Ik ben ook niet bang dat GTA4 niet zal verkopen, ik denk alleen dat het voor de verkoop van de PS3 niet zoveel invloed heeft. Het wegvallen van de (tijdelijke) exclusiviteit van de GTA-serie voor de PS2/3 was nou het discussiepunt, niet zo zeer of er wel of geen animo is voor GTA4 (hoewel ik daar zelf een beetje over begonnen ben.quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:31 schreef kepler het volgende:
en toch kijken heel veel gamers uit naar de nieuwste GTA. Mensen die af en toe een spelletje spelen vinden GTA helemaal te gek en kunnen niet wachten tot een nieuw deel. Hetzelfde geldt trouwens ook een beetje voor Gran Turismo. Dat zijn gewoon twee hele grote games die iig in Europa en de USA de verkoop van de PS2 hebben gedragen. In Japan is dat idd de FF-games geweest denk ik
Do not underestimate the power of GTA
Als je dat linkje bekijkt die ik heb gegeven dan boeit een spel als GTA niet voor Japan, maar het zorgt toch aardig voor wat verkochte systemen in de rest van de wereld. Meer ieder geval dan een Final Fantasy X.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:05 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ik ben ook niet bang dat GTA4 niet zal verkopen, ik denk alleen dat het voor de verkoop van de PS3 niet zoveel invloed heeft. Het wegvallen van de (tijdelijke) exclusiviteit van de GTA-serie voor de PS2/3 was nou het discussiepunt, niet zo zeer of er wel of geen animo is voor GTA4 (hoewel ik daar zelf een beetje over begonnen ben.)
Ik denk dat ze bij Sony nog wel eens gelijk kunnen krijgen dat ze GTA niet nodig hebben, als exclusive. Er zijn meer dan genoeg andere interessante titels op komst én GTA4 uiteraard ook. Het was anders geweest als Rock* had besloten niet voor de PS3 te ontwikkelen.
Waar ten tijden van de PS2 de GTA-reeks een reden was om een PS2-console te kopen, zullen nu andere titels er net zo voor zorgen dat de PS3 verkocht wordt. (Heavenly Sword bijv.)
Lees mijn post nog eensquote:Op donderdag 22 juni 2006 14:05 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ik ben ook niet bang dat GTA4 niet zal verkopen, ik denk alleen dat het voor de verkoop van de PS3 niet zoveel invloed heeft.
OK, Sony verkoopt 100 miljoen consoles -1.quote:
Misschien mis ik iets of kijk ik er overheen, maar ik zie geen relatie tussen de verkoop van de games en de verkoop van de console. Dat een spel verkocht wordt voor een bepaald platform, ja, allicht...quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:07 schreef Tain het volgende:
Als je dat linkje bekijkt die ik heb gegeven dan boeit een spel als GTA niet voor Japan, maar het zorgt toch aardig voor wat verkochte systemen in de rest van de wereld. Meer ieder geval dan een Final Fantasy X.
Hoeze -1? GTA komt ook op de PS3quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:15 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
OK, Sony verkoopt 100 miljoen consoles -1.
En nu?
Jij koopt graag spellen voor een console die je niet hebt?quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:26 schreef Fallen het volgende:
[..]
Misschien mis ik iets of kijk ik er overheen, maar ik zie geen relatie tussen de verkoop van de games en de verkoop van de console. Dat een spel verkocht wordt voor een bepaald platform, ja, allicht...
Maar goed, ik ben te lui om daar zelf cijfers over te gaan zoeken.
Die relatie lijkt me nogal erg groot. Als er op de PS2 alleen slechte games waren was hij echt nooit zo goed verkocht. Het is denk ik ook per wereld deel verschillend hoe groot de invloed van 1 game is op de totale verkoop van consoles. In japan is de PS2(en ps1) mede zo groot geworden door Final Fantasy. Hier in europa en in de US is de invloed van één bepaald spel denk ik veel minder groot op de verkoop van de console.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:26 schreef Fallen het volgende:
[..]
Misschien mis ik iets of kijk ik er overheen, maar ik zie geen relatie tussen de verkoop van de games en de verkoop van de console.
over het algemeen heb je een console nodig om spellen te spelen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:26 schreef Fallen het volgende:
[..]
Misschien mis ik iets of kijk ik er overheen, maar ik zie geen relatie tussen de verkoop van de games en de verkoop van de console. Dat een spel verkocht wordt voor een bepaald platform, ja, allicht...
Maar goed, ik ben te lui om daar zelf cijfers over te gaan zoeken.
Ja, en voor elke liter benzine en diesel wordt een auto en een motor verkocht....quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:47 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
over het algemeen heb je een console nodig om spellen te spelen.
Ik ben te lui om gegevens te zoeken, maar iets zegt me dat de verkoop van benzine en diesel samenhangt met de verkoop van auto's en motoren.
zeg ik dat dan?quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:51 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ja, en voor elke liter benzine en diesel wordt een auto en een motor verkocht....![]()
Nee, dat zei je niet. Dat las ik te snel in je reactie. Wanneer anderen met verkoopcijfers komen van games zonder een relatie te leggen naar de verkoop van de console en jij komt met een rare vergelijking, dan lees ik dat dus verkeerd...quote:
MGS4?quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:49 schreef -scorpione- het volgende:
Ik wil graag een kleine nuance aan brengen. Ik heb toch nóg een spel gezien die ook wel best mooi is![]()
![]()
Indrukwekkende cijfers wel. En inderdaad, alle GTA's kwamen in die periodes uit. Maar goed, dit is heel moeilijk interpreteren. Dank voor deze cijfers.quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:20 schreef Diablos79 het volgende:
( --- >8 --- cijfers --- >8 --- )
Is moeilijk te zeggen of GTA echt invloed heeft gehad. GTA is in de US altijd eind october uitgekomen. Als je naar de verkoop cijfers kijkt van de hardware is de ps2 heel veel verkocht in november en december in de jaren dat GTA3 en GTA:VC uitkwam. Maar je kan niet echt zeggen of de verkoop zo hoog is vanwege de kerst periode of door GTA. Het zal misschien voor een deel positief hebben gewerkt op de verkoop. Maar dan nog blijft het per werelddeel afhankelijk.
GTA is natuurlijk ook wel uitgekomen in de tijd van kerst ivm betere sales in kerstperiode (en de gedachte van vrede op aarde).quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:20 schreef Diablos79 het volgende:
Monthly U.S. Console Hardware Sales
Month PS2
November 2001: 919,131
December 2001: 1,971,318
January 2002: 360,745
February 2002: 416,636
March 2002: 362,408
April 2002: 204,863
May 2002: 523,868
June 2002: 693,651
July 2002: 435,536
August 2002: 454,727
September 2002: 535,000
October 2002: 535,289
November 2002: 1,318,000
December 2002: 2,733,000
Is moeilijk te zeggen of GTA echt invloed heeft gehad. GTA is in de US altijd eind october uitgekomen. Als je naar de verkoop cijfers kijkt van de hardware is de ps2 heel veel verkocht in november en december in de jaren dat GTA3 en GTA:VC uitkwam. Maar je kan niet echt zeggen of de verkoop zo hoog is vanwege de kerst periode of door GTA. Het zal misschien voor een deel positief hebben gewerkt op de verkoop. Maar dan nog blijft het per werelddeel afhankelijk.
quote:
Daar staan een hoop crap games veel te hoog!quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:07 schreef Tain het volgende:
[..]
De bron hier weer van: http://www.everythingandnothing.org.uk/vg/worldtotals.php?name=&console=PS2&publisher=&sort=Total
geeft een best duidelijk beeld per regio qua sales
PC cijfers klopt ook helemaal niks vanquote:Op donderdag 22 juni 2006 17:25 schreef peristilius het volgende:
[..]
Daar staan een hoop crap games veel te hoog!
IK had wel toen in een ver verleden een PS2 gekocht speciaal vanwege GTA3 (en omdat we geen snelle computer thuis hadden om op te gamenquote:Op donderdag 22 juni 2006 14:47 schreef Fallen het volgende:
Ben ik dan zo onduidelijk?![]()
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat een GTA niet een reden is om een PS2 te kopen. Dat iemand die een PS2 heeft, een deel van de GTA-reeks koopt lijkt me nogal logisch (mits geinteresseerd).
Alleen als je met cijfers aan kan tonen dat de release van een GTA-spel impact heeft op de verkoop van de PS2, dan pas vind ik de cijfers interessant... en de discussie over de belangrijkheid van GTA voor de PS2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |