Ik heb ook boekjes van andere stagiaires geredigeerd. Maar als alle kleine beetjes helpen, dan misstaat een nieuwskrantje toch niet?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:52 schreef Lienekien het volgende:
De verhouding tussen een studie Nederlands en een buurtkrantje vind ik eerlijk gezegd wat scheef. Ik had in het begin ook op mijn cv staan dat ik HBO-scripties had geredigeerd.
Alleen, maar da's mijn mening, als je er een mate van professionaliteit mee aan kunt tonen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:55 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb ook boekjes van andere stagiaires geredigeerd. Maar als alle kleine beetjes helpen, dan misstaat een nieuwskrantje toch niet?
Ik hoor hier nu dus van twee verschillende mensen twee verschillende dingen...quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen, maar da's mijn mening, als je er een mate van professionaliteit mee aan kunt tonen.
Volgens mij is het altijd goed om iets in je vak te doen als je er nog geen "echte" baan in hebt gevonden, of dat nu het clubblaadje van de plaatselijke dartvereniging is, of het up-to-date houden van de website van het lokale asiel. Iets kan in dat opzicht niet 'te amateuristisch' zijn. Een potentiële werkgever snapt ook wel dat het moeilijk is om iets te vinden, maar dat je toch graag bezig wilt zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:00 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik hoor hier nu dus van twee verschillende mensen twee verschillende dingen...![]()
Momenteel is - dat dacht ik tenminste- ieder beetje ervaring dat ik opdoe, relevant voor mijn CV. Maar denk jij dan dat zoiets als een nieuwskrantje dan weer juist amateuristisch overkomt? Want dan bereik ik juist weer het tegenovergestelde van wat ik wíl bereiken... Ik heb het ook niet bij werkervaring gezet, maar in de categorie overige / vrije tijd o.i.d.
Ik vind het al zo moeilijk om opdrachtjes te vinden die in mijn straatje passen, waarvoor ik ben opgeleid. Het lijkt me praktisch onmogelijk om iets te vinden dat totaal anders is, dan zitten ze zich al helemaal met knipperende ogen af te vragen wat ik daar moet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:10 schreef Lienekien het volgende:
Ja, eigenlijk wel. Lijkt me dan ook goed dat je het onder overige zet.
Wat mij goed is bevallen, is toch ook wat ruimere ervaring opdoen, dus niet alleen in schrijven en redigeren.
Zou het verstandig zijn om in mijn CV dan ook een kleine toelichting geven van wat het precies inhoudt? Of is het beter om daarmee te wachten tot een eventueel gesprek? De "echte" werkzaamheden licht ik in mijn brief al wel toe, natuurlijk.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij is het altijd goed om iets in je vak te doen als je er nog geen "echte" baan in hebt gevonden, of dat nu het clubblaadje van de plaatselijke dartvereniging is, of het up-to-date houden van de website van het lokale asiel. Iets kan in dat opzicht niet 'te amateuristisch' zijn. Een potentiële werkgever snapt ook wel dat het moeilijk is om iets te vinden, maar dat je toch graag bezig wilt zijn.
Het zal misschien niet de doorslaggevende reden zijn om je uit te nodigen, maar het zal altijd voor je spreken, in mijn optiek. Zolang je natuurlijk op een gesprek hard kan maken wat je er precies aan hebt gehad, en waarom het goed voor je professionele of persoonlijke ontwikkeling is geweest.
Ik heb bv een week lang dag in dag uit meegewerkt in het perscentrum van een heel groot internationaal zeiltoernooi, ook omdat ik van zeilen houd. Inhoudelijk was het misschien geen hoogstaande journalistiek, maar ik snap nu wel beter hoe het werkt bij zo'n sporttoernooi, heb interessante mensen gesproken, kan in no-time een goede nieuwsbrief in elkaar draaien...allemaal dingen die ik daarvoor in mindere mate in de vingers had.![]()
Ja, ik zou het wel met een paar woorden toelichten. En dan niet te gewichtig doen natuurlijk, maar gewoon in simpele taal opschrijven wat je taken & verantwoordelijkheden ongeveer waren.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:21 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Zou het verstandig zijn om in mijn CV dan ook een kleine toelichting geven van wat het precies inhoudt? Of is het beter om daarmee te wachten tot een eventueel gesprek? De "echte" werkzaamheden licht ik in mijn brief al wel toe, natuurlijk.
Ik zit erover te denken om zelf een advertentie te plaatsen op het prikbord van villamedia.nl, maar ik twijfel ergens nog.
Ik vind het echt een geweldige site, echt top dat ze het iedere dag updaten. Alleen jammer dat zowat 90 procent van de banen in het westen van het land te vinden zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, ik zou het wel met een paar woorden toelichten. En dan niet te gewichtig doen natuurlijk, maar gewoon in simpele taal opschrijven wat je taken & verantwoordelijkheden ongeveer waren.
Met zelf adverteren op Villamedia heb ik geen ervaring, wel heb ik tot nu toe al mijn baantjes via die site geregeld.
Het moeten natuurlijk geen flodderblaadjes zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen, maar da's mijn mening, als je er een mate van professionaliteit mee aan kunt tonen.
Dat gooi ik hier nog even niet neer, je weet maar nooit....quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:24 schreef clauwheee het volgende:
Watvoor functie Koningin?
Kapers op de kust enzo!quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:48 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat gooi ik hier nog even niet neer, je weet maar nooit....
Cool!quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:20 schreef _Arual_ het volgende:
Uitnodiging binnen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |