Wat ik gedaan heb bij een oude site is thumbs maken terwijl je de foto's upload en dan opslaan als t_filename.jpg. Is dat een optie?quote:Op maandag 10 juli 2006 19:06 schreef wonderer het volgende:
Ik heb een tijdje terug een fotoalbum gemaakt zonder database. Ik maak met photoshop een auto gallery en upload de images en thumbs dan in de mapjes.
Nu word ik dat een beetje zat en ik vroeg me af of ik die thumbs niet on the fly kon maken. Niet terwijl je ze upload, maar op het moment dat ze getoond worden op het scherm.
Is dat handig? Kost dat niet te veel cpu/geheugen? Duurt het niet te lang? Er worden maximaal 30 thumbs getoond en het bronbestand is hooguit 640x480 (100kb).
Leukquote:Op maandag 10 juli 2006 20:20 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
http://test.guitarist.nl/width/share_icon.php
String = Tekst
Color = Tekstkleur
Location = Tekstpositie (up of bottom)
Image = Locatie van het plaatjeom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op maandag 10 juli 2006 20:20 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
http://test.guitarist.nl/width/share_icon.php
String = Tekst
Color = Tekstkleur
Location = Tekstpositie (up of bottom)
Image = Locatie van het plaatjeom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:29 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Leukom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Share die code eens als je wilt?
is het opensource?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:40 schreef SuperRembo het volgende:
Leuk dat je nu standaard met GD ook animated gifjes kan maken.
Daar heb ik ooit nog zelf een php class voor gemaakt. Die knipt stukjes uit een niet-animated gifje en plakt ze daarna met nieuwe gif control-blocks aan elkaar tot een nieuwe animated gif.
[afbeelding]
ik vind jouw script leuker eigenlijkquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:38 schreef SuperRembo het volgende:
Nog niet. Maar als het direct met GD kan, dan kan je beter niet mijn script gebruiken. Het is ongetwijfeld langzamer en 't heeft flink wat beperkingen.
Is ook een optie (hoewel dan bij de eerste keer viewen, want ik upload via ftp). Maar het zou zo leuk ruimte schelen op de server.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 06:42 schreef Libris het volgende:
[..]
Wat ik gedaan heb bij een oude site is thumbs maken terwijl je de foto's upload en dan opslaan als t_filename.jpg. Is dat een optie?
Doe maar niet, dan schaam ik me voor mijn baggercodequote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:29 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Leukom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Share die code eens als je wilt?
1 2 3 | genoeg tijd gehad, de code te kopiëren :) nu kun je mij mailen als je wilt :") |
Oh? Jammer dat niemand even de moeite neemt om mij op weg te helpenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:11 schreef Siegfried het volgende:
Joh, het is niet voor niets een topic voor dummiesom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $res = mysql_query($sql) or die("Kan de gegevens niet uit de Database halen"); if (mysql_num_rows($res) >= 1) { while ($row = mysql_fetch_array($res)) { // Hier roep je elke record aan } } else { echo "Er zijn nog geen records"; } |
Staat onder een copyright, met een linkje, daar kun je um downloadenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:49 schreef qu63 het volgende:
include("image_anigif.php");
post die ook ff dan guitaristom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Thanksquote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:55 schreef Siegfried het volgende:
* Siegfried helpt Oldbie op wegom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Je moet met een while-loop werken Oldbieom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
[ code verwijderd ]
ja hoe werkt dat precies? is het gewoon een hidden field ofzoiets die je een random waarde geeft, alsmede een selectie afbeeldingen met dezelfde tekens maar dan wat onduidelijker?quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe heet zo'n 'ik tik een cijfer uit een plaatje over om te bewijzen dat ik geen bot ben' ding ook alweer?
-edit- captchaom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop