abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39196588
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:39 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

en ik maar denken ..het gaat goed mis in Polen
jah man............
fuckkkkkkkk denk ff zeiken over dit kabinet hebben ze er overal last van?
Snap jij dat nouw?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_39196756
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:53 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Als in Gouda een Marokkaan een bejaarde aanvalt, stem jij LPF?
Irrelevant. Links vindt België te 'rechts' worden, maar door dit soort berichten worden ze weer een beetje de mond gesnoerd. Het is namelijk niet de eerste keer.

Persoonlijk zal het me een rotzorg zijn, maar het is wel leuk om te volgen. .

En ik kom niet even naar Nederland om LPF te stemmen. .
pi_39196799
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:53 schreef Meki het volgende:
VD staat zelf voor veiligheiden als andere partijen veiligheid niet serieus neemt dan zal VD winnen
Dankje. .
pi_39196945
quote:
Op zondag 25 juni 2006 01:18 schreef VD het volgende:

[..]

Irrelevant. Links vindt België te 'rechts' worden, maar door dit soort berichten worden ze weer een beetje de mond gesnoerd. Het is namelijk niet de eerste keer.

Persoonlijk zal het me een rotzorg zijn, maar het is wel leuk om te volgen. .

En ik kom niet even naar Nederland om LPF te stemmen. .
hoeft niet,wij komen wel naar Belgie
  zondag 25 juni 2006 @ 16:37:10 #105
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39210366
Een ding moet je wel zeggen: sinds de "mp3-moord" in Brussel en de moorden van Hans van Themsche in Antwerpen is elk geval van zinloos geweld in Vlaanderen nu wel voorpaginanieuws en een nationale kwestie geworden.

Vroeger gebeurden dit soort dingen natuurlijk ook, maar vroeger kwamen dingen zoals bv. de moord op Patrick Mombaerts door een groep allochtone jongeren in Schaarbeek amper in de media.
---verdwijnt---
  zondag 25 juni 2006 @ 16:39:24 #106
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39210438
Update trouwens:
quote:
Politie zoekt getuigen

BRUSSEL - De politie heeft zondagmiddag getuigen van het incident op de Antwerpse bus van zaterdag opgeroepen zich te melden. Er is een persoonsbeschrijving verspreid van drie van de daders, die verdacht worden van doodslag van een 54-jarige man.

In de oproep stelt de politie dat de man overleden is aan de gevolgen van de mishandeling. Gisterenmiddag was nog niet duidelijk in welke mate er sprake was van een oorzakelijk verband.

Getuigen die zich al gemeld hebben spreken van daders met een allochtoon uiterlijk. ,,Het zestal agressors heeft de noodrem van de lijnbus ingeschakeld om vervolgens te voet te vluchten vermoedelijk via de Carnotstraat in de richting van de Kerkstraat'', weet de politie over de vlucht van de daders.

Van drie van de verdachten is een accurate beschrijving beschikbaar. De eerste is een jongen van 15 à 16 jaar. hij droeg een oranje t-shirt en hemd, is 1,60 meter lang en heeft grote uitpuilende ogen en grote voortanden. Hij zou haar in piekjes dragen.

De tweede persoon wordt 17 of 18 jaar oud geschat. Hij zou ongeveer 1,è( meter grot zijn, heeft een grote neus en acné. Zijn haar is achteruit gekamd. Hij droeg een blauwe jeans en een zwart T-shirt met op de rugzijde ,,Puta Madre'' en op de voorzijde het cijfer ,,69''. De teksten waren met zilver afgeborduurd.

De derde persoon droeg een oranje t-shirt en witte beige broek. Hij had een zwarte bril op en is naar schatting 1,75 à 1,80 meter lang.

Van de drie anderen is minder bekend. Een van hen droeg een blauwe t-shirt en een witte of beige pet. Een andere droeg een rode t-shirt met witte tekening. De zesde had een gele t-shirt aan en droeg een bril.

De politie roept getuigen op zich te melden bij een politiepost naar keuze. Er zou op de bus een koppel hebben gezeten dat de feiten van dichtbij zag gebeuren.
http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF25062006_027
---verdwijnt---
  zondag 25 juni 2006 @ 16:44:45 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39210594
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:39 schreef Clourhide het volgende:
Update trouwens:
[..]

http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF25062006_027
zit je dan in die bus met 6 agressors en je vriendin naast je. wat the fuck moet je met die hyena's tegenwoordig?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 25 juni 2006 @ 16:51:55 #108
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39210861
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zit je dan in die bus met 6 agressors en je vriendin naast je. wat the fuck moet je met die hyena's tegenwoordig?
Ik vind het trouwens best een griezelige gebeurtenis. Ik pak die bus regelmatig (passeert voor mijn deur), en ik ben dus van het type dat inderdaad wél geneigd is om in te grijpen in deze situaties, ik ken mezelf. Tot nu toe ben ik daar nog niet door in de problemen gekomen.

Maar ik weet bv. dat het standaardpraktijk is op bussen van de Lijn dat chauffeurs niet ingrijpen (owv eigen veiligheid). Ooit riep er eentje naar mij: "Laat ze elkaar maar afmaken!", toen er op de achterbank een paar met elkaar aan het vechten waren...

Ik heb ooit eens samen met een andere passagier een kerel (in dit geval "gewoon" een blanke Vlaming trouwens) de bus uit moeten werken die helemaal onder de coke zat, en die dreigde die medepassagier zijn gezicht te bewerken met een sleutel. Denk je dat er in die overvolle bus ook maar één iemand zelfs maar achterom keek? Zelfs de vrouw op het bankje vlak voor mij heeft niet éénmaal haar gezicht omgedraaid, noch is de chauffeur gestopt, etc. etc.

Te gek voor woorden eigenlijk.
---verdwijnt---
pi_39213756
Blij dat ik vrijwel nooit gebruik maak van het openbaar vervoer
  maandag 26 juni 2006 @ 15:03:33 #110
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39250852
Nog even wat updates over deze zaak, die in Vlaanderen nog steeds de headlines haalt:

Nachtelijke zoekactie zonder resultaat
quote:
Zoals het parket zaterdag al beloofde, werden zaterdagnacht de grote middelen ingezet om de daders van de dodelijke vechtpartij zaterdag op lijnbus 23 te vinden. Voorlopig blijft dat zonder resultaat. Dat zegt Guido Vermeiren van het parket in Antwerpen.

De 54-jarige treinbestuurder overleed zaterdag op een bus die van Luchtbal naar Het Zuid reed. De man was op weg naar zijn werk want hij moest zijn dienst als treinbestuurder van de Thalys beginnen. Op de bus maakte een zestal jongeren amok. Hij kwam tussen en moest enkele zware klappen incasseren. De man stierf even later. De jongeren vluchtten weg.

"We hebben heel de nacht doorgewerkt", zegt Guido Vermeiren van het parket in Antwerpen. "Voorlopig zijn er nog geen arrestaties. We hopen dat we vandaag snel zekerheid hebben". Een aantal mensen is wel ondervraagd maar voorlopig zonder resultaat.

De zes daders zijn jongeren tussen 18 en 21 jaar oud. Er is sprake dat het zou gaan om allochtone jongeren, maar het parket kan dat niet bevestigen tot zolang de daders ook effectief zijn opgepakt.
En:

Politie jaagt op verdachten
quote:
Federale recherche en lokale politie zetten zoveel mogelijk middelen in om zes verdachten te klissen. Die zouden zaterdagnamiddag de 54-jarige Guido Demoor hebben doodgeslagen en -gestampt in bus 23. De politie tracht robotfoto's samen te stellen en doet een oproep tot getuigen.

