Ik schijn dit jaar tot nu toe 22 albums te hebben gekocht.
En daarvan vind ik het volgende noemenswaardig:
Madlib - Volumes 1-2: Movie ScenesMF DOOM - Special Herbs: The Box Set Jay Dee – DonutsEen top 3 (al is m’n lijst vrij willekeurig) van instrumentale hiphop albums. Alle drie bevatten ze tamelijk veel korte nummers waardoor ze van begin tot eind erg sterk zijn.
Murs - Murray's Revenge Wederom een sterke samenwerking met producer 9th Wonder. Het levert ook nu weer een goed hiphopalbum op met goede lyrics van Murs en leuke beats.
Arts The Beatdoctor - Fragments Een EP van 5 nummers die je zeker dient te beluisteren als je het album Mindstate van Pete Philly & Perquisite goed vind.
Dudley Perkins - Expressions Lekker album met goede producties van Madlib en een Dudley Perkins die er overheen, uhm.. zingt/rapt/doet…
Feist - Open Season Mooi album met leuke electronische remixes en een mooie vrouwenstem.
Wolfmother - WolfmotherGewoon tof, op naar Lowlands.
Peeping Tom - Peeping TomEen album met vrij veel variatie. Tof.
I Love You But I've Chosen Darkness - Fear Is on Our Side Een beetje een sloom album waar je niet bepaald opgewekt van zult worden. Maar toch wel goed.
Radio 4 - Enemies Like This Leuke en energieke punkpop, ofzo.
The Tall Ships - Paint Lines On Your Glasses Look Up At The Stars And Play Them As NotesMooie post-rock met zo nu en dan toch wat overbodig gezang, al heeft het meer weg van een schore Bob Dylan imitatie dan gezang zo nu en dan.
Joan As Police Woman - Real LifeNiet continu even boeiend, maar wel mooi gezongen vooral.
Voom Voom - Peng PengAl eerder in dit topic verwoord. Ik heb 'm alleen nog niet één keer volledig beluisterd omdat hij zo lang duurt.
Verder ook nog noemenswaardig maar (nog) niet gekocht:Alias & Tarsier - Brookland/OaklynRustig, electronisch album van een van de Anticon mannen en een zangeresje.
Ayatollah - Now PlayingProducer van o.a. het geniale Miss Fat Booty, met een album dat past in het rijtje Beat Konducta / Donuts, maar dan meer in de richting van 9th Wonder.
Daedelus - Denies The Days DemiseGaaf, warrig, electronisch album.
Juana Molina - SonMooi spaanstalig album. Had in het vorige rijtje moeten staan, maar hij werd door iemand onder mijn neus weggekaapt in de Velvet!
Basic Vocab - The General DynamicTof hiphop album.
En dan nog wat aardige hiphop albums, gewoon omdat hiphop tof is…Ghost - Seldom Seen, Often Heard
Soul Position - Things Go Better With RJ And AL
Louis Logic & JJ Brown - Misery Loves Comedy
Mr. Lif - Mo Mega
Aceyalone & RJD2 - Magnificent City
The Procussions - Five Sparrows For Two Cents
Project Move - Love Gone Wrong: The Butterfly Theory
Oh, dat album van Mr. Lif heb ik trouwens gekocht. Achja.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mar10Segovia op 26-06-2006 20:26:09 ]