abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:47:53 #1
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39108491

The Futureheads

Van AMG:
quote:
Taking the best of post-punk, new wave, and pop as inspiration, Sunderland's Futureheads were among the best of the U.K.'s "angular" movement, which also included Franz Ferdinand and Bloc Party. The band began as a trio of vocalist/guitarist Barry Hyde, bassist Jaff, and drummer Pete Brewis. Hyde and Brewis were tutors at a lottery-funded organization called the Sunderland City Detached Youth Project, which aimed to get kids off the street by having them play music instead. The band -- whose members were still in their teens themselves -- also used the building as a practice space, along with other area groups. The rest of the Futureheads' lineup was also culled from the Sunderland City Detached Youth Project: vocalist/guitarist Ross Millard and Hyde's little brother Dave, who eventually took over drums duty from Brewis.
Fris bandje dat na een ijzersterk debuut onlangs hun tweede album uitbracht dat weliswaar iets gepolijster en wat volwassener klinkt, maar zeker voor zijn voorganger onderdoet. Leuk bandje dat vorig jaar nog op Lowlands te bewonderen was.

2004 The Futureheads
2006 News and Tributes

[ Bericht 4% gewijzigd door Grobbel op 22-06-2006 13:07:48 ]
pi_39108788
Ik vind de tweede CD wel een stuk volwassener. Maar ik ben er nog niet uit of dat positief is.
AS
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:07:57 #3
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39109105
Er zijn wat nummers van ze te beluisteren op hun Myspace. Momenteel opent die pagina ergens onderin ook een videoclip, dus als je je afvraagt waar dat geluid vandaan komt alhoewel de audiospeler niet aanstaat, dan ligt het dus daaraan.
pi_39110867
Leuke band, de eerste CD was overall wat sterker dan de nieuwe maar die draai ik vooralsnog regelmatig.
Aldus.
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:57:36 #5
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39111003
Moet die nieuwe nog steeds eens beluisteren. Ben persoonlijk al een tijd flink uitgekeken op die hoekige post-punk bandjes, maar voor de raspaardjes van The Futureheads maken we dan nog maar een uitzondering.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_39111375
Was er nog geen topic over deze fijne boys? Schande!

* newbie is fan
pi_39112332
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:57 schreef DaisyDuke het volgende:
Moet die nieuwe nog steeds eens beluisteren. Ben persoonlijk al een tijd flink uitgekeken op die hoekige post-punk bandjes, maar voor de raspaardjes van The Futureheads maken we dan nog maar een uitzondering.
Welke hoekige post-punkbandjes mag je dan niet?
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:51:04 #8
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39113339
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:28 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Welke hoekige post-punkbandjes mag je dan niet?
Gewoon de sound in het algemeen ben ik beu. Post punk, dwarse funk, no wave, geef 't beesie een naampie. Kan geen hoekige (dans)rock meer horen. Gelukkig is de hype eindelijk een beetje aan het overwaaien.
pi_39116323
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:07 schreef Grobbel het volgende:
Er zijn wat nummers van ze te beluisteren op hun Myspace. Momenteel opent die pagina ergens onderin ook een videoclip, dus als je je afvraagt waar dat geluid vandaan komt alhoewel de audiospeler niet aanstaat, dan ligt het dus daaraan.
Oh, die clip had ik nog nooit gezien! Leuk wel. Jammer dat ze 'm halverwege afkappen... Blijft een leuk nummer ook!
Meer dan Skip to the End kende ik nog niet, de rest klinkt ook wel oké! De stem vind ik een tikkie op Morrissey lijken (een tikkie hè), maar misschien hoor ik weer eens dingen die nergens op slaan.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  donderdag 22 juni 2006 @ 18:13:03 #10
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39119226
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:26 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

Oh, die clip had ik nog nooit gezien! Leuk wel. Jammer dat ze 'm halverwege afkappen... Blijft een leuk nummer ook!
Meer dan Skip to the End kende ik nog niet, de rest klinkt ook wel oké! De stem vind ik een tikkie op Morrissey lijken (een tikkie hè), maar misschien hoor ik weer eens dingen die nergens op slaan.
Op Youtube is de hele clip te bekijken.
http://www.youtube.com/watch?v=2sDXv5FcInQ
pi_39130737
Thanks! Vond het niet echt spectaculair hoe het verder ging, maar toch.
Die zanger mag trouwens wel een beugeltje! Maarja, engels hè, hoort erbij.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 juni 2006 @ 22:49:46 #12
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_39131094
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:51 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Gewoon de sound in het algemeen ben ik beu. Post punk, dwarse funk, no wave, geef 't beesie een naampie. Kan geen hoekige (dans)rock meer horen. Gelukkig is de hype eindelijk een beetje aan het overwaaien.
no wave is niet echt dansbaar

bijvoorbeeld James Chance & The Contortions vind ik niet dansbaar

zelfde geld voor hanatarash en vroege Boredoms

maar zelf ken ik The Futureheads niet,en die video vond ik niks
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:53:12 #13
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39131358
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:49 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

no wave is niet echt dansbaar
Niet dansbaar, niet dansbaar, Peter Crouch danst op 't gelal van Engelse hooligans, dus wat is 'niet dansbaar'? Buiten dat, waar beweer ik dat 'no wave' dansbaar is?
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 juni 2006 @ 23:12:22 #14
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_39132340
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:53 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Niet dansbaar, niet dansbaar, Peter Crouch danst op 't gelal van Engelse hooligans, dus wat is 'niet dansbaar'? Buiten dat, waar beweer ik dat 'no wave' dansbaar is?
dan heb ik je post verkeerd gelezen
pi_39156551
Ik had ooit eens een cd binnen gehaald, die na 1 keer luisteren nog steeds op mijn pc staat. Niet echt een goed teken dus. Net nog even snel beluisterd. Wel grappig, maar zal niet mijn favo worden.
pi_39173122
Had ze verleden jaar gezien op BBC toen ze optraden bij Glastonbury. Was erg onder de indruk (ze zongen toen een cover van Kate Bush - Hounds of Love). Ben toen meer info gaan zoeken en was erg blij dat ze optraden op Lowlands. Later nog gezien op London Calling en ze bleven mij boeien.
Piece of Crap is trouwens ook een vet nummer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')