Ik woon in Heerlen (koopwoning) en heb werk gevonden in Breda. 150 km rijden.
Omdat ik dit te lang rijden vind wil ik in Breda een tijdelijk hok hebben dat me niet al te veel kost. Met alleen een bed een magnetron en een douche.
Voor zoiets is het dus slim om naar Ad Hoc te gaan. Ieder moment kan je uit je woning gezet worden en je bent binnen een uurtje weer verhuisd. Je moet niet al te hoge eisen hebben aan een woning als je anti-kraak gaat wonen. Je moet er als persoon ook geschikt voor zijn.
Dan heb je nog de mensen die een anti-kraak woning hebben en dan alles mooi gaan verven, behangen, mooie meubels en spullen gaan kopen voor de woning. Dat soort mensen snappen dus helemaal niks van anti-kraak.
Ik heb dat meegemaakt toen ik in Eindhoven zat. Tegenover me woonde een verwend meisje die studeerde. Had alle muren mooi zalmroze of lila geverfd. Nieuwe vloerbedekking gekocht, nieuwe lampen opgehangen. Gordijnen op maat laten maken. Alsof ze er jaren ging wonen. Allemaal met hulp van haar handige vader.
2 weken later moest ze er uit.

Van de ene kant vond ik het zielig voor haar, maar eigenlijk kun je dat verwachten als je anti-kraak woont.