abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:36:19 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39286502
Namens een familielid plaats ik dit topic.

Wegens omstandigheden moet Guus een nieuw onderkomen zoeken.
Het betreft een 10 maanden oude Gecastreerde Kater, voor nadere informatie is een telefoonnummer via mijn email adres op te vragen. De kat is op dit moment woonachtig in Hoensbroek en dus daar te bewonderen.

Foto's van actieve Guus:

Foto's van Guus in rust:

Zover ik weet is Guus een luie kater die goed met andere katten overweg kan.
The truth was in here.
pi_39286584
Welke omstandigheden zijn dat?
Zo'n prachtige jong beestje doe je toch zomaar niet weg
pi_39286594
Hebben die omstandigheden met de kater zelf te maken?
pi_39286730
Wat een prachtige kater!

Die doe je zeker niet zomaar weg!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:44:24 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39286798
Guus is verkocht aan een particulier nadat mijn tante een nestje heeft gehad, maar die particulier ziet nu van Guus af omdat hij wel lief is, maar nog erg speels blijft (goh) en het feit dat de particulier binnenkort op vakantie gaat en Guus in de weg zit speelt ook mee.
Kortom, mijn tante heeft Guus terug gekregen maar zit wel met hem in de maag nu... ze heeft liever dat Guus zo geplaatst kan worden, dan dat hij bij een asiel moet worden gebracht, daar worden katten nooit beter van.

Dat is helaas alles wat ik er van weet, zoals gezegd, verder informatie is op te vragen bij mijn tante, een telefoonnummer kan ik je via email geven.
Als het kon had ik Guus zelf in huis genomen, maar ik heb al 3 katten, en een 7 mnd oude baby, tweede op komst, geen ruimte voor een jonge kat dus.
The truth was in here.
pi_39286863
Okay, klinkt plausibel.
Mooi beestje hoor, komt wel goed, mooie britjes zijn altijd wel gewild, zeker als er geen "verhaal" aanhangt.

We hebben ook ooit eens een Ragdoll "genomen". Ze was 2 en fokpoesje af. Meeste mensen willen alleen kittens, wij vonden het wel prettig om een niet-kitten te kiezen, kan je toch al een beetje karakter zien en of het beestje mooi en gezond is uitgegroeid. We hadden niet beter kunnen kiezen, het is een hele lieve rustige meid en verdiende een beter leven dan in een drukke cattery. Niet dat catterys slecht zijn, maar hier bloeide ze helemaal op.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:48:05 #7
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_39286912
Binnen of buitenkat?
Ik HAAT mijn toetsenbord.
pi_39286943
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:48 schreef tweakdsl het volgende:
Binnen of buitenkat?
Binnen sneeuwt het niet hoor
pi_39286985
damn hij is wel mooi zeg jammer dat ik al 4 katten heb
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:50:34 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39286987
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:48 schreef tweakdsl het volgende:
Binnen of buitenkat?
Ik heb geen idee
The truth was in here.
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 15:52:52 #11
8781 crew  Frutsel
pi_39287062
wel een prachtig beest... Hoensbroek is een beetje ver.....om een kat te halen...
ik heb er al wel twee... hopelijk vind je een goed tehuis.
pi_39287310
Oh jezus, wat een mooie. .

En nu wil het geluk dat ik met mijn nieuwe huisgenootje idd een kat uit het asiel zou gaan halen. Mijn hart gaat al sneller kloppen. Gedachten als "Hoensbroek, oh, ik heb een OV", schieten door mijn hoofd. Maar, geen overhaaste beslissingen. Ik ga eens nadenken.

Edit: Nee. Dit lijkt me niet handig. Het is een prachtige kat, maar ik denk dat het in mijn/onze situatie beter is om een kat hier in Utrecht uit het asiel te halen. Mijn huisgenootje en ik zijn allebei heel jong nog, en het zou voor ons beter zijn om een wat oudere kat uit het asiel te halen. Dat klinkt misschien berekenend, maar gezien de tijd die we samen gaan wonen is het beter voor de kat om een oude(re) kat nog een mooie 5-8 jaar te geven, dan om ons meteen te binden aan zo'n jong huppeltje. Los daarvan denk ik niet dat Guus erg vrolijk wordt van 2,5 uur treinen in een mandje. En dit is zo'n prachtig katertje dat ik zeker weet dat je er binnen no time aan iemand anders heel gelukkig mee maakt.
It's my party and I'll cry if I want to.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:00:40 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39287321
ow ow breng me niet in verleiding......
en Hoensbroek is voor mij een kippendje.
zucht maar ik heb al genoeg *katten die niet bij elkaar willen wonen* ellende achter de rug
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_39287421
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:00 schreef AudreyHepburn het volgende:
Oh jezus, wat een mooie. .

En nu wil het geluk dat ik met mijn nieuwe huisgenootje idd een kat uit het asiel zou gaan halen. Mijn hart gaat al sneller kloppen. Gedachten als "Hoensbroek, oh, ik heb een OV", schieten door mijn hoofd. Maar, geen overhaaste beslissingen. Ik ga eens nadenken.
Denkt hoopvol met je mee
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 16:04:50 #15
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39287457
Prachtig beestje idd. Ik heb besloten voorlopig geen katten meer te nemen maar je zou zo voor de bijl gaan.
pi_39287480
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:03 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Denkt hoopvol met je mee
Lees nog eens terug. Wat zeg jij daar als kattenexpert van ? Twee jonge mensen die niet "oneindig" bij elkaar gaan wonen, waardoor de kat dus met een van twee mee zal moeten verhuizen op een gegeven moment enzo. En dan dus dat 2,5 uur treinen.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:05:58 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39287505
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:00 schreef deedeetee het volgende:
ow ow breng me niet in verleiding......
en Hoensbroek is voor mij een kippendje.
zucht maar ik heb al genoeg *katten die niet bij elkaar willen wonen* ellende achter de rug
Ik weet dat Guus heeft gewoond met op zn minst 1 andere kat..

The truth was in here.
pi_39287523
Los daarvan kan ik niet met mijn huisgenootje overleggen omdat die vanmorgen voor een paar dagen naar Wenen vertrokken is.

En ik heb eigenlijk geen zin om haar te vertellen dat ik op Fok zit. . Wat ben ik toch een mietje.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:07:44 #19
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39287556
Ik ben ook niet zozeer bang voor hoe Guus 't gaat vinden maar meer hoe mijn Jules reageert op een nieuwe huisgenoot.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_39287636
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef AudreyHepburn het volgende:

Lees nog eens terug. Wat zeg jij daar als kattenexpert van ? Twee jonge mensen die niet "oneindig" bij elkaar gaan wonen, waardoor de kat dus met een van twee mee zal moeten verhuizen op een gegeven moment enzo. En dan dus dat 2,5 uur treinen.
Je edit na mijn opmerking

Tja... het beest is altijd beter af dan in een asiel. En dat treinen is toch maar eenmalig? Om hem naar huis te halen?

We wachten het af
pi_39287686
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:09 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Je edit na mijn opmerking

Tja... het beest is altijd beter af dan in een asiel. En dat treinen is toch maar eenmalig? Om hem naar huis te halen?

We wachten het af
. Die foto's ook. .
pi_39287714
Owwww wat een schatje.
Ik wil hem wel een goed tehuis bieden, ik woon in Brunssum, tegen Hoensbroek aan maar ik moet ff kijken of ik voor vervoer kan zorgen, zie het niet echt zitten met hem in de bus te gaan ocherm.
Pride is tasteless, colorless and sizeless. Yet it is the hardest thing to swallow.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:13:53 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39287762
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:09 schreef Bluezz het volgende:

[..]

(...)
Als deze kat in het asiel terecht zou komen, zou hij ongetwijfeld in no time met een gemotiveerd en verantwoordelijk 'baasje' mee naar huis gaan. Hoezo, 'altijd beter af dan in een asiel'?
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 16:16:03 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39287837
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Twee jonge mensen die niet "oneindig" bij elkaar gaan wonen, waardoor de kat dus met een van twee mee zal moeten verhuizen op een gegeven moment enzo.
Goede afspraken over maken. Hoeft het later nooit een probleem te worden.

Uiteindelijk moet je zo'n beslissing wel goed overwegen natuurlijk, maar als jullie toch al van plan waren een te nemen (?)
pi_39287844
Okee, ik heb Bastard toch maar gemaild. . Ik ga het gewoon overleggen met huisgenote.

Tenzij iemand anders in een betere uitgangssituatie zit dan ik, dan moet die gewoon Guus ophalen en gaan wij een katje uit het asiel gelukkig maken.

Hoezo ik ben een draaikont. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')