abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1423720
Ik ben ook helemaal gek van Clancy boeken maar mijn meest favoriete serie is toch wel de netforce explorers serie.
Duck is terug en dat zul je merken >:)
pi_1423787
Wat vinden we dan van de boeken van Allister McLean??
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_1423798
Heb pas Operatie Rode Storm gelezen (eng Operation Red Storm).
Heel goed boek, gaat over WOIII.
pi_1424080
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 16:19 schreef Party-pooper het volgende:
Wat vinden we dan van de boeken van Allister McLean??
die vind ik ook super
Duck is terug en dat zul je merken >:)
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 03:22:06 #30
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1428199
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 16:21 schreef Postduif het volgende:
Heb pas Operatie Rode Storm gelezen (eng Operation Red Storm).

Je bedoeld zeker "Red Storm Rising"... Ben ik nu aan het lezen en ik kan het boek nu al moeilijk wegleggen Verslavend zeg...
What's the speed of Dark?
  dinsdag 28 augustus 2001 @ 15:59:11 #31
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1508145
Het valt me trouwens net op dat er een fout zit op de cover van de Nederlandstalige editie van "The Hunt For Red October".

Op de cover staat nl. de volgende tekst:
"Ergens over de bodem van de Atlantische Oceaan zoekt de Red October, Ruslands meest geavanceerde onderzeeboot, de weg naar de vrijheid. Amerika wil hem tegen elke prijs terug hebben..."

Wat een onzin. Amerika heeft die onderzeeboot nog nooit in haar bezit gehad. Dus waarom zou ze die boot terug willen hebben Stomme vertalers...

De originele tekst is:
"Somewhere under the Atlantic, a Soviet sub commander has just made a fateful decision: the Red October is heading west. The Americans want her. The Russians want her back. And the most incredible chase in history is on..."

Is dat nu zo moeilijk te vertalen

dinsdag 18 september 2001 @ 23:59:28 #32
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1673894
Nou, ik heb Patriot Games ook uit. Echt een geweldig boek! Beter dan de film overigens. Het vanmiddag ff Clear and Present Danger gekocht en dan gaan we weer rustig verder
pi_1693132
Ik vond zijn laatste over China vrij goed (het uur van de draak?) maar na ongeveer al zijn Ryan-boeken te hebben gelezen begint het wat af te glijden.

Overigens vermoed ik dat na de aanslag op het WTC zijn volgende boeken heel erg zullen gaan inspelen op de angst voor de islam.

credo in un dio crudel
pi_1693155
Tijdje geleden Rainbow Six gelezen...was wel tof
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_1711998
quote:
Op vrijdag 21 september 2001 13:42 schreef FAL het volgende:
Ik vond zijn laatste over China vrij goed (het uur van de draak?) maar na ongeveer al zijn Ryan-boeken te hebben gelezen begint het wat af te glijden.

Overigens vermoed ik dat na de aanslag op het WTC zijn volgende boeken heel erg zullen gaan inspelen op de angst voor de islam.

Tis de Beer en de draak Overigens heeft Clancy al een aantal boeken geschreven die min of meer inspelen op de Islam:

- Golf van Ontzetting: Gaat over de geloofs problemen in het Midden Oosten (israel - palestina kwestie) en eoa. Islamitische terroristische organisatie die een atoombom in de VS laat afgaan.

- Uitstel van Executie: Na dat in de voorloper van dit boek in vliegtuig zich in het congres gebouw heeft geboord waar op dat moment de president en het voltallig congres aanwezig was wordt de hoofrolspeler President. Hij krijgt te maken met biologische oorlogsvoering in de VS (aanvallen met een ebola variant) en een oorlogsdreiging in het Midden Oosten door dat er 1 groot nieuw land ontstaat uit Iran en Irak.

Met name Golf van Ontzetting is een erg goed boek dat de problematiek rond Israel redelijk goed weergeeft.

[toevoeging]
Owjah in 'Kardinaal van het Kremlin' staan stukjes omtrent de oorlog in Afganistan tussen de Soviets en de Afgaanse 'mudjaheddin' die steun krijgen van de VS.

pi_1720567
Heb ook alle Jack Ryan boeken. Goede daarvan vind ik dat er zoveel verschillende verhalen / personages inzitten die allemaal bij elkaar komen. Raak dan wel eens de kluts kwijt
  dinsdag 25 september 2001 @ 17:27:24 #37
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1734628
Nou, Clear And Present Danger heb ik ook uit... Weer een geweldig boek.

Een van de drugbaronnen heette trouwens "Escobedo"... Dat lijkt wel heel erg op "Escobar"

Heb vanmiddag "The Kardinal of the Kremlin" gekocht, dus we gaan weer vrolijk verder...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')