quote:Op zondag 25 juni 2006 18:45 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Als zij dat soort uitspraken doet is ze gewoon een lullig studentje. Spijt me zeer voor je. Ik als lullig studetnje kan dat [prima zeggen.
Hoezo flauw. Volgens mij heeft 90% hier t idee dat narcisme pure zelfliefde is, terwijl zo vaak het omgekeerde (zelfhaat) t geval blijkt te zijn.quote:Op zondag 25 juni 2006 18:46 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Kinderachtige discussie en inderdaad JoeyT, flauw dat je ermee begon.
Flauw omdat je het over zijn vriendin zegt.quote:Op zondag 25 juni 2006 18:49 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Hoezo flauw. Volgens mij heeft 90% hier t idee dat narcisme pure zelfliefde is, terwijl zo vaak het omgekeerde (zelfhaat) t geval blijkt te zijn.
Verder is ze maar een student. Een psychiater stelt diagnoses, slaat toch nergens op dat zij dat doet![]()
Tsja ik kan er weinig aan doen dat t zijn vriendin is.quote:Op zondag 25 juni 2006 18:53 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Flauw omdat je het over zijn vriendin zegt.
Je moet niet op de zaken vooruit lopen, denk ik.quote:Op zondag 25 juni 2006 18:37 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Dus ik hoef dan geen narcist te zijn maar meer iemand met storende karaktereigenschappen? Ik sta namelijk open voor alles en wil graag horen dat ik geen narcist ben maar mocht ik het zijn wil ik graag weten hoe ik het onder controle kan houden.
[..]
Dat is gewoon geen argument....quote:Op zondag 25 juni 2006 18:56 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Tsja ik kan er weinig aan doen dat t zijn vriendin is.
klinkt vreemd, maar ik ben het op beide punten eens met JoeyT.quote:Op zondag 25 juni 2006 18:49 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Hoezo flauw. Volgens mij heeft 90% hier t idee dat narcisme pure zelfliefde is, terwijl zo vaak het omgekeerde (zelfhaat) t geval blijkt te zijn.
Verder is ze maar een student. Een psychiater stelt diagnoses, slaat toch nergens op dat zij dat doet![]()
Heb je mijn argumenten wel gelezen???? Zijn vriendin is maar een student, dringt dit wel tot je door. Die kan dat soort dingen helemaal niet zeggen. Je gaat toch niet als student een diagnose geven aan je vriendquote:
Ja, ik heb ze gelezen. Je zegt hetzelfde als ik een paar posts geleden, sterker nog: ik opperde de mogelijkheid als eerste, maar als TS het nou vervelend vind dat je zijn vriendin zo noemt. Ik vond het ook flauw namelijk.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:12 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Heb je mijn argumenten wel gelezen???? Zijn vriendin is maar een student, dringt dit wel tot je door. Die kan dat soort dingen helemaal niet zeggen. Je gaat toch niet als student een diagnose geven aan je vriend![]()
Mn punt is duidelijk neem ik aan. Een simpel studentje stelt geen diagnoses.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:15 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Ja, ik heb ze gelezen. Je zegt hetzelfde als ik een paar posts geleden maar als TS het nou vervelend vind dat je zijn vriendin zo noemt. Ik vond het ook flauw namelijk.
Als je twijfelt tussen borderline en narcisme dan heb je waarschijnlijk geen van beiden. Je hebt trouwens niet eens een fotoboek. Dus in ieder geval geen goede narcissus of kijk je ook full time in het waterquote:Op zondag 25 juni 2006 18:00 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Nee het is geen borderline. Mijn vriendin student psychologe vind dat het geen borderline is. Ik heb helaas wel narcistische trekjes. Nu vraag ik mij af hoe kwalijk dit kan zijn? Er staat namelijk ook in haar boek vermeld dat het ook veel geluk en succes met zich mee kan brengen. Tot nu toe heb ik nooit problemen gehad met geluk en succes. Alleen mijn vriendschappen zijn vrij oppervlakkig en mijn relaties zijn vaak gedoemd te mislukken.
Met ^^, en laat je vriendin lekker verder haar studie afronden en niet direct mensen in "hokjes" plaatsen met net geleerde stof.quote:Op zondag 25 juni 2006 18:23 schreef SHE het volgende:
een psychiater kan overigens een heldere diagnose voor je stellen.
Plaidquote:
Mee eens, en diagnosticeren van vrienden & vriendinnen is not done. Eerst maar eens praktijkervaring voor de amateur.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:36 schreef Panzer het volgende:
[..]
Met ^^, en laat je vriendin lekker verder haar studie afronden en niet direct mensen in "hokjes" plaatsen met net geleerde stof.
Niet een willekeurige persoonlijkheidsstoornis, maar denk wel dat iedereen zich wel ergens in kan vinden. Ergens ook weer niet vreemd, want het zijn allemaal beschrijvingen van persoonlijkheidskenmerken.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:33 schreef TiMmS het volgende:
Psychologen en DSM diagnoses![]()
Je herkent jezelf heel vaak in AS2 symptomen, gewoonweg omdat het voor iedereen herkenbare trekken zijn. Pas als het een ernstig invloed is op je leven en/of je omgeving mag je pas spreken van een stoornis.
Ben je niet gewoon erg perfectionistisch? Ik herken namelijk wel dat je denkt dat je handelingen beter zijn dan die van anderen, maar dat je jezelf niet beter voelt op zich. Het is gewoon nooit goed genoeg. Ik kan het altijd beter dan anderen, maar wat ik doe is ook nooit goed genoeg. Zo werkt het bij mij. Verder heb ik ook veel waardering en aandacht nodig, anders word ik heel erg kribbig. Ik pik ook altijd werk in, als ik iets samen moet doen met iemand wil ik het meeste doen en gooi ik er nog wat 'redactiewerk' overheen, en als iemand anders iets moet doen en geen tijd heeft, doe ik het omdat ik vind dat ik het beter kan en daar waardering voor hoop te krijgen.quote:Op zondag 25 juni 2006 18:10 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Sorry maar ik heb geen eigenliefde, nou niet meer dan wat normaal is. Ik voel mij juist niet mooi en ik heb geen bijzondere uiterlijke schoonheid.
[..]
quote:Op zondag 25 juni 2006 19:22 schreef ssebass het volgende:
[..]
Als je twijfelt tussen borderline en narcisme dan heb je waarschijnlijk geen van beiden. Je hebt trouwens niet eens een fotoboek. Dus in ieder geval geen goede narcissus of kijk je ook full time in het water
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |