Spaanse bondscoach Aragones blijft vooralsnog bij zijn woord
De Spaanse bondscoach Luis Aragones zal waarschijnlijk zijn functie neerleggen, ondanks dat de Spaanse voetbalbond graag met de 67-jarige verder wil naar EURO2008. “Ik heb voor het WK gezegd dat ik stop wanneer we niet bij de eerste vier eindigen en zo denk ik er vandaag nog over”, liet Aragones woensdag het radiostation Cadena Ser weten bij thuiskomst in Madrid. “Ik stond vanochtend boos op mijzelf op, omdat we niet hebben bereikt wat we wilden. Maar mijn geweten is zuiver. Ik blijf wel trainer, maar waar weet ik nog niet. Het hangt van verschillende factoren af, maar het is nog te vroeg om daar nu over te praten.”
De voorzitter van de Spaanse voetbalbond (RFEF) Angel Maria Villar had na de uitschakeling van Spanje laten weten graag met Aragones door te willen gaan. "Hij heeft het team gerenoveerd, jonge spelers geïntroduceerd en we zouden graag de ingeslagen weg met hem doorzetten. Het project afmaken. Het WK is niet mislukt. Nadat we ons hadden gekwalificeerd voor Duitsland hebben we hem verteld dat we met hem doorwillen naar het Europese kampioenschap. Daar staan we nog steeds achter”, aldus Villar.
De nederlaag van Spanje tegen Frankrijk was de eerste in 26 wedstrijden sinds Aragones het overnam van Inaki, na de vroege uitschakeling op EURO2004.
En dat is nummer 1 wie volgt......?
[ Bericht 0% gewijzigd door dvdfreak op 28-06-2006 19:40:31 ]