quote:die vind ik ook super
Op donderdag 16 augustus 2001 16:19 schreef Party-pooper het volgende:
Wat vinden we dan van de boeken van Allister McLean??
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 16:21 schreef Postduif het volgende:
Heb pas Operatie Rode Storm gelezen (eng Operation Red Storm).
Op de cover staat nl. de volgende tekst:
"Ergens over de bodem van de Atlantische Oceaan zoekt de Red October, Ruslands meest geavanceerde onderzeeboot, de weg naar de vrijheid. Amerika wil hem tegen elke prijs terug hebben..."
Wat een onzin. Amerika heeft die onderzeeboot nog nooit in haar bezit gehad. Dus waarom zou ze die boot terug willen hebben
Stomme vertalers... ![]()
De originele tekst is:
"Somewhere under the Atlantic, a Soviet sub commander has just made a fateful decision: the Red October is heading west. The Americans want her. The Russians want her back. And the most incredible chase in history is on..."
Is dat nu zo moeilijk te vertalen
Overigens vermoed ik dat na de aanslag op het WTC zijn volgende boeken heel erg zullen gaan inspelen op de angst voor de islam.
quote:Tis de Beer en de draak
Op vrijdag 21 september 2001 13:42 schreef FAL het volgende:
Ik vond zijn laatste over China vrij goed (het uur van de draak?) maar na ongeveer al zijn Ryan-boeken te hebben gelezen begint het wat af te glijden.Overigens vermoed ik dat na de aanslag op het WTC zijn volgende boeken heel erg zullen gaan inspelen op de angst voor de islam.
- Golf van Ontzetting: Gaat over de geloofs problemen in het Midden Oosten (israel - palestina kwestie) en eoa. Islamitische terroristische organisatie die een atoombom in de VS laat afgaan.
- Uitstel van Executie: Na dat in de voorloper van dit boek in vliegtuig zich in het congres gebouw heeft geboord waar op dat moment de president en het voltallig congres aanwezig was wordt de hoofrolspeler President. Hij krijgt te maken met biologische oorlogsvoering in de VS (aanvallen met een ebola variant) en een oorlogsdreiging in het Midden Oosten door dat er 1 groot nieuw land ontstaat uit Iran en Irak.
Met name Golf van Ontzetting is een erg goed boek dat de problematiek rond Israel redelijk goed weergeeft.
[toevoeging]
Owjah in 'Kardinaal van het Kremlin' staan stukjes omtrent de oorlog in Afganistan tussen de Soviets en de Afgaanse 'mudjaheddin' die steun krijgen van de VS.
Een van de drugbaronnen heette trouwens "Escobedo"... Dat lijkt wel heel erg op "Escobar" ![]()
Heb vanmiddag "The Kardinal of the Kremlin" gekocht, dus we gaan weer vrolijk verder...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |