Als je goedkoop wilt rijden moet je het niet doen, als je rijplezier wil, en kosten minder belangrijk zijn moet je het wel doen. Als je het wel besluit te doen koop dan iig een 1.8, die zijn redelijk rap. Daaronder is het net niet zeg maar.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:54 schreef Dragunov het volgende:
Goedendag mensen.
Ik ben aan het overwegen om binnenkort na het behalen van mijn rijbewijs een alfa romeo 155 aan te schaffen.
Nu hoor ik van verschillende personen verschillende reacties en eigenlijk de enige die onderbouwde argumenten gaf heeft zelf een 156 dus tja ben nu eigenlijk aan het twijfelen of het een alfa wordt of niet.
heeft iemand hier zef een alfa en ja; wat zijn onderhouds kosten en dergelijke?
Ik weet in iedergeval dat het niet de beste keus is voor een eerste auto, maar die vorm die ze hebben is precies wat ik zoek in een auto (ik vindt auto's met ronde vormen niet echt mooi zeg maar)quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:59 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Als je goedkoop wilt rijden moet je het niet doen, als je rijplezier wil, en kosten minder belangrijk zijn moet je het wel doen. Als je het wel besluit te doen koop dan iig een 1.8, die zijn redelijk rap. Daaronder is het net niet zeg maar.
Het is ook een aparte auto met een super motorgeluid, dat hebben veel alfa's. ALs je de 155 mooi vindt is een 145 misschien ook wel wat voor je. Deze zijn iets nieuwer, en met een twinspark blok ook betrouwbaarder. De 155 weegt namelijk 1250 kilo, en dat gaat je aardig geld kosten in de wegenbelasting, verzekering op eigen naam wil je trouwens ook nietquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:00 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Ik weet in iedergeval dat het niet de beste keus is voor een eerste auto, maar die vorm die ze hebben is precies wat ik zoek in een auto (ik vindt auto's met ronde vormen niet echt mooi zeg maar)
Dan bouw je zelf dus geen no-claim op, dat scheelt nietquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:08 schreef Dragunov het volgende:
En hij gaat op mijn vaders verzekering die is no claim dus scheelt.
zeker wel, onder je 23ste kost de verzekering 5x zoveel dan die van je pa, dat voordeel haal je niet uit je eigen no-claimquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:11 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dan bouw je zelf dus geen no-claim op, dat scheelt niet![]()
Als ik straks 21 ben en afgestudeerd ben ga ik ongeveer 1900 verdienen netto, dan kan ik het makkelijker betalen dan met 800 die ik nu heb.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:11 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dan bouw je zelf dus geen no-claim op, dat scheelt niet![]()
tsjoh dat weet je nu al goed..... zal wel bruto wezen?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:13 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Als ik straks 21 ben en afgestudeerd ben ga ik ongeveer 1900 verdienen netto, dan kan ik het makkelijker betalen dan met 800 die ik nu heb.
Enige toelichting op technische gegevens?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:10 schreef BoJo het volgende:
[afbeelding]
Zilvere is de Q4 van Alfristi en die rode is mijne een V6![]()
Heel fijne wagens![]()
---> www.artc155.nl alles over 155s.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:15 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Enige toelichting op technische gegevens?
een 156 of een 155? Want lampjes vervangen bij een 155 kan elke rand debielquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:16 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik heb een rode 2.0 16v gehad, rijdt echt heerlijk, maar er gaat wel eens wat stuk.
Ben je handig dan zou ik het doen. Als je de reparaties zelf moet betalen zou ik het niet doen.
Wat ik had ? Heel veel kapotte lampen (kun je zelf nauwelijks vervangen), kapotte motorsteunen, kapot differentieel en nog wat dingetjes.
En nee, ik rij niet als een idioot.
Bij shell verdien je als C operator circa 1750 euro netto, als proces technoloog zal ik nog meer verdienen meer dat is nog even toekomst muziek.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:15 schreef Slasher het volgende:
[..]
tsjoh dat weet je nu al goed..... zal wel bruto wezen?
met Mavo/Proces technologie (zal dus wel HBO wezen) verdien je dat waarschijnlijk bruto
Ik ga er toch xeno lampen inzettenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:23 schreef BoJo het volgende:
[..]
een 156 of een 155? Want lampjes vervangen bij een 155 kan elke rand debiel![]()
Beide dingen: DREAM ON. Jij bouwt namelijk zelf nu ook geen no claim op en als je pa hem kwijt is dankzij jouw zal hij heel blij met je zijn!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:13 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Als ik straks 21 ben en afgestudeerd ben ga ik ongeveer 1900 verdienen netto, dan kan ik het makkelijker betalen dan met 800 die ik nu heb.
Daarom staat hij tot die tijd op mijn vaders verzekering.
Ook al is hij hem kwijt, die kosten zijn niets voor hem, voor mij nog wel.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:04 schreef existenz het volgende:
[..]
Beide dingen: DREAM ON. Jij bouwt namelijk zelf nu ook geen no claim op en als je pa hem kwijt is dankzij jouw zal hij heel blij met je zijn!
Die ¤1900 netto is de grootste droom voor iemand die MBO doet (gezien jouw profielquote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:05 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Ook al is hij hem kwijt, die kosten zijn niets voor hem, voor mij nog wel.
Waarom ga je over mijn salaris zeuren?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:13 schreef existenz het volgende:
[..]
Die ¤1900 netto is de grootste droom voor iemand die MBO doet (gezien jouw profiel).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |