abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39792270
hee
gaaf!
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_39792842
leuk, ff downloaden!
pi_39793666
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:24 schreef ralfie het volgende:
Voor diegenen die het wat interesseert, ik ben klaar met mijn windows.php projectje, waar ik met veel moeite eindelijk een editor in heb weten te verwerken (FCKeditor en een verkrachte versie daarvan voor Opera en niet-html documenten), en de laatste bugs uit heb verwijdert waardoor het script nu compatibel is met IE, FF en Opera (andere browsers niet getest). Voel je vrij om bugs te vinden en/of het zelf te gebruiken voor je eigen server of als lees/leervoer oid.

Bekijk hier: http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/windows.php
Download link http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/windows.rar (<1 mb)

bugs/suggesties -> ravhoorn@[verwijder]gmail.com
fancy

donderdag 13 juli 2006 @ 17:31:40 #274
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_39794300
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:24 schreef ralfie het volgende:
Voor diegenen die het wat interesseert, ik ben klaar met mijn windows.php projectje, waar ik met veel moeite eindelijk een editor in heb weten te verwerken (FCKeditor en een verkrachte versie daarvan voor Opera en niet-html documenten), en de laatste bugs uit heb verwijdert waardoor het script nu compatibel is met IE, FF en Opera (andere browsers niet getest). Voel je vrij om bugs te vinden en/of het zelf te gebruiken voor je eigen server of als lees/leervoer oid.

Bekijk hier: http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/windows.php
Download link http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/windows.rar (<1 mb)

bugs/suggesties -> ravhoorn@[verwijder]gmail.com
cool!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_39804752
Iemand die me kan helpen met het vinden van de juiste regular expression voor het volgende "probleem" ? In een string mogen underscores, liggende streepjes en punten samen maximaal 5 keer voorkomen en daarnaast getallen of letters. Ik was al zover:

1^[[(_|\-|\-){0,5}]|[a-zA-Z0-9]]$

Deze werkt echter niet. Iemand hier die weet welke wel werkt ?
pi_39807114
ehh, bedoel je een string van een onbeperkt aantal tekens, met maximaal 5 karakters die of een streep, underscore of puntje is?

dus bij:

a_dadf_asdfs-asdf_af.df
Of moeten die streeptjes/puntjes achter elkaar staan?
pi_39807279
1[a-zA-Z0-9]*([\-\._]{1}[a-zA-Z0-9]{0,5}

dit?

nul of meer letters of cijfers. Vervolgens de 0 tot maximaal 5 keer: één liggend streeptje, streeptje of punt, met erachter nul of meer letters of cijfers.
pi_39812719
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:50 schreef JeRa het volgende:
Gebruik de mb_*-functies (MultiByte) om meerdere character sets in PHP te ondersteunen. Enige basiskennis over character sets is echter wel vereist PHP houdt intern alles puur binair opgeslagen, dus zodra je een multibyte character set gaat gebruiken in PHP kun je er dus niet op vertrouwen dat functies als str_replace goed werken (gebruik dus ook hiervoor de mb_-equivalenten).
Natuurlijk heb ik er totaal nog geen ervaring mee, maar zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn... leuke uitdaging!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_39812924
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
if(isset($_GET'page']) && is_numeric($_GET['page']))
{

$page = mysql_real_escape_string($_GET['page'],$con);

mysql_query("SELECT * FROM pages WHERE ID=$page");
}
else
{
    include(
"includes/content.php");
}
?>

volgens php krijg ik op de if de volgende error:
1Parse error: parse error, expecting `','' or `')'' in d:\www\anime_argeweb\1.php on line 40

me andere code klopt wel gewoon.. (als ik namelijk alleen de include neerzet werkt ety gewoon..
wie helpt ij met iets wat ik over het hoofd zie..
  vrijdag 14 juli 2006 @ 09:33:13 #280
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_39812985
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 09:29 schreef mschol het volgende:

[ code verwijderd ]

volgens php krijg ik op de if de volgende error:

[ code verwijderd ]

me andere code klopt wel gewoon.. (als ik namelijk alleen de include neerzet werkt ety gewoon..
wie helpt ij met iets wat ik over het hoofd zie..
die fout zit toch in regel 40. probeer er daar gewoon een ) of een , in te plakken..
It's Time To Shine
pi_39813038
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 09:33 schreef qu63 het volgende:

[..]

die fout zit toch in regel 40. probeer er daar gewoon een ) of een , in te plakken..
ik miste een [ in die regel bij de eerste $_GET
klere foutmelding.. geef iets dan duidelijk weer
pi_39813704
Ik wil een lijstje maken de albums die ik heb.
Dat lijstje moet gesorteerd kunnen worden op "Naam artiest", "Naam album" en "Jaartal album".

Heeft iemand daar een script voor?
  vrijdag 14 juli 2006 @ 10:15:37 #283
19840 Libris
Live from Singapore
pi_39813761
Iets meer info? Die informatie staat in een database? in 1 tabel?

anders gewoon een ORDER BY in sql
  vrijdag 14 juli 2006 @ 10:20:59 #284
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_39813886
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 10:12 schreef ruud_fr het volgende:
Ik wil een lijstje maken de albums die ik heb.
Dat lijstje moet gesorteerd kunnen worden op "Naam artiest", "Naam album" en "Jaartal album".

Heeft iemand daar een script voor?
google.com kan wel hele scripts leveren
It's Time To Shine
pi_39814450
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 10:15 schreef Libris het volgende:
Iets meer info? Die informatie staat in een database? in 1 tabel?

anders gewoon een ORDER BY in sql
Info staat nog nergens, maar heb sql database.
ben een beginner met php/sql dus kun je dat ORDER BY even uitleggen?
pi_39814688
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 10:41 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

Info staat nog nergens, maar heb sql database.
ben een beginner met php/sql dus kun je dat ORDER BY even uitleggen?
select * from database ORDER BY artiest ASC
eerste stukkie is redelijk logisch :
order by = kolom naam waar gesorteerd op moet worden en vervolgens hoe het gesorteerd moet worden (oplopend/aflopen, ASC/DESC)
pi_39815597
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 09:16 schreef Chandler het volgende:

[..]

Natuurlijk heb ik er totaal nog geen ervaring mee, maar zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn... leuke uitdaging!
Character sets worden vaak verkeerd gebruikt als het gaat om webpagina's en databases. Je zult met de volgende dingen rekening moeten houden:
  • Je moet een character set kiezen waar de karakters in voorkomen die je wilt tonen (zoals UTF-8).
  • Je moet de juiste character set doorsturen naar de webbrowser van de bezoeker zodat die alle 'vreemde' karakters goed toont en data van de bezoeker op de juiste manier terugstuurt naar de webserver. Dit doe je met de Content-Type HTTP-header (en/of zijn <meta>-equivalent).
  • Je moet in PHP alle stringbewerkingen op strings uit de database of strings van de bezoeker zo aanpassen dat ze om kunnen gaan met de gekozen character set, anders gaat het fout (stringfuncties in PHP zijn standaard binair en houden dus geen rekening met multibyte character sets). htmlentities() heeft bijvoorbeeld een extra parameter waarmee je de character set kunt aangeven.
  • (geldt voor MySQL 4+) Je moet ervoor zorgen dat de verbinding met de database en de database zèlf in de goede character set staan. Doe je dit niet, dan gaat het ongetwijfeld fout door het verschil in opslag en in de verbinding met PHP.
  • Last but not least, als je een bepaalde character set kiest, zorg er dan ook voor dat je templates in de juiste character set zijn geschreven.

Succes!
  • pi_39815749
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 10:49 schreef mschol het volgende:

[..]

select * from database ORDER BY artiest ASC
    eerste stukkie is redelijk logisch :
    order by = kolom naam waar gesorteerd op moet worden en vervolgens hoe het gesorteerd moet worden (oplopend/aflopen, ASC/DESC)
    heb nu database met naam "coll"
    nu moet ik een tabel aanmaken?
    welke naam moet die hebben en hoeveel velden?

sorry maar snap er weinig van
    pi_39815990
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 11:27 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

heb nu database met naam "coll"
    nu moet ik een tabel aanmaken?
    welke naam moet die hebben en hoeveel velden?

sorry maar snap er weinig van
    de tabel moet je uiteraard maken
    naam mag je zelf kiezen, datzelfde geldt voor de hoeveelheid velden
    maar als je er echt nog niks vanaf weet raad ik je aan je te verdiepen in mysql en SQL (te vinden op http://www.w3schools.com/sql/default.asp) en php (http://www.w3schools.com/php/default.asp)
    pi_39816470
    ja heb ik geen tijd voor dus laat maar
    toch bedankt
    pi_39820116
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 00:29 schreef the_disheaver het volgende:
    ehh, bedoel je een string van een onbeperkt aantal tekens, met maximaal 5 karakters die of een streep, underscore of puntje is?

dus bij:

a_dadf_asdfs-asdf_af.df
    Of moeten die streeptjes/puntjes achter elkaar staan?
    Het voorbeeld wat jij gaf is een voorbeeld van een goede ja
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 00:35 schreef the_disheaver het volgende:

[ code verwijderd ]

dit?

nul of meer letters of cijfers. Vervolgens de 0 tot maximaal 5 keer: één liggend streeptje, streeptje of punt, met erachter nul of meer letters of cijfers.
    Nee helaas, het mag bijvoorbeeld ook zijn _bla.bla__. Bij jou kan dat niet omdat de string moet beginnen met een alfanumeriek teken en dat hoeft niet

Bedankt voor 't meedenken allemaal
    pi_39820570
    sterretje vergeten:
    1[a-zA-Z0-9]*([\-\._]{1}[a-zA-Z0-9]{1,5}
    pi_39820907
    Dat kan makkelijker.

1^([\-\._][a-z0-9]* ){1,5}$

Wel case insensitive uitvoeren, dus met de /i-modifier oh, en de spatie weghalen vóór het haakje sluiten (bug in RDE).
    pi_39821267
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 14:04 schreef Desdinova het volgende:
    @siegfried
    voor de values zou je dit bijv. kunnen doen:
    [ code verwijderd ]

wat er nu dus gebeurt, is dat alle values die je invoert op te halen zijn via $_POST['valueID'], wat op zijn beurt weer een array is.
    dus als je op de resultpagina een print_r($_POST['valueID']) zou doen krijg je een lijst met IDnr -> waarde.
    dus $_POST['valueID'] kan je behandelen met een foreach loop
    Alright, ben er mee bezig, maar loop weer tegen eigenlijk eenzelfde probleem.
    Ik heb nu die array:
    Array ( [1] => 10px [2] => Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif [3] => relative [4] => 760px [5] => auto [6] => auto [7] => absolute [8] => 760px [9] => #00FF00 [10] => 100px [11] => absolute [12] => 110px [13] => #FF0000 [14] => 150px [15] => 400px [16] => absolute [17] => 110px [18] => 160px [19] => #3333FF [20] => 600px [21] => 400px )

Maar hoe kan ik bij het UPDATE commando nu de waarde tussen de [] gebruiken?
    Want die ID heb ik natuurlijk wel nodig om de juiste row te vinden om te updaten
      vrijdag 14 juli 2006 @ 14:28:34 #295
    85514 ralfie
    !Yvan eht nioj
    pi_39821325
    foreach($array as $id => $waarde)
    pi_39821447
    Ow shit, zie net dat dat ook al in een eerdere post staat!
    pi_39822198
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 14:13 schreef JeRa het volgende:
    Dat kan makkelijker.
    [ code verwijderd ]

Wel case insensitive uitvoeren, dus met de /i-modifier oh, en de spatie weghalen vóór het haakje sluiten (bug in RDE).
    Nope, helaas, op deze manier kan k alsnog niet eerst een letter of cijfer gebruiken...
    pi_39822462
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 14:57 schreef MeScott het volgende:

[..]

Nope, helaas, op deze manier kan k alsnog niet eerst een letter of cijfer gebruiken...
    1^([a-z0-9]*[\-\._]?){1,5}$

Zo dan?
    pi_39822652
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 15:06 schreef JeRa het volgende:

[..]
    [ code verwijderd ]

Zo dan?
    maar dan kun je geen tekens meer achter de laatste (5de) -_ of punt zetten.

Geloof dus wel:

1([a-z0-9]*[\-\._][a-z0-9]{1,5}

Bovedien ook de ? eruit. Het streeptje moet op z'n minst wel 1 keer voorkomen lijkt mij, die van jou zou ook bv 'abc' goedkeuren. (of mag dat ook?)
    pi_39823022
    is het mogelijk om een linenumber te echoen? dus stel ik heb

<?

echo $linenr;

?>

dattie 3 echoed? en dit uiteraard dynamisch dus niet dat ik moet aangeven welk linenummer hij heeft maar dattie dat zelf vindt
    As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')