abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39234721
Er loopt nog een ander topic over IQ-testen, maar die is vervuild door nietszeggende simpele testjes waar iedereen een universitaire score haalt. Volstrekt belachelijk! Laten we hier de thuistest van Mensa maken, en kijken wat daaruit komt:

Maak de test hier!

Poll: Wat voor uitslag heb jij bij de Mensa thuistest gehaald?
  • +98 Uitgenodigd voor de officiële test!
  • 98 Ik ben net niet goed genoeg!
  • <98 Ik ben niet goed genoeg!
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

TS begint inderdaad, maar ik heb geen zin om op te scheppen over mijn score, dus ik klik over een paar minuten wel in de poll het goede antwoord aan.
  • Let's go and watch the sun rise,
    over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
      maandag 26 juni 2006 @ 00:43:38 #2
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_39235048
    Hehe ik heb 'em net serieus gemaakt en het zou me niet verbazen als ik alles goed had. Echt moeilijk was hij niet. Ik ben inderdaad uitgenodigd.
    Zyggie.
    pi_39235112
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 00:43 schreef Zyggie het volgende:
    Hehe ik heb 'em net serieus gemaakt en het zou me niet verbazen als ik alles goed had. Echt moeilijk was hij niet. Ik ben inderdaad uitgenodigd.
    De cijferreeksen waren vrij simpel, en bij sommige beeldfiguren heb ik wel even moeten kijken, maar erg lastige dingen zaten er voor zover ik weet inderdaad niet tussen.

Oh ja, die tekening met die triviant-achtige driehoekjes, en pijltjes, zwarte en witte stippen vond ik best lastig.
    Let's go and watch the sun rise,
      maandag 26 juni 2006 @ 00:50:19 #4
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_39235346
    Met mijn hoge IQ is het wel gelukt verkeerd te stemmen.

Hoe was jouw standaardbrief trouwens? Ik geloof dat het me alsnog gelukt is minderwaardig te score aangezien er niks wordt gezegd over 98+ %.
    Zyggie.
    pi_39235448
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 00:50 schreef Zyggie het volgende:
    Nou is mijn poll verziekt.
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 00:50 schreef Zyggie het volgende:

Hoe was jouw standaardbrief trouwens? Ik geloof dat het me alsnog gelukt is minderwaardig te score aangezien er niks wordt gezegd over 98+ %.
    Snel even opzoeken...

Hebbes!
    quote:
    Mensa Thuistest - resultaat

Geachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost 37,25 euro. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland
    pi_39235488
    doe hem morgen wel ff
      maandag 26 juni 2006 @ 00:53:38 #7
    113667 Keiichi
    Konnichiwa!
    pi_39235497
    quote:
    Geachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost 37,25 euro. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland

Doei!
      maandag 26 juni 2006 @ 00:55:00 #8
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_39235552
    quote:
    Geachte kandidaat,

Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Ik vraag me af waar het verschil in zit dan.
    Zyggie.
    pi_39235609
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 00:55 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar het verschil in zit dan.
    Beats me.. Ze zouden echt een nauwkeurigere score moeten vermelden.
      maandag 26 juni 2006 @ 01:20:17 #10
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_39236400
    quote:
    Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent) zal liggen. Niettemin was uw score niet voldoende.
    er stond geen percentage bij verder op dit stukje na dan..
    wat moet ik hier nu uit op maken
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
      maandag 26 juni 2006 @ 01:24:49 #11
    93522 Blivox
    Run along
    pi_39236540
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 01:20 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat je waarschijnlijk niet intelligent genoeg bent om de Mensa te joinen. Maar dat maakt niet uit, want de Mensa is een elitair kutclubje volgens mij .
      maandag 26 juni 2006 @ 01:25:35 #12
    67194 wimmel_1
    Intentionally Left Blank
    pi_39236562
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 01:20 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat je ¤37,25 mag overmaken om, ná een testdag officieel te horen te krijgen dat die test niks zegt.
    Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
    pi_39236610
    Ik vond het echt mateloos irritant dat ik niet te zien kreeg of ik fouten had, en zo ja welke.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      maandag 26 juni 2006 @ 01:27:11 #14
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_39236616
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 01:25 schreef wimmel_1 het volgende:

[..]

Dat je ¤37,25 mag overmaken om, ná een testdag officieel te horen te krijgen dat die test niks zegt.
    ruig! ga ik echt meteen doen!

Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
      maandag 26 juni 2006 @ 01:32:13 #15
    93522 Blivox
    Run along
    pi_39236734
    Is die Mensa thuistest trouwens ook meteen een officiële IQ-test? Dat zou best handig zijn om een keer te doen vind ik.
      maandag 26 juni 2006 @ 01:33:05 #16
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_39236754
    Goede vraag, een officiele IQ-test is niks mis mee. Die kost ook meestal wat geld. Toch zou ik liever niet mijn (IQ)gegevens bij Mensa hebben rondslingeren.
    Zyggie.
      maandag 26 juni 2006 @ 01:34:01 #17
    93522 Blivox
    Run along
    pi_39236775
    Mensa lijkt mij maar een eng zooitje. Allemaal autistische hoogbegaafde gestoorde mensen die samen puzzelen en enge sektedingetjes erop na houden.
      maandag 26 juni 2006 @ 01:50:01 #18
    93522 Blivox
    Run along
    pi_39237162
      maandag 26 juni 2006 @ 01:53:10 #19
    67194 wimmel_1
    Intentionally Left Blank
    pi_39237222
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 01:50 schreef Blivox het volgende:
    Kijk trouwens eens op deze website!

http://www.websig.nl/WSM/iqtest/default.asp?menu=test-iq
    ff uit de code gehaald....
    quote:
    WEBSIG is an expirimental site for mensa.nl
    Verder ziet het er "best" professioneel uit ......
    Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
      maandag 26 juni 2006 @ 01:56:14 #20
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_39237275
    Vraag 28 is anders?
    Je score is 162. Ik heb em wel vrij snel gemaakt.
    Zyggie.
      maandag 26 juni 2006 @ 02:01:37 #21
    93522 Blivox
    Run along
    pi_39237349
    quote:
    Bedankt , voor het maken van de ThuisTest!
    Je score is 162
    Je hebt er 10 minuten over gedaan!
    Je hebt 29 vragen goed beantwoord van de 33,
    daarom heb je uitmuntende mogelijkheden om de echte Mensa test met goed gevolg te maken

Wil je uitgenodigd worden voor een Echte IQ test onder leiding van de Mensa Psycholoogstuur dan een mailtje met naam en adres en score aan secretaris@mensa.nl

De gemiddelde score op deze site is 133,693115277696 door 67628 deelnemers met ten minste 5 vragen goed!

IQ - intelligentie quotient

boven 130 hoogbegaafd
    121-130 begaafd
    111-120 boven gemiddeld
    90-110 gemiddeld
    80-89 beneden gemiddeld
    60-79 laag / moeilijk lerend
    onder de 60 zeer laag / zeer moeilijk lerend
      maandag 26 juni 2006 @ 02:02:31 #22
    93522 Blivox
    Run along
    pi_39237356
    Ha, allebei 162. Het belangrijlste is dat je met deze site een beetje kan vergelijken onder elkaar. De score acht ik niet enorm betrouwbaar.
    pi_39238166
    quote:
    Hoewel uw intelligentie, volgens de resultaten van de Mensa-thuistest, wel tot de hoogste 10% zal behoren, denken wij dat u het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent, de eis om lid te mogen worden van onze vereniging) niet zult halen. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test maar geeft slechts een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet een eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.
    Niet slecht met redelijk wat bier op....
    pi_39238314
    Verdacht dat zoveel mensen 65% van de stemmers in het 98ste percentiel zitten.
    Of alleen hoogbegaafden posten in dit topic, en dat is best reëel, want als je niet bepaald slim bent, dan ga je geen MENSA-topics openen.
    Of MENSA heeft een ernstig leden- of geldtekort en hoopt dat meer mensen hun echte IQ willen laten meten voor bijna 40 euro.

Ik zit dus in het 98ste percentiel. Yay.

EDIT: Overigens, ik ben 2 keer met school gestopt en werk nu als vakkenvuller in een supermarkt. .
      maandag 26 juni 2006 @ 04:44:14 #25
    93522 Blivox
    Run along
    pi_39238527
    quote:
    Op maandag 26 juni 2006 04:04 schreef SuperBosch het volgende:
    EDIT: Overigens, ik ben 2 keer met school gestopt en werk nu als vakkenvuller in een supermarkt. .
    Ik ben 20 en mijn hoogste diploma is MBO niveau 2. Opleiding zegt echt geen ene donder.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')