Zie de afgelopen tijd steeds meer reclames/artikeltjes over "digitale boeken", een soort palmtops.
Persoonlijk geloof ik hier niet in. Ik denk dat met het verdwijnen van het "papieren boek" er een stukje "romantiek" van het lezen verloren gaat. Ook een boekenkast (met natuurlijk goede boeken en dus geen StarTrek-boeken ) heeft iets van, noem het, romantiek.
dus mijn mening : Nee papieren boeken verdwijnen niet.
* Knut ziet die priester al van een palmtop voorlezen. LOL .
Nee serieus, ik denk dat naast de digitale de papieren boeken nog lang zullen
bestaan.
quote:
op 12-21-1999 om 06:08 PM schreef sataN het volgende:
En weet je wel wat een koppijn je krijgt als je de hele tijd van een beeldscherm afleest!?
Nee , vertel eens ? Ik heb namelijk een goeie monitor en dat scheeld stukken !!!
Als je veel kHz hebt kan je makkelijk langere tijd lezen zoals de krant maar boeken lijkt me gewoonweg niet handig en fijn om van een scherm te lezen.
* Guus Muisarm heeft Philips brilliance 17".
kost wat , maar je moet er ook lange tijd naar staren ......
Ik vind zelfs een voorspelling van 10 jaar nog erg optimistisch. Microsoft heeft ClearType voorgesteld, en het bedrijf EasyNetBooks zou ook met iets komen.. maar voorlopig is daar nog niets concreets uitgekomen.
Voorlopig koop ik dus gewoon mijn krantje en boeken.
Groet!
Lars.
Je hebt natuurlijk boeken en boeken. Als eerste, en dat gebeurt nu al, zullen puur informatieve publicaties gaan verdwijnen. Steeds meer gidsjes verschijnen op internet in doc- of pdf-format. Denk aan spoorboekjes, catalogi en tarievenlijsten. Ook naslagwerken zullen deze metamorfose ondergaan. De Encyclopedica Brittannica zal niet meer in papieren versie verschijnen, uitsluitend nog terug te vinden op het internet. Kookboeken, tuinboeken, reisboeken etc. zal een zelfde lot wachten.
Bedenk wel, niet alleen de computers en internetverbindingen zullen de komende 10 - 20 jaar steeds beter worden, ook de printers. Kleurenprinters worden steeds beter en goedkoper. Een computer in de keuken is dan niet nodig, gewoon een uitdraaitje maken van het recept.
Wetenschappelijke boeken en schoolboeken zullen er ook aan gaan.
Het langste zal het pure leesboek standhouden maar of dat tot in den eeuwigheid zal zijn? Misschien komt er een 'download deze nieuwe roman' systeem, zoals dat er ook zit aan te komen in de muziekbranche. Thuis printen, inclusief mooi kaftje, en klaar is kees. Ik vind 't ook niks maar 't gaat, ben ik bang, wel gebeuren.
Een troost voor de liefhebbers van boeken... denk eens aan al die tweedehands boeken die de komende jaren op de markt komen. Prachtig!
Een bijeffect hiervan was dat iedereen z'n eigen abbonnement kon samenstellen (dus wel/niet sport of het regionieuws eerst etc) en dat het nog steeds echt krantenlezen is.
Leek me voor de krant wel een aardig concept. Sparen we inderdaad bomen mee. Wat boeken betrefd hoop ook ik dat die nooit zullen verdwijnen want ze geven me erg veel genot.
quote:
op 12-29-1999 om 11:39 PM schreef Rainbow het volgende:
Ik heb ergens gelezen (Ik dacht over een symposium op de Universiteit Twente, maar weet dat absoluut niet zeker. Zou ook kunnen dat het iemand was die zijn visie gaf over wat er zou kunnen komen) dat men bezig is om voor kranten een concept te ontwikkelen waar in een "blad" met de dikte van papier allemaal kleine bolletjes zitten die aan de ene kant zwart en aan de andere kant wit zijn. Door een in gebouwde chip kunnen dan de nieuwe krantenberichten ontvangen worden en draaien de balletjes met de goede kant naar boven om het bericht weer te geven.
Ik heb het ooit in de kijk gelezen (toen ik die nog las).
Volgens mij zaten die bolletjes trouwens niet in het papier maar in de inkt. En met een soort stroomstootjes zoude de bolletjes dan draaien ofzo.
Papieren boeken zullen denk ik nog wel even meegaan, maar bij computer-boeken moet je je toch wel wat anders voorstellen dan een laptop. Hoe het er uit gaat zien weet ik natuurlijk ook niet, maar een toekomstig elektronisch boek zal waarschijnlijk net zo makkelijk in bad of in de trein te lezen zijn als een 'gewoon boek'.
quote:
op 01-11-2000 om 10:03 PM schreef r0bin het volgende:
Na BB ben ik ook de andere forums maar eens gaan lezen. Wat blijkt? Die zijn ook leuk.
(Nou ja, sommige dan)
Dankzij Barbie kwam dit topic een beetje naar boven - en ik wil hier wel wat over zeggen.<rest is eruit geknipt door Barbie>
Graag gedaan hoor!
Als je de "show topics from last..." helemaal onderaan de indexpagina op wat meer dagen zet, i.p.v. last day, dan kom je echt nog veel gave onderwerpen/discussies enz. tegen.
------------------
Due to financial difficulties, the light at the end of the tunnel will be shut down, untill further notice.
[Dit bericht is gewijzigd door Barbie (Datum 11 Januari 2000).]
Maar als papier helemaal verdwijnt.....?
* BwennieBren vraagt zich af waar ze dan d'r reet mee moet afvegen.
quote:
op 01-11-2000 om 10:45 PM schreef Jumparound het volgende:
Ik denk niet dat papier zal verdwijnen omdat ik pijn in mijn ogen krijg als ik te lang naar een beeldscherm staar.
* Josje heeft pijn in zijn ogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |