Mylene | donderdag 22 juni 2006 @ 21:45 |
quote:De Zweedse kledinggroep Hennes and Mauritz lanceert een nieuwe keten met kleding uit een hogere prijsklasse dan die van H&M. De nieuwe keten krijgt een gloednieuwe naam en zal in 2007 een tiental vestigingen openen in verschillende landen, maar meer details werden woensdag nog niet gegeven. De kledingprijzen van de nieuwe keten zullen lager liggen dan die van concurrenten in het beoogde marktsegment, zo luidt het nog. H&M maakt in 2007 ook zijn intrede op de Chinese markt. Het opent in de lente twee winkels in Shanghai en Hongkong.
De Zweedse groep maakte het nieuws woensdag bekend tijdens de voorstelling van de resultaten van het tweede trimester (maart-mei). De groepswinst steeg met 12 procent tot 2,65 miljard Zweedse kronen (254 miljoen euro). De omzet steeg tot 17,06 miljard kronen (1,84 mia euro). De groep is niet tevreden met de omzet van het afgelopen "zwakke" semester, ondanks een stijging van 10 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
De voorbije maanden opende de groep 57 winkels, voornamelijk in Duitsland (8), Spanje (6), Frankrijk, VS en Canada. H&M telt voortaan 1.244 vestigingen wereldwijd en voorziet tegen het einde van het boekjaar nog een honderdtal openingen. In België zijn vooralsnog geen nieuwe winkels gepland. (belga) bron
Amsterdam zal er wel eentje krijgen. Er zijn in mijn stad genoeg H&M's te vinden die omgebouwd kunnen worden tot zo'n nieuwe keten. Ik ben er wel benieuwd naar . |
sombogywogy | donderdag 22 juni 2006 @ 22:27 |
Ben er ook wel benieuwd naar, zal idd wel eentje komen in Amsterdam. |
Classique | vrijdag 23 juni 2006 @ 13:14 |
Zal de prijsklasse ongeveer evenhoog liggen als dat van Mango of Zara of hoger/lager? |
PeRi | vrijdag 23 juni 2006 @ 13:16 |
Hoger dan H&M prijzen en lager dan Mango en Zara denk ik. |
Classique | vrijdag 23 juni 2006 @ 13:30 |
Dat scheelt dus niet erg veel in de prijs.. 10 a 30 euro max. |
cheukert | vrijdag 23 juni 2006 @ 18:35 |
Ik heb altijd het idee dat Zara en H&M toch wel in tzelfde segment zitten? |
Mr.Mills | vrijdag 23 juni 2006 @ 19:12 |
Zal wel meer prijscategorie van Mexx ofzo zijn. |
BadKeukenTegel | zaterdag 24 juni 2006 @ 15:54 |
quote: De H&M en de Zara zijn even duur goedkoop. |
shiNinG_staR | zaterdag 24 juni 2006 @ 16:10 |
Idd. Maar klinkt leuk, hoop dat de kleding dan ook kwalitatief beter wordt, maar dat zal wel. |
HenkBenzinetank | zaterdag 24 juni 2006 @ 16:26 |
quote: Zoiets idd. |
gekke_sandra | maandag 9 oktober 2006 @ 14:46 |
Oe, I like.. ben benieuwd en gelukkig woon ik in Amsterdam.  |
Mylene | maandag 4 december 2006 @ 20:00 |
Den Haag krijgt de primeur .quote:H&M start 'traditionelere' winkelformule AMSTERDAM – Hennes & Mauritz komt met een nieuwe, hoger gepositioneerde retailformule. De belangrijkste pijlers van het concept zijn kwaliteit en klassiekers.
Volgens Erik Knijnenburg, directeur H&M Nederland, zijn de collecties van de nieuwe keten 'traditioneler, maar nog steeds modisch'. Het prijsniveau zal hoger liggen dan bij H&M.
Den Haag De keten wordt gelanceerd in Londen en in Duitsland. De eerste Nederlandse vestiging zal in het voorjaar haar deuren openen in Den Haag. De naam van de nieuwe formule is nog niet naar buiten gebracht. Wel is duidelijk dat die op geen enkele manier het verband zal leggen met H&M. bron |
shiNinG_staR | maandag 4 december 2006 @ 20:02 |
. Lekker dichtbij dus . |
Lu_uK | woensdag 6 december 2006 @ 20:30 |
Ben benieuwt waar ze mee komen. Ik hou het even mee in de gaten. |
Maneki.Neko | donderdag 7 december 2006 @ 08:40 |
Ik ben benieuwd  |
Marshall_2002 | vrijdag 8 december 2006 @ 13:44 |
quote:De naam van de nieuwe formule is nog niet naar buiten gebracht. Wel is duidelijk dat die op geen enkele manier het verband zal leggen met H&M. Handig! Geen enkel verband houden met maar wel een grootschalige perscampagne opstarten met persberichten en waarschijnlijk een uitgebreide campagen rondom de naam.. |
demichiel | vrijdag 8 december 2006 @ 20:12 |
Brussel is ook van de partij |
#ANONIEM | zaterdag 9 december 2006 @ 00:42 |
Het concept klinkt zo op het eerste gezicht als Mexx en Esprit, zowel qua stijl als qua prijs, en die merken zijn al tijden gevestigd. Of het echt wat toevoegt... Ik weet het niet.
[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2006 00:44:12 ] |
Dr_Crouton | zaterdag 9 december 2006 @ 04:26 |
Als de kwaliteit ook mee hoger gaat met de prijs, misschien ga ik er wel ff kijken. |
Mylene | donderdag 25 januari 2007 @ 17:03 |
Collection of Style gaat de keten heten.
Ik vind het maar stomme naam. |
shiNinG_staR | donderdag 25 januari 2007 @ 17:05 |
Geen creatieve naam nee. |
Mylene | donderdag 25 januari 2007 @ 17:08 |
quote: Ja, op z'n Miss Etam. |
BrauN | donderdag 25 januari 2007 @ 17:28 |
Ben benieuwd.
Hopelijk iets minder van die blije rommel als dat ze bij H&M vaak hebben, dan wordt het misschien nog wat. Maar die naam is inderdaad om te brullen. |
Mylene | dinsdag 3 april 2007 @ 12:41 |
quote:Afgelopen vrijdag opende COS zijn deuren in Den Haag. Het nieuwe merk van Zweedse modegroep H&M is in het leven geroepen om een nieuwe doelgroep aan te spreken. Bij de collecties van COS ligt de nadruk op minimalistische stijl en luxematerialen. De Deense ontwerpster Rebekka Bay is verantwoordelijk voor de vrouwenlijn en de - eveneens - Deense Michael Kristensen ontfermt zich over de herencollecties.
De eerste openingsdag van de nieuwe winkel, een ruim pand met glazen façade centraal aan de Venestraat gelegen, begon de dag zonder trompetgeschal of mediacircus. Er stond wel een groep mensen 's ochtends voor de deur te wachten en gedurende de dag bleef het winkelend publiek binnendruppelen. “Onze grote opening vond plaats in Londen,” zegt shopmanager Emmely Lemmens. “Daar hebben we iedereen uitgenodigd. We hebben besloten de overige openingen in Europa rustig te houden. Dat past ook beter bij de ingetogen uitstraling van het merk. Bovendien wilden we de klant verrassen met de kwaliteit en sfeer van de winkel en de collectie, en hem niet afleiden met een schreeuwerige opening.”
Dat klanten die de winkel bezochten verrast waren stond voorop. “Er lopen hier heel andere mensen, en toch is het van H&M!” reageert er een. Het publiek is inderdaad grotendeels ouder en ingetogener dan bij H&M. “De collectie is heel basic, maar wat een heerlijke, zachte stoffen,” zegt een ander. Er wordt veel gewerkt met puur katoen en boterzacht leer. Volgens Lemmens zijn de bestsellers op de eerste dag de greige leren jasjes en rokken die het in Londen ookal zo goed deden. Het kleurenpalet straalt rust uit: veel wit, grijs, beige, zacht roze, zwart en donkerblauw, en hier en daar een knalrode zomerjurk en een mosterdgele zijde hemdjurk. Men waant zich in een Jil Sander boetiek, maar de prijzen van de designer-ogende items liggen beduidend lager. Jurken retailen voor tussen ¤49 en ¤79, broeken tot ¤79 en jassen tot ¤225. De prijzen van de leren tassen variëren van ¤125 tot ¤250. “Dat is heel redelijk, als je bedenkt dat ze worden gemaakt en ontworpen door dezelfde fabrikant en ontwerper die verantwoordelijk zijn voor het merk Mulberry. Voor die tassen betaal je al snel ¤800,” zegt Lemmens. “Er wordt erg goed op de kwaliteit gereageerd.” bronquote:H&M brengt nieuwe stijlvolle collectie COS
Het Zweedse kledingconcern Hennes & Mauritz (H&M), beroemd en berucht vanwege hun goedkope trendy kleding, gaat zich met het nieuwe, duurdere en kwalitatief betere label COS op een ander segment richten.
Met een uitgekiend, rustig modebeeld dat sterk lijkt op het klassieke gedeelte van designlabels als Jil Sander of Prada en met prijzen die slechts eentiende zijn van dergelijke dure modemerken moet de nieuwe COS-winkel de volwassen consument verleiden. In Nederland gebeurt dat in Den Haag waar 30 maart in de Venestraat 17-19 de eerste vestiging van dit onderdeel van het H&M-concern opent.
16 maart mocht Londen al de première beleven van COS, aanvankelijk een werktitel (Collection Of Style) en nu de officiële naam. De flagshipstore aan de Regent Street ging open en de Royal Academy of Arts bood overdag onderdak aan een tijdelijke showroom en vormde 's avonds het klassieke decor voor een ingetogen, moderne modeshow.
Presentatie Een selectie journalisten uit de vier landen (Groot-Brittannië, Duitsland, Nederland en België) waar COS deze weken als eerste van start gaat, mochten de kleren van dichtbij bekijken. Eerst op hangertjes aan het rek daarna op de modellen. Tussen die twee presentaties was er tijd om in de nieuwe winkel rond te kijken.
Kijken en kopen! Want het merendeel van de behoorlijk verwende journalisten bleek zo enthousiast over aanbod en prijs dat er al flink werd ingeslagen. Met gevolg dat verschillende bezoeksters in dezelfde zwarte feestelijke jas in modieuze A-lijn die avond elkaar, en enkele modellen in de show met ook dezelfde jas konden bewonderen.
Esthetisch De eerste kennismaking met de COS-collectie voor vrouwen en mannen, zeer esthetisch per kleur en stijl verdeeld over diverse rekken in een grote witte zaal van Royal Academy of Arts, was eigenlijk het meest geslaagd. In de volle COS-winkel in Londen (die in Nederland anderhalf keer zo ruim wordt en 600 vierkante meter zal bemeten) kwamen de kleren wat alledaagser over. De maatvoering van vooral jasjes en broeken bleek niet voor ieder figuur ideaal. De maten variëren voor vrouwen van 34 tot 44 voor mannen van 46 tot 54. De collectie sprak voor zichzelf. Perfect eenvoudige, maar beslist eigentijdse kleren, zonder opvallend logo of prominent geplaatste merknaam, behalve bescheiden op een smal labeltje aan de binnenzijde. Rustige neutrale kleuren zoals getint wit (met een zweempje kleur), lichtgrijs of zwart en blauw. Nergens eens schreeuwende dessin of harde kleur.
Pure stijl Kleren voor de vrouw en man die de mode graag volgen, maar een voorkeur hebben voor een meer pure, niet frivole stijl, maar ook beslist niets hebben met tuttige of conservatieve kleren. De modeshow 's avonds kon aan die indruk niet veel meer toevoegen. Wel aardig om nu eens een internationale show te zien en te weten dat het mouwloze jurkje slechts 49 euro kost en de kasjmiertrui met diepe V-hals voor de man 99 euro. Prijzen van een niveau dat boven die van de confectie van moederbedrijf H&M liggen.
De COS-winkels, ontworpen door architect William Russell die ook voor het interieur van de Alexander McQueen-shops tekende, wijken sterk af van de volle H&M-vestigingen. Staal, beton, licht hout en hier een daar een zitje van designstoel of -bank op een karpet bepalen de rustige, maar tamelijk alledaagse sfeer. Vreemd genoeg zagen de kleren er in de tijdelijke showroom en tijdens de modeshow in de Royal Academy of Arts aantrekkelijker uit. bron |
ramses | dinsdag 3 april 2007 @ 15:13 |
haha daar ben ik dus gisteren straal aan voorbij gelopen. Ik dacht nog goh een nieuwe winkel en even later zag ik ook een aantal mensen met een tas ervan. Maar wist dus niet dat dit iets totaal nieuws was Ben er ook niet naar binnen gegaan, maar ben nu dus wel benieuwd |
xxjosjex | dinsdag 3 april 2007 @ 15:32 |
Ben ook erg benieuwd, lees graag meningen enzo!!! |
elvy | dinsdag 3 april 2007 @ 15:46 |
Ik ben er van het weekend wezen kijken. De winkel vond ik erg mooi; licht, ruim opgezet, alles op kleur gesorteerd, eigenlijk heel on-h&m-achtig. Maar de kleding vond ik he-la-maal niks! Misschien is dit dan weer té design voor mijn smaak ofzo Materialen en kleuren waren oké, maar de modellen vond ik vreselijk! ik heb niet eens iets aangepast, want er was niets bij dat ik zelfs maar de moeite waard vond om te passen..... |
xxjosjex | dinsdag 3 april 2007 @ 15:50 |
Dus eerder te design (apart) dan oudbollig? Krijg namelijk een beetje een gevoel van "voor de wat oudere dames" uit die teksten hierboven.... |
elvy | dinsdag 3 april 2007 @ 15:53 |
Tsja, eerlijk gezegd ben ik geen echte mode-kenner hoor, dus misschien snap ik er wel gewoon niks van Maar ik vond veel van de kleding nogal vormeloos... Niet getailleerd enzo, beetje hobbezakkerig. Is dat dan oudbollig of design? |
xxjosjex | woensdag 4 april 2007 @ 09:45 |
Hehehehe geen idee....Loopt ook niet alle catwalk shows af...gelukkig!! Er zullen vast nog wel wat mensen reageren die er iets over kunnen zeggen....We wachten af! |
MissJ | woensdag 4 april 2007 @ 09:53 |
Joehoe, in Den Haag
Ben er nog niet geweest, maar ben wel erg benieuwd wat voor kleding het is. Waar precies is de winkel? |
MissJ | donderdag 5 april 2007 @ 12:35 |
Ik ga vanmiddag even kijken... ben benieuwd, ik zal hier laten weten wat ik ervan vond |
#ANONIEM | donderdag 5 april 2007 @ 12:38 |
Venestraat? Waar is dat? (Ik weet wel waar de winkels zitten, maar ik ken die straatnamen niet...) |
MissJ | donderdag 5 april 2007 @ 13:27 |
quote:Op donderdag 5 april 2007 12:38 schreef Toeps het volgende:Venestraat? Waar is dat? (Ik weet wel waar de winkels zitten, maar ik ken die straatnamen niet...) Ehm, dat zit midden in het centrum! Zijstraat van de Spuistraat Volgens mij die straat waar oa ook Esprit zit? haha erg he, ik weet het ook nooit, terwijl ik al mijn hele leven in Den Haag woon |
cinnamongirl | donderdag 5 april 2007 @ 13:28 |
quote:Op donderdag 5 april 2007 12:38 schreef Toeps het volgende:Venestraat? Waar is dat? (Ik weet wel waar de winkels zitten, maar ik ken die straatnamen niet...) In die straat waar de Free record Shop, de Esprit,de Tuinen, de Xenos, de Men at work zit  |
MissJ | donderdag 5 april 2007 @ 13:31 |
quote:Op donderdag 5 april 2007 13:28 schreef cinnamongirl het volgende:[..] In die straat waar de Free record Shop, de Esprit,de Tuinen, de Xenos, de Men at work zit  Joehoe ik heb het goed dus |
elvy | donderdag 5 april 2007 @ 13:33 |
Ha, ik zat me al af te vragen hoe ik het uit moet leggen, ben ik écht geen held in. Achterkant komt in ieder geval uit in de Haagse Bluf. Ligt (aan de voorkant) vlak bij de Mango.
ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden! |
cinnamongirl | donderdag 5 april 2007 @ 13:36 |
Ik moest ook even Googlen hoor, ondanks dat ik in DH woon  Ik ga zaterdag even heen denk ik! |
Biancavia | donderdag 5 april 2007 @ 13:38 |
quote: Oh, ik dacht al, commentaar op streams. |
#ANONIEM | donderdag 5 april 2007 @ 13:59 |
quote:Op donderdag 5 april 2007 13:33 schreef elvy het volgende:Ha, ik zat me al af te vragen hoe ik het uit moet leggen, ben ik écht geen held in. Achterkant komt in ieder geval uit in de Haagse Bluf. Ligt (aan de voorkant) vlak bij de Mango. ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden! Zat daar vroeger niet eoa winkel genaamd Fooks? |
MissJ | donderdag 5 april 2007 @ 18:18 |
Ik ben er vanmiddag geweest maar was er ook snel weer uit... Vond de collectie niet echt leuk zeg maar. Zaten misschien wel enkele leuke dingen tussen, maar over het algemeen: nee, dit gaat niet mijn winkel worden. Wat al eerder gezegd werd hier.. beetje vormeloos en hobbezakkerig allemaal. |
ctrladdict | maandag 9 april 2007 @ 19:34 |
Wat ik er online over gelezen heb, schijnt het nogal tegen te vallen in vergelijking met de catwalk presentatie (zie cosstores website), op de catwalk lijkt immers alles mooi. Vooral de snit van de kleding zal voor de meeste mensen problematisch zijn, er schijnt uitgegaan te zijn van dunne slanke (lees magere) vrouwen en mannen. Heb je niet zo'n lijf dan schijnt het lelljk te zitten. Las ook nog ergens dat dit experiment al op voorhand dreigt te mislukken omdat het marktsegment waar het zich op richt gewoon te klein is om uiteindelijk rendabel te zijn. Te klein hier bedoeld als relatief te goedkope kleding, waardoor er juist veel volume omgezet moet worden terwijl dat niet zal gebeuren. Het is geen H&M. Tijd zal het leren als het wat wordt. |
elvy | maandag 9 april 2007 @ 23:28 |
Wat betreft het segment kan ik alleen voor mezelf spreken natuurlijk, maar ik was behoorlijk enthousiast toen ik de perberichten e.d. las. Ik wil best iets meer betalen voor iets meer kwaliteit, maar design kleding is niet aan mij besteed. Mij leek dit dus super! De prijzen die ik gezien heb zou ik ook best willen betalen, het was echt puur omdat ik de modellen niet mooi vond.
Ook betwijfel ik of dat iets te maken heeft met je lichaamsbouw, of je nu slank als een den of rubeneske vormen bezit, een hobbezak is en blijft een hobbezak! |
xxjosjex | dinsdag 10 april 2007 @ 13:32 |
Heb net even op de site gekeken en vind er weinig aan. Vind het er trouwens ook een beetje goedkoop uitzien.... Ben benieuwd hoelang dit loopt... |
octopussy | dinsdag 10 april 2007 @ 14:32 |
quote:Op maandag 9 april 2007 19:34 schreef ctrladdict het volgende:Wat ik er online over gelezen heb, schijnt het nogal tegen te vallen in vergelijking met de catwalk presentatie (zie cosstores website), op de catwalk lijkt immers alles mooi. Vooral de snit van de kleding zal voor de meeste mensen problematisch zijn, er schijnt uitgegaan te zijn van dunne slanke (lees magere) vrouwen en mannen. Heb je niet zo'n lijf dan schijnt het lelljk te zitten. Las ook nog ergens dat dit experiment al op voorhand dreigt te mislukken omdat het marktsegment waar het zich op richt gewoon te klein is om uiteindelijk rendabel te zijn. Te klein hier bedoeld als relatief te goedkope kleding, waardoor er juist veel volume omgezet moet worden terwijl dat niet zal gebeuren. Het is geen H&M. Tijd zal het leren als het wat wordt. Mm nou ik hoef er dan al niet meer naar toe met mijn on-slanke figuur |
#ANONIEM | dinsdag 10 april 2007 @ 14:40 |
Jute zakken en hoogwaterbroeken voor de heren, als ik dat catwalkfilmpje zo zie.  |
melanie_the_miss | dinsdag 10 april 2007 @ 14:52 |
Ik heb de site bekeken... Wat een troep en nog prijzig ook.  |
#ANONIEM | vrijdag 13 april 2007 @ 00:15 |
*kick*
Ik ben woensdag in het Brusselse filiaal geweest. Conclusie: Als ik tijdloze basics wil hebben, blijf ik gewoon lekker naar Mexx en Esprit gaan. Vergelijkbaar qua prijzen, maar wel een stuk mooier. Ik weet niet... Ik vond de COS-kleding er zo raar uit zien allemaal.
En als je het allemaal bij elkaar ziet hangen is het één grote, saaie, witte/grijze/beige massa waarin werkelijk níets echt opvalt. En inderdaad: hobbezakkerig. De pasvormen zijn raar. Bij zogenaamde designerkleding-ripoffs had ik me wel iets anders voorgesteld.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2007 00:17:41 ] |