abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44223357
Nog iemand succes gehad de afgelopen maand?
pi_44224180
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:37 schreef Koningin het volgende:
Wel wat betreft freelancewerk. Ik heb inmiddels 3 vaste opdrachtgevers. Misschien moet ik het maar op die manier gaan doen!
  donderdag 7 december 2006 @ 15:04:40 #253
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44224299
Ik ben inmiddels door mn proeftijd heen en nog steeds lekker aan 't werk .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_44350559
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben inmiddels door mn proeftijd heen en nog steeds lekker aan 't werk .
Dat is goed om te horen.

Ik zit op een punt dat ik keuzes kan gaan maken. Misschien moet ik wel kiezen voor heel ander werk. Nu kan het.
Wel lastig hoor.
pi_44366498
Er is één ding waar ik de afgelopen weken wel ben achter gekomen: chauffeur worden kan niet.Ze willen namelijk alleen ervaren chauffeurs en dat maakt me best machteloos.

Ik wil zo graag de nacht weer en kilometers maken,maar ik zit nog steeds op een bakwagen in de distributie.Reactie van de planner toen hij hoorde dat ik met een trailer wil rijden:"Het is hier geen rijschool."

De transportwereld is echt ziek.
pi_44401528
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:37 schreef Koningin het volgende:
Ja .

28 oktober was mijn laatste werkdag en ben tot die tijd op zoek geweest, was best moeilijk omdat ik volgend schooljaar weer een opleiding ga volgen en veel bedrijven geen energie willen steken in iemand die na een half jaar weer weg gaat. Maar het is me gelukt, bij een bedrijf waar ik ooit een keer vakantiewerk heb gedaan. Ben deze week begonnen en het werk is best relaxed. Ik ga er sowieso op vooruit, want ik werk per week 2 uur minder, maar verdien per maand 270 bruto meer . En het werk zelf is ook nog eens beter te doen.
  maandag 18 december 2006 @ 01:57:05 #257
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_44527042
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:29 schreef RealZeus het volgende:
Er is één ding waar ik de afgelopen weken wel ben achter gekomen: chauffeur worden kan niet.Ze willen namelijk alleen ervaren chauffeurs en dat maakt me best machteloos.

Ik wil zo graag de nacht weer en kilometers maken,maar ik zit nog steeds op een bakwagen in de distributie.Reactie van de planner toen hij hoorde dat ik met een trailer wil rijden:"Het is hier geen rijschool."

De transportwereld is echt ziek.
moet je eens een hint geven dat je het dan wel eens ergens anders wilt gaan proberen

de mensen met "ervaring" raakt toch ook een keer op lijkt mij.

maar da's in vrijwel alle sectoren zo.. "ervaring ervaring ervaring"
pi_44527440
Ik ben vorige week begonnen bij mijn nieuwe werkgever en ga vanaf morgen starten in mijn functie (eerst trainingen etc.).
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_44530662
quote:
Op maandag 18 december 2006 03:10 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben vorige week begonnen bij mijn nieuwe werkgever en ga vanaf morgen starten in mijn functie (eerst trainingen etc.).
Wat voor functie was dat?
  maandag 18 december 2006 @ 21:12:08 #260
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_44551647
btw..
als je een sollicitatie email schrijft. en je krijgt geen antwoord (niet gelezen (verstuur een lees bevestiging mee)

zou het dan "Rude" zijn om ook nog een brief te sturen?
pi_44552048
quote:
Op maandag 18 december 2006 10:25 schreef Koningin het volgende:

[..]

Wat voor functie was dat?
'Accountmanager Binnendienst'.
pi_44552187
quote:
Op maandag 18 december 2006 01:57 schreef Devilnl het volgende:

[..]

moet je eens een hint geven dat je het dan wel eens ergens anders wilt gaan proberen

de mensen met "ervaring" raakt toch ook een keer op lijkt mij.

maar da's in vrijwel alle sectoren zo.. "ervaring ervaring ervaring"
dat boeit ze niks.Bovendien ben ik er nu gestopt.Nadat vorige week de volgende conversatie had plaats gevonden was bij mij de grens bereikt.

Planner:"Dus jij wilt met groter materiaal rijden."
RZ:"Ja natuurlijk."
Planner:"Het is hier geen rijschool."
RZ:

Ik ga proberen bij mijn oude baas terecht te komen.De transportwereld zit blijkbaar niet op mij te wachten.
pi_44552217
Zo, ik zit ook in de cirkel van solliciteren vanaf deze week. Vorige week al ingeschreven bij het CWI en verschilende uitzendbureau's, straks eens kijken wat voor functies ik allemaal niet kan beoefenen!
pi_44553373
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:30 schreef ParanoidEv het volgende:
Zo, ik zit ook in de cirkel van solliciteren vanaf deze week. Vorige week al ingeschreven bij het CWI en verschilende uitzendbureau's, straks eens kijken wat voor functies ik allemaal niet kan beoefenen! voor welke functies ik te weinig ervaring heb.
Is ook een grote kans op.
pi_44565160
Ik ben nu bezig met een sollicitatiebrief, een open sollicitatiebrief moet ik zeggen, naar een groooooooot bedrijf waar ik vroeger vaak vakantiewerk heb gedaan. Maar ik vind het wel pittig. Want ik kan moeilijk een brief opstellen die vooral gaat over mijn ervaring met tekstschrijven, om die dan vervolgens af te sluiten met de woorden 'maar ik sta ook open voor andere functies'. Dat staat zo wanhopig, alsof je bereid bent alles aan te nemen. Anderzijds, als ik me in mijn brief specifiek richt op dé ideale communicatiebaan, dan is de kans weer stukken kleiner dat ze me nodig hebben.

* _Arual_ denkt.
pi_44565437
Moeilijk, _Arual_

Ik heb gister een telefoontje van het uitzendbureau gehad n.a.v. een vacature die ik had gezien.
Ze gaat me voorstellen. Alleen door de feestdagen kan het wel eens 2 weken duren voordat ik weer wat van haar hoor.
pi_44582111
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:23 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben nu bezig met een sollicitatiebrief, een open sollicitatiebrief moet ik zeggen, naar een groooooooot bedrijf waar ik vroeger vaak vakantiewerk heb gedaan. Maar ik vind het wel pittig. Want ik kan moeilijk een brief opstellen die vooral gaat over mijn ervaring met tekstschrijven, om die dan vervolgens af te sluiten met de woorden 'maar ik sta ook open voor andere functies'. Dat staat zo wanhopig, alsof je bereid bent alles aan te nemen. Anderzijds, als ik me in mijn brief specifiek richt op dé ideale communicatiebaan, dan is de kans weer stukken kleiner dat ze me nodig hebben.

* _Arual_ denkt.
Toen ik op zoek ging naar 'werk' was het knap lastig om dat te vinden.

Onlangs zette ik mijn C.V. op Monsterboard met de titel 'Bewezen verkooptalent zoekt stevige uitdaging'. Binnen een week had ik een stuk of acht afspraken staan zonder zelf ook maar een bedrijf te bellen of te mailen. Ik kon letterlijk kiezen uit de leuke banen.

En zo indrukwekkend is mijn C.V. absoluut niet. Ik heb alleen maar een V.W.O.-diploma, en twee jaar (part time) werkervaring in voornamelijk callcenters, en een winkel. Kortom, je moet ergens beginnen. Maar gericht zoeken helpt enorm. Werkgevers hebben nu eenmaal veel keuze hebben, en ze kiezen je sneller uit als je gedreven overkomt, en werkelijk interesse hebt in specifiek werk. Je bent dan meer geneigd om je veel in te zetten, te willen leren en de kans is kleiner dat je zo weer weg bent.

Als je nu eenmaal veelzijdig bent/alles best vind, kun je ook best je C.V. een beetje tweaken afhankelijk van wie je aanschrijft, en voor wat voor functie.

Zeker als je een uitzendbureau binnenloopt, is het fijn als je gericht zoekt. Denk eens aan hoeveel functies zo'n groepje intercedenten heeft liggen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 23:41:58 #268
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_44586273
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:12 schreef Devilnl het volgende:
btw..
als je een sollicitatie email schrijft. en je krijgt geen antwoord (niet gelezen (verstuur een lees bevestiging mee)

zou het dan "Rude" zijn om ook nog een brief te sturen?
^^^^^ iemand die hier nog iets over kan zeggen?
  dinsdag 19 december 2006 @ 23:51:35 #269
46794 Berkery
Fat bastard
pi_44586506
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:41 schreef Devilnl het volgende:

[..]

^^^^^ iemand die hier nog iets over kan zeggen?
Dat je geen leesbevestiging krijgt wil niet zeggen dat de e-mail niet is aangekomen, dus niet te snel aan de bel gaan hangen.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_44591441
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:59 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Is ook een grote kans op.
Nou, ik ben van school gegaan zonder diploma en ik ga volgend schooljaar dat laatste jaar afmaken. Ik heb voor wat ik kan nu wel ervaring dmv stage. Maar het nadeel is dat ik weer met school begin dus beperkt tijd heb...
Schoonmaakwerk ben ik ook niet vies van hoor, ik ben ooit een jaartje gaan proberen te werken en heb genoeg zulk werk gedaan. Het nadeel is wel dat ik ondertussen last heb gekregen van m'n knieen en ze niet mag overbelasen. En dat gaat al best snel.. *zucht*
  woensdag 20 december 2006 @ 12:18:25 #271
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_44594570
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:51 schreef Berkery het volgende:

[..]

Dat je geen leesbevestiging krijgt wil niet zeggen dat de e-mail niet is aangekomen, dus niet te snel aan de bel gaan hangen.
dat snap ik.
maar er is nogal haast bij eigenlijk
het is een bedrijf waar niet heledagen iemand achter de PC zit.
en de vacature van hun is maar 14dagen geldig. dus vandaar
pi_44935880
Morgen een oriëntatiegesprek. Moet er alleen voor naar het hoofdkantoor van het bedrijf en dat is dik 2 uur met de trein. Maar goed, ik krijg reiskosten vergoed, dus dan heb ik het er wel voor over.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:44:41 #273
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_44974707
Ik heb gisteren om 14.50 uur mijn CV weer online gezet (monsterboard, vacaturebank), omdat ik het vertrouwen in mijn huidige werkgever kwijt ben, nadat ze me op achterbakse wijze 13 ADV dagen door de neus hebben geboord. (da's dus wel ff dik 5% salaris als je het omrekent :| ).

Anyway. Iets meer dan 24 uur later:
- ben 7 keer gebeld -> 3 afspraken voor gesprekken, 2 die nog vacatures opsturen
- ben 4 keer gemailed -> 1 afspraak voor gesprek, 3 die nog vacatures opsturen

They want me
Daarnaast heb ik morgen functioneringsgesprek bij mijn huidige werkgever, waarbij ik zal laten doorschemeren dat ik vertrek als ik die ADV dagen niet ruimschoots in salaris gecompenseerd krijg.

Hoezo moeilijk werk vinden?
Met 15 minuten werk (even CV updaten, en twee keer op "activeren" klikken) heb ik al 4 afspraken staan, waarvan er drie echt serieus interessant klonken.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:49:12 #274
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44974873
Ik heb dezelfde ervaring met Monsterboard inderdaad .

Veel succes Whuzz!!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_44975000
Mijn CV heeft een half jaar op Monsterboard gestaan, en er is in al die tijd slechts één keer naar gekeken. Ik heb ook één reactie gehad, waarschijnlijk dus van die ene persoon die mijn CV beken heeft. Die reactie was niet meer dan spam van een Amerikaans bedrijf. Ik moest mezelf ergens inkopen voor een heleboel geld, dan zouden we verder kunnen praten. Daaaahaaag.

Maar Whuzz, in welke richting ben jij werkzaam? De ene sector is duidelijk de andere niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')