abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39274885
Ik heb een compaq evo D530 small form factor die t al een jaar of 2 goed deed, tot vandaag. Als ik m aanzet valt ie gewoon weer uit, nog voor de bios opkomt.

Zou de voeding kapot zijn? Waar zou je aan een nieuwe voeding kunnen komen? Hier zit geen standaard voeding in maar een speciale
Iemand ervaring, ideeen of de filosofie dat het niet de voeding is?
blub blub
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 27 juni 2006 @ 08:25:45 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_39274910
Voeding zou het kunnen zijn.
Kan ook het geheugen zijn of de processor of de videokaart of het moederbord.
Dus trek alles los, harddisken cd/dvd speler/brander en haal zo veel mogelijk geheugen eruit zodat er maar 1 reepje in zit en probeer het opnieuw.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_39274985
Blijft je aan/uit butto niet hangen?
Als die namelijk blijft hangen gaat de pc na een aantal seconden ook weer uit.
En anders natuurijk ook de tips van Netsplitter ff proberen, Trek al het onnodige los, met onnodig bedoelen we dan alles wat niet nodig is om de pc op te laten starten.

Suc6!
pi_39275017
Misschien mag ik ook een vraag stellen in dit topic.

Heb een dell optiplex, als ik opstart gaat de hdd vaak niet draaien en het wil wel eens gebeuren dat deze na een tijdje ook uitvalt (krijg dan een blauw scherm of bij het opstarten een zwart scherm met boot error). Door wat met de stekker te rommelen of de stekker onder spanning te zetten blijft hij wel werken. Wat zou hiervan het probleem kunnen zijn ??

ps, hij werkt als servertje, dus erg irritant als hij opeens uitvalt.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_39275077
Beste Mikezwet,
[1]
Heb je die hd al is op een andere molexstekker geprobeerd van de voeding?

[2]
Misschien is een nieuwe voeding proberen, mocht dat geen uitkomst bieden dan kan je bij de fabricant van je hardeschijf, software downloaden waarmee je de hd kan laten "checken".

Mocht dit alles niet tot resultaten geven.....
Dan moeten we even verder kijken
pi_39275106
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:40 schreef Mark_Boelen het volgende:
Beste Mikezwet,

Misschien is een nieuwe voeding proberen, mocht het dan niet beter worden, probeer is tijdelijk een nieuwe hd.
Mocht het dan goed zijn, doe dan op de oude hd een check met de daarvoor bedoelde software van de hd fabricant.
Alleen het probleem voor hem is dat er geen normale voeding in die kast zit er zit een speciale op maat gemaakt voor compaq in.. Met andere voltages en wattage
Cuore Sportivo
pi_39275146
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:42 schreef alki het volgende:

[..]

Alleen het probleem voor hem is dat er geen normale voeding in die kast zit er zit een speciale op maat gemaakt voor compaq in.. Met andere voltages en wattage
Mhh jah dell he!!
Misschien is het dan mogelijk om alleen de haperende hd doormiddel van de nieuwe voeding van stroom te voorzien?
[ervan uitgaande dat die hds met de zelfde voltages werken als alle andere hd's, waar ik bijna niet aan twijfel
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:51:17 #8
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39275189
Is je koelblok niet van je processor afgevallen ? dan wordt ie binnen een paar seconden zó heet dat ie zichzelf uitschakelt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:18:57 #9
26686 mister-ious
.....wie?.....
pi_39275533
delldiagnostics downloaden en je pc daarmee checken.
als er nog garantie op zit bellen naar dell.
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:34 schreef mikezwet het volgende:
Misschien mag ik ook een vraag stellen in dit topic.

Heb een dell optiplex, als ik opstart gaat de hdd vaak niet draaien en het wil wel eens gebeuren dat deze na een tijdje ook uitvalt (krijg dan een blauw scherm of bij het opstarten een zwart scherm met boot error). Door wat met de stekker te rommelen of de stekker onder spanning te zetten blijft hij wel werken. Wat zou hiervan het probleem kunnen zijn ??

ps, hij werkt als servertje, dus erg irritant als hij opeens uitvalt.
"Twee regels voor succes: 1) Vertel nooit alles wat je weet."
pi_39275587
Lijkt mij een bekabelingsprobleem. Alle stekkers eens goed aandrukken wil wel eens helpen. Als je de voeding uitzet met de knop achterop, of de stekker er tien seconde uittrekt, start 'ie daarna wel goed door?
pi_39275758
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:21 schreef Tarabass het volgende:
Lijkt mij een bekabelingsprobleem. Alle stekkers eens goed aandrukken wil wel eens helpen. Als je de voeding uitzet met de knop achterop, of de stekker er tien seconde uittrekt, start 'ie daarna wel goed door?
pi_39310737
quote:
Ik heb een compaq evo D530 small form factor die t al een jaar of 2 goed deed, tot vandaag. Als ik m aanzet valt ie gewoon weer uit, nog voor de bios opkomt
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:18 schreef mister-ious het volgende:
delldiagnostics downloaden en je pc daarmee checken.
als er nog garantie op zit bellen naar dell.
[..]
Wat klopt hier niet ?
Cuore Sportivo
pi_39311013
Zijn 2 vragen in 1 topic.

Daarnaast zou ik denken dat de CPU / Moederbord / MEM defect is.
Dus niets van kabeltjes oid. dat kan gewoon haast niet want je PC draait gewoon zonder HDD of zonder externe aansluitingen (hooguit power)
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:15:40 #14
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_39322725
Terug naar de vraag van de TS. Mikezwet, open je eigen topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')