere waren gegaan. Binnen 12 minuten horen de F16's airborne te zijn na een melding maar zo blijkt dat een vliegtuig dan al half Nederland heeft overgevlogen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:23 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Dat is dus alsnog verdomd snel gezien het kleine luchtruim !
Ongelooflijk hoe naïef je hier tegenaan wenst te kijkenquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:02 schreef klez het volgende:
Hier hebben we het toch al over gehad? De Amerikaanse luchtdefensie was gericht op lange afstands bommenwerpers en raketten uit Rusland. Niet op gekaapte jetliners van binnenuit.
Naief? Of ben jij gewoon hardleers? Heb je al een goede verklaring waarom er in de jaren voor 9/11 één interceptie boven Amerikaans grondgebied is geweest, en in de jaren daarna 1600 hebben plaatsgevonden?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:17 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ongelooflijk hoe naïef je hier tegenaan wenst te kijken
V.
zogby poll sucksquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:55 schreef Hallulama het volgende:
Zogby Poll Finds Over 70 Million Voting Age Americans Support New 9/11 Investigation
911TruthZogbyFinalReport.htm
I am not aware of World Trade Center Building 7's collapse 43%
Maar dat is een slechts fractie van de afstand die de te onderscheppen vliegtuigen boven de VS op 9/11 ongehinderd aflegden . De jet die het pentagon invloogquote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:10 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Vliegtuig kwam uit het noorden. F16's werden gescrambled vanaf Leeuwarden zodra vliegtuig de grens over was en er nogsteeds geen contact was. Onderschepping was boven Utrecht nadat ze door de geluidsbarriere waren gegaan. Binnen 12 minuten horen de F16's airborne te zijn na een melding maar zo blijkt dat een vliegtuig dan al half Nederland heeft overgevlogen.
Wat is er hardleers aan gewoon zichtbaar gelul scheiden van logica?quote:
Waarom breng jij een scheiding aan tussen de intercepties boven land en water? En waarom doe je alsof het vreemd is dat er na de aanslagen van 11 september nog veeeeeel strenger werd gecontroleerd? Die clamp down is toch op alle fronten merkbaar in Amerika, waarom zou het luchtruim anders zijnquote:Heb je al een goede verklaring waarom er in de jaren voor 9/11 één interceptie boven Amerikaans grondgebied is geweest
Je belediging negeer ik maar. Nogal een grootmoedig gebaar van me na jouw gezeik over de toon van de discussie.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:32 schreef Verbal het volgende:
Waarom breng jij een scheiding aan tussen de intercepties boven land en water? En waarom doe je alsof het vreemd is dat er na de aanslagen van 11 september nog veeeeeel strenger werd gecontroleerd? Die clamp down is toch op alle fronten merkbaar in Amerika, waarom zou het luchtruim anders zijn
V.
Welke beledigingquote:Op zondag 16 juli 2006 14:45 schreef klez het volgende:
[..]
Je belediging negeer ik maar. Nogal een grootmoedig gebaar van me na jouw gezeik over de toon van de discussie.
Je vergeet dus de 67 scrambles die al eerder werden genoemd.quote:Je beantwoord de vraag maar half. Als er maar 1 interceptie is geweest boven land in de jaren van 9/11, en de luchtvaartbond klaagt dat er veel te weinig opgetreden werd/wordt tegen overtreders, is dat toch een duidelijk bewijs dat men het niet al te serieus nam met die binnenlandse vluchten voor 9/11?
Deze bedoel je... Senator Mark Dayton - Congressional hearing on "The 9/11 Commission Report"quote:Op zondag 16 juli 2006 13:32 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Maar dat is een slechts fractie van de afstand die de te onderscheppen vliegtuigen boven de VS op 9/11 ongehinderd aflegden . De jet die het pentagon invloog
Ik ben nog op zoek naar de video opname van de hearing waar Senator Dayton zijn bevindingen uit de doeken doet . Ik heb het ooit op een DVD gezien ,maar weet niet meer welke . Het moet toch haast wel ergens 'los' online staan lijkt me .
Nee, want dat is juist het punt. Die waren gericht tegen buitenlandse vluchten die het vasteland van de VS naderden. Er is maar één interceptie van een binnenlandse vlucht boven het Amerikaanse continent in de jaren vóór 9/11 geweest, tegen 1600 in de jaren erna.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:34 schreef Verbal het volgende:
Je vergeet dus de 67 scrambles die al eerder werden genoemd.
V.
bron?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:11 schreef klez het volgende:
[..]
Nee, want dat is juist het punt. Die waren gericht tegen buitenlandse vluchten die het vasteland van de VS naderden. Er is maar één interceptie van een binnenlandse vlucht boven het Amerikaanse continent in de jaren vóór 9/11 geweest, tegen 1600 in de jaren erna.
Waarmee het verhaal dat intercepties van vluchten die van hun route afwijken of geen oproepen beantwoorden zoals op 9/11 een frequent voorkomend verhaal was, linea recta naar de prullebak kan.
![]()
Die link geeft helemaal geen informatie over het aantal binnenlandse vluchten die voor 9/11 zijn geintercept?quote:Op maandag 17 juli 2006 11:04 schreef klez het volgende:
[..]
Lees ff terug.
http://www.planeandpilotmag.com/content/2005/oct/busting_tfr.html
Je beantwoordt mijn vraag niet. Waarom blijf je die scrambles van buiten de grenzen beschouwen als anders? Waarom tel je ze niet mee?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:11 schreef klez het volgende:
[..]
Nee, want dat is juist het punt. Die waren gericht tegen buitenlandse vluchten die het vasteland van de VS naderden. Er is maar één interceptie van een binnenlandse vlucht boven het Amerikaanse continent in de jaren vóór 9/11 geweest, tegen 1600 in de jaren erna.
Waarmee het verhaal dat intercepties van vluchten die van hun route afwijken of geen oproepen beantwoorden zoals op 9/11 een frequent voorkomend verhaal was, linea recta naar de prullebak kan.![]()
Dat is dus onjuist, voor de zoveelste keer.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:42 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Die link geeft helemaal geen informatie over het aantal binnenlandse vluchten die voor 9/11 zijn geintercept?
En ook al zou je bewijs hebben waaruit zou blijken dat er maar 1 binnenlandse vlucht onderschept zou zijn in 2001 voor 9/11 veranderd dat niks.
na 9/11:quote:In the year previous to 9/11, NORAD intercepted airplanes in the ADIZ only 67 times, none of which occurred within the U.S. borders.
Over die "standaard procedures":quote:The North American Aerospace Defense Command (NORAD) has scrambled fighters for intercepts within U.S. borders over 1,600 times.
quote:But they weren’t part of a pilot’s everyday life. You didn’t get intercepted and forced down if you flew through a TFR.
Omdat in tegenstelling wat jullie beweren, het geen standaard procedure was om binnenlandse vluchten te "scramblen". Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen?quote:Op maandag 17 juli 2006 12:06 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je beantwoordt mijn vraag niet. Waarom blijf je die scrambles van buiten de grenzen beschouwen als anders? Waarom tel je ze niet mee?
V.
quote:In the decade before 9/11, NORAD intercepted only one civilian plane over North America: golfer Payne Stewart's Learjet, in October 1999. With passengers and crew unconscious from cabin decompression, the plane lost radio contact but remained in transponder contact until it crashed. Even so, it took an F-16 1 hour and 22 minutes to reach the stricken jet. Rules in effect back then, and on 9/11, prohibited supersonic flight on intercepts. Prior to 9/11, all other NORAD interceptions were limited to offshore Air Defense Identification Zones (ADIZ). "Until 9/11 there was no domestic ADIZ," FAA spokesman Bill Schumann tells PM. After 9/11, NORAD and the FAA increased cooperation, setting up hotlines between ATCs and NORAD command centers, according to officials from both agencies. NORAD has also increased its fighter coverage and has installed radar to monitor airspace over the continent.
Dat de FAA en NORAD zich schamen kan ik me goed voorstellen.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:47 schreef OpenYourMind het volgende:
De FAA en NORAD hebben actief meegewerkt aan de "Intelligence faillure cover-up".
Die was er wel. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?quote:Op maandag 17 juli 2006 12:34 schreef klez het volgende:
[..]
Omdat in tegenstelling wat jullie beweren, het geen standaard procedure was om binnenlandse vluchten te "scramblen". Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen?
Ze hoefden ook niet in een complot te zitten.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:59 schreef klez het volgende:
[..]
Dat de FAA en NORAD zich schamen kan ik me goed voorstellen.
Maar niet omdat de Neocons de FAA en NORAD in het complot hebben gekregen om 3000 Amerikaanse burgers op te blazen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |