quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:24 schreef ralfie het volgende:
Voor diegenen die het wat interesseert, ik ben klaar met mijn windows.php projectje, waar ik met veel moeite eindelijk een editor in heb weten te verwerken (FCKeditor en een verkrachte versie daarvan voor Opera en niet-html documenten), en de laatste bugs uit heb verwijdert waardoor het script nu compatibel is met IE, FF en Opera (andere browsers niet getest). Voel je vrij om bugs te vinden en/of het zelf te gebruiken voor je eigen server of als lees/leervoer oid.
Bekijk hier: http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/windows.php
Download link http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/windows.rar (<1 mb)
bugs/suggesties -> ravhoorn@[verwijder]gmail.com
cool!quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:24 schreef ralfie het volgende:
Voor diegenen die het wat interesseert, ik ben klaar met mijn windows.php projectje, waar ik met veel moeite eindelijk een editor in heb weten te verwerken (FCKeditor en een verkrachte versie daarvan voor Opera en niet-html documenten), en de laatste bugs uit heb verwijdert waardoor het script nu compatibel is met IE, FF en Opera (andere browsers niet getest). Voel je vrij om bugs te vinden en/of het zelf te gebruiken voor je eigen server of als lees/leervoer oid.
Bekijk hier: http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/windows.php
Download link http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/windows.rar (<1 mb)
bugs/suggesties -> ravhoorn@[verwijder]gmail.com
1 |
1 |
Natuurlijk heb ik er totaal nog geen ervaring mee, maar zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn... leuke uitdaging!quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:50 schreef JeRa het volgende:
Gebruik de mb_*-functies (MultiByte) om meerdere character sets in PHP te ondersteunen. Enige basiskennis over character sets is echter wel vereistPHP houdt intern alles puur binair opgeslagen, dus zodra je een multibyte character set gaat gebruiken in PHP kun je er dus niet op vertrouwen dat functies als str_replace goed werken (gebruik dus ook hiervoor de mb_-equivalenten).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | if(isset($_GET'page']) && is_numeric($_GET['page'])) { $page = mysql_real_escape_string($_GET['page'],$con); mysql_query("SELECT * FROM pages WHERE ID=$page"); } else { include("includes/content.php"); } ?> |
1 |
die fout zit toch in regel 40. probeer er daar gewoon een ) of een , in te plakken..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:29 schreef mschol het volgende:
[ code verwijderd ]
volgens php krijg ik op de if de volgende error:
[ code verwijderd ]
me andere code klopt wel gewoon.. (als ik namelijk alleen de include neerzet werkt ety gewoon..
wie helpt ij met iets wat ik over het hoofd zie..
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:33 schreef qu63 het volgende:
[..]
die fout zit toch in regel 40. probeer er daar gewoon een ) of een , in te plakken..
google.com kan wel hele scripts leverenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:12 schreef ruud_fr het volgende:
Ik wil een lijstje maken de albums die ik heb.
Dat lijstje moet gesorteerd kunnen worden op "Naam artiest", "Naam album" en "Jaartal album".
Heeft iemand daar een script voor?
Info staat nog nergens, maar heb sql database.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:15 schreef Libris het volgende:
Iets meer info? Die informatie staat in een database? in 1 tabel?
anders gewoon een ORDER BY in sql
select * from database ORDER BY artiest ASCquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:41 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
Info staat nog nergens, maar heb sql database.
ben een beginner met php/sql dus kun je dat ORDER BY even uitleggen?
Character sets worden vaak verkeerd gebruikt als het gaat om webpagina's en databases. Je zult met de volgende dingen rekening moeten houden:quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:16 schreef Chandler het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik er totaal nog geen ervaring mee, maar zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn... leuke uitdaging!
heb nu database met naam "coll"quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:49 schreef mschol het volgende:
[..]
select * from database ORDER BY artiest ASC
eerste stukkie is redelijk logisch :
order by = kolom naam waar gesorteerd op moet worden en vervolgens hoe het gesorteerd moet worden (oplopend/aflopen, ASC/DESC)
de tabel moet je uiteraard makenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:27 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
heb nu database met naam "coll"
nu moet ik een tabel aanmaken?
welke naam moet die hebben en hoeveel velden?
sorry maar snap er weinig van
Het voorbeeld wat jij gaf is een voorbeeld van een goede jaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:29 schreef the_disheaver het volgende:
ehh, bedoel je een string van een onbeperkt aantal tekens, met maximaal 5 karakters die of een streep, underscore of puntje is?
dus bij:
a_dadf_asdfs-asdf_af.df
Of moeten die streeptjes/puntjes achter elkaar staan?
Nee helaas, het mag bijvoorbeeld ook zijn _bla.bla__. Bij jou kan dat niet omdat de string moet beginnen met een alfanumeriek teken en dat hoeft nietquote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:35 schreef the_disheaver het volgende:
[ code verwijderd ]
dit?
nul of meer letters of cijfers. Vervolgens de 0 tot maximaal 5 keer: één liggend streeptje, streeptje of punt, met erachter nul of meer letters of cijfers.
1 |
Alright, ben er mee bezig, maar loop weer tegen eigenlijk eenzelfde probleem.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:04 schreef Desdinova het volgende:
@siegfried
voor de values zou je dit bijv. kunnen doen:
[ code verwijderd ]
wat er nu dus gebeurt, is dat alle values die je invoert op te halen zijn via $_POST['valueID'], wat op zijn beurt weer een array is.
dus als je op de resultpagina een print_r($_POST['valueID']) zou doen krijg je een lijst met IDnr -> waarde.
dus $_POST['valueID'] kan je behandelen met een foreach loop
Nope, helaas, op deze manier kan k alsnog niet eerst een letter of cijfer gebruiken...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:13 schreef JeRa het volgende:
Dat kan makkelijker.
[ code verwijderd ]
Wel case insensitive uitvoeren, dus met de /i-modifieroh, en de spatie weghalen vóór het haakje sluiten (bug in RDE).
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:57 schreef MeScott het volgende:
[..]
Nope, helaas, op deze manier kan k alsnog niet eerst een letter of cijfer gebruiken...
1 |
maar dan kun je geen tekens meer achter de laatste (5de) -_ of punt zetten.quote:
1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |