Nou, ja en neen. Het Astridplein is de volgende halte na de Ommeganckstraat.quote:Op maandag 26 juni 2006 19:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Wacht ff hoor, lees ik dit goed!?
[..]
Okay. Mensen zijn bang. Begrijp ik. Paniek etc.
[..]
Wtf!? Achterin wordt iemand afgetuigd, maar de bus rijdt doodleuk verder? Geen chauffeur die naar buiten/achter rent en om hulp roept?
[..]
Wat!? Dat had hij nog niet gedaan? Hij wou gewoon zijn haltes afrijden ofzo!?
[..]
En instructies hoe te handelen bij zaken van leven op dood hoop ik?
Begrijp me niet verkeerd, die 6 stukken tuig zijn het doodschoppen niet waard etc. etc., maar ben ik nou de enige die de handelswijze vd chauffeur vreemd vind op zijn minst?
Nee helemaal niet, het is een van de drukste delen van de stad, vlak aan het Centraal Station. Daar heeft het ook helemaal niet mee te maken denk ik. Hij zal waarschijnlijk wel via de boordradio om hulp hebben geroepen, maar voor er politie was, hadden die kerels misschien al aan de noodrem getrokken en waren ze weg, zoiets?quote:Op maandag 26 juni 2006 20:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Ah okay. Ik snap dat die vent niet ook nog eens voor GI-joe kan gaan spelen. Maar waarom zet hij die bus niet meteen aan de kant en roept hulp in? Is het tussen het Astridplein en Ommeganckstraat zo'n onveilig ghetto dan?
http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF26062006_038quote:Speurders volgen concrete sporen
ANTWERPEN - Het Antwerpse parket volgt een aantal concrete sporen naar de daders, die zaterdag op bus 23 een man in sloegen en schopten. Het slachtoffer, een treinchauffeur van 54, overleed op de bus. Getuigen zouden minstens een dader herkend hebben op fotomateriaal van de politie.
Het zou gaan om een jongeman van 17, die ook voor andere feiten gezocht wordt, aldus de VRT. De politie deed gisteren een huiszoeking, maar de verdachte kon ontkomen.
Getuigen zouden ook twee andere daders aangewezen hebben, maar die zouden minder formeel geïdentificeerd zijn. De verdachten werden herkend op het fotomateriaal van de sectie jeugdcriminaliteit.
De politie kreeg maandagmiddag nieuwe bruikbare tips binnen van getuigen. Ook het paar dat achterin de bus zat en als belangrijke getuige werd beschouwd, kwam zich melden bij de politie.
het probleem is dat vechten niet in onze genen zitten maar angst daarentegen wel.quote:Op maandag 26 juni 2006 17:23 schreef Yildiz het volgende:
Dertig!? Allemachtig. Ik had wel wat mede-passagiers verwacht, maar kom op, dertig!
En allemaal geconcentreerd de andere kant op kijken, en het liefst ervan weglopen... Onvoorstelbaar.
Totaal geen verantwoordelijkheid meer willen dragen, en het liefst bij iemand anders willen leggen...
Vechten zit ook in onze genen hoor.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:10 schreef misteriks het volgende:
[..]
het probleem is dat vechten niet in onze genen zitten maar angst daarentegen wel.
is het niet normaal dat er in eerste instantie over vluchten gedacht wordt als je met een agressor te maken hebt?quote:Op maandag 26 juni 2006 20:23 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Vechten zit ook in onze genen hoor.![]()
Er is zelfs zoiets (met name bij honden onderzocht, maar geldt volgens mij evengoed voor mensen), en dat noemen ze de "fight-or-flight"-reflex: vlucht je, of word je agressief en ga je vechten?
Maar je hebt wel gelijk dat dit soort troepjes vechtjassen echt niet meer "vechten om het vechten", maar al bijna "vechten om te doden".
Als ze al niet tegen je hoofd blijven trappen, dan halen ze wel een mes of iets dergelijks boven.
Tuurlijk is dat wel normaal. Maar de reflex om te vechten kan ook "natuurlijk" zijn, toch?quote:Op maandag 26 juni 2006 20:39 schreef misteriks het volgende:
[..]
is het niet normaal dat er in eerste instantie over vluchten gedacht wordt als je met een agressor te maken hebt?
ik kan me deze "reflex" in dit voorval helemaal niet voorstellen.... of wil dat zeggen dat deze jongeren totaal niet aan te spreken zijn en zich altijd geagresseerd voelen door hun omgeving?..
tja , hondsdol is dan inderdaad niet ver af![]()
Daarom is 't ook heel simpel: als je ingrijpt, wees dan bereid om je tegenstander de WIA in te schoppen of te doden. Denk niet dat je d'r met alleen een duw of een klap tegen een van die gozers vanaf kunt komen. Het hoeft misschien niet zover te komen, maar je moet er wel toe bereid zijn.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:10 schreef misteriks het volgende:
heb ooit een groepje "van dit type vechtjassen" een koppeltje zien lastigvallen, en toen die kerel voor z'n vriendin opkwam was het in 1 2 3 dikke baggare. Had in eerste instantie samen met vriend ook de reflex om tussen te komen ; maar als je in no time allerlei knuppels, ninja-stuff en angstaanjagende extatische blikken in je richting ziet ben je al even snel weg....
quote:Op maandag 26 juni 2006 21:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zijn ondertussen 3 van de 6 jongeren opgepakt, zegt men nu op het nieuws.
idd van je familie moet de rest van de wereld het hebben inmiddels. vrind! of denk jij anders over dit soort zaken?quote:Op maandag 26 juni 2006 22:06 schreef Meki het volgende:
van hen had overigens al wat Gevalletjes Geweldsdelict in op z'n pliesie-cv staan. Saillant detail aldus de verslaggever van TerZake; de boys zijn erbij gelapt door de Marokkaanse gemeenschap in Antwerpen. Van je familie moet je het hebben. Evenals de Nederlandse pliesie doen de Vlaamse zwaantjes er in alle talen het zwijgen toe, en wil men het bericht bevestigen noch ontkennen.
ik denk niks anders over deze zakenquote:Op maandag 26 juni 2006 22:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
idd van je familie moet de rest van de wereld het hebben inmiddels. vrind! of denk jij anders over dit soort zaken?
kan je nog wel eens een bron geven?quote:Op maandag 26 juni 2006 22:11 schreef Meki het volgende:
[..]
ik denk niks anders over deze zaken
ik breng het alleen hier op fok
Geenstijlquote:Op maandag 26 juni 2006 22:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan je nog wel eens een bron geven?
misschien kan je dat in dit sub-forum voortaan melden als je iets post?quote:
soms zou je weer naar de middeleeuwen terugwillen ja...quote:Op maandag 26 juni 2006 21:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
en gewoon volwassen berechten dit groepje. blank, bruin, geel, rood of zwart, begin wel een beetje genoeg te krijgen van die lastpakken.
Wat bedoel je hier nu eigenlijk mee?quote:Op maandag 26 juni 2006 22:06 schreef Meki het volgende:
van hen had overigens al wat Gevalletjes Geweldsdelict in op z'n pliesie-cv staan. Saillant detail aldus de verslaggever van TerZake; de boys zijn erbij gelapt door de Marokkaanse gemeenschap in Antwerpen. Van je familie moet je het hebben. Evenals de Nederlandse pliesie doen de Vlaamse zwaantjes er in alle talen het zwijgen toe, en wil men het bericht bevestigen noch ontkennen.
http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF26062006_038quote:Vijf verdachten opgepakt
ANTWERPEN - Vijf van de zes verdachten van de brutale aanval op de treinbestuurder Guido Demoor werden maandagavond in Antwerpen-Noord opgepakt. Eén vermoedelijke dader – een minderjarige – is nog voortvluchtig.
Agenten van de Speciale Interventie Eenheid (SIE) van de federale politie vielen rond acht uur binnen in huizen en appartementen in de Veldstraat, de Pothoekstraat en de Nikkelstraat. De woningen waar de huiszoekingen plaatsvonden, zijn amper een paar honderd meter verwijderd van de bushalte aan de Pothoekstraat waar de zes jongeren zaterdag op de bus stapten. De gearresteerden zouden tussen de 16 en 23 jaar oud zijn. Alle vijf zijn – net als de voortvluchtige – van Marokkaanse origine.
Drie van de vijf gearresteerden – een meerderjarige en twee minderjarigen – werden ter beschikking gesteld van het parket. Wat er met de twee andere opgepakten zou gebeuren, is nog niet duidelijk. Zij zouden alleen toegekeken hebben terwijl hun vier kompanen Demoor in elkaar sloegen.
De huiszoekingen en arrestaties volgden op de snelle identificatie van de zes jongeren. Ze werden herkend dankzij het fotomateriaal bij de sectie jeugdcriminaliteit en informatie van buspassagiers. Dertig agenten van de federale politie werkten voltijds aan het onderzoek. Zij deden een grootscheeps buurtonderzoek waarbij camerabeelden opgevraagd werden bij handelszaken die langs het parcours van Lijn 23 liggen. Ook het paar dat achteraan op de bus zat en getuige was van de vechtpartij, meldde zich bij de politie en werd ondervraagd.
Premier Guy Verhofstadt loofde gisteravond het efficiënte optreden van de politiediensten. Hij sprak de hoop uit dat de opgepakte jongeren snel een voorbeeldige straf krijgen. Hij voegde eraan dat hij het gedrag van de jongeren bijzonder jammer vindt omdat ze een hele gemeenschap in diskrediet hebben gebracht.
Guido Demoor wordt vrijdag begraven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |