T42 | donderdag 22 juni 2006 @ 22:46 |
graag alleen reageren als je iets te vragen hebt!!! geen onzin! wil je nog in stijl op vakantie? je ziet ze niet vaak meer!!! citroën HY bj 72 paar specs: 2L motor 5 jaar oud benzine volledige camper interieur met gas + koelkast enz. belastings vrij!!! 3persoons bed heel veel onderdelen oa plaatwerk eventueel een nieuwe apk radio cd speler gas fles schoon water tank met elec. pomp vieswater tank sta hoogte ongeveer 185cm trekhaak fietsenbeugel 2 accu's geen gordels! en ook niet verplicht! € 2500,- graag alleen reageren als je iets te vragen hebt!!! foto's ![]() ![]() http://www.groenekever.nl/fotos/budel06/IMG_0562_800x600.jpg http://www.groenekever.nl/fotos/budel06/IMG_0563_800x600.jpg http://www.groenekever.nl/fotos/budel06/IMG_0576_800x600.jpg [ Bericht 1% gewijzigd door T42 op 23-06-2006 09:41:34 ] | |
Herr.Flick | donderdag 22 juni 2006 @ 22:50 |
RES-PECT ![]() Die dingen roeleren, en doen * Herr.Flick terug denken aan z'n kinderjaren en het voorbij komen van de melkboer! ![]() | |
MouseOver | donderdag 22 juni 2006 @ 22:56 |
Stoer ding! 1) heeft zo'n ding een interieurkachel? 2) wat verbruikt hij bij benadering? 3) is hij echt volledig waterdicht? edit: is zo'n ding eigenlijk ook maar enigszins geisoleerd? [ Bericht 20% gewijzigd door MouseOver op 22-06-2006 23:03:14 ] | |
Herr.Flick | donderdag 22 juni 2006 @ 23:04 |
quote:Vraag eerst maar eens of er nog wel een goede bodem in zit, deze wagens waren erg roestgevoelig! ![]() | |
MouseOver | donderdag 22 juni 2006 @ 23:05 |
"zit er eigenlijk een goede bodem in?"![]() | |
Repeat | donderdag 22 juni 2006 @ 23:07 |
Vet dat zonnescherm ![]() | |
I_are_Rudeboy | donderdag 22 juni 2006 @ 23:09 |
Zeer stoer ding! Alleen die kleuren... ![]() En hoezo geen gordels verplicht?! Levensgevaarlijk! Of zit ie volgepakt met airbags? ![]() | |
vigier | donderdag 22 juni 2006 @ 23:18 |
Extra info: - weegt 1.645 kg - 22 maart 1972 eerste afgifte in NL - datum tenaamstelling 9 mei 2005 - apk tot 21 oktober 2006 Stoere wagen trouwens! Staat zeker zo hoog aangeschreven als de originele Caravelle | |
Icefire1971 | donderdag 22 juni 2006 @ 23:35 |
Mijn ouders hebben ook zo'n ding gehad. Verlengd (60 cm extra achter de achterwielen; voor een stapelbed). En ipv de originele stoelen CX-stoelen. Overigens slechts drie versnellingen, flink kabaal en max 110 km/u met wind in de rug. 1.6 liter motor. Carrosserie zeer roestgevoelig. Mijn broer heeft 'm overgenomen en volledig laten wegrotten. Toch onlangs nog overgenomen voor 850 euro door iemand. Sommigen met kachel (zelf inbouwen kan ook). | |
mar1m | vrijdag 23 juni 2006 @ 00:11 |
quote:En 9 maanden later de geboorte van Herr.Flick? ![]() | |
T42 | vrijdag 23 juni 2006 @ 09:35 |
quote:bodem is helemaal hard! geen kachel kun je er wel bij kijgen (elec 500watt loopt 1:9 helemaal waterdicht (regen dicht. het is geen onderzeeer) zit isolatie in maar das bijna nix | |
T42 | vrijdag 23 juni 2006 @ 09:36 |
quote:ik durf nie harder dan 80/90 te gaan ![]() | |
T42 | vrijdag 23 juni 2006 @ 09:39 |
quote:auto's van voor 1970 waar geen gordels inzitte hoeft dat ook niet(als je ze wel hebt moet je ze wel dragen!) campers en bussen was dit llater pas verplicht airbag heeft geen nut hoor jou knieen zijn de kreukel ruimte! maar das wel goed ga je ineens niet bumperkleven en rijd je veel voorzichtiger hoor. ![]() en die kleuren heeft ie al 20 jaar denk ik (surflook) [ Bericht 5% gewijzigd door T42 op 23-06-2006 11:20:54 ] | |
Herr.Flick | vrijdag 23 juni 2006 @ 10:36 |
quote:Ik ben van voor '72! ![]() | |
El_Mariachi | vrijdag 23 juni 2006 @ 22:33 |
Wat een leuk ding ![]() Wat voor merk/type motor zit er in? hoeveel km? (bewijs aanwezig?) Waarom heb je er geen diesel ingegooid? edit. Heb je ook wat fotos van de binnenkant? | |
robert-dirksen | vrijdag 23 juni 2006 @ 22:36 |
quote: ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 23 juni 2006 @ 22:58 |
quote:Een diesel erin is nogal lastig maar op LPG is wel een optie. Heb zo'n 2 paards HY uitvoering gehad en zeer lage instap en perfecte wegligging. ![]() | |
JWire | zaterdag 24 juni 2006 @ 03:17 |
de reden van de verkoop ben ik wel benieuwd naar | |
patje74 | zaterdag 24 juni 2006 @ 08:51 |
Een leuke kar waar je veel plezier aan kan beleven. Verkoop je toevallig ook nog onderdelen los? Een beetje jammer van de neusschotten, maar voor een harde bus een nette prijs. Wat betreft isolatie, door er een plafond in te zetten met daar tussen 1,5cm tempex is het in de volle zon goed te doen. Op LPG is zeker een goede optie, de mijne rijd 1 op 7 op LPG. De inbouw hoeft niet veel te kosten. Succes met de verkoop, ik hoop dat hij bij liefhebber terecht komt die hem gaat koesteren. Want een wagen die vanaf 1948 tot 1980 vrijwel ongewijzigd in productie is geweest, moet je koesteren! | |
Mute_Me | zaterdag 24 juni 2006 @ 11:54 |
quote: ![]() | |
T42 | zaterdag 24 juni 2006 @ 16:11 |
quote:zelfde motor als in een DS ligt is het het is de orginele motor die helemaal opgeknapt is door vorige eigenaar (die reed er mee naar spanje elkjaar) waarom zou ik er een niet orginele diesel ingooien??? en dan moet ik em helemaal aanpassen voor rdw enz. das niet leuk. er zijn wel HY diesels ken je die beter kope scheeld veel in de prijs dan 1 ombouwen. op lpg zou kunne maar dan slijt de motor 4x zo hard. en waar laat je de tank om geen plaats kwijt te raken. km stand geen idee zit ondertusse al een nieuwere teller in | |
T42 | zaterdag 24 juni 2006 @ 16:15 |
quote:ik ben een vw man had deze een jaar geleden gekocht om eigelijk te ruilen tegen een VW T2A maar dat is toen niet doorgegaan. ruilen tegen een VW T1 kan ook ![]() | |
T42 | zaterdag 24 juni 2006 @ 16:17 |
quote:neusschotten was daarmee? als dat is dat er geen ribbels op zitte dat is toch orgineel ![]() ![]() ![]() zit een plafon in met isolatie maar das eigelijk wel het eenigste ![]() onderdelen gaan met de camper mee. zit ook nog een kachel bij op benzine zag ik | |
plopman | maandag 26 juni 2006 @ 07:26 |
hoeveel pk is ie eigenlijk? | |
patje74 | maandag 26 juni 2006 @ 07:55 |
quote:Tot diesel ombouwen is wat betreft het RDW-verhaal wel te doen, je an er tegenwoordig elke ochtend zonder afspraak voor binnen lopen. Alleen is een origineel dieselblok niet vooruit te branden. (ja... nog trager ja) En dat wil je echt niet. En LPG, iedere kenner weet ondertussen dat een DS-blok wonderbaarlijk goed op LPG kan lopen. Problemen met kleppen zijn er eigenlijk niet en langdurig belasten is geen problee, (1,5 uur 150Km.u bijvoorbeeld) De ervaringsdeskundigen op het Citroën-forum beweren eigenlijk niets anders dan dat. Mijn HY loopt op LPG en dat doet hij eigenlijk erg mooi. Ik heb menig benzineblok onrustiger horen lopen dan de mijne op LPG. Verder kan je in zo'n bus natuurlijk altijd wel een plekje vinden. Bij mij zit hij onder een bankje, ik heb er verder geen last van. (en helemaal niet bij de pomp!) Dus de aspirant koper kan ik het zeker aanraden, als je de adresjes weet, dan moet het onder de ¤1000,- ingebouwd kunnen worden. Alleen denk ik niet dat er hier mensen zijn die je HY zullen kopen.... Succes met de verkoop!!! | |
MouseOver | maandag 26 juni 2006 @ 10:28 |
Hmm, bij nader inzien heb ik er geen interesse in. Ik had hem voor een buitenlandstage willen gebruiken. Het grootste deel is het lekker weer, maar de eerste 1-2 maand kan het nog best koud zijn en met zo'n kacheltje kun je haast niet tegen ongeisoleerde golfplaat op gaan stoken. Succes met de verkoop! | |
T42 | maandag 26 juni 2006 @ 11:08 |
quote:190pk!!! ![]() | |
Herr.Flick | maandag 26 juni 2006 @ 11:44 |
De 1900cc H78 motor levert 38KW (51,5PK) | |
T42 | maandag 26 juni 2006 @ 13:09 |
quote:tis een 2L weet nie hoeveel dat scheeld hij kan iedergeval met gemak een kever aan de trekhaak een heuvel op trekken ![]() | |
Koentje3 | woensdag 28 juni 2006 @ 23:59 |
OH MIJN GOD ![]() even overleggen met wat maten ![]() ![]() ![]() | |
T42 | vrijdag 30 juni 2006 @ 11:11 |
kick | |
T42 | vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:09 |
verkocht!!! |