De politie garandeert anonimiteit en dat is nodig. Want de getuigen die wij spraken, willen niet op de foto, noch met naam in de krant. Ze zijn bang voor eventuele represailles, bang van wat ze hebben gezien. Volgens hen stapten de zes allochtone amokmakers op in de Pothoekstraat. Ze sprongen langs het midden in de bus, toen een passagier afstapte. De zwartrijders vertoonden een hevig haantjesgedrag en zochten luidruchtig boel met zowat iedereen in de bus. Ze schoven de ramen steeds maar open en dicht. Een dame vertelt dat ze het slachtoffer, dat achteraan in de bus zat, hoorde opmerken: "Kan dat niet wat stiller?" Voor de zes was dat het sein om de man aan te vallen. De bus reed op dat moment in de Kerkstraat.

Een aantal meisjes liep gillend naar voor in de bus en smeekte chauffeur Marc Standaert te stoppen. "Chauffeur, ze zijn aan het vechten, we willen eruit." De chauffeur stopte bij de tramhaltes ter hoogte van de Ommeganckstraat. Zodra de voordeur openging, wurmde een dertigtal passagiers zich naar buiten. De bus vertrok weer, maar kwam slechts enkele meters ver. Achteraan hadden de zes verdachten de noodrem getrokken. Alle deuren sloegen open en de bus kon geen meter verder.

De zes verdachten vluchtten in de richting Kerkstraat, van waar ze gekomen waren. De chauffeur zette zijn bus stil op het Koningin Astridplein en verwittigde De Lijn, de politie en de hulpdiensten. Amper vier mensen, die absoluut wilden getuigen van wat ze hadden meegemaakt, waren op de overvolle bus blijven zitten.

De federale recherche werd op de zaak gezet en kreeg snel hulp aangeboden van de lokale politie. Vooral de kennis van de cel Jongerencriminaliteit is daarbij van grote waarde. Maar dat is niet het enige middel dat wordt ingezet om de verdachten te vatten. De politiediensten hebben de beelden van alle privécamera's op het vluchttraject van de zes opgevraagd. Op basis van de getuigenissen werden de eerste elementen voor een robottekening verzameld. Intussen is het wachten op de resultaten van de autopsie op slachtoffer Guido Demoor. Het is met name van belang te weten of de machinist stierf door de slagen of na een hartaanval. Busbestuurder Marc Standaert krijgt via autobussen De Polder psychologische begeleiding.
Misschien dus binnenkort wederom camerabeelden op het nieuws van de verdachten?
Laten we maar hopen dat ze geklist worden.

Overigens: van de "Kerkstraat" tot de "Ommeganckstraat", dat is nog een behoorlijk stukje, daar doe je met de bus toch wel een 2 à 3-tal minuten over (als je geluk hebt met de stoplichten). Als ze zolang ongestraft op die man hebben mogen inbeuken, dan kan ik me wel voorstellen dat hij er aan bezweken is.
---verdwijnt---
  maandag 26 juni 2006 @ 17:16:22 #111
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39256028
Wel heel erg.. volle bus met mensen en niemand doet wat. Ik vraag me af hoe ik zou reageren. Gelukkig heb ik het nooit meegemaakt en zal ik het waarschijnlijk ook niet meer meemaken. Hier waar ik woon helpen de mensen elkaar wel en wordt dat zelfs aangemoedigd. Ook wil je hier liever niet in de cel komen.
mai pen rai
  maandag 26 juni 2006 @ 17:23:44 #112
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39256243
Dertig!? Allemachtig. Ik had wel wat mede-passagiers verwacht, maar kom op, dertig!

En allemaal geconcentreerd de andere kant op kijken, en het liefst ervan weglopen... Onvoorstelbaar.
Totaal geen verantwoordelijkheid meer willen dragen, en het liefst bij iemand anders willen leggen...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 26 juni 2006 @ 17:34:05 #113
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39256549
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:23 schreef Yildiz het volgende:
Dertig!? Allemachtig. Ik had wel wat mede-passagiers verwacht, maar kom op, dertig!

En allemaal geconcentreerd de andere kant op kijken, en het liefst ervan weglopen... Onvoorstelbaar.
Totaal geen verantwoordelijkheid meer willen dragen, en het liefst bij iemand anders willen leggen...
Het is idd walgelijk, weet uit eigen ervaring dat mensen gewoon de andere kant opkijken wanneer een groep jongeren iemand aanvalt.

Ergens is het te begrijpen, vele willen niet sterven door het toedoen van bijvoorbeeld enkele (in dit geval naar alle waarschijnelijkheid) marokkanen, zij redeneren 'als ik me er mee bemoei ben ik ook de lul'.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  maandag 26 juni 2006 @ 17:35:52 #114
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39256593
Maakt ook weer duidelijk dat bepaalde groepen jongeren de straten werkelijk domineren.
Angst voor represailles, getuigen die zich daarom niet durven te melden etc., het probleem zal alleen nog maar groter worden wanneer deze jongens wat ouder zijn.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_39257576
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:01 schreef achlicia het volgende:

[..]

En zo werkt het bij bijna iedereen. Ik zou willen dat ik het lef had, maar ik ken mezelf ondertussen. Ik weet hoe ik reageer in doodsangst. Het antwoord daarop is namelijk: niet. En dat geldt voor heel veel mensen. Ze willen het alleen niet weten. En misschien is dat maar beter ook.
Hoe weet jij hoe je reageert in doodsangst,zag je een spin of een muis?Als je echt de dood in de ogen ziet,reageren de meeste mensen echt wel,adrenaline is een harddrug.
Verder lekker boeiend,een of andere vent die overlijd door een hartaanval,dat gebeurt 100x per dag,jullie weten niet hoe de media werkt?
Dit wordt waarschijnlijk weer zo'n verhaal van een opgefokte VB aanhanger die zich zo druk maakte over niks dat ie een hartaanval kreeg.
Zelfs al heeft ie klappen gevangen,daar krijg je geen hartstilstand van.
Het leven is kut en dan ga je dood,dat geldt voor iedereen.jong of oud.rijk of arm,marokkaan of belg.
We komen allemaal aan de beurt.
  maandag 26 juni 2006 @ 18:13:16 #116
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39257648
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:11 schreef klootje het volgende:

't is alleen een beetje vervelend als je daarbij geholpen wordt.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 26 juni 2006 @ 18:17:32 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39257751
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:11 schreef klootje het volgende:

[..]

Hoe weet jij hoe je reageert in doodsangst,zag je een spin of een muis?Als je echt de dood in de ogen ziet,reageren de meeste mensen echt wel,adrenaline is een harddrug.
Verder lekker boeiend,een of andere vent die overlijd door een hartaanval,dat gebeurt 100x per dag,jullie weten niet hoe de media werkt?
Dit wordt waarschijnlijk weer zo'n verhaal van een opgefokte VB aanhanger die zich zo druk maakte over niks dat ie een hartaanval kreeg.
Zelfs al heeft ie klappen gevangen,daar krijg je geen hartstilstand van.Het leven is kut en dan ga je dood,dat geldt voor iedereen.jong of oud.rijk of arm,marokkaan of belg.
ooggetuige, journalist en arts in één. ik ben trots op je
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 26 juni 2006 @ 18:51:46 #118
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39258850
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

En dan heeft-ie ook nog tijd om op fok! te posten.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 26 juni 2006 @ 18:52:26 #119
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_39258909
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maandag 26 juni 2006 @ 19:03:28 #120
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_39259568
racisme?
  maandag 26 juni 2006 @ 19:04:04 #121
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_39259607
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:03 schreef dancemacabre het volgende:
racisme?
TVG machinisten zijn ook een minder ras.
  maandag 26 juni 2006 @ 19:20:51 #122
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_39260460
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:04 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

TVG machinisten zijn ook een minder ras.
niet bange blanke man.
  maandag 26 juni 2006 @ 19:21:19 #123
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_39260489
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:23 schreef Yildiz het volgende:

iek jouw kennen, jij getuigen iek jouw moeder dood maken.

allah hakbar.

zelf al wel eens een woedende allochtoon van noord-afrikaanse afkomst tegenover je gehad?
ik ben lief :)
  maandag 26 juni 2006 @ 19:31:26 #124
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_39260943
quote:
Op maandag 26 juni 2006 19:21 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

iek jouw kennen, jij getuigen iek jouw moeder dood maken.

allah hakbar.

zelf al wel eens een woedende allochtoon van noord-afrikaanse afkomst tegenover je gehad?
ja, een tiental stonden buiten de kroeg te wachten, waaronder minstens één begenadigd kickboxer, liep niet goed af, gelukkig bleef het tuig van de vrouwen af.
Leuk verjaardagsfeestje met drie koppels.
pi_39260977
Wacht ff hoor, lees ik dit goed!?
quote:
Federale recherche en lokale politie zetten zoveel mogelijk middelen in om zes verdachten te klissen. Die zouden zaterdagnamiddag de 54-jarige Guido Demoor hebben doodgeslagen en -gestampt in bus 23. De politie tracht robotfoto's samen te stellen en doet een oproep tot getuigen.De politie garandeert anonimiteit en dat is nodig. Want de getuigen die wij spraken, willen niet op de foto, noch met naam in de krant. Ze zijn bang voor eventuele represailles, bang van wat ze hebben gezien. Volgens hen stapten de zes allochtone amokmakers op in de Pothoekstraat. Ze sprongen langs het midden in de bus, toen een passagier afstapte. De zwartrijders vertoonden een hevig haantjesgedrag en zochten luidruchtig boel met zowat iedereen in de bus. Ze schoven de ramen steeds maar open en dicht. Een dame vertelt dat ze het slachtoffer, dat achteraan in de bus zat, hoorde opmerken: "Kan dat niet wat stiller?" Voor de zes was dat het sein om de man aan te vallen. De bus reed op dat moment in de Kerkstraat.Een aantal meisjes liep gillend naar voor in de bus en smeekte chauffeur Marc Standaert te stoppen. "Chauffeur, ze zijn aan het vechten, we willen eruit." De chauffeur stopte bij de tramhaltes ter hoogte van de Ommeganckstraat. Zodra de voordeur openging, wurmde een dertigtal passagiers zich naar buiten.
Okay. Mensen zijn bang. Begrijp ik. Paniek etc.
quote:
De bus vertrok weer,
Wtf!? Achterin wordt iemand afgetuigd, maar de bus rijdt doodleuk verder? Geen chauffeur die naar buiten/achter rent en om hulp roept?
quote:
maar kwam slechts enkele meters ver. Achteraan hadden de zes verdachten de noodrem getrokken. Alle deuren sloegen open en de bus kon geen meter verder. De zes verdachten vluchtten in de richting Kerkstraat, van waar ze gekomen waren. De chauffeur zette zijn bus stil op het Koningin Astridplein en verwittigde De Lijn, de politie en de hulpdiensten.
Wat!? Dat had hij nog niet gedaan? Hij wou gewoon zijn haltes afrijden ofzo!?
quote:
Amper vier mensen, die absoluut wilden getuigen van wat ze hadden meegemaakt, waren op de overvolle bus blijven zitten. De federale recherche werd op de zaak gezet en kreeg snel hulp aangeboden van de lokale politie. Vooral de kennis van de cel Jongerencriminaliteit is daarbij van grote waarde. Maar dat is niet het enige middel dat wordt ingezet om de verdachten te vatten. De politiediensten hebben de beelden van alle privécamera's op het vluchttraject van de zes opgevraagd. Op basis van de getuigenissen werden de eerste elementen voor een robottekening verzameld. Intussen is het wachten op de resultaten van de autopsie op slachtoffer Guido Demoor. Het is met name van belang te weten of de machinist stierf door de slagen of na een hartaanval. Busbestuurder Marc Standaert krijgt via autobussen De Polder psychologische begeleiding.
En instructies hoe te handelen bij zaken van leven op dood hoop ik?

Begrijp me niet verkeerd, die 6 stukken tuig zijn het doodschoppen niet waard etc. etc., maar ben ik nou de enige die de handelswijze vd chauffeur vreemd vind op zijn minst?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')