Ik begrijp alleen niet zo heel goed waarom de groothandels niet gewoon toegankelijk zijn voor iedereen? Dat zijn toch klanten = inkomsten? Waarom zou je extra kans op inkomsten weren? Volkomen onduidelijk. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat vrijwel elke Nederlander wel iemand met een Makro-pasje kent waardoor feitelijk iedereen er wel kan winkelen.quote:Met een verkoopvloeroppervlak van maar liefst 4000 vierkante meter, een assortiment van 35.000 producten en 280 medewerkers is het de grootste Jumbo supermarkt van Nederland. Jumbo Euroborg heeft een landelijke primeur: in deze vestiging worden Grootverpakkingen geïntroduceerd. Jumbo richt zich daarmee op zowel de zakelijke als de particuliere klant.
grootverbruikquote:Op maandag 26 juni 2006 16:07 schreef Bluezz het volgende:
Heeft volgens mij te maken met én grootverbruik én iets met belasting?
Maar de betaalde BTW kun je als bedrijf ook aftrekken als je bij een "gewone" supermarkt koopt, zolang er maar een BTW-bedrag op de bon staat.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:16 schreef Bluezz het volgende:
Als bedrijf kan je de BTW aftrekken, en als particulier niet.
Dus of het dan nog zo goedkoop is allemaal als je geen bedrijf hebt ?
Dit lijkt me wel een plausibel antwoord!quote:Op maandag 26 juni 2006 16:17 schreef _Flash_ het volgende:
Dat komt omdat ze zich vestingen op locaties waar geen retail is toegestaan maar wel groothandel. En dat = goedkoper. Het pasjessysteem komt voor uit regelgeving om onderscheid tussen retail en groothandel te maken. Anders kan iedere supermarkt wel zeggen dat ze een groothandel zijn en op zo'n goedkope locatie gaan zitten.
Met BTW heeft het niks te maken. Ook bij normale winkels staat de BTW op de bon. Wat je als voordeel van die pasjes zou kunnen zien is dat de bon direct op naam komt te staan. Maargoed dat is een bijkomstigheid.
Ik ga 1x in de zoveel tijd voornamelijk naar de Makro om groot in te slaan. 32 rollen wc papier. 5 flessen shampoo, 10 dozen tampons etc. Dan hoef ik daar in ieder geval een hele tijd niet aan te denken bij het gewone boodschappen doen.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:18 schreef Erosjuhhh het volgende:
snap overigens niet waarom men bij de makro etc zou winkelen.. vaak zijn t precies zelfde producten als in de supermarkt, en zijn ze duurder mits het geen prijspakkers zijn.
je hebt natuurlijk groothandels waar je voor de exclusiviteit/kwaliteit heen gaat zoals ispc, maar de makro? (alleen handig als je feestje hebt en je wilt een 10 kilo bak snoep hebben)
Ach het heeft wel wat. Ik was pretty impressed toen ik er voor het eerst kwam. Echt gigantisch zo groot. En alles onder 1 dak. Voedsel, kleding, dvd's, computerzooi, plasma's, spullen voor om het huis, drank etc etc etc etc.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:18 schreef Erosjuhhh het volgende:
snap overigens niet waarom men bij de makro etc zou winkelen.. vaak zijn t precies zelfde producten als in de supermarkt, en zijn ze duurder mits het geen prijspakkers zijn.
je hebt natuurlijk groothandels waar je voor de exclusiviteit/kwaliteit heen gaat zoals ispc, maar de makro? (alleen handig als je feestje hebt en je wilt een 10 kilo bak snoep hebben)
ja tuurlijk, zullen heel veel mensen zijn maar goedkoper is het echt niet veel mensen denken dat omdat het groothandel isquote:Op maandag 26 juni 2006 16:24 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Ach het heeft wel wat. Ik was pretty impressed toen ik er voor het eerst kwam. Echt gigantisch zo groot. En alles onder 1 dak. Voedsel, kleding, dvd's, computerzooi, plasma's, spullen voor om het huis, drank etc etc etc etc.
dat doe ik ook inderdaad... grootverpakkingen zijn best handigquote:Op maandag 26 juni 2006 16:23 schreef MissX het volgende:
Ik ga 1x in de zoveel tijd voornamelijk naar de Makro om groot in te slaan. 32 rollen wc papier. 5 flessen shampoo, 10 dozen tampons etc. Dan hoef ik daar in ieder geval een hele tijd niet aan te denken bij het gewone boodschappen doen.
Het werkt ook nogquote:Op maandag 26 juni 2006 16:37 schreef _Flash_ het volgende:
Wat ik trouwens af en toe deed voordat ik een pas had en ik toch de folder van de makro wilde lezen:
Op www.makro.nl klik je op Makro Folder, bij pasnummer vul je allemaal nullen in en klikt op verder. Dan krijg je page cannot be found melding. Klik je echter weer in het menu op Makro Folder, dan kan je hem wel inzien
Dit klopt inderdaad!quote:Op maandag 26 juni 2006 16:17 schreef _Flash_ het volgende:
Dat komt omdat ze zich vestingen op locaties waar geen retail is toegestaan maar wel groothandel. En dat = goedkoper. Het pasjessysteem komt voor uit regelgeving om onderscheid tussen retail en groothandel te maken. Anders kan iedere supermarkt wel zeggen dat ze een groothandel zijn en op zo'n goedkope locatie gaan zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |