Welke mensenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 01:55 schreef moussie het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het niet bestaat, net zomin als dat ik de uitwassen onder het communisme ben vergeten .. maar toen zowel als nu hebben wij te maken met een gehaaide PR-machine die ons uiteraard de negatieve elementen op een dusdanige manier gaat voorschotelen dat je haast zou vergeten waar het nu eigenlijk om gaat .. die mensen willen gewoon hun land terug, ze willen dat we oprotten, ze willen het op hun eigen manier besturen .. en geef ze eens ongelijk ..
Ik vermoed dat hij doelt op het MO en Zuid-Oost Azie waar oa. nogal veel van onze soldaatjes rondlopen. En de bezetting van Palestina erbij wellicht. Al decenia een van de grootste destabiliserende factoren in de relaties tussen Oost en West.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 03:06 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Welke mensenDe oorspronkelijke bewonders van de Twin Towers? De NY-Port Authority?
"Brood en Spelen" kun je evengoed vervangen door "Vijanden en Angst".quote:Op dinsdag 27 juni 2006 01:55 schreef moussie het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het niet bestaat, net zomin als dat ik de uitwassen onder het communisme ben vergeten .. maar toen zowel als nu hebben wij te maken met een gehaaide PR-machine die ons uiteraard de negatieve elementen op een dusdanige manier gaat voorschotelen dat je haast zou vergeten waar het nu eigenlijk om gaat .. die mensen willen gewoon hun land terug, ze willen dat we oprotten, ze willen het op hun eigen manier besturen .. en geef ze eens ongelijk ..
Zij, denk ik.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 03:14 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij doelt op het MO en Zuid-Oost Azie waar oa. nogal veel van onze soldaatjes "
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 03:19 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Zij, denk ik.
Als ze het daar over heeft, dan heeft dat natuurlijk vrij weinig met het onderwerp te maken.
Waar precies lopen veel van onze soldaten rond in Zuid Ooost Azië?
er is geen radicalisering in nederland, er is enkel hoodlum conditionering in nederland, haal godverdomme die bakstenen uit je ogen man.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus jij gelooft dat het moslimterrorisme een illusie is van de Amerikaanse regering? Of zie ik dat verkeerd?
En ik weet zeker dat het er toch echt is, als je alleen al kijkt naar de radicalisering in Nederland. En dan is het nog niet eens alleen maar de islam.
Hij hoeft zich niet meer druk te maken over zijn imago en kan daarom vrijuit spreken.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 05:33 schreef popolon het volgende:
Zo zo, zelfs op C-Span, Amerika's grootste politieke kanaal.
Jammer dat ze het dan moeten hebben van Sheen: Een bedrieger eerste klas, totaal niet te vertrouwen en niet serieus te nemen.
Deze redenering is onjuist omdat men zonder 9/11 nooit de wetten die de invasie van Irak mogelijk maakten had kunnen doorvoeren in de VS zelf . Pas na 9/11 voerde de Senaat die wetten door die voorheengeen geen groen licht kregen. Het Amerikaanse volk moest eerst achter hen staan voordat ze de invasie gingen proberen te rechtvaardigen op internationaal niveau.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
.
De incompetentie van de FBI maar ook de CIA (hoewel die nog het excuus hadden dat hun HUMINT en Arabische buro's tot op het bot uitgekleed waren) was onomstotelijk en die zijn daar bepaald onvoldoende op afgerekend maar ik had ook nauwelijks anders verwacht, de cultuur in Washington is nu eenmaal zo dat politieke benoemingen ipv. professionele benoemingen plaats vinden en die dekken elkaar altijd in omdat deze mensen veel geld voor de verkiezingscampagnes inbrengen. Na de Katrina ramp was dit weer stuitend zichtbaar en er is niets veranderd.
Zonder 9/11 was Bush Irak ook binnengevallen en WMD's waren het argument geweest om dat te rechtvaardigen.
Totaan de dag van vandaag. Ze beroepen zich er nog steeds opquote:Op dinsdag 27 juni 2006 06:22 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Deze redenering is onjuist omdat men zonder 9/11 nooit de wetten die de invasie van Irak mogelijk maakten had kunnen doorvoeren. Pas na 9/11 voerde de Senaat die wetten door die voorheengeen geen groen licht kregen.
"Doen wat we zeggen en geen vragen stellen want we zijn in oorlog"quote:
Uit welke punten uit z'n politieke carriëre maak jij dat op ??quote:Op dinsdag 27 juni 2006 05:33 schreef popolon het volgende:
Zo zo, zelfs op C-Span, Amerika's grootste politieke kanaal.
Jammer dat ze het dan moeten hebben van Sheen: Een bedrieger eerste klas, totaal niet te vertrouwen en niet serieus te nemen.
Flauwekul. De inval in Irak is gebaseerd op de VN resolutie, niet op een Amerikaanse wet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 06:22 schreef atmosphere1 het volgende:
Deze redenering is onjuist omdat men zonder 9/11 nooit de wetten die de invasie van Irak mogelijk maakten had kunnen doorvoeren in de VS zelf . Pas na 9/11 voerde de Senaat die wetten door die voorheengeen geen groen licht kregen. Het Amerikaanse volk moest eerst achter hen staan voordat ze de invasie gingen proberen te rechtvaardigen op internationaal niveau.
Nee, jij wel? Je weet ook dat de CIA helemaal niemand mag arresteren in de VS, hoop ik? Er is een geval van een FBI agente tegen wie werd gezegd dat ze er verder geen tijd aan hoefde te besteden bij mij bekend.quote:Heb jij ook de verklaringen van CIA/FBI mensen gehoord die vertelden dat ze de verdachten van de op handen zijnde aanslagen al op het oog hadden ,maar geen toestemming kregen ze te arresteren?
Nee, ik verkeer niet in kringen die toegang hebben tot de informatie die geheime diensten uitwisselen.quote:Ben je op de hoogte van de vele waarschuwingen die de US government kreeg van buitenlandse geheime diensten ?? In de archieven van diverse media zijn er berichten over te vinden. Zelfs Poetins geheime dienst heeft met klem gewaarschuwd .
Volgens mij is het voor amerikaanse regering meer gebaseerd op die oh zo prachtige toespraak van Powell, met zijn verplaatsbare raketlancheerder, en gif lappen in treinen enzo.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Flauwekul. De inval in Irak is gebaseerd op de VN resolutie, niet op een Amerikaanse wet.
Elf landen hebben melding gedaan van een aanslag voor 9/11 en mossad is met een lijst, een maand voor de aanslag naar Amerika om ze te waarschuwen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik verkeer niet in kringen die toegang hebben tot de informatie die geheime diensten uitwisselen.
De inval in Iraq was alleen maar mogelijk dankzij het aannemen van deze wet, die gaf nl toestemming om het ook te doen zonder de NATO partners en zonder toestemming van de VN als de staatsveiligheid bedreigd wordtquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:49 schreef Tijger_m het volgende:
Flauwekul. De inval in Irak is gebaseerd op de VN resolutie, niet op een Amerikaanse wet.
Sorry?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:20 schreef reviewz het volgende:
De inval in Irak is helemaal niet gebaseerd op een VN-resolutie.
In hoeverre het beroep op de resolutie legaal was is vers twee maar deze resolutie was wel degelijk hetgene waarop de VS/UK zich baseerden.quote:At the Azores conference of March 16, Tony Blair, George W. Bush, and Spanish prime minister José María Aznar announced the imminent deadline of March 17 for complete Iraqi compliance, with statements such as "Tomorrow is a moment of truth for the world". On the 17th, speeches by Bush and UK foreign secretary Jack Straw explicitly declared the period of diplomacy to be over, as declared by Resolution 1441's prohibition on giving Iraq new opportunities for compliance, and that no further authorization from the UN would be sought before an invasion of Iraq (see 2003 invasion of Iraq). The USA and Britain, while admitting that such a resolution was diplomatically desirable, insisted that Iraq had now been given enough time (noting also the time since the first disarmament resolutions of 1991) to disarm or provide evidence thereof, and that war was legitimized by 1441 and previous UN resolutions. Non-permanent Security Council member Spain declared itself with the USA and Britain. Nevertheless, this position taken by the Bush administration and its supporters, has been and still is being disputed by numerous legal experts. According to most members of the Security Council, it is up to the council itself, and not individual members, to determine how the body's resolutions are to be enforced
Absolute en totale onzin. De President van de VS kan 90 dagen lang oorlog voeren zonder toestemming van het Congress, dat de leden van het Congress zonodig stoer moesten doen is feitelijk irrelevant en onnodig, de VS baseerde zich op een VN resolutie zoals boven beschreven.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:20 schreef moussie het volgende:
De inval in Iraq was alleen maar mogelijk dankzij het aannemen van deze wet, die gaf nl toestemming om het ook te doen zonder de NATO partners en zonder toestemming van de VN als de staatsveiligheid bedreigd wordt
en de toestemming van de VN was er niet, de term "coalition of the willing" voor de uiteindelijke inval komt daar vandaan ..
timeline
kijk vooral even bij 10 en 12 feb 2003 .. alweer zo'n bandje "right on time"
Alleen de laatste 3 punten hebben een zijdelingse verbinding met 9/11 en NOGMAALS, waarom is dit een 'bewijs' dat de aanslagen van 9/11 niet door islamitische terroristen is gepleegd?quote:The Resolution cited several factors to justify action:
- Iraq's noncompliance with the conditions of the 1991 cease fire
- Iraq's weapons of mass destruction, and programs to develop such weapons, posed a "threat to the national security of the United States and international peace and security in the Persian Gulf region"
- Iraq's "brutal repression of its civilian population"
- Iraq's "capability and willingness to use weapons of mass destruction against other nations and its own people"
- Iraq's hostility towards the United States as demonstrated by the 1993 assassination attempt of former President George H. W. Bush, and firing on coalition aircraft enforcing the no-fly zones following the 1991 Gulf War
- Members of al-Qaida were "known to be in Iraq"
- Iraq's "continu[ing] to aid and harbor other international terrorist organizations"
- Fear that Iraq would provide weapons of mass destruction to terrorists for use against the United States
dat wil niet zeggen dat ze toestemming hadden door de VN .. in tegendeel .. en het is de amerikaanse wet die hun het mogelijk maakte om ook zonder die expliciete toestemming van de bondgenoten in actie te komen ..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry?
http://en.wikipedia.org/wiki/UN_Security_Council_Resolution_1441
[..]
In hoeverre het beroep op de resolutie legaal was is vers twee maar deze resolutie was wel degelijk hetgene waarop de VS/UK zich baseerden.
Kom op zegquote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
Alleen de laatste 3 punten hebben een zijdelingse verbinding met 9/11
Hoe neukend duidelijk wil je het hebben?quote:Presidential Letter
Text of a Letter from the President to the Speaker of the House of Representatives and the President Pro Tempore of the Senate
March 18, 2003
Dear Mr. Speaker: (Dear Mr. President:)
Consistent with section 3(b) of the Authorization for Use of Military Force Against Iraq Resolution of 2002 (Public Law 107-243), and based on information available to me, including that in the enclosed document, I determine that:
(1) reliance by the United States on further diplomatic and other peaceful means alone will neither (A) adequately protect the national security of the United States against the continuing threat posed by Iraq nor (B) likely lead to enforcement of all relevant United Nations Security Council resolutions regarding Iraq; and
(2) acting pursuant to the Constitution and Public Law 107-243 is consistent with the United States and other countries continuing to take the necessary actions against international terrorists and terrorist organizations, including those nations, organizations, or persons who planned, authorized, committed, or aided the terrorist attacks that occurred on September 11, 2001.
Sincerely,
GEORGE W. BUSH
V.quote:Bush: The battle of Iraq is one victory in a war on terror that began on September the 11th, 2001. - President Bush, 5/1/03
Ik verwacht van jou beterquote:
Ik zeg ook niet dat het bewijs vormt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
Dat betekent nog altijd niet noch vormt het enig bewijs om aan te nemen dat de Bush regering op enige wijze betrokken was bij de aanslagen van 9/11.
Oh, dus dát is het bewijs dat 9/11 een inside job was?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:34 schreef BaajGuardian het volgende:
iemand met een gezond verstand ziet meteen aan de koppen van die mafioso dat ze in de camera liegen, het is en blijft jammer dat je ze niet met een stalen bokshandschoen door de tv heen tegen de grond kan vegen.
Het soort maatregelen dat 9/11 zou hebben voorkomen zijn nu nog enorm controversieel, laat staan voor 9/11.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef atmosphere1 het volgende:
Ik wil hiermee geen enkele bewering ondersteunen, maar ben benieuwd wat er hier over gedacht wordt . Een opmerkelijk artikel vind ik !
de Jedi ook.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:23 schreef Fir3fly het volgende:
Jep, Al Qaida werd flink onderschat.
ja dat staat er ook in caps boven, DIT IS HET BEWIJS DAT 9/11 EEN INSIDE JOB WAS!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh, dus dát is het bewijs dat 9/11 een inside job was?
Leuk weerquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:34 schreef nietzman het volgende:
Penn and Tellers: "Bullshit!" (Negen minuten.)
Veel beter conspiracy-nut bashing zul je niet vinden.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:34 schreef nietzman het volgende:
Penn and Tellers: "Bullshit!" (Negen minuten.)
Veel beter conspiracy-nut bashing zul je niet vinden.
Heerlijk, dat sarcasme.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:43 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ja dat staat er ook in caps boven, DIT IS HET BEWIJS DAT 9/11 EEN INSIDE JOB WAS!
bedankt dat je dat stukje tekst nog even benadrukt
nee dat zou lekker zijn, ik jou nog even overtuigen op een forum.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heerlijk, dat sarcasme.
Maar goed, aangezien je geen enkele moeite doet om miij te overtuigen, zal ik er niet meer op reageren.
Ik sta open voor goede argumenten. Maar goed, dan niet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:35 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee dat zou lekker zijn, ik jou nog even overtuigen op een forum.
gaat niet werken schat.
Door wie ?? Niet door de denktank waar dit artikel vandaan komt . Cheney , Rumsfelt, en zo nog meer belangrijke personen uit de hedendaagse Bush regering maken deel uit van deze denktank !!!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:23 schreef Fir3fly het volgende:
Jep, Al Qaida werd flink onderschat.
Ik zou het al een hele stap voorwaarts vinden als er eens een gerespecteerd deskundige of een grotemensenjournalist vraagtekens bij de officiële lezing zou zetten.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:24 schreef atmosphere1 het volgende:
Wat zou volgens jou dan het ECHTE bewijs kunnen zijn ??
Die zitten natuurlijk in het complot.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:27 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik zou het al een hele stap voorwaarts vinden als er eens een gerespecteerd deskundige of een grotemensenjournalist vraagtekens bij de officiële lezing zou zetten..
wat ben jij altijd lekker simpel hey.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:28 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Die zitten natuurlijk in het complot.![]()
My ass.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:28 schreef BaajGuardian het volgende:
dan is die gerespecteerde/grotemensenjournalist direct zijn baan kwijt want je moet je houden aan bepaalde voorschriften, ten tweede zijn er media-filters dus is het al niet zo simpel als het lijkt.
het is geen complot van de eeuw, het is gewoon de waarheid achter het systeem en haar bestuur.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:31 schreef nietzman het volgende:
[..]
My ass.
Elke zichzelf-respecterende journalist zou zijn ziel aan de duivel verkopen om het complot van de eeuw wereldkundig te maken. Ongeacht welk gevaar dan ook.
Nixon had his own problems...they started in dallas....en ended in D.C.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:39 schreef nietzman het volgende:
Je hebt het wel over een systeem waarin een paar rondslingerende tapejes de kop kosten van Nixon.
Als die prutsers een paar simpele inbraken niet onder het vloerkleed weten te vegen....
Jij denkt echt aan Kuifje, he? Met dit soort algemene onzin gegronde bezwaren proberen te ontkrachten.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:28 schreef BaajGuardian het volgende:
dan is die gerespecteerde/grotemensenjournalist direct zijn baan kwijt want je moet je houden aan bepaalde voorschriften
Ja, we pakken de moord op JFK ook nog even mee.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:41 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
Nixon had his own problems...they started in dallas....en ended in D.C.
onderbouw zelf eens je kritiek op mij ipv zon cliche politieke imago opmerking te fabriceren waar verder totaal geen inhoud in zit dan te rediculiseren.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:43 schreef Apropos het volgende:
[..]
Jij denkt echt aan Kuifje, he? Met dit soort algemene onzin gegronde bezwaren proberen te ontkrachten.
FYI,quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:43 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, we pakken de moord op JFK ook nog even mee.
Zo werkt het dus niet hè, in een grotemensendiscussie. Als jij de officiële lezing niet aankan, ben jij degene die met bewijzen/argumenten moet komen om ons te overtuigen. En tot zover zie ik het complotkamp niet verder komen dan "Het kan niet en het systeem naait ons!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:45 schreef BaajGuardian het volgende:
onderbouw zelf eens je kritiek op mij ipv zon cliche politieke imago opmerking te fabriceren waar verder totaal geen inhoud in zit dan te rediculiseren.
Dat het allemaal van die sprookjesscenario's zijn. Iedereen is bang, krijgt betaald, etc. Dit terwijl er al zoveel misdaden aan het licht zijn gebracht door ambtenaren en journalisten. De geschiedenis is geen graadmeter voor wat komen gaat, maar gepaard aan het feit dat er tot nu toe geen enkele noemenswaardige wetenschapper of journalist deze ''zaak'' heeft onderzocht is het wel een aardig criterium.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
onderbouw zelf eens je kritiek op mij ipv zon cliche politieke imago opmerking te fabriceren waar verder totaal geen inhoud in zit dan te rediculiseren.
mag ik je even uit de droom helpen dat officiele figuren niet geloofwaardiger zijn dan welk ander mens dan ook, integendeel, officiele figuren hebben belangen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:50 schreef nietzman het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet hè, in een grotemensendiscussie. Als jij de officiële lezing niet aankan, ben jij degene die met bewijzen/argumenten moet komen om ons te overtuigen. En tot zover zie ik het complotkamp niet verder komen dan "Het kan niet en het systeem naait ons!!!!!"
Creamus veritatem proprium, meer hoef ik er niet over kwijt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:51 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat het allemaal van die sprookjesscenario's zijn. Iedereen is bang, krijgt betaald, etc. Dit terwijl er al zoveel misdaden aan het licht zijn gebracht door ambtenaren en journalisten. De geschiedenis is geen graadmeter voor wat komen gaat, maar gepaard aan het feit dat er tot nu toe geen enkele noemenswaardige wetenschapper of journalist deze ''zaak'' heeft onderzocht is het wel een aardig criterium.
Verder komen namelijk, zeker van de zittende president, zo'n beetje alle blunders en malversaties naar buiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |