htmlentities of htmlspecialcharsquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:59 schreef Desdinova het volgende:
is er een mogelijkheid om debiele characters uit word om te zetten naar valid-html tekens? ik heb t over bijv. die single quotes ( ala ' ) die neeergens op je toetsenbord te vinden zijn, maar wel gebruikt worden in word bij het 'quoten' van een woordje of iets.
Met phpinfo() kun je meteen zien welke extensions worden geladen. Klopt dat een beetje met wat je in php.ini hebt ingesteld? Wat zegt de Apache-log na een restart? (PHP logt foutmeldingen via Apache daar naartoe)quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een WAMP installatie op een machine gedaan.
Ik heb de PHP.ini van een andere machine afgekopieerd waar alles werkt en deze op de nieuwe machine geplaatst.
Path gecontroleerd voor de extensions en die kloppen.
gecontroleerd of de mssql.dll aanwezig is in de extensions folder en die is aanwezig.
machine herstart
zal morgen even vergelijken tussen de twee machinesquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:10 schreef JeRa het volgende:
[..]
Met phpinfo() kun je meteen zien welke extensions worden geladen. Klopt dat een beetje met wat je in php.ini hebt ingesteld? Wat zegt de Apache-log na een restart? (PHP logt foutmeldingen via Apache daar naartoe)
htmlentities kan niet want ik moet de html code wel bewaren zeg maar.. ff htmlspecialchars checkenquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
htmlentities of htmlspecialchars
Wat ga je doen met die html code dan?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:40 schreef Desdinova het volgende:
[..]
htmlentities kan niet want ik moet de html code wel bewaren zeg maar.. ff htmlspecialchars checken
Als je data hebt met daarin HTML code én characters die nog geen entities zijn (en het wel moeten zijn) dan wordt het een stuk lastiger. Je zult om de tags heen moeten werken en de volgende keer iets anders moeten verzinnen zodat het wél werkt. Een goede character encoding kiezen kan al veel schelen bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:40 schreef Desdinova het volgende:
[..]
htmlentities kan niet want ik moet de html code wel bewaren zeg maar.. ff htmlspecialchars checken
unable to load dynamic library 'path/naar/php_mssql.dll'quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:10 schreef JeRa het volgende:
[..]
Met phpinfo() kun je meteen zien welke extensions worden geladen. Klopt dat een beetje met wat je in php.ini hebt ingesteld? Wat zegt de Apache-log na een restart? (PHP logt foutmeldingen via Apache daar naartoe)
Die tekst zet je toch in db?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:47 schreef Desdinova het volgende:
@ swets + jera
ik heb zo'n rich text editor die in html format de text genereerd. maar men is zo snugger om dingen te schrijven in word en dat vervolgens te kopieren, waardoor mijn code niet meer html valid is.
Zo'n rich text editor maakt dan kennelijk een fout. Of je nou iets uit een ander document kopieert of niet, dat maakt niets uit - de editor bepaalt het output formaat. Heb je verder al geprobeerd character encodings overal goed te zetten? (dus in de editor, hoe PHP het verwerkt en de database)quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:47 schreef Desdinova het volgende:
zo'n rich text editor
Gebruik de INSERT...SELECT-syntax.quote:Op zondag 2 juli 2006 14:35 schreef Schepseltje het volgende:
Ik weet niet of het in dit topic past, maar ik zit met een schijnbaar eenvoudige vraag waar ik niet uit kan komen (google en got al doorgespit)
Ik zoek een query waarmee ik in een mysql tabel een row kan kopieeren, waarbij uiteraard de ID wel moet worden aangepast. Kan dit?
Omslachtiger okay, maar foutgevoeliger zeker niet. Zoiets kun je doen:quote:Op zondag 2 juli 2006 14:55 schreef Schepseltje het volgende:
via losse queries is het wel mogelijk, maar das omslachtiger en foutgevoeliger
1 2 3 4 | SELECT ... FROM tabel WHERE id = zoveel INSERT INTO tabel ...etc UNLOCK TABLES |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 | function upload($_FILES){ $dir = "/usr/home/user/domains/domainl/public_html/webimg/"; $documentname = $_FILES['file']['name']; if (file_exists($dir.$documentname) != 0){ $documentname = imagerename($documentname); } if (move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $dir.$documentname)){ echo "uploading.<br>"; $ext = strtolower(substr($_FILES['file']['name'],-3)); switch ($ext){ case "jpg": case "jpeg": $src_img = imagecreatefromjpeg($dir.$documentname); break; case "png": $src_img = imagecreatefrompng($dir.$documentname); break; case "gif": $src_img = imagecreatefromgif($dir.$documentname); break; } $origw = imagesx($src_img); $origh = imagesy($src_img); $maxwidth = 120; $maxheight = 120; $diff = $origw/$maxwidth; if (($origh/$diff) > $maxheight){ //na resize is file te hoog. dus hoogte moet aangehouden worden. $new_w = $origw / $diff; $new_h = $maxheight; } else { $new_w = $maxwidth; $new_h = $origh / $diff; } $dst_img = imagecreate($new_w,$new_h); imagecopyresized($dst_img,$src_img,0,0,0,0,$new_w,$new_h,imagesx($src_img),imagesy($src_img)); switch ($ext){ case "jpg": case "jpeg": imagejpeg($dst_img, $dir."_tn".$documentname); break; case "png": imagepng($dst_img, $dir."_tn".$documentname); break; case "gif": imagegif($dst_img, $dir."_tn".$documentname); break; } } else { echo "failed.<br>"; } return $documentname; } ?> |
Geen camelcaps gaan gebruiken waar het er niet is hèquote:Op zondag 2 juli 2006 16:07 schreef SuperRembo het volgende:
Kijk eens naar imageCreateTrueColor() en imageCopyResampled().
Dan heb je over een tijd toch een probleem, aangezien de PHP-developers van plan zijn steeds meer onderdelen (zoals functienamen) case sensitive te makenquote:Op zondag 2 juli 2006 16:17 schreef SuperRembo het volgende:
Functie-namen zijn in php case insensitive, dus kan je ze leesbaarder maken door camelCase of PascalCase te gebruiken.
thanks!quote:Op zondag 2 juli 2006 16:08 schreef JeRa het volgende:
@Desdinova
Komt door het gebrek aan kleuren. In plaats van imagecreate() gebruik je beter imagecreatetruecolor()
[..]
Geen camelcaps gaan gebruiken waar het er niet is hèzo mooi is PHP niet, Java wel.
He dat werkt! Maar ik snap niet helemaal hoe dat GROUP BY er voor kan zorgen dat hij bij SUM(visits) niet alles gaat optellen. Idd bedanktquote:
sum telt alles op per row, dus niet het totaal, aangezien "group by" ervoor zorgt dat er meerdere waardes worden 'gebundeld' tot 1 row, telt hij deze waardes bij elkaar op.. daarom werkt sum() ook alleen als je "group by" (of iets soortgelijks) gebruiktquote:Op zondag 2 juli 2006 22:18 schreef wipes66 het volgende:
[..]
He dat werkt! Maar ik snap niet helemaal hoe dat GROUP BY er voor kan zorgen dat hij bij SUM(visits) niet alles gaat optellen. Idd bedankt![]()
Oh, op die manier. Ik dacht namelijk dat sum() synoniem voor count() was.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:22 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
sum telt alles op per row, dus niet het totaal, aangezien "group by" ervoor zorgt dat er meerdere waardes worden 'gebundeld' tot 1 row, telt hij deze waardes bij elkaar op.. daarom werkt sum() ook alleen als je "group by" (of iets soortgelijks) gebruikt
SELECT DISTINCT muzikant.muzikant_naam FROM planning, songs, muzikant, bezetting WHERE muzikant.muzikant_id = bezetting.muzikant_id AND bezetting.song_id=songs.song_id AND songs.song_id=planning.song_id AND planning.repetitie_id='$repetitie_id_tmp'quote:Op zondag 2 juli 2006 22:25 schreef beerten het volgende:
Ik heb een query die gegevens uit 4 tabellen haalt.
Nu wil ik graag dat uit de tabel muzikant de unique namen worden gehaald. Met onderstaande query worden alle namen opgehaald die bij een bepaalde repetitie_id horen.
Dit zou moeten kunnen met DISTINCT. Maar hoe verwerk ik DISTINCT in onderstaande query?
SELECT planning.*, songs.*, muzikant.*, bezetting.* FROM planning, songs, muzikant, bezetting WHERE muzikant.muzikant_id = bezetting.muzikant_id AND bezetting.song_id=songs.song_id AND songs.song_id=planning.song_id AND planning.repetitie_id='$repetitie_id_tmp'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |