abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:31:28 #26
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_39129895
Githa, onwijs kl*te dat het zo is gegaan. Je vermoeden besvestigd, dat lijkt me helemaal frustrerend. Ik hoop echt dat het nu goed gaat, maar wat is dit zwaar voor jullie en voor Jordy zelf natuurlijk. Had het jullie echt anders gegund.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_39129944
Poemojn ze slaapt wel 's middags maar meestal 1,5 - 2 uur. Ook in de auto/buggy niet langer dan dat. Maar dat vind ik niet zo erg, ik heb liever dat ze 's nachts een paar uur langer slaapt. Ze ligt nu al sinds 10 uur te huilen trouwens, ze lag er al om half 9 in, dus voor haar doen 2 uur eerder dan normaal. Ik geloof dat ze vind dat ze al wel weer uitgeslapen is
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:36:28 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_39130233
Och Saskia , wat zie je eruit meisje Ik hoop dat het snel over gaat ET! en eht peuterpuberen ook...
Ik moet zeggen dat ik Liam de laatste tijd ineens weer veel beter te pruimen vind Hij is wel eens boos enzo, maar niet meer dat hele erge. dus het was een fase
stormy waters...
sailin'
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:38:39 #29
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_39130365
Hier is de fascinatie wc in volle gang, zo kwam ze vanmiddag op me af gelopen en maakt een pssss geluid. Ze liep naar de wc en kwam ook direct eigenlijk weer terug de broek en luier moesten uit, zo gezegt zo gedaan. Ik Zoë op de wc gezet en dacht ach gaan we weer zitten, wc-papiertje handjes wassen en klaar zijn we maar nee kreeg een heus plasje te horen

Daar zat ze dan mijn kleine grote dame
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:39:44 #30
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39130422
ladybos, als ik het zo lees krijg ik toch de indruk dat slaaptraining wel een goede zou kunnen zijn.
En 's avonds een routine inbouwen; na het eten nog even spelen, dan in bad en dan boekje lezen, liedje zingen en slapen. Als ze wakker wordt een aai over d'r bol, speen geven (als ze die heeft) zachtjes zeggen dat ze moet slapen en weer weggaan. Als ze blijft huilen steeds iets langer er tussen laten voor je weer heengaat. En dit gewoon volhouden tot een uur of 7. (ik zeg wel gewoon, maar ik realiseer me heel goed dat je dan ongeveer op je tandvlees loopt).
Een verduisteringsgordijn wil wel helpen trouwens in zulke situaties.

Ik heb echt 't idee dat 't een vorm van gewenning is bij Myrthe.. (zeker omdat je vertelt dat ze vaak heel erg moe is, maar toch niet slaapt)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:41:33 #31
24188 Belana
kloon van belana
pi_39130524
Zoë wat goed!!!

Ladybos, ik heb idd ook echt het idee dat slaaptraining goed zou zijn, maar dat zal misschien best even een zware dobber worden...
stormy waters...
sailin'
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:42:45 #32
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39130599
Zoe, wat goed!!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:47:28 #33
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_39130916
Oh nee wat zielig E.T! Dat ziet er erg uit!

Knappe Zoë!
pi_39131196
Wat knap Zoë!

Sugar morgen misschien
pi_39131930
E.T. een routine voor 's avonds hebben we al, en dat werkt ook goed i.d.d. O wee als ik er een keertje van afwijk Het huilen zal dan voornamelijk 's ochtends zijn als ze dus heel vroeg wakker wordt. Verduisteringsgordijn heb ik ook al, hielp wel een beetje (half uurtje extra Probleem is gewoon dat ik zelf eigenlijk heel veel slaap nodig heb, en dus snel kies voor de makkelijke weg, dan maar laat naar bed zodat ze 's ochtends tenminste doorslaapt tot een normale tijd. Zolang ze daar overdag goed bij slaapt gaat dat ook prima, maar de laatste week slaapt ze overdag een uur korter en weet ze het ook 's avonds steeds weer later te maken en dat scheelt dus gauw 2 uur slaap totaal op een dag, en dat merk je echt bij d'r (chagerijnig en huilerig). Hopelijk gaat het beter nu het wat minder warm is. Heb haar net een half uur laten huilen, toen bedacht dat ze misschien wel honger had want ze had vanavond bijna niets gegeten, fles gegeven, en ze slaapt weer. Ben dus benieuwd hoe laat ze nu morgen komt, in theorie zou het half 6 moeten zijn plus het uur wat ze nu wakker is geweest dus rond half 7, alles wat later is is meegenomen

Saskia wat zie je er zielig uit wijffie
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:05:28 #36
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_39132031
Oh Saskia , Kian heeft dit een poosje geleden ook gehad, alleen wij kwamen er wat later achter helaas( verkeerde diagnose gesteld door de arts op de ha-post die dacht dat het roodvonk was) Bij Kian begon het ook zo met van die vlekken deze groeiden aan elkaar vast zeg maar, hij zwol helemaal op . Man wat was ik bang, aangezien een complicatie van roodvonk ook nierfalen is. Volgende dag maar weer naar de ha geweest, die de antibiotica staakte(ivm de zogenaamde roodvonk) en fenistil-druppels voorgeschreven, omdat het "gewoon" netelroos bleek, nou die druppelswerkten als een tiet, de roodheid verdween binnen een paar dagen, zonder restverschijnselen en een plasluiers, niet normaal meer. Gelukkig hadden jullie gelijk de goede diagnose, het kan geloof ik niet veel kwaad, maar toch tis zo zielig voor je kleintje. Ik heb overigens nog steeds geen idee waarvan de allergische reactie is geweest

Oh en volgens mij heeft netelroos niets met de waterpokken te maken, het is toch gordelroos dat je kunt krijgen nadat je waterpokken hebt gehad?
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_39132171
Ladybos, slaapt ze ook niet verder als je haar bij je in bed neemt en geen aandacht geeft verder ('het is nu wel tijd om te slapen')? Zo zijn de ochtenden bij Myrthe wel te rekken nl.

Loena, gordelroos idd, dacht ik ook iig.
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:09:32 #38
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_39132201
Heee Cool Zoë op de WC!!!! Wat goed joh!!!!
Hyves!
pi_39132341
Arme Saskia

Zoe wat goed Rottdog is ze zo lang? Als ik Djulian op de wc zet is het meer wc dan kind en bij Zoe zit er echt een kind op de wc
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:14:34 #40
61800 Rottdog
pi_39132459
Het is idd gordelroos wat samenstaat tot waterpokken.

Netelroos kun je eigenlijk overal wel van krijgen, de acute netelroos staat meer naar de voedselallergie maar er zijn zoveel dingen waar je netelroos van kunt krijgen.

*geneesmiddelen (zoals pijnstillers)
*acute -of chronische infecties (vooral veroorzaakt door bacterieën)
*fysische prikkels (koude, warmte, zonlicht, lichamelijke inspanning...)
*voedseltoevoegingen (kleurstoffen e.d)
*allergie voor voedingsmiddelen (vooral schaaldieren en bij kleine kinderen melk, ei en soja)
*allergie voor ingeademde producten (zoals oplosmiddelen en dierlijke huidschilfers)
*insectensteken en -beten (van bijen, vlooien, muggen etc. Bij vlooien en muggen is het een allergische reatie op eiwitten in het speeksel van deze dieren, bij wespen- en bijensteken bevat het gif zelf o.a. weer histamine)
*interne ziekten (zoals hormonale stoornissen en stofwisselingsziekten)
*contact op de huid met bepaalde stoffen

Waar komt een kind nou niet mee in aanraking.
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:17:15 #41
61800 Rottdog
pi_39132574
Heb eigenlijk geen idee hoe lang Zoë is over 2 weken gaan we weer naar het CB en zal het wel te horen krijgen. Ben zelf wel nieuwsgierig omdat ze nu ook meer met leeftijdgenootjes in contact komt en zij duidelijk de grootste is.
pi_39132635
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 23:08 schreef poemojn het volgende:
Ladybos, slaapt ze ook niet verder als je haar bij je in bed neemt en geen aandacht geeft verder ('het is nu wel tijd om te slapen')? Zo zijn de ochtenden bij Myrthe wel te rekken nl.
Nee, als ze 9 uur geslapen heeft (soms 10) dan is ze echt uitgeslapen, en klaarwakker, en vrolijk, en gaat ze kletsen, en als je niet reageert gaat ze je aaien, en kietelen, en in d'r handjes klappen, en hoera roepen, en mamamamamamamama roepen, of papapapapapapa en ergens rond die tijd barsten wij toch wel in lachen uit en neemt 1 van ons tweeen haar maar mee naar beneden zodat de ander nog wat kan slapen. Toen ze kleiner was wilde het nog wel eens helpen om haar dan inderdaad tussen ons in te leggen, fles te geven, en dan na een half uurtje viel ze toch wel weer in slaap. Maar Myrthe vind het volgens mij gewoon zonde van haar tijd om te slapen. Ontdekken wil ze ! De hangerigheid is er pas weer een uur of 3 nadat ze is opgestaan, dan gaat ze dus naar bed voor d'r ochtend/middagdut, met een beetje mazzel duurt die 2 uur en is ze daarna weer een paar uur fris en fruitig. Maar als ik haar dan dus om 7 uur ofzo weer voor de nacht op bed zou leggen, dan is ze dus om 4 uur, half 5 compleet uitgeslapen en wakker. En da's voor ons toch echt te vroeg
pi_39132687
Ik heb trouwens een jongensgek op de wereld gezet. Ieder knulletje onder de 10 grijpt ze vast en geeft ze een dikke zoen. Wel schattig om die reacties van die kindjes te zien. Laatst riep er een naar zijn vader: 'papa help !"
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:20:57 #44
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_39132707
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 23:14 schreef Rottdog het volgende:
Het is idd gordelroos wat samenstaat tot waterpokken.

Netelroos kun je eigenlijk overal wel van krijgen, de acute netelroos staat meer naar de voedselallergie maar er zijn zoveel dingen waar je netelroos van kunt krijgen.

*knip*

Waar komt een kind nou niet mee in aanraking.
Wilde ik net zeggen ja, zo'n beetje alles dus Maar bedankt, weet ik iig dat ik er niet meer over hoef na te denken(maar wel altijd het flesje druppeltjes bij mij moet hebben voor hem)
Hyves!
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:22:09 #45
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_39132757
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 23:20 schreef Ladybos het volgende:
Ik heb trouwens een jongensgek op de wereld gezet. Ieder knulletje onder de 10 grijpt ze vast en geeft ze een dikke zoen. Wel schattig om die reacties van die kindjes te zien. Laatst riep er een naar zijn vader: 'papa help !"
Lief
Hyves!
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:23:21 #46
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_39132815
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:14 schreef poemojn het volgende:
en daar vieren ze het niet omdat ze nog maar 2 wordt en dat niet bekend hoeft te worden
Hoezo?
Alvast gefeliciteerd met haar 2e verjaardag!

Saskia, beterschap! Wat sneu, eerst de waterpokken en nu dit.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:28:21 #47
30488 coolbabe
My little pwny
pi_39133035
Saskia meisje wat zie je er uit zeg
Zoë goed zo!

Tom is nog steeds total-loss. Hij valt steeds overal in slaap zo moe als hij is. `s Nachts rust hij voor geenmeter uit aangezien het een gevecht is om adem te halen.
Ik ben nu al aan het aftellen naar dinsdag.
Morgenochtend gaan we op de keuring bij de anesthesioloog
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_39133149
Ze is twee weken 'te vroeg' begonnen. Eigenlijk mag een kind pas na de 2e verjaardag komen. In haar geval zou dat pas in sept geweest zijn ivm de zomervakantie en de tijd die ze willen plannen voor het wennen. Ze is wel heel erg toe aan contact met andere kinderen (die we hier ook door de verhuizing niet voldoende kennen nog om zelf voldoende speelafspraakjes te kunnen maken), dus we hadden gevraagd of ze ook eerder zou mogen komen. Daar is toen in een bestuursvergadering over gesproken (!) en de uitkomst was dat ze dus bij hoge uitzondering eerder mocht komen (in de praktijk dus wel 2 ochtenden extra vgl met wanneer ze morgen 't eerst zou gaan). Maar haar verjaardag vieren ze niet om daar niet de aandacht op te vestigen want er zijn meer jonge broertjes/zusjes die ook graag wel zouden willen (cq de ouders).
Er is nu meer aanwas van net 2-jarigen, dus haar komst valt niet echt op. Eerst zou het jongste kind na Myrthe een half jaar ouder zijn (en was ik bang dat dat toch wel een groot leeftijdsverschil zou zijn) maar nu zei de juf dat ze zich gedraagt alsof ze er al maanden komt dus dat is voor ons wel prettig. En de juf vond ook dat ze er heel duidelijk aan toe was, ook een leuke bevestiging voor ons.

Succes morgenochtend Coolbabe en Tom!
pi_39139251
sjonge wat een strikte bedoening daar poemojn! maar vandaag is ze dus jarig, hoera!! gefeliciteerd!!

arme saskia, ben je net van die stomme pokken af en nu dit! hopelijk is het snel over, het ziet er echt rot uit.
  † In Memoriam † vrijdag 23 juni 2006 @ 10:21:04 #50
81992 Githa
pi_39140782
Och jeetje Saskia, ik hoop dat het snel wegtrekt...beterschap

Zoe wat goed meid!... je zit er ook super stoer op hoor

Coolbabe, ik kan me voorstellen dat je aan het aftellen bent, hopelijk heeft Tom er na dinsdag direct baat bij.

Ladybos, Jordy zou een goede match zijn. Hij is namelijk een echte meidengek en kust en kroelt ze ook het liefst bij de eerste aanblik
Het niet willen slapen van Myrthe klinkt heftig hoor, niks zo vermoeiend als je net voldoende rust krijgt. Ik ben gelukkig gezegend met een ventje dat graag slaapt hij ligt nu ook nog in dromenland van gisteravond 20.00 af ..natuurlijk heb ik al 3x gechecked of hij het nog wel 'deed' de langslaper!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')