Probleem is dat de kookplaat dus onbelast draait. Als hij belast zou draaien dan kan hij de warmte wel kwijt in je pan soep oid.quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:47 schreef Capt_Proton het volgende:
Ok, maar stel nu dat er geen pan meer op staat en je geen plastic direct boven je kookplaat hebt hangen: zou een elektrisch plaat onder continue belasting zelf kunnen 'door- of ontbranden' ?
Bij sommigen wel ja. Maar er bestaat ook een hele collectie elektrische kookplaten zonder zo'n schakelaar!quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:15 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Zit er bij elektrisch koken niet in het midden van de kookplaat een schakelaar die door de pan bediend wordt?
Denk dat Lucille wel inductie heeft, gezien haar eerste reactiequote:Op donderdag 22 juni 2006 10:16 schreef Étoile het volgende:
Lucille wat voor soort kookplaat heb jij? Dat klinkt toch wel als een heel veilig idee!
als je geluk heb zal bij elektrisch / inductie als die maar heet genoeg is vanzelf wel iets in het apparaat smelten en sluiting maken, echter als dat eerder gebeurt dan dat je keuken in lichterlaaie staat is vraag 2?quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:55 schreef AnneX het volgende:
.
Oh ja, en mijn moeder heeft ooit - éen van de eerste keramische kookplaten - een pan droog laten koken.
de buurvrouw leuterde té lang door
De plaat was gebarsten, weet ik nog.
Dan zal de stop er ook wel uitslaan ? Ben ik vergeten....![]()
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |