abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39129051
Ik ben mn WEP code kwijt van mn AP. De eerste zes tekens weet ik nog wel:

AE16083

Maar de overige 20 niet.

Maar verder niet meer. Nu heb ik het probleem dat het resetten van de ding wel de instellingen reset, maar níét de WEP code. Zodoende heb ik er niets aan het resetknopje met een paperclip in te duwen . Tevens weet ik het wachtwoord op de AP niet meer, sinds deze dezelfde was als de WEP key (en ik dacht nog; da's makkelijk onthouden ). Ik kan dus niet inloggen op mn AP via mn desktop, die via een draadje weer in de router geklikt zit. Het IP kan ik dus wel invoeren (192.168.1.11), maar ik schiet er niets mee op, want ik ken het wachtwoord niet, want die was gelijk aan de WEP-key. .

Iemand énig idee hoe ik deze kan achterhalen? Anders kan ik mn AP van 70 euro weggooien
Kutkloon.
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:18:44 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39129224
De reset 5 sec indrukken wil nog wel eens helpen.
Kijken anders in de handleiding
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39129489
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:
De reset 5 sec indrukken wil nog wel eens helpen.
Kijken anders in de handleiding
Al gedaan, maar het is dus gewoon onmogelijk.

Ik moet dus de WEPkey 'eruit' hacken. Voordeel is dat de hardware 'tastbaar' voor mij is, mocht dat voordeel opleveren.

Bestaat er niet zoiets ofzo? Dat je het wachtwoord uit de AP hackt, op de WEP key? De WEP key lijkt mij makkelijker sinds deze de lucht in gestuurd wordt en het wachtwoord zit 'intern', dus is de WEP key niet te onderscheppen ofzo?
Kutkloon.
pi_39131884
Het is relatief simpel om de WEP key te kraken, maar ik weet niet of het verstandig is om dat hier op Fok te bespreken. Zelf heb ik hier ook weinig tot geen ervaring mee, wellicht iemand anders wel?
  FOK!fossiel donderdag 22 juni 2006 @ 23:28:11 #5
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_39133030
afaik zal je wachtwoord toch echt weer naar standaardwaarden gaan, zodra je de hardwarematige reset doet.
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:28:43 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_39133057
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:15 schreef BiMeWet het volgende:
Ik ben mn WEP code kwijt van mn AP. De eerste zes tekens weet ik nog wel:

AE16083

Maar de overige 20 niet.
een WEP heeft maar 10 (64 bit) of 13 (128 bit) tekens.

Meestal zit er een resetknop op waarmee je hem naar de fabrieksinstellingen kan zetten.

edit: kzie dat het hierboven ook al geopperd is, maar dat het niet werkte. das op zicht wel vreemd..

edit2: TT iets duidelijker gemaakt.
So we just called him Fred
pi_39137365
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 23:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

een WEP heeft maar 10 (64 bit) of 13 (128 bit) tekens.

Meestal zit er een resetknop op waarmee je hem naar de fabrieksinstellingen kan zetten.

edit: kzie dat het hierboven ook al geopperd is, maar dat het niet werkte. das op zicht wel vreemd..

edit2: TT iets duidelijker gemaakt.
WEP kan ook 26 tekens hebben ( vooral de oudere modems / AP's )
stond die WEP code in het eerste begin ook aan? zo ja, pech, fabrikant bellen.
zo nee: AP resetten en een aantal dagen van de stroom af houden.. wellicht is dan de interne batterij leeg en is de wep-key weg..
dag
  vrijdag 23 juni 2006 @ 08:08:01 #8
545 dop
:copyright: dop
pi_39138469
http://airsnort.shmoo.com/

welk merk en type AP
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 23 juni 2006 @ 11:23:08 #9
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_39142784
tuurlijk kun je zo'n ding resetten! Het zou toch wat zijn als je hem nu weg kon gooien

Neem anders contact op met de fabrikant en houdt je gegevens/bon bij de hand..
pi_39148895
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:23 schreef Rutger1983 het volgende:
tuurlijk kun je zo'n ding resetten! Het zou toch wat zijn als je hem nu weg kon gooien

Neem anders contact op met de fabrikant en houdt je gegevens/bon bij de hand..
Geloof me, je kunt hem resetten, alleen de WEP key wordt niet gereset.

Ik ben niet echt onhandig ofzo daarmee, trust me.
Kutkloon.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 14:33:37 #11
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_39149084
en dan is ie écht naar fabrieksinstellingen.. houd anders de rest 60 seconden ingedrukt. of lees wat er in de handleiding stata over terug naar fabrieksinstellingen zetten?
niets
pi_39149139
Jezus zeg, . Ik zeg toch dat hij dan gereset is, alleen dat de WEP niet vervalt? Wie weet is het om diefstal of whatever, weet ik veel. Het wachtwoord, username en dus ook de WEP veranderen iig. niet naar normale instellingen. .
Kutkloon.
pi_39150265
Sorry, maar dat moet. Neem maar eens contact op... Werk merk en type heb je? dan kijk ik wel even voor je.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 15:22:18 #14
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_39150689
Ik kan mij ook niet voorstellen dat de fabrikant geen telefoonnummer heeft
niets
pi_39150766
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 15:09 schreef Milkmannetje het volgende:
Sorry, maar dat moet. Neem maar eens contact op... Werk merk en type heb je? dan kijk ik wel even voor je.
Het is een canyon tech, weet niet precies het type nummer, daar moet ik nog achterheen. Maar ik ben nu niet thuis.
Kutkloon.
pi_39150921
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:23 schreef BiMeWet het volgende:

[..]

Al gedaan, maar het is dus gewoon onmogelijk.
Kun je niet met een UTP kabeltje verbinding maken met het AP en dan de instelligen wijzigen? Na een reset zal er vast een default/geen password opzitten.
pi_39151332
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 15:28 schreef devzero het volgende:

[..]

Kun je niet met een UTP kabeltje verbinding maken met het AP en dan de instelligen wijzigen? Na een reset zal er vast een default/geen password opzitten.
Dat heb ik gedaan, maar ik had dus het wachtwoord van de AP gelijkgesteld aan de WEP key. Op die manier vond ik het 'makkelijk onthouden', en sinds je de instellingen als het goed is toch nauwelijks meer hoeft te wijzigen, maakt het dus ook niet veel uit.

Nadeel ervan is dat ik mn WEP key kwijt ben en nu dus ook mn wachtwoord.

En de WEP-key/paswoord/username worden dus níét gereset. Terwijl ik toch het knopje 'reset' hoor 'klikken' als ik het indruk met een paperclip.
Kutkloon.
pi_39151348
Errr. Het lijkt me heeeeeeel sterk dat dat niet gerest wordt. Bij mijn AP moet je de zooi 30 secs ingedrukt houden.

Welk merk en type heb je?

Verkapt ik-wil-het-draadloze-netwerk-van-mijn-buren-hacken-maar-weet-niet-hoe topic?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 15:41:40 #19
83951 rashudo
project 2501
pi_39151396
Wat heb je aan een reset knop als niet eens het wachtwoord teruggezet wordt.
Their eyes opaque.
pi_39151421
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 15:40 schreef fokME2 het volgende:
Errr. Het lijkt me heeeeeeel sterk dat dat niet gerest wordt. Bij mijn AP moet je de zooi 30 secs ingedrukt houden.

Welk merk en type heb je?

Verkapt ik-wil-het-draadloze-netwerk-van-mijn-buren-hacken-maar-weet-niet-hoe topic?
De andere netwerkverbindingen hier (Wlan, Blacka en beukelsweg) zijn allemaal open. WLan en Blacka zijn allebei versatel 20Mbit, net als hier. Waarom zou ik dan in godsnaam op het bureninternet willen gaan zitten, zelfs als ze al encrypted zouden zijn, als ik zelf 20mbit heb?

Ik baal nu alleen ervan dat ik alleen op UTP kan.

Mijn vader denkt dat het reset knopje geen contact maakt, dus vanavond gaan we het dingetje maar even openschroeven.

Tenzij iemand een WEP-achterhaal-iets heeft/Passwoord-achterhaal-iets, dat zou moeite - en misschien mn AP - schelen.
Kutkloon.
pi_39151640
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 14:27 schreef BiMeWet het volgende:

[..]

Ik ben niet echt onhandig ofzo daarmee, trust me.
Niet onhandig maar wel je ww en je WEP gelijk maken en deze beiden vergeten
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 23 juni 2006 @ 15:53:04 #22
83951 rashudo
project 2501
pi_39151814
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 15:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Niet onhandig maar wel je ww en je WEP gelijk maken en deze beiden vergeten
En hij kan niet eens het resetknopje ingedrukt houden
Their eyes opaque.
pi_39153308
Ok..

Ik heb hier wel wat werkende progjes, het kost je ook een beetje moeite Als je het wil hebben weet je me te vinden

Ben bang dat Fok! het niet leuk vind als ik links etc ga posten?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 16:44:56 #24
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_39153543
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 15:42 schreef BiMeWet het volgende:

[..]

De andere netwerkverbindingen hier (Wlan, Blacka en beukelsweg) zijn allemaal open. WLan en Blacka zijn allebei versatel 20Mbit, net als hier. Waarom zou ik dan in godsnaam op het bureninternet willen gaan zitten, zelfs als ze al encrypted zouden zijn, als ik zelf 20mbit heb?

Ik baal nu alleen ervan dat ik alleen op UTP kan.

Mijn vader denkt dat het reset knopje geen contact maakt, dus vanavond gaan we het dingetje maar even openschroeven.

Tenzij iemand een WEP-achterhaal-iets heeft/Passwoord-achterhaal-iets, dat zou moeite - en misschien mn AP - schelen.
zitten er lichtjes op dat apparaat?
als je reset knop indruk zullen ze wel even uitgaan...

rtfm zoals ze op GoT zullen zeggen
niets
pi_39153820
Ik heb ook wel eens gehad dat ik EN de Admin code kwijt was (die ikzelf had veranderd) EN de WEP code... gewoon een paperclip 20/30Sec. op de restet knop gehouden, totdat de Power ledje aan en uitging (of knipperde ik weet niet meer) toen was alles (behalvede Farmware) weer standaart.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')