str_replace?quote:Op maandag 3 juli 2006 13:39 schreef Desdinova het volgende:
er is toch een simpelere variant van preg_replace? waarmee ik bijv. een matchend stukje in een variabele kan vervangen?
quote:Deze functie vervangt alle voorkomens van needle in haystack met de gegeven str. Als je geen al te toffe vervangingsregels nodig hebt, wordt aangeraden om altijd deze functie te gebruiken in plaats van ereg_replace() or preg_replace().
1 2 3 4 5 | INSERT INTO tabel VALUES ... ; INSERT INTO tabel VALUES ... ; INSERT INTO tabel VALUES ... ; ... |
quote:INSERT statements that use VALUES syntax can insert multiple rows. To do this, include multiple lists of column values, each enclosed within parentheses and separated by commas. Example:
INSERT INTO tbl_name (a,b,c) VALUES(1,2,3),(4,5,6),(7,8,9);
Ik had 'm ook al gevonden. Thanks.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:33 schreef SuperRembo het volgende:
Meerdere rows inserten in 1 statement kan met MySQL:
[..]
quote:Uw configuratie bestand bevat instellingen (root zonder wachtwoord) die betrekking hebben tot de standaard MySQL account. Uw MySQL server draait met deze standaard waardes, en is open voor ongewilde toegang, het wordt dus aangeraden dit op te lossen.
volgens mij maakt die eerste niet zo veel uit, alles gebeurt toch lokaal (het is alleen om te experimenteren en te leren zeg maar) maar wat moet ik doen met de tweede?quote:De mbstring PHP extensie werd niet gevonden en u lijkt een multibyte charset te gebruiken. Zonder de mbstring extensie kan phpMyAdmin strings niet correct splitsen wat tot onverwachte resultaten kan leiden.
robots.txtquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:55 schreef Desdinova het volgende:
weet iemand n beetje n tutorial die wat uitlegt over hoe je de beste (betere) resultaten boekt bij searchengines? wat voor dingen je kan doen om beter gevonden te worden?
ik ben me ervan bewust dat er geen wondermiddelen zijnmaar daar vraag ik ook niet om. ik heb wel s iets gehoord over robots.txt (wat me verder niks zegt) en noindex, follow, en weet ik veel wat
iemand die me een duw de goeie richting in kan geven?
en als je PHP op een Mac heb, is het dan veel anders?quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:31 schreef HuHu het volgende:
Voor die tweede melding zul je de mbstring extentie moeten toevoegen aan je PHP installatie.
Die staat in de map \php\extentions. Onder Windows dan hè, en het bestand heet php_mbstring.dll.
Dat bestandje moet je dan volgens mij in de root map van je PHP installatie gooien, dus in \php\.
En de regel:
;extension=php_mbstring.dll
uit commentaar halen in je php.ini.
Content, websites die naar jouw website linken en <h1> op iedere pagina. Dat is wat je nodig hebt om gevonden te worden. robot.txt heeft daar geen enkele invloed op. Maar over welke website hebben we het eigenlijk?quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:55 schreef Desdinova het volgende:
weet iemand n beetje n tutorial die wat uitlegt over hoe je de beste (betere) resultaten boekt bij searchengines? wat voor dingen je kan doen om beter gevonden te worden?
Download gewoon MAMPquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:36 schreef super-muffin het volgende:
[..]
en als je PHP op een Mac heb, is het dan veel anders?
Gewoon een session_id en een session_hash (md5(rondom)) in een cookie stoppen. En dan iedere keer kijken of het ook zo in de database staat. Controleren op ip is ook wel zo veilig.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:51 schreef ExCibular het volgende:
Ik ben bezig met een simpel login scriptje dat werkt mbv sessies. Ik heb een werkend script ik zit alleen een beetje met de beveiliging.
Wat voor soort informatie kan je het best gebruiken om de integriteit van de sessie te bepalen. Wat voor soort informatie moet ik meesturen en wat voor checks moet ik doen om te bepalen of de sessie goed is?
Dan zullen de mappen en bestanden waarschijnlijk iets anders heten. Verder zal het wel ongeveer hetzelfde werken.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:36 schreef super-muffin het volgende:
[..]
en als je PHP op een Mac heb, is het dan veel anders?
Dank je wel. Met session_hash, bedoel je gewoon een random reeks die vervolgens md5 in het cookie wordt gestopt?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:59 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Gewoon een session_id en een session_hash (md5(rondom)) in een cookie stoppen. En dan iedere keer kijken of het ook zo in de database staat. Controleren op ip is ook wel zo veilig.
Ik heb overigens bij mijn login systeem ook dat je verplicht bent om een locatie op te geven als een 'Infinite session' wilt, zodat je in een sessie overzicht ook kan zien waar je allemaal bent ingelogd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | if(isset($_COOKIE)) { print_r($_COOKIE); } else { include("login.php"); } ?> |
Niks, waarschijnlijk is $_COOKIE gewoon een lege array.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:06 schreef mschol het volgende:
wat doe ik verkeerd ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |