abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39199727
We zijn aan het verbouwen en één van de grote projecten is inmiddels opgeleverd: de keuken.

Helaas zijn er nogal wat zaken die niet helemaal conform verwachting zijn opgeleverd en één daarvan is dat het gebrand granieten blad aan de zijkant gepolijst is afgewerkt.

Wij hadden verwacht dat dit ook gebrand zou worden, echter de keukenleverancier zegt dat dit niet kan.

Zijn er mensen die ook een gebrand granieten aanrechtblad hebben? Zo ja: is de randafwerking dan ook gepolijst of toch ook gebrand?
Ook zijn we wel geïnteresseerd in ervaringen met het gebrande graniet als werkblad.

Alvast bedankt voor reacgties.

Groet,

Anton en Rina
pi_39199831
Ik ken alleen gepolijst? Eigenlijk eerste geplakt en toen gepolijst want er is een waterkering tegenaan gezet. Hoe ziet 'gebrand' eruit?
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
  zondag 25 juni 2006 @ 12:38:32 #4
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_39203120
Mijn vader heeft ook een gebrand granieten blad. Die rand (materiaaldikte) is okk gewoon gebrandt. Hij heeft er dus geen aparte lijst als waterkering tegenaan zitten.

Waar komt je granieten blad vandaan? Niet de keukenleverancier, maar echt de leverancier van de steensoort? Misschien kun je op hun site kijken en informatie terug vinden over de mogelijkheden. Kan namelijk geen reden bedenken waarom ze de randafwerking ook niet zouden kunnen branden.
Positive thinking, my way of thinking!
pi_39205319
Allen bedankt voor de reacties.

Voor de volledigheid: Het blad is 3 cm dik en dus zonder aan de zijkant aangeplakte stroken.
Ik begrijp annemiek78 dat dat bij jou vader ook zo is, maar dan wel gebrand?

Ik kan me voorstelen dat het een flink extra bewerking is. De platen waar ze de bladen uit zagen worden al gebrand aangeleverd en de zaagsnedes moeten dus nabehandeld worden.

Trouwens Ron321: wij hebben ongeveer dezelfde keukenopstelling als jullie: een kastenwand met daarvoor een eiland. Bij ons slechts 2.40 breed, maar al met al is het een heel mooie opstelling.

Zijn er nog anderen die ervaringen hebben met gebrande bladen?
pi_39205789
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:54 schreef ahoetelm het volgende:
Trouwens Ron321: wij hebben ongeveer dezelfde keukenopstelling als jullie:
Dat topic is niet van mij maar ik vond het toen ik googlede op gebrand graniet aanrechtblad.
pi_39207036
quote:
Op zondag 25 juni 2006 09:41 schreef ahoetelm het volgende:
We zijn aan het verbouwen en één van de grote projecten is inmiddels opgeleverd: de keuken.

Helaas zijn er nogal wat zaken die niet helemaal conform verwachting zijn opgeleverd en één daarvan is dat het gebrand granieten blad aan de zijkant gepolijst is afgewerkt.

Wij hadden verwacht dat dit ook gebrand zou worden, echter de keukenleverancier zegt dat dit niet kan.
Keukenleveranciers zeggen zoveel. Bel een steenboer en dit kan het je precies vertellen wat en hoe.
quote:
Zijn er mensen die ook een gebrand granieten aanrechtblad hebben? Zo ja: is de randafwerking dan ook gepolijst of toch ook gebrand?
Ik heb zelf ook een gebrand granieten aanrechtblad, aan de voorkant is de rand ook gewoon gebrand. Deze rand is echter wel later aangelijmd. De zijkanten van het blad zijn niet zichtbaar en dus niet bewerkt.
quote:
Ook zijn we wel geïnteresseerd in ervaringen met het gebrande graniet als werkblad.
Ik ben er heel erg tevreden mee.

Fotootje:
pi_39212310
.
ja, bij jou komt het donkere blad ook mooi uit met een room (?) kleurige keuken.

Vraagje: hoe is dan de glazen achterwand bevestigt?
.
pi_39212963
quote:
Op zondag 25 juni 2006 17:31 schreef AnneX het volgende:
.
ja, bij jou komt het donkere blad ook mooi uit met een room (?) kleurige keuken.

Vraagje: hoe is dan de glazen achterwand bevestigt?
.
Achterwanden zijn gekit tegen de muur. Kit zit langs de randen.
pi_39213984
.
@ Arthur

OK

Ms heb je gezien dat die bij ons met afstandhouders bevestigd is.

In het topic Strippen & Bouwen het laatste deel over de keukeninstallatie heb ik nog een detailfoto
gedaan omdat er elders een vraag naar was.

Mogelijk dat jij het was...
.

[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 25-06-2006 22:07:03 ]
pi_39218436
de randen als nabewerking branden gaat niet. wat er wel gedaan word is als je een waterkering wilt word er een strook tegen aan gelijmd en zonder waterkering word de diktekant in het verstek gezet waardoor alleen een kleine ronding te zien is die gepolijst is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')