abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:37:37 #26
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_39288619
Was er geen plan om mensen 25 jaar te laten aflossen ipv 15 jaar?
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_39288863
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:37 schreef TranceAction het volgende:
Was er geen plan om mensen 25 jaar te laten aflossen ipv 15 jaar?
Heb ik ook over gehoord.

Overigens ben ik een zij. En dat ik niet meteen ga aflossen, dat heb ik allang besloten. Dat zou namelijk inderdaad betekenen dat mijn hypotheek hoger zou worden en aangezien ik niet erg rijk ben, wil ik dat niet. De voorwaarden voor die studieschuld zijn behoorlijk soepel. Als je onder een bepaalde inkomensgrens zit, hoef je zelfs helemaal niet af te lossen geloof ik...
pi_39289214
TranceAction, ik wil je even mailen over iets anders.

Helaas zit er geen mailadres in je profiel.
pi_39289284
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:07 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Van een assistent van een kamerlid dat zich met deze vraagstukken bezighoudt: de studieschuld staat momenteel NIET bij het BKR geregistreerd, en er wordt dus NIET op getoetst bij het aanvragen van een hypotheek.
Maar dat gaat veranderen. Het CDA heeft vergaande voorstellen in de maak om de studieschuld ook bij het BKR te registreren, om"de huizenkoper tegen zichzelf te beschermen".

Daar zit natuurlijk wat in als je een schul van 30.000 euro hebt (het zijn uiteindelijk toch kosten die bovenop je lasten komen).

De vrees van de oppositie is echter dat de banken veel minder geneigd zullen zijn hypotheken te verstrekken aan mensen die op dat moment alleen maar een hoge studieschuld hebben. Hoewel de aflossing, de voorwaarden en de vooruitzichten in dit opzicht een hoop positiever zijn dan die met betrekking tot willekeurig welke andere schuld dan ook, wordt een BKR-registratie toch zwaar meegewogen en zou flinke invloed hebben op te lenen hypotheken.

Samengevat: nee, gebeurt nog niet. Gáát met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel gebeuren in de nabije toekomst.
Wat is 'de nabije toekomst'?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:56:27 #30
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_39289288
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:54 schreef reviewz het volgende:
TranceAction, ik wil je even mailen over iets anders.

Helaas zit er geen mailadres in je profiel.
waarover eigenlijk?

[ Bericht 6% gewijzigd door TranceAction op 27-06-2006 17:16:22 ]
pi_39291093
Gaat over je andere kloon de Verlosser en Kastanova, we hebben met hem nog een appeltje te schillen
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:55:47 #32
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_39291530
Oke TranceAction01@Hotmail.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')