abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39252656
Waarom heb je voor al die groothandels een pasje nodig?

Een tijdje geleden stond er in de krant dat er een nieuwe supergrote supermarkt was geopend in Groningen 'omdat de particulier ook zo graag bij de Makro winkelt'.
quote:
Met een verkoopvloeroppervlak van maar liefst 4000 vierkante meter, een assortiment van 35.000 producten en 280 medewerkers is het de grootste Jumbo supermarkt van Nederland. Jumbo Euroborg heeft een landelijke primeur: in deze vestiging worden Grootverpakkingen geïntroduceerd. Jumbo richt zich daarmee op zowel de zakelijke als de particuliere klant.
Ik begrijp alleen niet zo heel goed waarom de groothandels niet gewoon toegankelijk zijn voor iedereen? Dat zijn toch klanten = inkomsten? Waarom zou je extra kans op inkomsten weren? Volkomen onduidelijk. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat vrijwel elke Nederlander wel iemand met een Makro-pasje kent waardoor feitelijk iedereen er wel kan winkelen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39253254
Heeft volgens mij te maken met én grootverbruik én iets met belasting?
  maandag 26 juni 2006 @ 16:08:41 #3
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_39253283
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:07 schreef Bluezz het volgende:
Heeft volgens mij te maken met én grootverbruik én iets met belasting?
grootverbruik

Schrijf je in bij de KvK en je hebt zo'n schijtpasje
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_39253325
Zelfs de bingovereniging van mijn tante heeft zo'n pasje, dus wat grootverbruik betreft valt het wel mee

Maar misschien inderdaad iets belastingtechnisch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39253590
Als bedrijf kan je de BTW aftrekken, en als particulier niet.
Dus of het dan nog zo goedkoop is allemaal als je geen bedrijf hebt ?
  maandag 26 juni 2006 @ 16:17:59 #6
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_39253681
Dat komt omdat ze zich vestingen op locaties waar geen retail is toegestaan maar wel groothandel. En dat = goedkoper. Het pasjessysteem komt voor uit regelgeving om onderscheid tussen retail en groothandel te maken. Anders kan iedere supermarkt wel zeggen dat ze een groothandel zijn en op zo'n goedkope locatie gaan zitten.

Met BTW heeft het niks te maken. Ook bij normale winkels staat de BTW op de bon. Wat je als voordeel van die pasjes zou kunnen zien is dat de bon direct op naam komt te staan. Maargoed dat is een bijkomstigheid.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 26 juni 2006 @ 16:18:17 #7
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_39253700
snap overigens niet waarom men bij de makro etc zou winkelen.. vaak zijn t precies zelfde producten als in de supermarkt, en zijn ze duurder mits het geen prijspakkers zijn.
je hebt natuurlijk groothandels waar je voor de exclusiviteit/kwaliteit heen gaat zoals ispc, maar de makro? (alleen handig als je feestje hebt en je wilt een 10 kilo bak snoep hebben)

(gezien vanaf horeca bedrijven dan he, als je alleen koffie hoeft te hebben kun je moeilijk een leverancier regelen die het afleverd tegen lage prijs)
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  maandag 26 juni 2006 @ 16:19:01 #8
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_39253739
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:16 schreef Bluezz het volgende:
Als bedrijf kan je de BTW aftrekken, en als particulier niet.
Dus of het dan nog zo goedkoop is allemaal als je geen bedrijf hebt ?
Maar de betaalde BTW kun je als bedrijf ook aftrekken als je bij een "gewone" supermarkt koopt, zolang er maar een BTW-bedrag op de bon staat.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_39253858
Het was als ouderraadslid met pasje van school van de kids wel handig voor mij toen, een paar dingetjes voor school halen en meteen je auto volladen met een paar andere ouders
pi_39253924
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:17 schreef _Flash_ het volgende:
Dat komt omdat ze zich vestingen op locaties waar geen retail is toegestaan maar wel groothandel. En dat = goedkoper. Het pasjessysteem komt voor uit regelgeving om onderscheid tussen retail en groothandel te maken. Anders kan iedere supermarkt wel zeggen dat ze een groothandel zijn en op zo'n goedkope locatie gaan zitten.

Met BTW heeft het niks te maken. Ook bij normale winkels staat de BTW op de bon. Wat je als voordeel van die pasjes zou kunnen zien is dat de bon direct op naam komt te staan. Maargoed dat is een bijkomstigheid.
Dit lijkt me wel een plausibel antwoord!

(en ISPC )
pi_39253955
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:18 schreef Erosjuhhh het volgende:
snap overigens niet waarom men bij de makro etc zou winkelen.. vaak zijn t precies zelfde producten als in de supermarkt, en zijn ze duurder mits het geen prijspakkers zijn.
je hebt natuurlijk groothandels waar je voor de exclusiviteit/kwaliteit heen gaat zoals ispc, maar de makro? (alleen handig als je feestje hebt en je wilt een 10 kilo bak snoep hebben)
Ik ga 1x in de zoveel tijd voornamelijk naar de Makro om groot in te slaan. 32 rollen wc papier. 5 flessen shampoo, 10 dozen tampons etc. Dan hoef ik daar in ieder geval een hele tijd niet aan te denken bij het gewone boodschappen doen.

Maar van die mensen die dan 1 fles drank halen en een taart ofzo, die snap ik ook niet echt. Dit zag ik toevallig vorige week gebeuren.
  maandag 26 juni 2006 @ 16:24:15 #12
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_39253979
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:18 schreef Erosjuhhh het volgende:
Ach het heeft wel wat. Ik was pretty impressed toen ik er voor het eerst kwam. Echt gigantisch zo groot. En alles onder 1 dak. Voedsel, kleding, dvd's, computerzooi, plasma's, spullen voor om het huis, drank etc etc etc etc.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 26 juni 2006 @ 16:26:24 #13
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_39254074
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:24 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Ach het heeft wel wat. Ik was pretty impressed toen ik er voor het eerst kwam. Echt gigantisch zo groot. En alles onder 1 dak. Voedsel, kleding, dvd's, computerzooi, plasma's, spullen voor om het huis, drank etc etc etc etc.
ja tuurlijk, zullen heel veel mensen zijn maar goedkoper is het echt niet veel mensen denken dat omdat het groothandel is
het is inderdaad handig om zoveel flessen shampoo etc in te kopen deden wij vroeger thuis ook, maar je gewone boodschappen.. een ananasje een pakje melk... zonde van je tijd eigenlijk want in een supermarkt ben je sneller klaar.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_39254101
Volgens mij is het ook niet toegestaan te adverteren met prijzen ex-btw als je je richt op consumenten. Dus daarom een nep pasjessyteem.
pi_39254130
En ze zijn meestal maar 5% goedkoper dan een gewone supermarkt, dat tikt ook niet echt aan voor je dagelijkse boodschappen.
  maandag 26 juni 2006 @ 16:37:14 #16
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_39254535
Wat ik trouwens af en toe deed voordat ik een pas had en ik toch de folder van de makro wilde lezen:
Op www.makro.nl klik je op Makro Folder, bij pasnummer vul je allemaal nullen in en klikt op verder. Dan krijg je page cannot be found melding. Klik je echter weer in het menu op Makro Folder, dan kan je hem wel inzien
pi_39254681
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:23 schreef MissX het volgende:
Ik ga 1x in de zoveel tijd voornamelijk naar de Makro om groot in te slaan. 32 rollen wc papier. 5 flessen shampoo, 10 dozen tampons etc. Dan hoef ik daar in ieder geval een hele tijd niet aan te denken bij het gewone boodschappen doen.
dat doe ik ook inderdaad... grootverpakkingen zijn best handig
pi_39254788
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:37 schreef _Flash_ het volgende:
Wat ik trouwens af en toe deed voordat ik een pas had en ik toch de folder van de makro wilde lezen:
Op www.makro.nl klik je op Makro Folder, bij pasnummer vul je allemaal nullen in en klikt op verder. Dan krijg je page cannot be found melding. Klik je echter weer in het menu op Makro Folder, dan kan je hem wel inzien
Het werkt ook nog
pi_39255270
Wat ook werkt is het nummer overtypen van de "makro gold pass" die op dezelfde site te vinden is... althans, dat was zo toen ik nog enige interesse in die vreselijke winkel had.
pi_39255407
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het werkt ook nog
Inderdaad , ik zit er ook net naar te kijken.
pi_39257905
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:17 schreef _Flash_ het volgende:
Dit klopt inderdaad!
En dat men elkaars pasjes mag lenen is weer uit het oogpunt elke klant is er eentje!
Ik stond tot een maand toe geregeld in de rij bij de Makro met bijvoorbeeld alleen 1 brood. Dan zag je mensen wel kijken... Maar ik werkte daar en ik vergeet altijd wel iets mee te nemen als ik boodschappen ging doen. Maar de rest van de boodschappen haalde ik niet bij de Makro. Het is lang niet altijd goedkoper daar!
pi_39257925
dubbel
  maandag 26 juni 2006 @ 21:19:56 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39264255
Als ik naar de Makro of een andere groothandel wil kan ik zo een pasje lenen en niemand die vragen stelt bij de Makro.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_39264335
tip :
verzin een bedrijfsnaam.
deponeer dit voor 60 euro per jaar bij de KVK
en je mag inkopen doen bij de makero
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_39264625
tevends zou ik wel willen dat er een Hyperwinkel in nederland komt zo als in frankrijk.
echter de winkels in de binnenstad willen dat niet de de gemeentes houden daar ook niet van en houden een hand bovende hooft van die winkeliers.

GRRRRRR...
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')