abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39279341
Zijn session variabelen wèl te gebruiken binnen een functie (als je ze niet meestuurd?)..

(ik zit de code van iemand anders te fixen, en uit te vogelen waarom het niet werkt.. Nogal vervelend als het niet je eigen code is..)
pi_39280528
1
2
3
4
function stuurBevestigingsMail()
{
 $bericht = "Welkom" . $_SESSION['aanhef'];
}

Kan dit gewoon? Die Sessions zijn toch standaard global?
pi_39281988
Ja dat kan.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_39285331
tvp
pi_39286644
Ok mooi
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

1$result = mysql_query($sql) or die("Query failed : " . mysql_error());

Dit staat in een functie..
Kan ik iets doen dat ie 'true' returned als de sql-query is uitgevoerd, en 'false' als ie is mislukt?

Het antwoord is zeer waarschijnlijk ja.. Maar hoe? Ik zit te goochelen maar kom er niet uit.. ?
pi_39287189
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:40 schreef Siegfried het volgende:
Ok mooi
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[ code verwijderd ]

Dit staat in een functie..
Kan ik iets doen dat ie 'true' returned als de sql-query is uitgevoerd, en 'false' als ie is mislukt?

Het antwoord is zeer waarschijnlijk ja.. Maar hoe? Ik zit te goochelen maar kom er niet uit.. ?
http://nl3.php.net/manual/en/function.mysql-query.php
quote:
For SELECT, SHOW, DESCRIBE or EXPLAIN statements, mysql_query() returns a resource on success, or FALSE on error.

For other type of SQL statements, UPDATE, DELETE, DROP, etc, mysql_query() returns TRUE on success or FALSE on error.
pi_39287311
En het antwoord was wederom zo dichtbij..
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Sorry, maar ontzettend bedankt!
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:56:29 #58
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_39313864
Voor stage hebben mijn stagegenoten en ik een webapplicatie gemaakt, waar medewerkers van het bedrijf hun profiel kunnen bijwerken en dergelijke. Een soort wannabe CU2 ofzo zeg maar
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Nu kwam de admin van de website naar ons toe dat ze een Warning krijgt wanneer ze een nieuwe medewerker wil invoeren, met een apostrof in de naam. Nu hebben we daar wel een functie voor gevonden (http://nl3.php.net/mysql_real_escape_string), maar die werkt alleen met MySQL. Is hier ook een andere oplossing voor?

Het gaat hierbij om een webserver met PHP5. Het is onbekend wat voor SQL de server ondersteunt. Het is in ieder geval zeker geen MySQL.

[ Bericht 5% gewijzigd door WurM op 28-06-2006 10:57:00 (url edit) ]
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:04:48 #59
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_39314108
Volgens mij zijn daar de functies addslashes() en stripslashes() voor bedacht.

Als je de ingevoerde data van je form eerst door een addslashes() haalt voordat je het verder processed en uiteindelijk bij het presenteren van die data 'em weer door stripslashes haalt, zou het goed moeten komen met de quotes.
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:47:18 #60
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_39315549
Dat leek niet te werken omdat degenen die voor ons aan de site hadden gewerkt, eerst alle $_POST info in variabelen hadden gezet en vervolgens in de querie de variabelen niet gebruikten :S
Zo dus:
1
2
3
4
5
<?php
$voornaam
= $_POST["voornaam"];
$tussenvoegsels = $_POST["tussenvoegsels"];
$achternaam = $_POST["achternaam"];
?>

en vervolgens
1
2
3
4
5
6
<?php
$query1
= "UPDATE leraar SET
     voornaam = '"
.$_POST["voornaam"]."',
     tussenvoegsels = '"
.$_POST["tussenvoegsels"]."',
     achternaam = '"
.$_POST["achternaam"]."'";
?>

Als je dan addslashes() over de variabelen haalt, helpt dat niet zoveel
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het werkt nog steeds niet goed, maar we kunnen nu wel verder
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
thx!
Meer van dit
pi_39315663
ehh. Nee, maar dan verander je dat toch ook direct
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

1
2
3
4
5
6
7
<?php
php
$query1
= "UPDATE leraar SET
     voornaam = '"
.$voornaam"',
     tussenvoegsels = '"
.$tussenvoegsels."',
     achternaam = '"
.achternaam."'";
?>

plus:
1
2
3
4
5
6
<?php
php
$voornaam
= addslashes($_POST["voornaam"]);
$tussenvoegsels = addslashes($_POST["tussenvoegsels"]);
$achternaam = addslashes($_POST["achternaam"]);
?>
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:38:59 #62
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_39319395
is ook veranderd nu, maar addslashes hielp in eerste instantie niet, omdat we $_POST over het hoofd hebben gezien
Meer van dit
pi_39320319
Ik heb een vraagje. Ben bezig met een rooster programmaatje waarin ik vakantie dagen kan uitrekenen. Ik heb een begin datum en een eind datum. Nu wil ik aan de hand van deze gegeven een lijstje genereren met de dagen die binnen de 2 data vallen. Iemand een idee hoe dat gaat, ik vermoed met de date() en mktime() functie samen met een array, maar ik kom er niet uit..
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_39320481
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:02 schreef markiemark het volgende:
Ik heb een vraagje. Ben bezig met een rooster programmaatje waarin ik vakantie dagen kan uitrekenen. Ik heb een begin datum en een eind datum. Nu wil ik aan de hand van deze gegeven een lijstje genereren met de dagen die binnen de 2 data vallen. Iemand een idee hoe dat gaat, ik vermoed met de date() en mktime() functie samen met een array, maar ik kom er niet uit..
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Hint: met strtotime() kun je leuke dingen doen zoals '+3 days'
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_39320694
Chandler heeft mij geprobeert te helpen met een inlog stuk , ik had het probleem dat er geen cookies aangemaakt worden op die specifieke server , op lokaal en andere servers werkt de code allemaal wel , ook de code van chandler , maar deze vriendelijke server weigert cookies aan te maken. sessies gaan allemaal goed en waarden zijn ook allemaal opvraagbaar

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
         // cookie gedeelte
        if ($cookie != NULL)
        {
            // max cookie tijd (3 maand)
            $tim = 60*60*24*31*3;

// zet cookies
            setcookie("_user_cookie_id_",     $_SESSION['user_id'],    $tim);
            setcookie("_user_cookie_user_",   $_SESSION['username'],   $tim);
            setcookie("_user_cookie_status_", $_SESSION['userstatus'], $tim);
            setcookie("_user_cookie_md5_",    $_SESSION['userhash'],   $tim);

}

dit stuk wordt uitvoerd , inmiddels getest door simpele echo erneer te zetten

alleen het cookie stuk uitvoeren of iets mee doen is een 2de

hele simple kant en klare cookie statements worden niet gedaan.

wat kan er mis zijn met de server als het wel werkt op een puur willekeurige andere server
pi_39320754
Je timestamp is niet goed. Het moet time() + $tim zijn, niet alleen $tim.
pi_39320835
even testen , het werkt , damn wat is dit mega dom
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_39320844
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:07 schreef JeRa het volgende:

[..]

Hint: met strtotime() kun je leuke dingen doen zoals '+3 days'
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
hmmmz ok, maar dan wil ik wel eerst dat aantal dagen weten..
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
En de mannen ook..
pi_39320928
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:19 schreef markiemark het volgende:

[..]

hmmmz ok, maar dan wil ik wel eerst dat aantal dagen weten..
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Met mktime() kun je twee unix timestamps maken. Hoe je dit doet staat gewoon in de PHP manual
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
vervolgens kun je bepalen hoeveel dagen daar tussen zitten door het verschil tussen de timestamps te delen door het aantal seconden per dag.
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:32:48 #70
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_39321327
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:04 schreef Tijn het volgende:

Als je de ingevoerde data van je form eerst door een addslashes() haalt voordat je het verder processed en uiteindelijk bij het presenteren van die data 'em weer door stripslashes haalt, zou het goed moeten komen met de quotes.
Ook met addslashes werkt t niet. We hebben ook al een en ander geprobeerd met str_replace();, maar ook daarmee komen we geen steek verder. Hij blijft dezelfde warning geven en de data niet aanpassen in de database.

Omdat mijn stagegenoot er voornamelijk mee bezig is geweest, wist ik niet precies welke warning gegeven werd, maar ik vermoed nu dat er een probleem is met de server-instellingen. De warning:
quote:
Warning: odbc_exec() [function.odbc-exec]: SQL error: [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Line 4: Incorrect syntax near '\'., SQL state 37000 in SQLExecDirect in D:\Webapps\LocalUser\ibkprofiel\leraar_bewerken.php on line 146
line 146 ziet er als volgt uit
1
2
3
<?php
odbc_exec
($sqlconnect, $querie1);
?>

Heb ik gelijk wat server-instellingen betreft of denken jullie dat er iets anders aan de hand is, wat wel op te lossen is? (We hebben geen toegang tot de server instellingen)
Meer van dit
pi_39321603
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:04 schreef Tijn het volgende:

Dat stripslashes() is helemaal niet nodig, je doet een addslashes() zodat de DBMS niet in de war raakt met de scheidingsquotes van de string en quotes in de string zelf.
pi_39321618
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:21 schreef JeRa het volgende:

[..]

Met mktime() kun je twee unix timestamps maken. Hoe je dit doet staat gewoon in de PHP manual
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
vervolgens kun je bepalen hoeveel dagen daar tussen zitten door het verschil tussen de timestamps te delen door het aantal seconden per dag.
Ok, ik ga het anders doen... Vorige probleem is te lastig. De oplossing is voor mij makkelijker... Hoop ik.
Ik heb:
- het weeknummer
- de datum (dag)
- het jaartal

ik wil:
- de maand

hoe doe ik dit?
En de mannen ook..
pi_39321670
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:32 schreef WurM het volgende:

[..]

Ook met addslashes werkt t niet. We hebben ook al een en ander geprobeerd met str_replace();, maar ook daarmee komen we geen steek verder. Hij blijft dezelfde warning geven en de data niet aanpassen in de database.

Omdat mijn stagegenoot er voornamelijk mee bezig is geweest, wist ik niet precies welke warning gegeven werd, maar ik vermoed nu dat er een probleem is met de server-instellingen. De warning:
[..]

line 146 ziet er als volgt uit
[ code verwijderd ]

Heb ik gelijk wat server-instellingen betreft of denken jullie dat er iets anders aan de hand is, wat wel op te lossen is? (We hebben geen toegang tot de server instellingen)
Twee dingen:
1) Je gebruikt querie1 ipv query1
2) Doe eens een echo $querie1 om te zien hoe die query eruit ziet?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_39321730
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:41 schreef markiemark het volgende:

[..]

Ok, ik ga het anders doen... Vorige probleem is te lastig. De oplossing is voor mij makkelijker... Hoop ik.
Ik heb:
- het weeknummer
- de datum (dag)
- het jaartal

ik wil:
- de maand

hoe doe ik dit?
PHP kan dit voor zover ik weet niet door standaardfuncties laten oplossen. Je zult weeknummers aan maanden moeten koppelen en aan de hand van de dag (1-31) bepalen tot welke maand de gezochte datum behoort.
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:49:16 #75
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_39321893
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:42 schreef JeRa het volgende:

[..]

Twee dingen:
1) Je gebruikt querie1 ipv query1
Typo
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
2) Doe eens een echo $querie1 om te zien hoe die query eruit ziet?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
UPDATE leraar SET opleidingnaam = 'V&M', voornaam = 'test\'', tussenvoegsels = '', achternaam = '';

Dus ziet er wel goed uit
Meer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop