abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:42:04 #51
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39571708
Elk beetje is weer iets toch? Het kan net de doorslag geven en dan is het genoeg.

Tot een paar jaar terug had ik ook veel van dat soort dingen (maar dan in mijn sector) op m'n cv staan. Werkgevers vonden dat toch wel positief om te zien. Nu heb ik genoeg werkervaring en vermeld ik het meeste niet meer. Maar voor mijn eerste banen was het zeker van belang.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:52:52 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39572128
De verhouding tussen een studie Nederlands en een buurtkrantje vind ik eerlijk gezegd wat scheef. Ik had in het begin ook op mijn cv staan dat ik HBO-scripties had geredigeerd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_39572239
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:52 schreef Lienekien het volgende:
De verhouding tussen een studie Nederlands en een buurtkrantje vind ik eerlijk gezegd wat scheef. Ik had in het begin ook op mijn cv staan dat ik HBO-scripties had geredigeerd.
Ik heb ook boekjes van andere stagiaires geredigeerd. Maar als alle kleine beetjes helpen, dan misstaat een nieuwskrantje toch niet?
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:56:52 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39572289
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:55 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb ook boekjes van andere stagiaires geredigeerd. Maar als alle kleine beetjes helpen, dan misstaat een nieuwskrantje toch niet?
Alleen, maar da's mijn mening, als je er een mate van professionaliteit mee aan kunt tonen.
pi_39572423
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Alleen, maar da's mijn mening, als je er een mate van professionaliteit mee aan kunt tonen.
Ik hoor hier nu dus van twee verschillende mensen twee verschillende dingen...

Momenteel is - dat dacht ik tenminste- ieder beetje ervaring dat ik opdoe, relevant voor mijn CV. Maar denk jij dan dat zoiets als een nieuwskrantje dan weer juist amateuristisch overkomt? Want dan bereik ik juist weer het tegenovergestelde van wat ik wíl bereiken... Ik heb het ook niet bij werkervaring gezet, maar in de categorie overige / vrije tijd o.i.d.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:10:12 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39572757
Ja, eigenlijk wel. Lijkt me dan ook goed dat je het onder overige zet.

Wat mij goed is bevallen, is toch ook wat ruimere ervaring opdoen, dus niet alleen in schrijven en redigeren.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:14:26 #57
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39572899
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:00 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik hoor hier nu dus van twee verschillende mensen twee verschillende dingen...

Momenteel is - dat dacht ik tenminste- ieder beetje ervaring dat ik opdoe, relevant voor mijn CV. Maar denk jij dan dat zoiets als een nieuwskrantje dan weer juist amateuristisch overkomt? Want dan bereik ik juist weer het tegenovergestelde van wat ik wíl bereiken... Ik heb het ook niet bij werkervaring gezet, maar in de categorie overige / vrije tijd o.i.d.
Volgens mij is het altijd goed om iets in je vak te doen als je er nog geen "echte" baan in hebt gevonden, of dat nu het clubblaadje van de plaatselijke dartvereniging is, of het up-to-date houden van de website van het lokale asiel. Iets kan in dat opzicht niet 'te amateuristisch' zijn. Een potentiële werkgever snapt ook wel dat het moeilijk is om iets te vinden, maar dat je toch graag bezig wilt zijn.

Het zal misschien niet de doorslaggevende reden zijn om je uit te nodigen, maar het zal altijd voor je spreken, in mijn optiek. Zolang je natuurlijk op een gesprek hard kan maken wat je er precies aan hebt gehad, en waarom het goed voor je professionele of persoonlijke ontwikkeling is geweest.

Ik heb bv een week lang dag in dag uit meegewerkt in het perscentrum van een heel groot internationaal zeiltoernooi, ook omdat ik van zeilen houd. Inhoudelijk was het misschien geen hoogstaande journalistiek, maar ik snap nu wel beter hoe het werkt bij zo'n sporttoernooi, heb interessante mensen gesproken, kan in no-time een goede nieuwsbrief in elkaar draaien...allemaal dingen die ik daarvoor in mindere mate in de vingers had.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_39572985
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:10 schreef Lienekien het volgende:
Ja, eigenlijk wel. Lijkt me dan ook goed dat je het onder overige zet.

Wat mij goed is bevallen, is toch ook wat ruimere ervaring opdoen, dus niet alleen in schrijven en redigeren.
Ik vind het al zo moeilijk om opdrachtjes te vinden die in mijn straatje passen, waarvoor ik ben opgeleid. Het lijkt me praktisch onmogelijk om iets te vinden dat totaal anders is, dan zitten ze zich al helemaal met knipperende ogen af te vragen wat ik daar moet.

Het is geen kwestie van onwil, tenminste, niet van mijn kant.

donderdag 6 juli 2006 @ 14:19:05 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39573058
Ik kon toch altijd wel uitzendbaantjes vinden, al was het soms maar voor drie maanden.
pi_39573139
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:14 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Volgens mij is het altijd goed om iets in je vak te doen als je er nog geen "echte" baan in hebt gevonden, of dat nu het clubblaadje van de plaatselijke dartvereniging is, of het up-to-date houden van de website van het lokale asiel. Iets kan in dat opzicht niet 'te amateuristisch' zijn. Een potentiële werkgever snapt ook wel dat het moeilijk is om iets te vinden, maar dat je toch graag bezig wilt zijn.

Het zal misschien niet de doorslaggevende reden zijn om je uit te nodigen, maar het zal altijd voor je spreken, in mijn optiek. Zolang je natuurlijk op een gesprek hard kan maken wat je er precies aan hebt gehad, en waarom het goed voor je professionele of persoonlijke ontwikkeling is geweest.

Ik heb bv een week lang dag in dag uit meegewerkt in het perscentrum van een heel groot internationaal zeiltoernooi, ook omdat ik van zeilen houd. Inhoudelijk was het misschien geen hoogstaande journalistiek, maar ik snap nu wel beter hoe het werkt bij zo'n sporttoernooi, heb interessante mensen gesproken, kan in no-time een goede nieuwsbrief in elkaar draaien...allemaal dingen die ik daarvoor in mindere mate in de vingers had.
Zou het verstandig zijn om in mijn CV dan ook een kleine toelichting geven van wat het precies inhoudt? Of is het beter om daarmee te wachten tot een eventueel gesprek? De "echte" werkzaamheden licht ik in mijn brief al wel toe, natuurlijk.

Ik zit erover te denken om zelf een advertentie te plaatsen op het prikbord van villamedia.nl, maar ik twijfel ergens nog.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:26:50 #61
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39573304
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:21 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Zou het verstandig zijn om in mijn CV dan ook een kleine toelichting geven van wat het precies inhoudt? Of is het beter om daarmee te wachten tot een eventueel gesprek? De "echte" werkzaamheden licht ik in mijn brief al wel toe, natuurlijk.

Ik zit erover te denken om zelf een advertentie te plaatsen op het prikbord van villamedia.nl, maar ik twijfel ergens nog.
Ja, ik zou het wel met een paar woorden toelichten. En dan niet te gewichtig doen natuurlijk, maar gewoon in simpele taal opschrijven wat je taken & verantwoordelijkheden ongeveer waren.
Met zelf adverteren op Villamedia heb ik geen ervaring, wel heb ik tot nu toe al mijn baantjes via die site geregeld.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_39573443
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:26 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja, ik zou het wel met een paar woorden toelichten. En dan niet te gewichtig doen natuurlijk, maar gewoon in simpele taal opschrijven wat je taken & verantwoordelijkheden ongeveer waren.
Met zelf adverteren op Villamedia heb ik geen ervaring, wel heb ik tot nu toe al mijn baantjes via die site geregeld.
Ik vind het echt een geweldige site, echt top dat ze het iedere dag updaten. Alleen jammer dat zowat 90 procent van de banen in het westen van het land te vinden zijn.

Ik ben een beetje huiverig wat betreft het plaatsen van een advertentie omdat iemand die er ooit een oproep plaatste bedreigende reacties kreeg. Het zal een uitzondering zijn geweest, maar op dat soort dingen zit ik natuurlijk niet te wachten.
  donderdag 6 juli 2006 @ 15:31:25 #63
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39575156
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het moeten natuurlijk geen flodderblaadjes zijn. Je moet het wel durven laten zien aan een mogelijke werkgever. En als je wat 'beters' hebt voor op je cv, kun je het er weer afhalen.

Als je Nederlands hebt gestudeerd, is het dan niet iets om een paar uurtjes bijles te geven aan scholieren? Of via een volksuniversiteit een cursus in elkaar draaien. Zij zoeken vaak docenten en de eisen zijn niet hoog. Doe het zelf ook. Verdien je er nog iets aan ook. Zo laat je een werkgever zien dat je kennis die je zelf hebt ook over kunt dragen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_39663047
Ik heb mijn CV overigens op monsterboard gezet afgelopen week, maar ik ben van plan om het er nu weer af te halen. Ik krijg alleen maar spam van Amerikaanse bedrijven: of ik thuiswerk wil doen. De werkzaamheden worden niet eens omschreven, heel vreemd allemaal...
pi_39787519
Heb net een interne sollicitatie verstuurd. Voldoe niet helemaal aan de eisen, maar het lijkt me ook een leuke baan. Diegene wat er over ging vond ook dat ik gewoon moest schrijven.
Ben benieuwd.
pi_39788064
Watvoor functie Koningin?
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_39788840
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:24 schreef clauwheee het volgende:
Watvoor functie Koningin?
Dat gooi ik hier nog even niet neer, je weet maar nooit....
pi_39789196
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:48 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dat gooi ik hier nog even niet neer, je weet maar nooit....
Kapers op de kust enzo!

Er zijn hele fora waar mensen sollicitatiebrieven plaatsen enzo - dat zou ik niet doen. Een ander kan interesse hebben in dezelfde functie.
pi_39789506
Heb je gelijk in Koningin, sorry

Tja dat zou ik ook niet doen _Arual_!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_39789963
Uitnodiging binnen!
  donderdag 13 juli 2006 @ 15:59:54 #71
46794 Berkery
Fat bastard
pi_39791342
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:20 schreef _Arual_ het volgende:
Uitnodiging binnen!
Cool!

Leuke baan?
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_39792062
Goed zo!
*OUD heilige*
pi_39792576
Toch die (junior) redacteur. Hoor alleen net via via dat het bedrijfje een nogal dubieuze reputatie heeft.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:08:02 #74
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39941089
Maar als het werk is, heb je wel de ervaring die ze overal vragen. En solliciteren vanuit werk gaat altijd makkelijker.
*OUD heilige*
pi_39941624
Ik moet alleen dwars door de Nijmeegse vierdaagse heen! Route loopt voor het bedrijf langs... Zou dat een test zijn, en dat meen ik serieus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')