quote:
![]()
Het menselijk leven is mooi genoeg om ervan te genieten
![]()
Ik ben blij dat ik mezelf tot uitdrukking kan brengen nu, dat is wat ik nu heb meegekregen en dat ga ik dus benutten om losser te worden. Heb nog meer meegekregen maar goed, het gaat me nu om mezelf een vrije baan te scheppen in the jungle waar allemaal takken het pad doen tegenhouden van vrijheid. Vrij baan, ruim baan. Dromenvanger komt eraan
![]()
Schrijven heb ik meegekregen denk ik, dat heb ik vanaf het begin gedaan. Ook toen ik me niet kon uitdrukken met praten zo goed, omdat ik chaotisch was altijd, heb ik het altijd via pen en papier gedaan. Via praten lukt het nu ook beter, te goed zelfs, zo goed dat mensen wel eens gek worden van het geouwehoer van mij
![]()
quote:
Misschien was het toen wel beter zo, dat je je aan de regels hield. Tenslotte heeft het wel een veilig kader voor jou geboden als kind. Maar dat wil niet zeggen dat je je nu ook nog aan de 'regels' moet houden
![]()
.
Daar kun je best gelijk in hebben
![]()
Dat ik anders helemaal een wilde-bras zou zijn geworden nu
![]()
Dat die kaders van toen, ervoor zorgen dat ik in het nu mijn grenzen beter weet
![]()
Maar het ging me gewoon om het karakter van alles. Het was me iets te evil allemaal. Ik vond het allemaal evil. 9 uur stil zitten en saaie dingen doen. Ik wilde vrij zijn en spelen als kind
![]()
Zoals dat nummer van Pink Floyd. Another brick in the wall.
"Teachers, leave those kids alone".quote:
![]()
Heb opeens zo'n beeld voor me van een enorm gefrustreerde langbaardige man op een wolk
![]()
.
Geloof maar dat die gefrustreerd was, anders had hij niet voor die zondvloed kunnen zorgen
![]()
Die man heeft met grof geweld alles willen vernietigen dat hij zelf gemaakt heeft
![]()
Teleurgesteld in zijn eigen schilderij en vervolgens met alle kracht die hij heeft het schilderij kapot scheuren. Het schilderij van hem, dat een eigen leven leidt.
Zo zie ik dus de schepping ook. De schepping is een schilderij dat in het begin statisch was, en daarna is het in leven geblazen en is het een eigen leven gaan leiden. En als iets een eigen leven gaat leiden, dan gaat het wel eens mis
![]()
Net zoals mijn eigen leven ook wel eens de soep in loopt
![]()
Ik bedoel, ik loop vaak genoeg vast
![]()
quote:
Ik zie ziekte zelf altijd als een reinigend proces. En dan maakt het niet uit of het een lichamelijke of een geestelijke ziekte is (ook al is die laatste vaak moeilijker te bestrijden). Het lichaam wil zich zuiveren van hetgene wat het dwarsboomt. Het moet eruit. Het moet opgelost worden. Anders kan het zichzelf niet in stand houden. In die zin is ziekte iets wat meer mensen zouden moeten omarmen en zouden moeten kijken wat het lichaam met die ziekte probeert te bereiken. Dan kan je het lichaam daarbij helpen.
Reinigend inderdaad, en er wordt een signaal afgegeven dat het niet langer kan gaan zoals het gaat. Maar is het dan wel verstandig om met medicatie te verdoven
![]()
Kun je dan niet beter de ziekte helemaal zijn eigen weg laten gaan
![]()
Dat ik dus zonder medicatie het proces verder ga uitzitten van de ziekte. Dat ik nog eens druk ga worden, en eens down. Echt helemaal over de toeren zal niet snel meer gebeuren.
Heb trouwens ook vaker het idee dat de medicatie niet werkt, dat voelt goed op sommige momenten. Dat het verdovende effect niet meer werkt. Dat ik boven de werking van de medicatie sta als het ware.
Maar ik denk dus ook dat iedere vorm van ziekte, een signaal is om op te schonen. Maar hoe zit dat dan bij kanker
![]()
Het is een signaal dat het lichaam schoon moet worden, maar ondertussen maakt de ziekte alles kapot
![]()
Misschien is het kapot maken van alles wel het opschonen. Dat kanker opschoont door alles te vernietigen
![]()
Ik weet niet hoe kanker werkt, weet alleen dat het vernietigend werkt, als je dan de vernietiging op een andere manier kunt laten verlopen van kanker. Maar ik praat nu over zaken die ik niet weet, moet eerst maar eens opzoeken hoe kanker werkt. Uitzaaiingen weet ik alleen. Het zaait zich uit. Het verspreidt zich. Maar is dat opschoning???? Zit er misschien ook iets psychologisch achter?
quote:
Dat kan alleen jij voor jezelf bepalen denk ik.
Ik had nooit zin om me aan te passen aan de maatschappij, om me aan regels te houden ook. Ik bedoel. Groeps-verhoudingen ook wel. De massa en ga zo door. In de massa functioneren lukte me niet altijd even goed.
Sterke individuele wil misschien wel. Liever een individu zijn en niet onder de massa kapot gelopen worden. Het overzicht behouden misschien na 2000. Dat is wat er gebeurt is. Steeds boven de massa vliegen. Als een adelaar
![]()
quote:
En nu is het jouw schuld dat ik ook zin heb in champignonnensoep
![]()
Champignonnen-soep is al op
![]()
Smaakte lekker. Van C1000. Huismerk van C1000. Hoewel 1 zo'n blik bij lange na niet genoeg is om mijn eetlust te temmen
![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 25-06-2006 13:44:09 ]