Een angstaanjagend geluid bereikt mijn oren en doet me gruwelen. Het is half twaalf des ochtends en de wekker gaat. De gordijnen zijn dicht, maar ik zie een rechthoekige aureool langs mijn gordijnen die er op duidt dat de dag reeds in volle gang is. Licht geïrriteerd zet ik mijn wekker uit en doe ik een poging tot een paar rek- en strekoefeningen. Het simpele, edoch voedzame ontbijt werk ik routineus naar binnen terwijl ik staar naar een grijze binnenplaats, die verfraaid is met enkele stapels puin en afval die er al maanden lagen.
Alexandra, de meest sexy stem in mijn hoofd, begint me haar politieke standpunten uiteen te zetten wanneer ik mijn oog laat rollen over de opiniepagina van het nieuwsblad dat ik vrijwel elke dag doorneem. Nicolaï en Henk, de andere twee stemmen, laten zich al snel horen en beschuldigden haar ervan lid te zijn van de Linkse Kerk, terwijl Alexandra de twee uitmaakt voor Verlichtingsfundamentalisten. Een dreun tegen mijn hoofd met een kandelaar breng enige rust teweeg in mijn hoofd; voor een paar minuten is het er dermate rustig dat ik levenloos in het niets staar, kwijl uit mijn mond loopt en elke gedachte die in mij op wilt komen teniet wordt gedaan voordat deze opkomt.
Als een man van deze tijd, een mondige, moderne burger, probeer ik hier en daar de gevestigde orde tegen de borst te stoten, taboes te doorbreken en normen en waarden ter discussie te stellen. Daarom besluit ik om eens een geit te neuken. Dieren en mensen hebben dezelfde oorsprong, ook al proberen sommigen je wijs te maken dat de mens compleet anders (zelfs verheven) is. In dit kader is het duidelijk dat de liefde tussen dier en mens eigenlijk liefde is tussen dier en dier, op gelijkwaardige basis. Om dit kracht bij te zetten trek ik er op uit met een camera en een stijve leuter van hier tot Kazachstan.
De kinderboerderij ligt er verlaten bij: een ideale situatie om in alle rust de liefde te bedrijven met een mede-dier. Ik trek mijn riem los en mijn broek valt met een plof op mijn voeten terwijl de camera begint te draaien. Mijn ademhaling wordt luider, de geit kijkt ondeugend naar me, in volle verwachting van wat gaat komen, en ik ben blij met de uitvinding van het gesneden brood. Nog voor ik me kan storten in mijn erotische avontuur schrik ik op door een luid geblaf. Een politiehond rent op me af en terwijl ik hoop op een dubbele portie dierenpret begint, tot mijn spijt, het beest me in mijn ontblote been te bijten en zie ik een man in uniform op me aflopen met een geheven gummiknuppel.
Ga boeven vangen, schorem.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.