Fris bandje dat na een ijzersterk debuut onlangs hun tweede album uitbracht dat weliswaar iets gepolijster en wat volwassener klinkt, maar zeker voor zijn voorganger onderdoet. Leuk bandje dat vorig jaar nog op Lowlands te bewonderen was.quote:Taking the best of post-punk, new wave, and pop as inspiration, Sunderland's Futureheads were among the best of the U.K.'s "angular" movement, which also included Franz Ferdinand and Bloc Party. The band began as a trio of vocalist/guitarist Barry Hyde, bassist Jaff, and drummer Pete Brewis. Hyde and Brewis were tutors at a lottery-funded organization called the Sunderland City Detached Youth Project, which aimed to get kids off the street by having them play music instead. The band -- whose members were still in their teens themselves -- also used the building as a practice space, along with other area groups. The rest of the Futureheads' lineup was also culled from the Sunderland City Detached Youth Project: vocalist/guitarist Ross Millard and Hyde's little brother Dave, who eventually took over drums duty from Brewis.
Welke hoekige post-punkbandjes mag je dan niet?quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:57 schreef DaisyDuke het volgende:
Moet die nieuwe nog steeds eens beluisteren. Ben persoonlijk al een tijd flink uitgekeken op die hoekige post-punk bandjes, maar voor de raspaardjes van The Futureheads maken we dan nog maar een uitzondering.
Gewoon de sound in het algemeen ben ik beu. Post punk, dwarse funk, no wave, geef 't beesie een naampie. Kan geen hoekige (dans)rock meer horen. Gelukkig is de hype eindelijk een beetje aan het overwaaien.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:28 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Welke hoekige post-punkbandjes mag je dan niet?
Oh, die clip had ik nog nooit gezien! Leuk wel. Jammer dat ze 'm halverwege afkappen... Blijft een leuk nummer ook!quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:07 schreef Grobbel het volgende:
Er zijn wat nummers van ze te beluisteren op hun Myspace. Momenteel opent die pagina ergens onderin ook een videoclip, dus als je je afvraagt waar dat geluid vandaan komt alhoewel de audiospeler niet aanstaat, dan ligt het dus daaraan.
Op Youtube is de hele clip te bekijken.quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:26 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Oh, die clip had ik nog nooit gezien! Leuk wel. Jammer dat ze 'm halverwege afkappen... Blijft een leuk nummer ook!
Meer dan Skip to the End kende ik nog niet, de rest klinkt ook wel oké! De stem vind ik een tikkie op Morrissey lijken (een tikkie hè), maar misschien hoor ik weer eens dingen die nergens op slaan.
no wave is niet echt dansbaarquote:Op donderdag 22 juni 2006 14:51 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Gewoon de sound in het algemeen ben ik beu. Post punk, dwarse funk, no wave, geef 't beesie een naampie. Kan geen hoekige (dans)rock meer horen. Gelukkig is de hype eindelijk een beetje aan het overwaaien.
Niet dansbaar, niet dansbaar, Peter Crouch danst op 't gelal van Engelse hooligans, dus wat is 'niet dansbaar'? Buiten dat, waar beweer ik dat 'no wave' dansbaar is?quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:49 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
no wave is niet echt dansbaar
dan heb ik je post verkeerd gelezenquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:53 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Niet dansbaar, niet dansbaar, Peter Crouch danst op 't gelal van Engelse hooligans, dus wat is 'niet dansbaar'? Buiten dat, waar beweer ik dat 'no wave' dansbaar is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |