FOK!forum / Gaming / [PC] F.E.A.R. Deel: ?
renz0rdonderdag 29 juni 2006 @ 16:04
Geen idee bij welk deel we zijn gebleven, via de search kan ik geen reeksje vinden...
Bij deze maar.

Geweldigde Actie horrorgame. Oke hij is van eind 2005, maar qua graphics en verhaal nog steeds één van de betere. Wordt zelfs gezegd dat het spel leuker is dan Half Life 2!



Fok review

Ik heb het spel maar is geinstalleerd en damn het is verslavend! Geweldige actie, zeer spannend. Al genoeg schrikmomenten gehad! Nog meer mensen die het hebben gespeeld of nu spelen?
Serious_Svendonderdag 29 juni 2006 @ 16:14
Zeer zeker een goed spel, mooie graphics en de physics zijn zo goed dat je door blijft knallen om van dichtbij te zien hoe de tegenstanders in elkaar zakken.
Dragonettidonderdag 29 juni 2006 @ 16:17
Er mochten meer schrikmomenten / horror in zitten. Het zijn nu naar mijn gevoel te weinig....
Maar de momenten die er in zitten zijn heel goed tot geniaal. Alleen wordt het in het midden te veel shooter en dat vond ik zo jammer...

De eerste level is ook heel mind-fuck-goed gedaan en de einde was een goede mix van horror en schieten. Veel mensen vonden deze game te makkelijk, ik heb hem op moeilijkste setting gespeeld en het was echt niet makkelijk (en naar mijn mening ook de manier waarop je dit soort korte games moet spelen...)

FEAR II moet meer horror en 'shit in my underwear' momenten hebben!!!

(ik dacht dat er echt wel topic hierover was? maar kan hem zelf niet vinden... )
Devrim_donderdag 29 juni 2006 @ 17:00
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:17 schreef Dragonetti het volgende:
Er mochten meer schrikmomenten / horror in zitten. Het zijn nu naar mijn gevoel te weinig....
Maar de momenten die er in zitten zijn heel goed tot geniaal. Alleen wordt het in het midden te veel shooter en dat vond ik zo jammer...

De eerste level is ook heel mind-fuck-goed gedaan en de einde was een goede mix van horror en schieten. Veel mensen vonden deze game te makkelijk, ik heb hem op moeilijkste setting gespeeld en het was echt niet makkelijk (en naar mijn mening ook de manier waarop je dit soort korte games moet spelen...)

FEAR II moet meer horror en 'shit in my underwear' momenten hebben!!!

(ik dacht dat er echt wel topic hierover was? maar kan hem zelf niet vinden... )
Als er teveel schrik momenten in zouden zitten zou het spel veel saaier worden..Dan word het veelste voorspelbaar
renz0rdonderdag 29 juni 2006 @ 18:15
Tja zullen heus wel topics over zijn, maar topics a la dit zijn gewoon niet te vinden met de search

Enfin, ik ben dus hier:
SPOILER
In die wolkenkrabber. Ben nu op het dak. De helikopter met je eigen team vliegt weg en jij moet het opnemen tegen bewakers. Aardig pittig!
boem-dikkiedonderdag 29 juni 2006 @ 18:16
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 18:15 schreef renz0r het volgende:
Tja zullen heus wel topics over zijn, maar topics a la dit zijn gewoon niet te vinden met de search

Enfin, ik ben dus hier:
SPOILER
In die wolkenkrabber. Ben nu op het dak. De helikopter met je eigen team vliegt weg en jij moet het opnemen tegen bewakers. Aardig pittig!
ik heb het al gehaald..!
SPOILER
later krijg jevolgens mij bij de lift nog echt een gruwelijk schrik moment!
Dragonettidonderdag 29 juni 2006 @ 18:35
Toen ik hem op de moeilijkste setting speelde had ik heel vaak van die momenten waarop een enemy zodra hij me zag begon te schieten (niks verassends)... maar de loop van de wapen was niet eens goed gericht op mij... !?!? (en toch weer 100% raak schieten).

De omsingel tactiek van de enemy was wel goed, waar ik ook een aantal keer van schrok.
Een overdaad aan schrik en horror is ook niet gewenst, maar nu vond ik het gewoon te weinig...

Had iemand het einde verwacht:
SPOILER
meisje komt de helikopter in....
ikke niet….. (typisch japans!!)
renz0rdonderdag 29 juni 2006 @ 21:08
Op hoeveel % zou ik zitten...over de helft?
dikkedorusdonderdag 29 juni 2006 @ 21:42
Ik vond vooral het einde mooi, en het "ladder moment".
Dragonettidonderdag 29 juni 2006 @ 21:48
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 21:08 schreef renz0r het volgende:
Op hoeveel % zou ik zitten...over de helft?
Als ik me niet vergis, is die helicopter rit na die haven-loods level? in dat geval ben je op 25% - 35% (?)
punkjunkvrijdag 30 juni 2006 @ 15:16
ik vond het spel schaamteloos veelste eng. geef mij maar normale shooters, geen probleem. maar hier kon ik niet meer van slapen
Komakievrijdag 30 juni 2006 @ 15:59
Ik vind het op zich een hele goeie shooter.
Graphics, sfeer, wapens, gameplay, geluid. Het is allemaal prima gedaan.

Waar ik me alleen regelmatig aan irriteer bij games is dat er gewoon slordig geprogrammeerd wordt. Als het spel gewoon prima vloeiend loopt, krijg je ineens een korte hapering in beeld bijvoorbeeld. Dat is gewoon slordig werk leveren. FEAR is niet e enige game waar dit mee gebeurd.
Maar als je zulke hoge systeemeisen stelt aan een game, moet het ook gewoon goed zijn.

De systeemeisen hadden trouwens veel lager kunnen zijn als er goed geprogrammeerd was. Maar ja, met die uberpc's van tegenwoordig en de hoeveelheid data die op een schijfje kan is het niet meer nodig om creatief te programmeren.

Dat is een nadeel wat ik bij meer games zie, voor de rest een hele vette game
vosssvrijdag 30 juni 2006 @ 16:02
Ik haat kleine meisjes met rode jurkjes en zwart haar
renz0rvrijdag 30 juni 2006 @ 16:53
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 21:48 schreef Dragonetti het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis, is die helicopter rit na die haven-loods level? in dat geval ben je op 25% - 35% (?)
Nee daarna. Daarna vlieg je naar een wolkenkrabber in een stad.
SPOILER
Ben nu op het dak, je eigen helikopter vliegt weg en jij moet het opnemen tegen bewakers
Stuiter_en_Covrijdag 30 juni 2006 @ 16:57
hele gave game....uitgespeeld in 2 dagen...moest gewoon
Chouvrijdag 30 juni 2006 @ 16:58
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 15:59 schreef Komakie het volgende:
Ik vind het op zich een hele goeie shooter.
Graphics, sfeer, wapens, gameplay, geluid. Het is allemaal prima gedaan.

Waar ik me alleen regelmatig aan irriteer bij games is dat er gewoon slordig geprogrammeerd wordt. Als het spel gewoon prima vloeiend loopt, krijg je ineens een korte hapering in beeld bijvoorbeeld. Dat is gewoon slordig werk leveren. FEAR is niet e enige game waar dit mee gebeurd.
Maar als je zulke hoge systeemeisen stelt aan een game, moet het ook gewoon goed zijn.

De systeemeisen hadden trouwens veel lager kunnen zijn als er goed geprogrammeerd was. Maar ja, met die uberpc's van tegenwoordig en de hoeveelheid data die op een schijfje kan is het niet meer nodig om creatief te programmeren.

Dat is een nadeel wat ik bij meer games zie, voor de rest een hele vette game
Wat zijn je systeem specs?
vosssvrijdag 30 juni 2006 @ 17:00
Bij mij draait ie prima met 2gb intern, AMD 64 3200+ en een X1900XT op 1600x1200 en alle candy vol open
NiGeLaToRvrijdag 30 juni 2006 @ 17:04
Volgens mij heeft dit spel als nadeel dat relatief weinig mensen het netjes uitspelen, veel vrienden van me hebben het einde niet gehaald omdat het zo saai werd na het zoveelste schrikmoment.
Ik heb het einde dus ook niet gehaald.. zo origineel was het verder ook niet, ook al zag het er goed uit.. gameplay blijft belangrijker.

Oh en Vosssssss je pc is 1337 hoor, hartstikke mooi man, echt blij voor je
renz0rvrijdag 30 juni 2006 @ 17:06
Bij mij draait die ook alles op het hoogst mogelijk, heerlijk dat next gen beeld
Chouvrijdag 30 juni 2006 @ 17:07
De makers van F.E.A.R. hebben er bij verteld dat het niet uitmaakt wat voor PC je hebt want het spel kan zich automatisch aanpassen in het optie menu maar heb je een zwakke PC en zet je alles op Max, dan gaat het niet zo goed
Chouvrijdag 30 juni 2006 @ 17:10
Misschien ook wel leuk om in dit topic een paar van je FEAR screenshots te posten
renz0rvrijdag 30 juni 2006 @ 17:41
De irritantste vijanden blijven die vliegensvlugge ninja's die ook onzichtbaar kunnen worden. Die zitten bijv in die wolkenkrabber
Chouvrijdag 30 juni 2006 @ 17:42
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:41 schreef renz0r het volgende:
De irritantste vijanden blijven die vliegensvlugge ninja's die ook onzichtbaar kunnen worden. Die zitten bijv in die wolkenkrabber
Die kom je later weer een keer tegen in die fabriek, daar zouden er meer van moeten zijn maar dan wel unarmed uitschakelen hé anders ben je niet hardcore
renz0rvrijdag 30 juni 2006 @ 17:44
Beste shooter van 2005
Chouvrijdag 30 juni 2006 @ 17:51
Deze is ook wel mooi





[ Bericht 61% gewijzigd door Chou op 30-06-2006 18:06:04 ]
Komakiemaandag 3 juli 2006 @ 10:28
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:58 schreef Chou het volgende:

[..]

Wat zijn je systeem specs?
P4 3.06ghz
1024mb dual channel
G-force 7800GT AGP
120gb maxtor HD
Creative soundblaster audigy 2

De rest is niet zo belangrijk.
Maar het ligt niet aan de specs. Het gaat me er meer om dat het spel dan soepel draait, maar soms ineens een frame mist. Dat heeft niet zo zeer met me systemspecs te maken.
renz0rvrijdag 7 juli 2006 @ 00:26
Ben dus in die wokenkrabber ofzo. Heb dat wijf gevonden, maar ze durft niet mer de helikopter zegt ze, dus moet ik met der naar de garage waar de auto staat.

Hier ben ik dus
anon_10041401vrijdag 7 juli 2006 @ 00:39
Vet spel alleen heb ik een probleem.

Telkens als ik de patch wil installeren lukt dat niet omdat ik de verkeerde versie heb. Echter heb ik al tig versie gedownload dus ik weet het niet meer. Heb de UK/EN/US versie gedownload van de sierra site en het lukt me niet. Heb gewoon 1.05 gedownload.

Heb gewoon FEAR in de winkel gekocht dus ik vind het raar. Ik heb echt de update nodig omdat ik online wil spelen.

Deze links heb ik probeerd en werken niet:

www.sierra.com
http://www.gamershell.com/
http://tweakers.net/meuktracker/1272...A.R.-1.05.html

Rob
Chouvrijdag 7 juli 2006 @ 02:01
Download GameShadow !

http://www.gameshadow.com/download.asp

Dit programma scant je systeem voor games en zet alles voor je op een rijtje, van de drivers voor je grafische kaart totaan de laatste patch voor je game, probeer maar
anon_10041401vrijdag 7 juli 2006 @ 10:27
Bedankt, snelle links ook, had hem binnen 10sec biinnen.
Tering wat een programma zeg, echt zo relax en snel! Alles boven de 300 kb/s en uitschieters boven de 500kb/s

Super bedankt.

[ Bericht 55% gewijzigd door anon_10041401 op 07-07-2006 10:35:55 ]
Chouvrijdag 7 juli 2006 @ 11:11
Graag gedaan en veel plezier
renz0rvrijdag 7 juli 2006 @ 11:12
Chouvrijdag 7 juli 2006 @ 11:15
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:12 schreef renz0r het volgende:
Kom jij d'r ook nog een beetje uit?
renz0rvrijdag 7 juli 2006 @ 11:29
Jup tot nu toe wel. Ik ga zo weer is verder.
Ben nu al een lange tijd in die wolkenkrabber. Ik moest eerst het kantoor vinden van een kerel. Gedaan. Toen van een vrouw. Ook gedaan, daar stond ze ook in. Dus mn commander zei dat ik der mee moest nemen naar het dak om zo met de helikopter weg te vliegen. Ze heeft vliegangst en der auto staat in de garage. Daar moet ik nu met der heen om weg te rijden
-skippybal-vrijdag 7 juli 2006 @ 11:53
Ik vond FEAR zo ongeveer echt dé teleurstelling van vorig jaar. Leuk hoor die graphics maar het liep (in het begin) echt als stront en alles onder 8xAA leverde dikke kartels op.
Hele tijd dezelfde saaie omgevingen en die "schrikmomenten" kon ik ook niet echt om schrikken.
Dus een beetje jammer allemaal, maar wel één van de gaafste eindes ook...
BMHvrijdag 7 juli 2006 @ 11:59
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:53 schreef -skippybal- het volgende:
Ik vond FEAR zo ongeveer echt dé teleurstelling van vorig jaar. Leuk hoor die graphics maar het liep (in het begin) echt als stront en alles onder 8xAA leverde dikke kartels op.
Hele tijd dezelfde saaie omgevingen en die "schrikmomenten" kon ik ook niet echt om schrikken.
Dus een beetje jammer allemaal, maar wel één van de gaafste eindes ook...
misschien moet je het spel niet op 640x480 spelen.

De schrikmomente zijn idd niet erg orgineel.. Maar de actie & de A.I. zijn uitstekend imo
-skippybal-vrijdag 7 juli 2006 @ 12:02
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:59 schreef BMH het volgende:

[..]

misschien moet je het spel niet op 640x480 spelen.

De schrikmomente zijn idd niet erg orgineel.. Maar de actie & de A.I. zijn uitstekend imo
1280 alles op hoog 8xAA, 16AF ook goed??
McRealvrijdag 7 juli 2006 @ 12:14
Zekerss een vette game
renz0rvrijdag 7 juli 2006 @ 12:30
Dubbel
renz0rvrijdag 7 juli 2006 @ 12:30
Ik ben nu hier
SPOILER
Wolkenkrabber eindelijk uitgespeeld, volgende 'level' vloog ik met helikopter heen, die stortte dus neer. Nu moet ik het 1 en ander zoeken ofzo. Hier ben ik nu. Heet Interval 8
Hoever ben ik nu in het spel? qua procenten?
BMHvrijdag 7 juli 2006 @ 12:33
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:02 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

1280 alles op hoog 8xAA, 16AF ook goed??
Dan is er niets mis met je monitor
Komakievrijdag 7 juli 2006 @ 12:39
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:02 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

1280 alles op hoog 8xAA, 16AF ook goed??
Ik speel het ook op die settings geloof ik en ik heb ook nog wel eens last van oneffenheden in de graphics. Best matig idd.

Wat ik vooral matig vond was dat soms muren of van die rolluiken met verticale strepen niet helemaal netjes worden weergegeven. Echt heel storend. voor de rest wel aardig. Behalve dingen op afstand. Daar zitten redelijk wat kartels in.
-skippybal-vrijdag 7 juli 2006 @ 12:43
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik speel het ook op die settings geloof ik en ik heb ook nog wel eens last van oneffenheden in de graphics. Best matig idd.

Wat ik vooral matig vond was dat soms muren of van die rolluiken met verticale strepen niet helemaal netjes worden weergegeven. Echt heel storend. voor de rest wel aardig. Behalve dingen op afstand. Daar zitten redelijk wat kartels in.
Heb jij ook als je stilstaat dan zie je die kerel ademen (beeld gaat op en neer) dat er dan dikke lijnen worden getrokken bij hoeken door Aliasing problemen??
Evenvrijdag 7 juli 2006 @ 12:43
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:30 schreef renz0r het volgende:
Ik ben nu hier
SPOILER
Wolkenkrabber eindelijk uitgespeeld, volgende 'level' vloog ik met helikopter heen, die stortte dus neer. Nu moet ik het 1 en ander zoeken ofzo. Hier ben ik nu. Heet Interval 8
Hoever ben ik nu in het spel? qua procenten?
Best ver, maar hoeveel procent durf ik niet te zeggen ik denk 75?!
BMHvrijdag 7 juli 2006 @ 12:44
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik speel het ook op die settings geloof ik en ik heb ook nog wel eens last van oneffenheden in de graphics. Best matig idd.

Wat ik vooral matig vond was dat soms muren of van die rolluiken met verticale strepen niet helemaal netjes worden weergegeven. Echt heel storend. voor de rest wel aardig. Behalve dingen op afstand. Daar zitten redelijk wat kartels in.
V-sync problemen?
-skippybal-vrijdag 7 juli 2006 @ 12:46
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:44 schreef BMH het volgende:

[..]

V-sync problemen?
Nope dat niet. Zou mer zeggen je hebt een rechte lijn als dit: ---------------
En dat gaat dan door dat ademen een ebetje zo: _______-----------
Dat er een lijn boven komt zeg maar
BMHvrijdag 7 juli 2006 @ 13:27

?
-skippybal-vrijdag 7 juli 2006 @ 13:32
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:27 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
?
Nope dat niet. Ik zei toch al dat 't geen V-Sync problemen waren
Zoiets als dit, bij die paaltje op die brug:

Maar dan met 8XAA. Dat is niet echt netjes hé...
Komakievrijdag 7 juli 2006 @ 13:43
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:32 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Nope dat niet. Ik zei toch al dat 't geen V-Sync problemen waren
Zoiets als dit, bij die paaltje op die brug:
[afbeelding]
Maar dan met 8XAA. Dat is niet echt netjes hé...
Dat herken ik wel ja

Zijn geen V-sync problemen...
renz0rvrijdag 7 juli 2006 @ 16:52
Still going strong, ben nu hier
SPOILER
Na de fabriekshallen (met die irritante Ninja's) kom je dus in dat high tech gebouw. Stroomvoorzieningen moest ik er weer opdoen, nadat die bolle kerel werd neergeschoten. Gedaan dus, nu moet ik dus die afgesloten gedeelte in waar die directeur inging nadat hij die bolle doodschoot. Superspel
renz0rvrijdag 7 juli 2006 @ 17:23
Uitgespeeld
Tof einde
SPOILER
Kan iemand mij nou uitleggen hoe het eindigde? Die laatate 'flashback' snapte ik niet echt, met die baby die geboren werd, het afschieten van die kannibaal en 'meisje' . Kan iemand mij het verhaal uitleggen?
Chouvrijdag 7 juli 2006 @ 21:35
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:23 schreef renz0r het volgende:
Uitgespeeld
Tof einde
SPOILER
Kan iemand mij nou uitleggen hoe het eindigde? Die laatate 'flashback' snapte ik niet echt, met die baby die geboren werd, het afschieten van die kannibaal en 'meisje' . Kan iemand mij het verhaal uitleggen?
@ spoiler...
renz0rvrijdag 7 juli 2006 @ 21:50
Wat is er onduidelijk?
Chouvrijdag 7 juli 2006 @ 23:03
Je hebt het hele verhaal gewoon gemist
renz0rvrijdag 7 juli 2006 @ 23:05
Het einde alleen. Ik heb het uitgespeeld maar hoe het nou echt afgelopen is weet ik niet. Ja ongeveer wel, maar wat het meisje nou inhoudt. Wie dat is enzo.
Chouvrijdag 7 juli 2006 @ 23:23
Dat bedoel ik .. de meeste zijn zo onder de indruk van wat er komen gaat, dat ze het hele verhaal laten schieten, wat kan ik je nu uitleggen? Alle fragmenten zijn natuurlijk een stukje van het geheel.
renz0rvrijdag 7 juli 2006 @ 23:27
Alleen het einde, want de clue en alles (wie wat nou is) kon ik simpelweg niet horen door het schieten enzo
Chouvrijdag 7 juli 2006 @ 23:39
Veel plezier
SPOILER
Armachan Technologies is een bedrijf dat zich specialiseert in ruimtevaart, defensiesystemen en dergelijke. Ze kochten enige tijd geleden grond in het Auburn-gebied (in het spel verwijzend dus naar Auburn District). Niet voor wat er op de grond zich bevindt, maar wat er onder ligt. Daar zijn ze begonnen met hun ultrageheim project, dat de naam Origin meekrijgt, om met een primeur op vlak van defensie in het daglicht te staan. Waarom ultrageheim? Omdat het hele geheim achter hun project een achtjarig meisje is dat als telepaat dient. Ze noemt Alma Wade, een dochter (??) van Harlan Wade (de persoon die Origin startte). Tezamen met de presidente van Armacham Technologies heeft hij dus dit bedacht. Hoe dan ook, terug naar Alma. Zij kan de gedachtegang lezen van mensen en daarom gebruiken ze haar. De wereld mag dit immers niet te weten komen, want als ze zouden achterhalen dat er misbruik zou worden gemaakt van een klein meisje om zo hun eigen doeleinden te bereiken, dan zou het hek helemaal van de dam zijn. Er is wel een senator die op de hoogte is van het project, dus de mogelijkheid is er dat de overheid (of een deel ervan) weet dat dit project bestaat.

Alma wordt twee dagen voor haar achtste verjaardag in de Vault (of dus de Kluis), die zich ondergronds bevindt in het Auburn gebied, opgesloten. Ze wordt alleen maar er uit gehaald als ze een kind moet baren. Jij bent het eerste prototype (Harlan zegt 'You will be a god among men'). Paxton Fettel is het tweede prototype en hij heeft een telepathische band met Alma en dus wordt hij als de Commander beschouwd, diegene die het commando zal hebben over alle soldaten (verder heb ik een these hierover geschreven waarom hij beschouwd wordt als de Commander). Voor zover ik kan beredeneren, denk ik dat al deze soldaten oftewel genetisch gegenerereerd zijn, oftewel allemaal afkomstig zijn van Alma. Nou ja, jij wordt plots dus ook geboren als zoon van Alma (omdat je geen naam of geschiedenis hebt en dus niet bestaat) en vandaar heb je ook die enorm snelle reflexen. Nu, hoe dan ook, zodra Fettel ongeveer 10 jaar wordt, is er een ongeval. Fettel zou beginnen doortrappen zijn en enkele mensen gedood hebben. De associatie wordt gelegd met Alma dat zij hem het bevolen zou hebben. Het enige is dat ze heel de tijd in de Vault in een coma wordt gehouden, dus leiden ze hieruit af dat zij en hij een telepathische band zouden hebben (vandaar dat hij de titel Commander zou gekregen hebben).

Door dit incident besluit Armachan Technologies het hele project lam te leggen en ze laten Alma voor wat ze is. Zes dagen later, na het stil leggen van het Origin-project, sterft Alma en alles wordt mooi verborgen zodat niemand nog de geheime ruimte onder Auburn zou kunnen vinden. Ik neem aan dat Fettel dan uiteindelijk wordt opgesloten zodat hij niets meer zou kunnen doen.

Nu, iets voordat het spel aanvangt, zou er een sterke watervervuiling opgemerkt zijn door de mensen van een waterzuiveringsinstallatie (x aantal jaar later). De vervuiling is afkomstig van het Auburn gebied en dus nemen ze contact op met Armachan Technologies (ze weten dat ze de grond een tijd geleden hebben opgekocht, maar weten niet dat ze al lang die ruimte hebben verlaten, hun project was top secret). Zodra dat de presidente van het bedrijf dit verneemt, komt de gedachte naar boven drijven dat als iemand zou onderzoeken wat er gaande is met het Auburn gebied en achter de geheime basis komen, dat haar hele carrière en bedrijf zou ineen storten. Dat is iets dat ze dus absoluut niet wil. Ze stuurt onmiddellijk enkele mensen naar het betreffende gebied om daar alle sporen uit de weg te ruimen. Wat gebeurt er met jou? Jij wordt overgebracht naar F.E.A.R., een geheime overheidseenheid opgeleid voor paranormale situaties, door de presidente omdat jij nog steeds een prototype bent dat zich onbewust is van wat er zich tot nu toe heeft afgespeeld. De volgende fase gaat zo van start in het plan van Armachan Technologies.

Het is op dit moment (toevallig) dat Fettel plots door Alma wordt opgeroepen om iedereen af te maken. Waarschijnlijk zal Alma nog ergens door de telepathische band met hem 'niet helemaal dood zijn' en weet ze dat haar kans op wraak begint te verdwijnen zodra alle sporen worden uitgewist van Origin. Alle soldaten die blijkbaar ook ergens mooi stonden weggestoken, worden wakker. Fettel beslist om iedereen te laten boeten voor wat ze hebben gedaan met hem en Alma. Hij breekt vrij uit z'n geheimzinnige cel en beveelt de hele bende soldaten iedereen afmaken in het hoofdkwartier van Armachan Technologies. Hier start het spel zelf.

Nadien stuurt hij enkele squads naar het Auburn District om daar schone kuis te houden en iedereen af te maken. Hier kom je als speler in het eerste level in contact met hem. Blijkbaar heeft Armachan Technologies iemand, die veel in het Origin-project te zeggen had, meegestuurd naar dat gebied om toe te zien dat het opdoeken van de ruimte snel en vlekkeloos verloopt. Fettel maakt deze persoon als eerste af en het is ook die persoon die je tezamen met Jankowsky (die kale kerel die met je mee het eerste level verkent) dood terugvindt op een stoel. Zo ga je naar boven verder alles nakijken en kom je Fettel tegen die je neerslaat en dan de naam van het slachtoffer geeft dat hij heeft afgemaakt. Uiteindelijk zegt hij ook dat ze het allemaal verdienen om te sterven. Zo gaat het terug naar het spel waar je verder mag verkennen (na door de klap terug bij bewustzijn gekomen te zijn). Na enkele levels trekken alle soldaten zich terug, blijkbaar is er iets groots gaande bij Armachan Technologies Headquarters. Daar zijn dezelfde soldaten binnengebroken om iedereen af te maken. Fettel heeft nog een enorme wraaklust en begint zijn lijst van 'belangrijke mensen die moeten boeten' verder af te gaan. Na enkele levels in dit grote complex kom je Norton Mapes tegen, die lijvige kerel met zijn zakken kaaschips (je kent hem wel). Hij komt eerst onschuldig over, maar profiteert van je om zelf ook enkele dingen geregeld te krijgen. Die komen later dus aan bod. Telkens verdwijnt hij en dat begint te irriteren bij iedereen.

Blijkbaar hebben de soldaten enkele levels verder iemand gegijzeld (Aldus Bishop, iemand die ook veel te maken had met Origin). Deze persoon weet je te bevrijden (met de hulp van een demolitions team) en ga je naar het dak. Daar kruipt het team met Bishop de helikopter in, maar ze worden beschoten. Niet door de soldaten, maar door de ATC Forces (de bewakingseenheid van Armachan Technologies). De presidente heeft dit bevolen om niemand te laten ontsnappen van het complex omdat ze anders zouden kunnen spreken over het hele Origin-project tegen de authoriteiten. Vele levens worden plots verkwistbaar. Na enige doorkruisingen van verdiepingen in het grote gebouw moet je Alice Wade en Harlan Wade vinden: Bishop vermeldde dat hij tezamen met hen en nog enkelen aan een belangrijk project werkte (voornamelijk met Harlan) een hele tijd geleden. Dus voor meer antwoorden moeten ze Alice Wade zoeken. Uiteindelijk vinden ze haar in het kantoor van haar vader waar ze gegijzeld werd, maar van Harlan is er geen spoor. Trouwens, doorheen het gebouw kom je overal antwoordapparaten tegen en daaruit kan je afleiden dat de presidente, Genivieve Aristide en Harlan Wade niet goed bevriend zijn met elkaar sedert dat Aristide dus opnieuw de Vault wil openen.

Alice zegt dat haar vader naar bepaalde coördinaten is meegenomen, een naam of locatie kent ze niet. Die coördinaten komen uiteindelijk uit op, jawel, het Auburn-gebied. Daarheen gaan ze, maar door omstandigheden vertrekt Alice met haar auto en laat ze je achter. Iets later (na met een helikopter en te voet je een weg te banen door de legioenen soldaten) kom je terug aan waar je gestart bent: het Auburn-gebied, maar van Alice geen spoor. Er is grote kans dat Fettel haar al heeft kunnen vatten en afmaken. Na wat zoeken kom je terecht in een lift die je meeneemt naar het hart van de geheime faciliteit en daar zien we dat Norton Mapes wordt neeregeschoten door Harlan Wade. Norton Mapes werd immers bevolen door Aristide om alle informatie dat zou kunnen verwijzen naar het Origin-project, te verwijderen: zowel in het hoofdkwartier van het bedrijf als in de ondergrondse basis. Harlan Wade beschouwt iedere compagnon van Aristide als vijand en dus wordt Norton Mapes vlak voor de Vault neergeschoten. Na de energie te herleiden zodat je zelf toegang hebt tot de Vault, zegt Norton met mooie woordkeuze: "Blow the whole place to Hell. Where it belongs."

Zodra je in de Vault bent, is er een proces gestart om Alma terug tot leven te brengen. Harlan Wade wil blijkbaar niet dat zijn dochter nog meer lijdt onder Aristide's doen en dus wil hij haar een nieuwe kans gunnen. Maar voordat je Harlan Wade vindt, vind je Fettel en Alice terug. Blijkbaar heeft Fettel haar al afgemaakt voordat je ze kon vinden. Het is hier dat je te weten komt dat je van Alma afkomstig bent, net zoals hij. En net voordat hij de fatale kogel opvangt tussen de ogen, zegt hij "I will set her free". Harlan Wade is intussen nog bezig met Alma te bevrijden. Hij aanvaardt het feit dat zodra ze haar entree maakt als herrezen vrouw (de beelden die je kreeg van Alma, waren die van toen ze er amper 8 was, ze was een volgroeide vrouw toen ze werd 'vermoord') dat ze haar bloeddorstige wraak zou loslaten op haar vader als eerste, hij legt zich er bij neer dat hij moet boeten voor wat hij zijn dochter heeft aangedaan. Harlan Wade wordt uitgeschakeld zodra ze bevrijd wordt. Iets later schakel je de vier kernen uit die de faciliteit gestabiliseerd hielden. Uiteindelijk ontsnap je nipt terwijl je een fenomenaal zicht krijgt van de enorme ontploffing die een paddestoelenwolk en een gigantische stofwolk teweeg brengt. Je overleeft de klap en wordt tezamen met Jin en die neger (ben z'n naam kwijt) opgehaald door de helikopter. In de lucht krijg je een prachtig zicht van het ontplofte gebied als Jin vraagt "What happened to Alma? What happened to her?" als de lichten in de helikopter uitgaan en Alma plots zich optrekt aan de helikopter.

Het videospel sluit af met een open einde.


[ Bericht 0% gewijzigd door Chou op 07-07-2006 23:49:57 ]
Chouvrijdag 7 juli 2006 @ 23:40
En hier heb je echt maar dan ook echt alles op een rijtje

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_F.E.A.R._characters_&_organizations
renz0rzaterdag 8 juli 2006 @ 09:38
Thnx
Chouzaterdag 8 juli 2006 @ 14:27
Anytime
alex4allofyoudinsdag 11 juli 2006 @ 11:30
Mijn grootste schrikmoment:
SPOILER
Als je in dat 'verlaten' huis bent en je bent op het punt om de trap naar boven te nemen.
Loop je heel relaxed naar de deur en hoor je ineens een dreun op t dak.

'Zal wel een chopper zijn' denk je dan.
KOMT INEENS DIE FKING ROBOT DOOR DE DEUR KNALLEN!
Ik had t niet meer, heb m wel meteen verslagen maar vraag niet hoe
S1nn3rzdonderdag 24 augustus 2006 @ 20:07
vandaag dan eindelijk uit kunnen spelen. gelukkig zaten er in dit spel geen echte eindbazen, die vind ik altijd zo irritant.
wel vaak kippenvelmomenten.

ik vond het zeker een geweldig spel, kan het iedereen aanraden. misschien wel een beetje jammer dat het redelijk kort is. het is in 2 dagen wel uit te spelen.
Badabingeamaandag 11 september 2006 @ 16:08
IK zit vast.

Voor meer info: Het Grote F.E.A.R Combat Topic #3 -Ik Particle 7 je Ass >:)

Iemand?
Evenmaandag 11 september 2006 @ 17:15
Je moet de kraan openzetten zodat het onder water komt te staan, dat is op deze screen rechts

Badabingeamaandag 11 september 2006 @ 19:43
Ik was er al voorbij, maar in ieder geval bedankt.