abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:16:41 #76
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39280072
Adel trouwde met adel. Je trouwde als prins niet met een boerenmeid.
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:42:02 #77
44906 merino
World of Sleepers
pi_39283075
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:05 schreef jewelsophie het volgende:

[..]

Dit is gewoon ziek!!!! Laat ons hopen dat incest NOOIT aanvaard zal worden in onze maatschappij.
Zal het ook niet. Het incest taboo is de enige echte universele taboo.
quote:
Of achterneven en achternichten ook nog tot incest horen.
Nee
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_39283210
gestoord volk hier.

als je het met je nicht of neef kan doen, waarom dan niet met je broer/zus/vader/moeder?

dinsdag 27 juni 2006 @ 13:53:06 #79
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39283424
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:45 schreef addictivebeat het volgende:
gestoord volk hier.

als je het met je nicht of neef kan doen, waarom dan niet met je broer/zus/vader/moeder?

Jij hebt duidelijk het topic niet gelezen. Doe het eens, zou ik zeggen.
pi_39283890
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:45 schreef addictivebeat het volgende:
gestoord volk hier.

Sukkel
pi_39285090
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:53 schreef Natalie het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk het topic niet gelezen. Doe het eens, zou ik zeggen.
het blijft familie

pi_39285528
Ik snap niet dat een incestieuze relatie verboden is. Als die mensen dat zelf willen moet je het toelaten. Het enige wat je kan en moet verbieden is dat ze kinderen mogen krijgen aangezien het risico op een handicap te groot is.

Wie heeft er in godsnaam last als mijn buurjongen zijn zus neukt en ze zijn er allebei tevreden mee? Je kan een gehandicapte toch ook niet verbieden om een relatie aan te gaan?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:46:58 #83
149925 jewelsophie
romantisch zieltje
pi_39286882
Wat een foute boel hier... Het hoort gewoon niet!!!
pi_39286936
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:46 schreef jewelsophie het volgende:
want? Als die mensen dat zelf willen en niemand tot last zijn?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:53:10 #85
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39287071
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:48 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

het blijft familie

Uiteindelijk zijn we allemaal familie van elkaar, schat
Achterneef- en nicht is zover dat het niet meer uitmaakt mochten kids op het programma staan. Genetisch is het ver genoeg verwijderd.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:54:20 #86
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39287116
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:03 schreef KansloosForEver het volgende:
Ik snap niet dat een incestieuze relatie verboden is. Als die mensen dat zelf willen moet je het toelaten. Het enige wat je kan en moet verbieden is dat ze kinderen mogen krijgen aangezien het risico op een handicap te groot is.

Wie heeft er in godsnaam last als mijn buurjongen zijn zus neukt en ze zijn er allebei tevreden mee? Je kan een gehandicapte toch ook niet verbieden om een relatie aan te gaan?
Och, in het oude Egypte was het heel normaal dat een zoon en dochter van de Farao met elkaar trouwden en nageslacht produceerden.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:57:04 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39287216
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:46 schreef jewelsophie het volgende:
Kijk maar uit. Straks kom je erachter dat Ewald een lang verloren achterneef van vaders kant van je is.

Achternicht/achterneef lijkt mij geen enkel probleem. Neef en nicht ook niet zo. Maar broer en zus is naar mijn mening toch wel erg dubieus.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_39287475
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Kijk maar uit. Straks kom je erachter dat Ewald een lang verloren achterneef van vaders kant van je is.

Achternicht/achterneef lijkt mij geen enkel probleem. Neef en nicht ook niet zo. Maar broer en zus is naar mijn mening toch wel erg dubieus.
waarom een broer en zus dan weer niet? stel dat ze beiden geen kinderen willen?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:07:47 #89
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39287558
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef addictivebeat het volgende:

waarom een broer en zus dan weer niet? stel dat ze beiden geen kinderen willen?
Dat is incest, je bent bloedverwanten in de eerste graad. En naar mijn normen en waarden gemeten behoor je met zulke close familieleden geen seks te hebben. Niet met je ouders en ook niet met je broer en/of zus.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:13:28 #90
44906 merino
World of Sleepers
pi_39287745
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:03 schreef KansloosForEver het volgende:

3 populaire theorien;

1 - biologisch - kans op kinderen met handicap te groot en daarom zijn overal ter wereld incest taboo's ontstaan. Deze theorie is niet erg waarschijnlijk aangezien men die kennis niet overal heeft en vroeger al helemaal niet had

2 - psychologisch - er zit iets in onze psyche wat seksuele relaties met familie leden onaantrekkelijk maakt (instinct). Weet hier verder niet veel over

3 - antropologisch - de Alliance theorie van Levi-Strauss. Strauss observeerde dat door exogame huwelijke (huwen buiten de groep, groep is ongedefineerd en kan zowel slaan op de familie als de etnische groep) op het gebied van het gezin/lineage's er alliances worden gevormd tussen twee familie's/lineage's wat belangrijk is voor overleving in een maatschappij.

in ieder geval blijft het opvallend dat in de oneindige diversiteit van culturen op aarde het incest taboo overal voorkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door merino op 27-06-2006 16:18:37 ]
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_39287776
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is incest, je bent bloedverwanten in de eerste graad. En naar mijn normen en waarden gemeten behoor je met zulke close familieleden geen seks te hebben. Niet met je ouders en ook niet met je broer en/of zus.
okay, dat snap ik, maar wat is hetgeen dat ten grondslag ligt aan jouw normen en waarden dat je zo een relatie niet vind kunnen? Ik zie namelijk geen verschil tussen broer/zus en de rest van de familie, zoals je neef en nicht. Laatstegenoemde beschouw ik van nature als een broer of zus. Het is gewoon moreel verkeerd.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:16:08 #92
44906 merino
World of Sleepers
pi_39287840
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:54 schreef Natalie het volgende:

[..]

Och, in het oude Egypte was het heel normaal dat een zoon en dochter van de Farao met elkaar trouwden en nageslacht produceerden.
endogamische huwelijken (trouwen binnen de groep, in dit geval is de groep dus het kerngezin) kunnen erg handig zijn om de macht binnen de groep te houden.
Alhoewel parallel-cousin huwelijken hier beter in zijn.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:17:08 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39287874
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:14 schreef addictivebeat het volgende:
okay, dat snap ik, maar wat is hetgeen dat ten grondslag ligt aan jouw normen en waarden dat je zo een relatie niet vind kunnen? Ik zie namelijk geen verschil tussen broer/zus en de rest van de familie, zoals je neef en nicht. Laatstegenoemde beschouw ik van nature als een broer of zus. Het is gewoon moreel verkeerd.
Ik zie dat verschil tussen broer/zus en neef/nicht wel. Met een broer en zus groei je letterlijk op. Je woont lange tijd in hetzelfde huis, hebt dezelfde ouders. Met neven en nichten is niet alleen de bloed- maar ook de familieband dunner. Maar ik kan me voorstellen dat je, wanneer je heel close bent met je neven en nichten, dat anders ziet.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:17:13 #94
44906 merino
World of Sleepers
pi_39287878
quote:
Ik zie namelijk geen verschil tussen broer/zus en de rest van de familie, zoals je neef en nicht. Laatstegenoemde beschouw ik van nature als een broer of zus. Het is gewoon moreel verkeerd.
dat is puur cultureel bepaald omdat je in een bilaterale kingroep zit binnen een kapitalitische maatschappij...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:22:08 #95
149925 jewelsophie
romantisch zieltje
pi_39288041
't is gewoon voos
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:26:16 #96
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_39288198
Ik zie het probleem niet. Alle Europese koningshuizen waren of zijn toch op één of andere manier wel familie. En volgens mij was het vroeger onder edelen ook heel gebruikelijk om met familie te trouwen (lees neef en nichten) om het bloed "zuiver" te houden.

Of het sociaal-maatschappelijk geaccepteerd wordt is heel wat anders natuurlijk. Maar een achterneef...het klinkt wat raar omdat het ergens familie is. Maar verder..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:02:43 #97
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39289498
quote:

[..]

En omdat jij je neef/nicht ziet als als broer/zus is het voor jouw gevoel incest. Dat klinkt begrijpelijk.
Feitelijk (omdat neven en nichten geen directe bloedverwanten zijn) valt het niet onder incest btw, maar zover waren we al.

In het geval van neef/nicht het dus vooral een gevoelenskwestie wat jou betreft.
pi_39291448
maar als achternicht is is hij toch achterneef en geen neef ...dus was probleem
tja....tja.. moet now type
pi_39332828
Kameraden van me ouders zijn achterneef en nicht van elkaar, al 25 jaar getrouwd, 2 kids en gewoon normaal... Neef en nicht vind ik een heel ander verhaal, dat is gewoon niet normaal.
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:59:06 #100
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39333002
Denk dat als je het niet kent in je omgeving, het inderdaad een vreemde gedachte is. Als je het in je familie of kennissenkringt hebt, dan lijkt het opeens een stuk normaler
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')