Zal het ook niet. Het incest taboo is de enige echte universele taboo.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:05 schreef jewelsophie het volgende:
[..]
Dit is gewoon ziek!!!! Laat ons hopen dat incest NOOIT aanvaard zal worden in onze maatschappij.
Neequote:Of achterneven en achternichten ook nog tot incest horen.
Jij hebt duidelijk het topic niet gelezen. Doe het eens, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:45 schreef addictivebeat het volgende:
gestoord volk hier.
als je het met je nicht of neef kan doen, waarom dan niet met je broer/zus/vader/moeder?
![]()
Sukkelquote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:45 schreef addictivebeat het volgende:
gestoord volk hier.
als je het met je nicht of neef kan doen, waarom dan niet met je broer/zus/vader/moeder?
![]()
het blijft familiequote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:53 schreef Natalie het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk het topic niet gelezen. Doe het eens, zou ik zeggen.
want? Als die mensen dat zelf willen en niemand tot last zijn?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:46 schreef jewelsophie het volgende:
Wat een foute boel hier... Het hoort gewoon niet!!!
Uiteindelijk zijn we allemaal familie van elkaar, schatquote:
Och, in het oude Egypte was het heel normaal dat een zoon en dochter van de Farao met elkaar trouwden en nageslacht produceerden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:03 schreef KansloosForEver het volgende:
Ik snap niet dat een incestieuze relatie verboden is. Als die mensen dat zelf willen moet je het toelaten. Het enige wat je kan en moet verbieden is dat ze kinderen mogen krijgen aangezien het risico op een handicap te groot is.
Wie heeft er in godsnaam last als mijn buurjongen zijn zus neukt en ze zijn er allebei tevreden mee? Je kan een gehandicapte toch ook niet verbieden om een relatie aan te gaan?
Kijk maar uit. Straks kom je erachter dat Ewald een lang verloren achterneef van vaders kant van je is.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:46 schreef jewelsophie het volgende:
Wat een foute boel hier... Het hoort gewoon niet!!!
waarom een broer en zus dan weer niet? stel dat ze beiden geen kinderen willen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kijk maar uit. Straks kom je erachter dat Ewald een lang verloren achterneef van vaders kant van je is.
Achternicht/achterneef lijkt mij geen enkel probleem. Neef en nicht ook niet zo. Maar broer en zus is naar mijn mening toch wel erg dubieus.
Dat is incest, je bent bloedverwanten in de eerste graad. En naar mijn normen en waarden gemeten behoor je met zulke close familieleden geen seks te hebben. Niet met je ouders en ook niet met je broer en/of zus.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef addictivebeat het volgende:
waarom een broer en zus dan weer niet? stel dat ze beiden geen kinderen willen?
3 populaire theorien;quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:03 schreef KansloosForEver het volgende:
Ik snap niet dat een incestieuze relatie verboden is. Als die mensen dat zelf willen moet je het toelaten. Het enige wat je kan en moet verbieden is dat ze kinderen mogen krijgen aangezien het risico op een handicap te groot is.
Wie heeft er in godsnaam last als mijn buurjongen zijn zus neukt en ze zijn er allebei tevreden mee? Je kan een gehandicapte toch ook niet verbieden om een relatie aan te gaan?
okay, dat snap ik, maar wat is hetgeen dat ten grondslag ligt aan jouw normen en waarden dat je zo een relatie niet vind kunnen? Ik zie namelijk geen verschil tussen broer/zus en de rest van de familie, zoals je neef en nicht. Laatstegenoemde beschouw ik van nature als een broer of zus. Het is gewoon moreel verkeerd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is incest, je bent bloedverwanten in de eerste graad. En naar mijn normen en waarden gemeten behoor je met zulke close familieleden geen seks te hebben. Niet met je ouders en ook niet met je broer en/of zus.
endogamische huwelijken (trouwen binnen de groep, in dit geval is de groep dus het kerngezin) kunnen erg handig zijn om de macht binnen de groep te houden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Och, in het oude Egypte was het heel normaal dat een zoon en dochter van de Farao met elkaar trouwden en nageslacht produceerden.
Ik zie dat verschil tussen broer/zus en neef/nicht wel. Met een broer en zus groei je letterlijk op. Je woont lange tijd in hetzelfde huis, hebt dezelfde ouders. Met neven en nichten is niet alleen de bloed- maar ook de familieband dunner. Maar ik kan me voorstellen dat je, wanneer je heel close bent met je neven en nichten, dat anders ziet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:14 schreef addictivebeat het volgende:
okay, dat snap ik, maar wat is hetgeen dat ten grondslag ligt aan jouw normen en waarden dat je zo een relatie niet vind kunnen? Ik zie namelijk geen verschil tussen broer/zus en de rest van de familie, zoals je neef en nicht. Laatstegenoemde beschouw ik van nature als een broer of zus. Het is gewoon moreel verkeerd.
dat is puur cultureel bepaald omdat je in een bilaterale kingroep zit binnen een kapitalitische maatschappij...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:14 schreef addictivebeat het volgende:
Ik zie namelijk geen verschil tussen broer/zus en de rest van de familie, zoals je neef en nicht. Laatstegenoemde beschouw ik van nature als een broer of zus. Het is gewoon moreel verkeerd.
En omdat jij je neef/nicht ziet als als broer/zus is het voor jouw gevoel incest. Dat klinkt begrijpelijk.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:14 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
okay, dat snap ik, maar wat is hetgeen dat ten grondslag ligt aan jouw normen en waarden dat je zo een relatie niet vind kunnen? Ik zie namelijk geen verschil tussen broer/zus en de rest van de familie, zoals je neef en nicht. Laatstegenoemde beschouw ik van nature als een broer of zus. Het is gewoon moreel verkeerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |