abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39405229
Ok, zaterdagavond ben ik na een avondje uit me portemonee verloren, op zich geen ramp, maar wel vervelend dat je weer een nieuwe pinpas moet aanvragen.
Zondagmorgen gebeld met de postbank, ik leg uit dat ik de pas wil blokkeren, en gelijk een nieuwe ontvangen.

De man aan de lijn vulde de gegevens in, maar merkte op dat er iets "geks" met mijn adres aan de hand was, hij kreeg een vreemde statusmelding, en vroeg of ik soms in het buiteland woonde, of had gewoond. Ik legde hem uit dat ik al ruim 2 jaar op het zelfde adres woonde, de man wist niet 100 procent wat de code inhield, dus hij vroeg of ik mijn telefoonnummer mocht noteren. In geval van problemen zou de medewerker me bellen.

Niet meer teruggebeld, dus ik ga er vanuit dat alles in orde is.
Vandaag vrijdag, helaas al 5 dagen op me pas aan het wachten, dus ik bel even op wat de status is. De medewerkster aan de lijn melde mij dat er een probleem met mijn adres is, en dat daarom de pas niet verstuurd kan worden.

Ik reageer verbaasd en leg het voorval uit, ze verbind me door met dezelfde medewerker die me zondag heeft geholpen. Ik vraag wat het probleem is en de medewerker meld me dat het adres niet klopt, ik merk op dat dat merkwaardig is, omdat ik daar al 2 jaar al me postbank post op ontvang, bovendien vraag ik de medewerker waarom hij geen contact meer met me heeft opgenomen. Hij meld dat ie een paar dagen vrij is geweest, en dat er om die reden geen contact met me opgenomen is.

Ik word nu redelijk pissig en vraag waarom dat niet gewoon in een centraal systeem afgehandeld word, de medewerker meld dat hij formeel geen fout heeft gemaakt, omdat hij de aanvraag gewoon verwerkt heeft.

Vervolgens meld hij me doodleuk dat ik eerst een adreswijziging moet invullen voordat ik een nieuwe pas kan aanvragen, ik vraag hem waar hij dat heen gaat sturen, waarop hij het adres opnoemt waar ik nu woon!

Een ander probleem is dat ik op dit moment niet kan internetbankieren omdat ik wacht op een nieuw wachtwoord (deze word gereset na 3 keer fout invoeren). Kortom ik vraag hem of het mogelijk is om geld van me eigen rekening naar de gezamelijke rekening van de postbank over te maken. Daar heb ik namelijk wel een pinpas van, de beste man meld me dat dit op vrijdagmiddag (4 uur) niet meer mogelijk is, en ook in weekend niet.

Ook geldopnemen bij het postkantoor is op zaterdag niet mogelijk, net zomin als het mij toesturen van mijn internetbankier pasword.

Kortom NIKS is mogelijk bij de postbank, men zit helemaal vastgeketend in procedures die onlogisch en bureaucratief zijn.

Vanavond bedacht ik me dat ik misschien morgen op het postkantoor een overschrijvingsformulier kan invullen, om geld van me eigen rekening naar de gezamelijke rekening over te maken, maar ik weet niet of dit kan zonder pinpas. In ieder geval ga ik weg bij deze idiote organisatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door raptorix op 30-06-2006 21:10:12 ]
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_39405339
wat een gedoe allemaal weer en wat een bagger service
Honda CB 500 / Opel Zafira 2.0 DTI
  vrijdag 30 juni 2006 @ 20:54:02 #3
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_39405354
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 20:50 schreef raptorix het volgende:
[...] doodleuk [...] doodleuk [...] doodleuk [...] doodleuk [...] doodleuk [...] doodleuk
Best leuk bij de Postbank dus?
  † In Memoriam † vrijdag 30 juni 2006 @ 20:59:15 #4
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_39405548
Als je met ID kaart langs de bank gaat krijg je ook geld mee, dus een groot probleem heb je in de tussentijd niet.
pi_39405643
Nee dat kan dus niet bij de Postbank, ik wou dat van de week doen, maar je schijnt een spoedcheck te kunnen aanvragen, echter dat heb ik woensdag niet gedaan, omdat ik er vanuit ging dat me pinpas er donderdag of vrijdag zou zijn.
pi_39405834
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 20:54 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Best leuk bij de Postbank dus?
zo'n soort post wou ik ook al maken
pi_39405922
Ik edit wel even, was me eigenlijk niet opgevallen
pi_39406356
quote:
bovendien vraag ik de medewerker waarom hij geen contact meer met me heeft opgenomen. Hij meld dat ie een paar dagen vrij is geweest, en dat er om die reden geen contact met me opgenomen is.
stel je voor dat ie 3 weken naar spanje gegaan was
  vrijdag 30 juni 2006 @ 21:23:07 #9
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_39406396
moraal van het verhaal?
pi_39407017
Postbank zuigt
pi_39409127
postbank raaawh

jan mulder
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_39413900
quote:
Kortom NIKS is mogelijk bij de postbank, men zit helemaal vastgeketend in procedures die onlogisch en bureaucratief zijn.
Allemaal mooi en aardig, maar het is toch niet zonder reden dat je adres op onbekend is gezet. Het kan een anti-fraude maatregel zijn, of er is post onbestelbaar terug gekomen. Als ze daar niets aan hadden gedaan en er was wel iets gebeurd dan had je nog veel harder geschreeuwd.
quote:
Vanavond bedacht ik me dat ik misschien morgen op het postkantoor een overschrijvingsformulier kan invullen, om geld van me eigen rekening naar de gezamelijke rekening over te maken, maar ik weet niet of dit kan zonder pinpas. In ieder geval ga ik weg bij deze idiote organisatie.
In principe wel maar die wordt dan ofwel op de normale manier opgestuurd, ofwel als spoedcheque verwerkt met extra kosten. Die laatste optie zorgt er echter voor dat er op z'n vroegst maandagmiddag iets op de rekening staat. En het kan op zaterdag ook niet bij alle postkantoren.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_39414039
wat doe je met je pinpas op zaerdagavond ? Die kan je toch beter thuis laten (neem aan dat je ging stappen)
It's nice to be important, but it's more important to be nice ;)
  zaterdag 1 juli 2006 @ 01:49:05 #14
118904 Vector_SLD
Carpe noctem
pi_39414182
Papendrecht
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_39414229
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 01:31 schreef 700MB het volgende:

[..]

Allemaal mooi en aardig, maar het is toch niet zonder reden dat je adres op onbekend is gezet. Het kan een anti-fraude maatregel zijn, of er is post onbestelbaar terug gekomen. Als ze daar niets aan hadden gedaan en er was wel iets gebeurd dan had je nog veel harder geschreeuwd.
[..]

In principe wel maar die wordt dan ofwel op de normale manier opgestuurd, ofwel als spoedcheque verwerkt met extra kosten. Die laatste optie zorgt er echter voor dat er op z'n vroegst maandagmiddag iets op de rekening staat. En het kan op zaterdag ook niet bij alle postkantoren.
Het punt is dus dat ik inderdaad keer problemen had met een verhuisbericht, maar heb dat later door gefaxt en sindsdien komt alle postbank post probleemloos aan, heb zelfs keer eerder pinpas afhaalbericht daar laten bezorgen.

Daat laatste weet ik niet, maar hun site is er uiterst vaag over, die spreken over een spoedopname.
pi_39414243
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 01:39 schreef Tha_Killer het volgende:
wat doe je met je pinpas op zaerdagavond ? Die kan je toch beter thuis laten (neem aan dat je ging stappen)
Neem hem altijd mee, eigenlijk omdat ik me portemonee ook nooit kwijt raak, wat ik wel meestal doe is me pinpas en me geld gescheiden houden, maar ben hem nu waarschijnlijk verloren toen ik uit taxi kwam.
pi_39414310
geld op bank is voor loser...

veel contant geld rules
Nothing to see here, carry on
  zaterdag 1 juli 2006 @ 02:00:45 #18
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_39414324
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:23 schreef H-blast het volgende:
moraal van het verhaal?
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_39441983
Vandaag bij postbank geweest, en ik kon helaas niet overboeken, dat kon volgens de medewerker alleen bij een servicedesk, maar die waren al gesloten om 2 uur, toen ik thuis kwam snel op internet gecheckt of er nog 1 open was, en warempel, in a'dam noord zat er nog 1 die tot 17.00 uur open was.
Dus ik denk, bel voor zekerheid even helpdesk of dat echt kan, maar natuurlijk, volgens hun kon dat echt niet. Moet zeggen dat de dame die ik aan lijn kreeg echt heel goed hielp, ze heeft alles proberen te doen om mij te helpen, kortom aan de medewerkers ligt het niet. De man die ik vervolgens aan lijn kreeg was heel norsig en arrogant, volgens hem was ik maar 1 van de weinige met klachten over de postbank

Maar goed, ik had dus helemaal geen cash meer, maar we hebben thuis altijd wel veel losgeld, dus dat allemaal bij elkaar geschraapt, en kwam toen toch nog op 25 euro

Kortom heb wat boodschapjes kunnen doen voor het weekend, maar baal wel als een stekker.

oja, de medewerker op het postkantoor fluisterde me dat postbank inderdaad een kutbank is en rade me abn amro aan
Lekker is dat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')