abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179698
Denken jullie dat in de toekomst (zeg over 10 jaar) de papieren boeken niet meer bestaan, en alle literatuur uitkomt op discs die je op je palmtop kan lezen?

Zie de afgelopen tijd steeds meer reclames/artikeltjes over "digitale boeken", een soort palmtops.

Persoonlijk geloof ik hier niet in. Ik denk dat met het verdwijnen van het "papieren boek" er een stukje "romantiek" van het lezen verloren gaat. Ook een boekenkast (met natuurlijk goede boeken en dus geen StarTrek-boeken ) heeft iets van, noem het, romantiek.

Ik wou dat ik dichter was, dan kon ik altijd dichter bij jouw zijn (Stef Bos).

pi_179699
Persoonlijk zou ik nooit een heel boek van een scherm af kunnen lezen. Ik print grote documenten ook vaak uit omdat nou eenmaal lekkerder en makkelijk leest.

dus mijn mening : Nee papieren boeken verdwijnen niet.

* Knut ziet die priester al van een palmtop voorlezen. LOL .

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  dinsdag 21 december 1999 @ 11:56:00 #3
568 Juul
Is gewoon lief
pi_179700
Laten we het hopen van niet !
Hoe moet ik in hemelsnaam dat grote beeldscherm mee in bed krijgen 's-avonds ?

Nee serieus, ik denk dat naast de digitale de papieren boeken nog lang zullen
bestaan.

The Bitch is Back!
  dinsdag 21 december 1999 @ 15:06:00 #4
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_179701
Ik hoop van wel. Dan hoeft men ook geen bomen meer om te kappen.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_179702
Boeken denk ik niet maar bv de krant wel . Ze zijn bezig met plastics die kunnen oplichten en zien voor in de toekomst toepassingen zoals bv een groot plastic vel dat je zelfs kunt oprollen bv op krant grootte waarop je dan text en plaatjes kunt weergeven.
Alleen de krant al vervangen zou al een paar boomkes schelen.
  dinsdag 21 december 1999 @ 18:08:00 #6
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_179703
Nou, ik weet het niet hoor, dan moet ik met mijn laptop in bad en in bed en lopende en en en....
En weet je wel wat een koppijn je krijgt als je de hele tijd van een beeldscherm afleest!?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_179704
quote:
op 12-21-1999 om 06:08 PM schreef sataN het volgende:
En weet je wel wat een koppijn je krijgt als je de hele tijd van een beeldscherm afleest!?

Nee , vertel eens ? Ik heb namelijk een goeie monitor en dat scheeld stukken !!!

Als je veel kHz hebt kan je makkelijk langere tijd lezen zoals de krant maar boeken lijkt me gewoonweg niet handig en fijn om van een scherm te lezen.

* Guus Muisarm heeft Philips brilliance 17".

kost wat , maar je moet er ook lange tijd naar staren ......

Admin woensdag 22 december 1999 @ 09:33:00 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_179705
Pfffff, ik hoop het niet...geen gesnuffel meer in boekwinkels? Geen genot meer van liggend op de bank of in bed lekker lezen? Gauw je bladzij omslaan (dus met geritsel van papier)omdat het zo spannend is?Nooit meer de geur van een nieuw boek????Nee, niet voor mij en trouwens zo'n palmtop lijkt me uiterst onpractisch in bed
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † donderdag 23 december 1999 @ 12:40:00 #9
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_179706
Uitgevers blijven de markt volgen. Het is nu al zo dat een bekende schrijver eerst wordt uitgebracht op hardcover formaat en pas als de liefhebbers (die er een veel hogere prijs voor over hebben) zijn voorzien dan pas komt de paperback versie.
Zolang wij boeken blijven kopen zullen ze wel uitkomen.
Bovendien van electronische versies is het copyright moeilijk te innen, wegens het gemak van trekken van copieën.
The future is after you
pi_179707
als het aan ome Bill ligt zullen we binnenkort alles van de monitor moeten lezen. En daar zit ik (net als de rest hier) dus lekker ff niet op te wachten. Niet meer lezen in de trein, in bed, tijdens tussenuren en op alle andere mogelijke momenten.
verder wil ik een boek meteen open kunnen slaan en niet eerst een paar minuten nodig hebben voor de poeter eens opgestart is.
Verder zal het aan kosten ook waarschijnlijk geen reet uitmaken (zal er wel weer een vaste boeken-cdrom prijs komen ofzo.)
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_179708

Nee, ik denk ook niet dat papier overbodig wordt. Er zitten gewoon te veel nadelen aan computers en te veel voordelen aan papier. Zodra er een oplossing wordt gevonden voor het kunnen opvouwen, het formaat, de stroomvoorziening, de leesbaarheid (het moet net zo lekker zijn om van scherm te lezen als van papier), koppeling met systemen, prijs, gewicht.. euh, nouja, ik kan nog wel even doorgaan..

Ik vind zelfs een voorspelling van 10 jaar nog erg optimistisch. Microsoft heeft ClearType voorgesteld, en het bedrijf EasyNetBooks zou ook met iets komen.. maar voorlopig is daar nog niets concreets uitgekomen.

Voorlopig koop ik dus gewoon mijn krantje en boeken.

Groet!
Lars.

pi_179709
Persoonlijk verwacht ik (helaas) dat het papieren boek op termijn zal gaan verdwijnen. Zelf ben ik een enorme liefhebber van boeken, koop zelfs regelmatig oude boeken voor de opmaak, omslagillustratie en andere uiterlijkheden. Ik lees ook liever een papieren boek dan een glazen beeldscherm. Maar toch...

Je hebt natuurlijk boeken en boeken. Als eerste, en dat gebeurt nu al, zullen puur informatieve publicaties gaan verdwijnen. Steeds meer gidsjes verschijnen op internet in doc- of pdf-format. Denk aan spoorboekjes, catalogi en tarievenlijsten. Ook naslagwerken zullen deze metamorfose ondergaan. De Encyclopedica Brittannica zal niet meer in papieren versie verschijnen, uitsluitend nog terug te vinden op het internet. Kookboeken, tuinboeken, reisboeken etc. zal een zelfde lot wachten.

Bedenk wel, niet alleen de computers en internetverbindingen zullen de komende 10 - 20 jaar steeds beter worden, ook de printers. Kleurenprinters worden steeds beter en goedkoper. Een computer in de keuken is dan niet nodig, gewoon een uitdraaitje maken van het recept.

Wetenschappelijke boeken en schoolboeken zullen er ook aan gaan.

Het langste zal het pure leesboek standhouden maar of dat tot in den eeuwigheid zal zijn? Misschien komt er een 'download deze nieuwe roman' systeem, zoals dat er ook zit aan te komen in de muziekbranche. Thuis printen, inclusief mooi kaftje, en klaar is kees. Ik vind 't ook niks maar 't gaat, ben ik bang, wel gebeuren.

Een troost voor de liefhebbers van boeken... denk eens aan al die tweedehands boeken die de komende jaren op de markt komen. Prachtig!

pi_179710
Ik heb ergens gelezen (Ik dacht over een symposium op de Universiteit Twente, maar weet dat absoluut niet zeker. Zou ook kunnen dat het iemand was die zijn visie gaf over wat er zou kunnen komen) dat men bezig is om voor kranten een concept te ontwikkelen waar in een "blad" met de dikte van papier allemaal kleine bolletjes zitten die aan de ene kant zwart en aan de andere kant wit zijn. Door een in gebouwde chip kunnen dan de nieuwe krantenberichten ontvangen worden en draaien de balletjes met de goede kant naar boven om het bericht weer te geven.

Een bijeffect hiervan was dat iedereen z'n eigen abbonnement kon samenstellen (dus wel/niet sport of het regionieuws eerst etc) en dat het nog steeds echt krantenlezen is.

Leek me voor de krant wel een aardig concept. Sparen we inderdaad bomen mee. Wat boeken betrefd hoop ook ik dat die nooit zullen verdwijnen want ze geven me erg veel genot.

pi_179711
Ik lees graag in mijn bed en ik kan me niet voorstellen dat een laptopje lekker leest. Voor de rest is het ook niet zo erg als je per ongeluk een een keer een boek laat liggen (wel zonde natuurlijk) dan zoiets. Wat ik heb het liefst altijd wel een boek bij me, zodat ik in de vele zinloze uurtjes wachttijd in dit leven, me ten minste niet zo hoef te ergeren aan het feit dat er zo weinig mensen zijn die zich er niet aan ergeren.
Ik heb een vuur gemaakt, je vindt as als je terukomt, as.
  donderdag 30 december 1999 @ 14:38:00 #15
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_179712
quote:
op 12-29-1999 om 11:39 PM schreef Rainbow het volgende:
Ik heb ergens gelezen (Ik dacht over een symposium op de Universiteit Twente, maar weet dat absoluut niet zeker. Zou ook kunnen dat het iemand was die zijn visie gaf over wat er zou kunnen komen) dat men bezig is om voor kranten een concept te ontwikkelen waar in een "blad" met de dikte van papier allemaal kleine bolletjes zitten die aan de ene kant zwart en aan de andere kant wit zijn. Door een in gebouwde chip kunnen dan de nieuwe krantenberichten ontvangen worden en draaien de balletjes met de goede kant naar boven om het bericht weer te geven.

Ik heb het ooit in de kijk gelezen (toen ik die nog las).
Volgens mij zaten die bolletjes trouwens niet in het papier maar in de inkt. En met een soort stroomstootjes zoude de bolletjes dan draaien ofzo.

dinsdag 11 januari 2000 @ 20:43:00 #16
910 Barbie
Graduated Fool
pi_179713
Nou, als ze stoppen met boeken, stop ik met lezen! Daar ... ik zal ze hebben!
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  dinsdag 11 januari 2000 @ 22:03:00 #17
440 r0bin
User tekst?
pi_179714
Na BB ben ik ook de andere forums maar eens gaan lezen. Wat blijkt? Die zijn ook leuk.
(Nou ja, sommige dan)
Dankzij Barbie kwam dit topic een beetje naar boven - en ik wil hier wel wat over zeggen.

Papieren boeken zullen denk ik nog wel even meegaan, maar bij computer-boeken moet je je toch wel wat anders voorstellen dan een laptop. Hoe het er uit gaat zien weet ik natuurlijk ook niet, maar een toekomstig elektronisch boek zal waarschijnlijk net zo makkelijk in bad of in de trein te lezen zijn als een 'gewoon boek'.

When when your left hand is gone...., your right hand is left

dinsdag 11 januari 2000 @ 22:17:00 #18
910 Barbie
Graduated Fool
pi_179715
quote:
op 01-11-2000 om 10:03 PM schreef r0bin het volgende:
Na BB ben ik ook de andere forums maar eens gaan lezen. Wat blijkt? Die zijn ook leuk.
(Nou ja, sommige dan)
Dankzij Barbie kwam dit topic een beetje naar boven - en ik wil hier wel wat over zeggen.

<rest is eruit geknipt door Barbie>

Graag gedaan hoor!

Als je de "show topics from last..." helemaal onderaan de indexpagina op wat meer dagen zet, i.p.v. last day, dan kom je echt nog veel gave onderwerpen/discussies enz. tegen.

------------------
Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down, untill further notice.

[Dit bericht is gewijzigd door Barbie (Datum 11 Januari 2000).]

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  † In Memoriam † dinsdag 11 januari 2000 @ 22:44:00 #19
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_179716
Ik ben bang van wel. Ik heb op Media Plaza een soort schermpje, A5 formaat, in mijn handen gehad (smal en vrij licht) waar je ongeveer 7 boeken in kon laten scannen. Hoe het heette.... ben ik vergete.

Maar als papier helemaal verdwijnt.....?

* BwennieBren vraagt zich af waar ze dan d'r reet mee moet afvegen.

Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  dinsdag 11 januari 2000 @ 22:45:00 #20
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_179717
Ik denk niet dat papier zal verdwijnen omdat ik pijn in mijn ogen krijg als ik te lang naar een beeldscherm staar.
* Jumparound heeft pijn in zijn ogen.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 11 januari 2000 @ 22:48:00 #21
2421 Sephiroth
Any closer is too close
pi_179718
Ik vind het heerlijk om met een goed glas wijn in bad te liggen lezen. Hoe houdt zo'n A5-schermpje zich tijdens mijn gespatter.
En wat dacht je van lezen op het strand; ik krijg al nachtmerries van het idee van zandkorrels in mijn laptop.
"We have assembled inside this ancient & insane theatre....
....to propagate our lust for life & flee the swarming wisdom of the streets". (JM)

woensdag 12 januari 2000 @ 15:30:00 #22
1902 Josje
live goes up and down
pi_179719
quote:
op 01-11-2000 om 10:45 PM schreef Jumparound het volgende:
Ik denk niet dat papier zal verdwijnen omdat ik pijn in mijn ogen krijg als ik te lang naar een beeldscherm staar.
* Josje heeft pijn in zijn ogen.

Ik las juist ergens dat er nu meer papier wordt gebruikt door alle prints van webinformatie
Ik zie boeken niet zo snel verdwijnen.
Moeten we ook nog investeren in een luie stoel voor achter de pc. En internet en beeldschermen tot op de wc want daar lees ik ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')