quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 16:06 schreef k_i_m het volgende:Rustig?
![]()
. Dan is de Groest volgens mij nog rustiger (winkelstraat)
![]()
.
De Gijsbrecht is een straat die je met de auto al niet wil rijden, laat staan op de fiets. Het verkeer is één grote chaos en de winkels die er zitten zijn nauwelijks leuk te noemen. Doordat de Gijsbrecht een onderdeel van de stadsring is geworden is het zo verschrikkelijk druk qua verkeer en parkeren dat moet je al helemaal niet meer willen. Ik zou die makelaar een flink pak op zijn billen geven.
![]()
.
De groest is een heel ander verhaal, aangezien je daar met de auto niet (zomaar) kan komen. Tis ook meer shop- en terrasgericht waar de Gijsbrecht meer de blokker/albertheijn/snackbar kant opgaat.
Je hebt wel gelijk dat het er een ramp is met de auto (in de spitsuren). Komt vooral door de hopeloos aangelegde parkeervakken en fietspaden, laat staan de tientallen zebrapaden. Men kan ook overdrijven hoor, ik heb nooit problemen als ik effe een videootje ga halen bij (mijn ex-werkgever, och wat een nostalgie
![]()
) Videoland of een Döner Kebap.
Misschien ben ik er wel veel te veel aan gewend hoor, woon er al mijn hele leven (24 jaar). Nu woon ik samen met mijn vriendin in Noord (Noord-Oost), nieuwbouw van Dudok
![]()
Heerlijk vertoeven!
Al met al vind ik Hilversum een heerlijke plek om te leven. Ik werk in Haarlem, mijn vriendin werkt in Rotterdam (beiden 4 dagen in de week), maar het is altijd weer heerlijk om met een lekker zomerzonnetje over de hei te lopen, onder het groene bladerdek van de prachtige bomen te zitten of op de groest pils te hijsen
![]()
Hilversum